بررسی تخصصی تویوتا کمری 2018 + ویژگی های خاص تویوتا کمری 2018
مشخصات فنی تویوتا کمری 2018-قیمت تویوتا کمری ۲۰۱۸-مشخصات تویوتا کمری 2018
کمری هیبرید 2018-تویوتا کرولا 2018-کمری 2018 قیمت-قیمت کمری ۲۰۱۸
برای دهه ها کمری گزینه ای منطقی در بازار خودرو های سدان میان سایز بوده است ، ایمن ، قابل اعتماد ، باکیفیت ، راحت و خسته کننده ! اما تویوتا دیگر نمی خواهد خسته کننده باشد . همانطور که مهندس مسئول کمری ماساتو کاتسوماتا گفته است این برند باید ” کمری را از انتخاب منطقی به انتخاب احساسی بیشتر سوق دهد . ” اما بعد از دهه ها تویوتا می تواند کمری را انتخاب احساسی رانندگان در کلاس خودرو های سدان میان سایز بکند ؟
تویوتا برای کمک به ایجاد انتخاب احساسی ، تغییرات بزرگی را بر روی کمری جدید اعمال می کند . این اولین باریست که تویوتا ، اجرای کامل از سبک طراحی گلوبال جدیدش را پیاده سازی می کند . که یک پلت فرم جدید برای خودرویی جدید است ، اما همچنین یک فلسفه طراحی برای افزودن لذت رانندگی به این خودرو می باشد . ارتفاع کاپوت ۴۰mm و ارتفاع سقف ۲۵mm کاهش یافته است . این خودرو ۲۰mm عریض تر شده است . این خودرو از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می کند به جای جعبه دنده دوال کلاچ نسل گذشته . این نخستین باریست که کمری با بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار و چهار لوله اگزوز عرضه می شود . در لیست آپشن های این خودرو ، مدل دورنگ بدنه و تریم داخلی چرم قرمز روشن موجود است .
آیا تویوتا کمری جدید ، رانندگی لذت بخشی را ارائه می دهد ؟
پاسخ کوتاه این است که درسته کمری رانندگی فانی را ارائه می دهد ، حتی مدل های هیبریدش .
ما روز را با رانندگی سرعتی در تست مارپیچ اسلالوم شروع کردیم ، مدل ۲۰۱۷ کمری را در برابر تریم مشابه ۲۰۱۸ اش راندیم . مدل ۲۰۱۷ دقیقا چیزی بود که من به یاد داشتم ، که کمری باید باشد . مدل ۲۰۱۷ کمری اینجا ضعیف ظاهر شد و مشخص بود که از این تست فرمان پذیری و هندلینگ کاملا ناراحته . حتی ABS صداهای عصبی تولید می کرد . راستش انتظار داشتم کمری ۲۰۱۸ شبیه مدل ۲۰۱۷ اش باشد .
اما نبود . مدل ۲۰۱۸ کمری بسیار خوب ظاهر شد ، حداقل در استاندارد های سدان میان سایز بود . در مقایسه با مدل قبلی ، مثل تفاوت های شب و روزه . اثرات مرکزی کمتر گرانش ، کنترل بدنه و تعلیق خشک تر و تعلیق عقب دو جناغی مشهود هستند . رینگ های ۱۹ اینچی جدید و همچنین فاصله ی کم دیواره لاستیک ها ( هرچه کمتر باشد منجربه فرمان پذیری بهتر می شود ) ، باعث عکس العمل سریع و چسبندگی فوق العاده ی این خودرو شده است .
