آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

0

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز در این پست شما می توانيد آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومتر و اتاق ماشین + عکس را مطالعه کنید،امیدواریم که این مطلب مفید و کارامد باشد و همچنین خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

قیمت ال وایر ۲ متری با ترانس، ۱۹,۰۰۰ تومان

ال وایر چیست؟ ال وایر یا Electroluminescent wire یا (سیم درخشنده فسفری , نئون انعطاف پذیر , سیم الکترونیکی شب تاب ، سیم نور پردازی و کلاف نوری) سیم مسی نازکی است که با لایه ای از فسفر پوشانده شده است که با اتصال برق به آن از خود نور ساطع میکند.

الوایر کاربردهای فراوانی دارد از جمله نصب در داخل یا خارج ماشین و موتور سیکلت نورپردازی نور مخفی دکوراسیون نصب بر روی لباس های نمایشی و رقص و غیره
ال وایر را میتوان به آسانی برش داد و یا به هم چسباند که برای چسباندن باید سیم های ال وایر به یکدیگر لحیم شود.
ال وایر در رنگهای مختلف در بازار وجود دارد از جمله سفید آبی سبز صورتی قرمز نارنجی بنفش و غیره
الوایر از نظر فیزیکی دو نوع میباشد: 1. خاردار( کناره دار) 2. بدون خار
در محلهایی که برای قرار گرفتن ال وایر در آن نیاز به شیار نباشد مثل لباس و دکوراسیون از نوع بدون خار ال وایر استفاده میشود که معمولا توسط نخ یا سیم یا چسب در محل مربوطه قرار میگیرد.

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین
در محلهایی که شیار وجود دارد از ال وایر خاردار استفاده میشود که می توان به راحتی خار ال وایر را در شیار فرو کرد و نیازی به چسب و سیم جهت چسباندن ال وایر در محل نمی باشد. در داخل خودرو و روی داشبورد و در به دلیل وجود خار می توان به راحتی از این نوع الوایر استفاده کرد.
ال وایر بسیار انعطاف پذیر میباشد و از خود نور یکنواخت و 360 درجه در همه جهات پخش می کند مصرف توان بسیار کمی دارد (کمتر از 1 وات) شکننده نیست و ضد آب می باشد میتوان از آن در انواع مراسم و نورپردازی استفاده کرد .
جنس لایه خارجی ال وایر از پی وی سی PVC نرم و شفاف است.

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

ال وایر یک ترانس افزاینده ولتاژ و اینورتر افزاینده فرکانس دارد که معمولا ولتاژ بین 90 ولت تا 120 ولت و فرکانس 1000 هرتز را تولید میکند .
اینورتر ال وایر صدای بسیار کمی تولید میکند که در سکوت کامل بصورت ضعیف قابل شنیدن است و از معایب الوایر بشمار می رود.
نوری که از فسفر تولید میشود نمی تواند انواع رنگها را تولید کند بنابراین برای تولید رنگ نهایی و دلخواه از پی وی سی رنگی استفاده می شود.
میتوان ال وایر هایی با رنگهای مختلف را به یکدیگر لحیم کرد و در قالب یک ال وایر واحد چند رنگی استفاده کرد.

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر

برای استفاده از ال وایر در قطعات کوچکتر و یا اتصال آنها به یکدیگر ابتدا الوایرها در اندازه دلخواه بریده می شود بعد از برش لایه بیرونی PVC که لایه رنگی و ضخیم می باشد را به آرامی و با ظرافت زیاد به اندازه حدود 3 سانتیمتر جدا میکنیم دقت داشته باشید که در زیر لایه شفاف PVC سیم نازک مسی قرار دارد که ممکن است قطع شود . سپس زیر سیم نازک مسی که سیم ضخیمتر با عایق شفاف قرار دارد به اندازه 2 سانتی متر لخت میکنیم و لایه فسفر آن رابرای لحیم کاری می تراشیم .

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

روش نصب ال وایر,نصب ال وایر پراید,آموزش نصب ال وایر در کیلومتر پژو پرشیا و 405

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشین

اگر میخواهیید به همین قسمت از الوایر برق وصل کرده و استفاده کنید به این دو سیم نازک و ضخیم سیم های اینورتر را وصل میکنیم در غیر اینصورت برای اتصال دو الوایر به یکدیگر ابتدا لایه ضخیم های مرکزی را به کدیگر وصل کرده و لحیم میزنیم سپس با نوار چسب لنت یا شیلینگ عایق میکنیم سپس سیمهای نازک را به یکدیگر وصل کرده و لحیم میکنیم و در آخر برای عیق کاری نوار چسب لنت یا شیلینگ میزنیم.

میتوانید از یک اینورتر بصورت موازی برای چند الوایر استفاده کرد که البته اتصال بیش از حد باعث سوختن ترانس اینورتر میشود.