بعد از کورس مارپیچ اسلالوم ، شروع کردم به گذراندن روز در جاده های پرپیچ و خم و بدقلق و بدمسیر . حتی پیشرانه ها سرزنده تر ، پاسخگو تر و منعطف تر از قبل هستند . هردوی موتور ها برای امسال جدید هستند و تزریق سوخت مستقیم دارند . موتور ۲٫۵ لیتری با ۲۰۳ اسب بخار قدرت (۶۶۰۰ دور بر دقیقه) و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور (۵۰۰۰ دور بر دقیقه) و موتور V6 سه و نیم لیتریبا قدرت ۳۱۰ اسب بخار (۶۶۰۰ دور بر دقیقه) و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور (۴۷۰۰ دور بر دقیقه) . اینها قدرتمند ترین موتورهای غیرتوربو در کلاس خودشان هستند و مدل V6 از همه قدرتمند تر است بجز مدل V6 با توربوی دوقلو در فورد فیوژن اسپرت .
مقایسه مدل های تویوتا کمری
قدرت اضافی قابل توجه است و شتاب کمری را افزایش داده است . مصرف سوخت برای هر دو مدل بالاست . مدل V6 خیلی خوب و روان کار میکند ، اما وقتی میکشی بهش ، حداقل وقتی شیشه اتومبیل پایین است یه صدای زوزه ای در داخل کابین شنیده می شود . مدل هیبرید که قدرت ۲۰۸ اسب بخار را تولید میکند شتابگیری سریعی دارد .
مدل های بنزینی یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جدید دریافت می کنند . گیربکس ۸ سرعته دایرکت شیفت جدید ، در دنده های دو تا هشت ، قفل مبدل گشتاور ارائه می کند . البته این یک دو کلاچه ی خیلی تیز نیست ، اما رضایت بخش است . تغییر دنده ها سریع و نرم انجام می شود .
مدل هیبرید این خودرو ، سامانه هایبرید نسل دوم تویوتا را داراست . که از یک موتور ۲٫۵ لیتری و یک موتور الکتریکی استفاده می کند که به یک گیربکس CVT متصل شده اند و ۲۰۸ اسب بخار قدرت تولید می کند و مصرف سوخت ترکیبی را تا ۴٫۹ لیتر در ۱۰۰km کاهش می دهد . این درحالیست که اولین رانندگی من با این ماشین ، بدون سعی و تلاش جدی ، میانگین مصرف سوخت ۴٫۵ لیتر در ۱۰۰km را به همراه داشت .
مدل هایبرید یک تریم SE ارائه می دهد که سیستم تعلیق اسپرت تری از تریم های L , XLE دارد . تریم های SE و XLE باتری Ni-MH دریافت می کنند , اما مدل پایه L یک باتری لیتیومی دریافت می کند که مصرف سوخت را نسبت به تریم های بالاتر بهبود می دهد . چیزی که برای امسال جدید هست ، باتری زیر صندلی هاست و این اجازه خم کردن صندلی ها و افزایش حجم صوندوق بار برای حمل وسایل بیشتر را می دهد .
تریم های تویوتا کمری
تویوتا تریم های L و SE را دو خانواده متفاوت لحاظ می کند . تریم های L , LE و XLE راحتی و اندکی لوکس بودن را به حس اسپرت ترجیح داده اند . تریم های SE و XSE مدلهای اسپرت هستند و یک سیستم تعلیق متفاوت را دریافت می کنند و همچنین از سبک طراحی بیرونی متمایزی بهره می برند ، از جمله جلوپنجره مخصوص و دریچه های مصنوعی روی سپر عقب . تریم های XSE و XSE V6 لوله اگزوز های بزرگ چهارگانه دریافت می کنند . تریم های XSE و XLE به یک سانروف پانارومیک مجهز هستند درحالی که در مدل های پایین تر شاهد سانروف کوچکتر هستیم . مدل های V6 یک هداپ دیسپلی ۱۰ اینچی برای نمایش اطلاعات سرعت و دنده بر روی شیشه جلو راننده دریافت می کنند .
تریم پایه ی جدید برای مدل ۲۰۱۸ ، قیمت تریم L از ۲۳ هزار دلار شروع می شود که دارای رینگ های فولادی و مخزن سوخت کوچکتر می باشد (۵۵ لیتر در مقابل ۶۰ لیتر) . حتی مدل پایه دارای بلندگوی شش گانه استریو و سیستم چندرسانه ای جدیدتویوتا Entune3 بر روی صفحه نمایش ۷ اینچی می باشد ، و همچنین دارای سیستم ایمنی تویوتا است که شامل سامانه تشخیص عابرین پیاده ، رادار کروز ، سیستم تنظیم خودکار نور AHB (که برای بهبود دید راننده ماشین جلو ، نور بالا را تنظیم میکند) و تشخیص خروج از مسیر می باشد .
این خودرو جدید از سامانه هوشمند تشخیص موانع تویوتا ICS ، برای اولین بار سود می برد (در دنده عقب، موانع را در پشت خودرو تشخیص می دهد و برای پیشگیری از برخورد، از طریق کنترل دریچه بنزین، سرعت را کنترل می کند و حتی ترمز می گیرد) . این بصورت استاندارد روی تریم های XLE ، XSE و XLE هایبرید موجود است . سیستم هشدار خروج از پارک ( که شمل پایش طرفین انتهای خودروست ) آپدیت شده و اکنون بصورت خودکار نیز ترمز می گیرد ، به دوربین عقب خودرو ، تشخیص عابرین پیاده نیز اضافه شده است .
تویوتا همچنان سیستم چندرسانه ای مرکزی مخصوص خودش را ارائه می کند ، اما این بار سیستم مالتی مدیای تویوتا بد نشده . البته هنوز اپل کارپلی و اتو اندروید در این سیستم موجود نیستند اما این سامانه ی قابل ارتقاء ، در آینده در صورت تقاضای خریداران این امکانات را اضافه می کند . لازم به ذکر است که سیستم جدید سریع تر و جذاب تر از نسل گذشته اش شده است . توضیح تویوتا درباره چرایی استفاده از سیستم اختصاصی خودشان ، به جای استاندارد های اپل کارپلی و اتو اندروید ، این است : فقط حریم خصوصی . سیستم های بزرگ ، اطلاعات شما درباره رانندگیتان و خودروی تان را جمع آوری می کنند . یک سامانه داخلی به تویوتا کمک می کند برای حفظ و کنترل اطلاعات و حریم خصوصی شما .
سیستم Entune تویوتا شامل چهار اپلیکیشن شخص ثالث نیز هست که شامل Scout GPS برای مسیریابی و جهت یابی حتی در مدل های پایه و برنامه های رادیو و استریم موسیقی و لوکال بیزنس می شود . برنامه های خود تویوتا شامل آب و هوا ، ارزش سهام ، آخرین نتایج ورزشی ، قیمت سوخت و وضعیت ترافیکی می باشد . دو سامانه ارتقاء یافته نیز در دسترس است که هردو از صفحه نمایش ۸ اینچی کنسول مرکزی استفاده می کنند . Entune Plus امکان تماس ایمنی را ایجاد می کند که شامل یک تلفن داخلی برای کمک های اضطراری می باشد . Entune Premium امکان مسیریابی داخلی را فراهم می کند که شامل دسترسی به اپراتور Entune برای تنظیم مقصد های چندگانه در سیستم مسیریابی جی پی اس می باشد .
برگردیم به رانندگی ، مزدا ۶ بهترین معیار و شاخص برای مقایسه سدان های میان سایز است . کمری جدید به خصوص در تریم SE و XSE ، در همان سطح است . فرمان این خودرو به طرز شگفت انگیزی نرم و سبک است . سواری این ماشین خشک است خیلی خشک تر از آن که انتظارش را دارید ، حتی برای مدل های LE ، اما هنوز فرمان پذیری و کنترل شوندگی فوق العاده ای را ارئه می دهد . حتی در بدترین جاده های خیس که من یافتم ، توانست بدون صداهای اضافی و قیز قیز ، حرکت کند بدون اینکه چرخ از محورش خارج بشود . رانندگی در جاده پر از چاله و فرو رفتگی در نهایت باعث شد خودرو به آنطرف جاده منحرف گردد . اما این هنوز انعطاف پذیر است , اما شناور بودن و معلق بودن وجود نداره . این شبیه یک سیستم تعلیق سدان اروپاییست .