آموزش نصب و سیم کشی ال وایر در کیلومترشمار و اتاق ماشینآموزش نصب ال وایر در کیلومترشمار پژو پارس ، 405 ، سمند و 206

اول باید قاب زیر فرمون را باز کنیم که جای پیچ ها از پایین هست که تو عکس زیر معلوم هست و ۵ تا پیچ هست. که بعد ازباز کردن پیچ ها قاب بالا و پایین آزاد میشود. روی قاب پایین یه کلید هست که برای کم و زیاد کردن نور کیلومتر هست که باید سوکتش جدا بشه تا قاب برداشته بشه

بعد از باز کردن پیچ ها اهرم تنظیم ارتفاع فرمون را آزاد کنید و فرمون را تا اخر پایین بکشید تا هم قاب بالا راحت در بیاد و هم کیلومتر. حالا با یه پیچ کشتی دوسو زیر کناره های قاب جلوی کیلومتر بزارید و این قاب رو هم در بیارید. موقع باز کردن از این قطعه عکس نگرفتم ولی تو عکس زیر نشون میدم تا متوجه بشین. کناره های این قطعه حالت خار هست که تو عکس مشخص کردم. با حوصله بازش کنید چون ممکنه خارهاش بشکنه

بعد از برداشتن این قطعه پیچ های اصلی کیلومتر را باز کنید که ۲ تا پایین کیلومتر و یکی بالای کیلومتر هست

و بعد کیلومتر را از بالا بگیرید و بطرف جلو بکشید که به حالت عکس زیر روی فرمان بیاد. دقت کنید که از طرف پایین نکشید بیرون چون بالاش گیره و اگه کیلومتر خیلی صفت هست کمی با هاش بازی کنید که از جاش بیرون بیاد

پشت کیلومتر ۲ تا سوکت مشکی و سفید هست که باید باز بشه تو عکس زیر نگاه کنید باید ان قسمت که با فلش مشخص کردم را کمی فشار بدین تا اهرم روی سوکت آزاد بشه و اهرم را به سمت راست بدین. با این حرکت سوکت به راحتی از جاش بیرون میاد. توجه کنید این سوکت ها نیازی به بیرون کشیدن نداره و با همون اهرم باز و بسته میشه

بعد از باز کردن سوکت ها کیلومتر را روی فرمون بزارید و با کمی جا بجا کردن و چرخوندن خیلی راحت از سمت راست فرمان بیرون بکشید. (برای بیرون آوردن کیلومتر نیازی به باز کردن فرمون نیست)

حالا باید قاب جلوی کیلومتر را باز کنید که با ۸ تا خار به صفحه اصلی کیلومتر وصله که ۴ تا بالا و ۴ تا پایین هست و با پیچ کشتی دوسو تک تک خارها را آزاد کنید و قاب را جدا کنید. دوستان به صفحه اصلی کیلومتر دست نزنید و خاکش را پاک نکنید چون باعث لکه میشه و عقربه ها رو هم جا بجا نکنید که حساس هستن

به حساس ترین قسمت کار میرسیم باید طلق شیشه ای را از قاب مشگی جدا کنیم که با سشوار باید دوره قاب را گرم کرد و با دوسو طلق را از قاب جدا کرد (توی آب جوش انداختم ولی تاثیری نداشت با سشوار بهتره) خیلی حوصله میخواد چون یه خورده بی دقتی و کم گرم کردن باعت میشه طلق ترک بخوره و بشکنه که باید پول یه طلق پیاده بشین.
موقع باز کردن کناره های پایین بیشتر دقت کنید که ترک نخوره
البته این رو هم بگم بستگی به مقدار چسب داره که طرف برای چسبوندنش زده .واسه من که دستش به کم نرفته بود. یه ۴۰۵ باز کردم که چسب نداشت و با یه دوسو طلقش بیرون افتاد.

بعد از باز کردن طلق شیشه ای میریم سراغ نصب ال وایر که من از سمت راست پایین دایره بزرگ شروع میکنم. با فندک نوک سوزن بزرگ را گرم کردم و قسمتی که تو عکس مشخص هست را به اندازه رد شدن ۲ تا ال وایر آب می کنم و با نوک کاتر محل آب شده را تمیز می کنم تا تکه های اضافه گرفته بشه و کار تمیز در بیاد ( دوستان من قاب کیلومتر را طرح کربن کردم که این کار رو هم میتونید انجام بدین)

ال وایر را میتونید به هر حالت و شکلی در بیارید و حتا تاش کنید. ال وایر را به شکل عکس زیر شروع کنید به نصب روی قاب

طریقه چسبوندن ا ل وایر به قاب

( دوستان من با چسب قطره ای و۱-۲-۳ امتحان کردم. چسب قطره ای که خیلی طول میکشه بچسبه که آدم پیر میشه و بعد از خشگ شدن با کمی انعطاف دادن به ال وایر چسب باز میشه چسب ۱-۲-۳ زود می چسبه و با کمی انعطاف دادن به ال وایر چسب باز میشه که باید انقدر زیاد چسب بزنید که چسب روی ال وایر هم بیاد که کثیف کاری میشه و جای چسب ها تابلو معلوم میشه و ضایع) برای همین من از سیم افشان استفاده کردم سیم افشان را از هم باز کردم و ۳ تا رشته ازش جدا کردم و به هم خوب تابوندمش بعد نوک سوزن کوچیک و باریک رو با فندک گرم کردم و جاهای که میخواستم ال وایر روی قاب نصب کنم ۲ تا سوراخ کردم و سیمی که درست کرده بودم رو ازسوراخ اول رد کردم و بعد از روی ال وایر رد کردم و به داخل سوراخ دوم کردم و سیم رو در پشت قاب به هم پیچ دادم تا ال وایرمحکم به قاب بچسبه و اضافه سیم را پشت قاب قیچی کردم تا موقع نصب قاب روی صفحه کیلومتر فاصله ایجاد نکنه.

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید

Notice: Undefined index: disable_clientside_script in /home/khatoono/domains/magcars.ir/public_html/wp-content/plugins/seo-image-alt-tags/classes/class-sit-scripts.php on line 26