هردو موتور قدرت نسبی خوبی را ارائه می کنند و سامانه انتقال قدرت ، دنده معکوس سریعی برای حفظ قدرت موتور ارائه می دهد . حتی گیربکس CVT در مدل هایبرید به سرعت عکس العمل نشان می دهد . حرکت بین سیستم برقی و اجرای هایبرید (دوگانه) کاملا نرم و یکپارچه است ، نویز های اضافی از سیستم هایبرید رفته است و فقط کمی صدای موتور برقی در کاهش سرعت این خودرو به گوش می رسد .
تویوتا درباره انتخاب احساسی بودن کمری جدید ، ادعاهای بزرگی را مطرح خواهد کرد که این خودرو ، فقط یک انتخاب منطقی در بازار سدان های میان سایز نیست . آنها امیدوارند لذت رانندگی بیشتری را به این خودرو بیفزایند تا بتوانند رانندگان خودروهای شاسی بلند بیشتری را برای بازگرداندن به (استفاده از) خودروهای سدان جذب کنند و این خودرو می تواند ادعاهای آنان را اثبات کند . راندن با این خودرو واقعا لذت بخش است .
ویژگی های جالب تویوتا کمری 2018:
تویوتا چند روز پیش در نمایشگاه دیترویت از مدل 2018 کمری (Camry) پرده برداشت. طراحی نو، شاخصههای پیشرفته امنیتی، رانندگی پویا، قوای فنی تازهنفس، ظرفیتهای ارتباطی گسترده و فناوریهای سطح بالا در زمینههای مختلف را میتوان بخشی از شاخصههای اصلی این نسل دانست. اما در میان تمامی ویژگیهای ریزودرشت، چند مورد جالبتوجه وجود دارد که در ذیل بدانها اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.
طول و عرض بیشتر، ارتفاع کمتر
نسل جدید بخاطر استفاده از پلتفرم TNGA در مقایسه با مدل پیشین به میزان 10 میلیمتر طویلتر و 33 میلیمتر عریضتر شده و ارتفاع آن 30 میلیمتر کاهش پیدا کرده است. درنتیجه سقف و کاپوت نیز به ترتیب 25.4 و 38.1 اینچ پایینتر قرار گرفته و موجب بهبود سواری و هندلینگ خودرو شدهاند.
تعبیه بازوهای کنترلی در سامانه تعلیق تمامی مدلها
بهمنظور ارائه تجربه سواری لذتبخش و فراموش نشدنی، سامانه تعلیق محور عقب تمامی مدلها به بازوهای کنترلی مجهز شده تا در کنار بهبود فرمان پذیری و هندلینگ، راحتی موردنظر در سواری نیز تأمین گردد.
ادامه عرضه پیشرانه V6
برخلاف شایعاتی که تا همین چند وقت اخیر شنیده میشد، تویوتا عرضه مجموعه V6 را در مدل 2018 ادامه میدهد و قصد کنار گذاشتن آن را ندارد. بد نیست اشارهای بکنم که بلوک 3.5 لیتری جدید موسوم به D-4S در کالبَد هایلندِر جدید، سیِنا و لِکسِس RX 350 به ترتیب ارقام زیر را ارائه میکند: 295 اسب بخار و 356.5 نیوتونمتر؛ 296 اسب بخار و 356.5 نیوتونمتر؛ 295 اسب بخار و 363.3 نیوتونمتر.
پیشرانه پایه جدید Dynamic Force
پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر پایه، نخستین عضو خانواده Dynamic Force است که از سامانه تزریق مستقیم و تزریق پورت (Port) بنزین، نسبت تراکم بالا و سامانه VVT-iE (همان VVT-i با کنترل الکترونیکی) بهرهمند بوده و بازدهی دمایی آن 40 درصد میباشد. گفتنی است VVT-iE هماکنون در بسیاری از پیشرانههای تویوتا و لکسِس وجود دارد.
جعبهدنده هشت سرعته استاندارد
جعبهدنده هشت سرعته خودکار که هماکنون در مدلهای هایلندر، سیِنا و لِکسِس RX 350 انجاموظیفه میکند، برای تمامی مدلهای بنزینی کمری 2018 نیز بهصورت استاندارد عرضه خواهد شد. این جعبهدنده در دندههای دوم تا هشتم از قفل مستقیم (direct lock-up) استفاده میکند تا اتلاف توان هنگام تبدیل گشتاور به حداقل برسد، شتابگیریها سریعتر انجام شود و بازدهی توان خروجی از پیشرانه افزایش یابد.
نسخه هایبرید قدرتمند و پربازده
برای نسل جدید کمری یک نسخه هایبرید با استفاده از بلوک درونسوز 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی و یک عدد موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. برای مجموعه باتری دو گزینه لیتیوم-یون و نیکل-متال هیدرید قابل سفارش بوده و مجموع توان خروجی تحویل جعبهدنده CVT (بهروزرسانی شده) میگردد. طبق ادعای کمپانی این نسخه نسبت به مدل پیشین قویتر است و در بحث بازدهی با پریوس برابری میکند.
روح اسپورت و دوستدار طبیعت
جعبهدنده CVT در تریم SE به حالت اسپورت مجهز شده که حالت شش دنده را مشابهسازی کرده و قابلیت تعویض بهوسیله پدالهای پشت فرمان را نیز داراست. با انتخاب این گزینه قدرت خروجی از سامانه هایبرید افزایش یافته و شتابگیریها سریعتر انجام میشود. درنتیجه باور عمومی موجود درباره کند بودن خودروهای هایبرید را به چالش کشیده و بهنوعی نقض خواهد شد.
ظرفیت بیشتر صندوق بار
به لطف بهرهگیری از پلتفرم جدید TNGA مجموعه باتری از صندوق عقب به زیر صندلیهای ردیف عقب منتقل شده است. درنتیجه مرکز ثقل خودرو پایین آمده و پایداری و پویایی بیشتری در رانندگی حاصل میشود. همچنین ظرفیت صندوق نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد.
شاخصههای امنیتی فعال بهصورت استاندارد
بسته Toyota Safety Sense از مدل 2017 به بعد در فهرست موارد استاندارد قرار گرفت. برای نسل جدید هم نسخه بهروز آن موسوم به Toyota Safety Sense P در نظر گرفته شده که کروز کنترل انطباقی، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط حرکت، کمکی فرمان و سامانه جلوگیری از برخورد شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده را در دل خود دارد.
هدآپ دیسپلی هوشمند
کمری جدید یکی از اولین سدانهای اندازه متوسط دنیاست که هدآپ دیسپلی سفارشی داشته و حسی شبیه به کابین هدایت یک هواپیما در راننده القا میکند. صفحه 10 اینچی این سامانه اطلاعاتی مثل سرعت و نقشه موردنظر را روی شیشه جلو منعکس و راننده را از نگاه کردن به نمایشگر کنسول مرکزی بینیاز میسازد.
ارتباطات آسان با Entune 3.0
نسخه تازه رابط کاربری Entune تویوتا امکان انجام ارتباطات بیسیم را فراهم میکند. از ظرفیتهای آن میتوان اطلاعرسانی وضعیت خودرو، استارت از راه دور، خودرویاب، قفل و باز کردن دربها و … را نام برد. در مدلهای چهار سیلندر و هایبرید، رهیابِ Scout GPS و نقشههای متحرک بهصورت استاندارد در دسترس هستند. انواع شش سیلندر نیز از سامانه رهیاب پویای جدیدی سود میبرند که قابلیت بهروزرسانی دارد.
ویدئو:تویوتا کمری در سال 2018