نقشه پایه های خروجی پشت آمپر پژو پارس و پژو 405

0

نقشه پایه های خروجی پشت آمپر پژو پارس و پژو 405

پایه های خروجی پشت آمپر پژو-پشت امپر 405-پشت آمپر سمند

نقشه پایه های خروجی پشت آمپر پژو پارس و پژو 405 (3)

نقشه پین های کیلومتر خانواده پژو-نقشه سیم کشی کیلومتر پژو 405

پایه های خروجی پشت آمپر جدید کروز خودروی پژو پارس و ۴۰۵ در سه سوکت مشکی ۲۰ ، ۱۶ و ۸ پایه قرار دارند که سوکت های ۲۰ و ۱۶ پایه در کنر هم و به هم متصل هستند و سوکت ۸ پایه جدا می باشد . در اطلاعیه فنی زیر معرفی پین ها را مشاهده می کنید .

نقشه پایه های خروجی پشت آمپر پژو پارس و پژو 405 (1)

پین اوت کیلومتر 405-نقشه کیلومتر 405-پشت آمپر پژو 405

نقشه پایه های خروجی پشت آمپر پژو پارس و پژو 405 (2)

سیستم مداری برق پشت آمپر

لیست لامپ ها

چراغ های پشت آمپر شامل تعداد زیادی لامپ است که اکثرا در خودرو 405 ایران موجود نیست. الباقی به شرح ذیل است :

1- لامپ ساسات………………………………………………….V4200

 

2- لامپ نور پایین………………………………………………….V2610

 

3- لامپ نور بالا…………………………………………………….V2620

 

4- لامپ راهنمای گردش به راست………………………………V2330

 

5- لامپ راهنمای گردش به چپ…………………………………V2320

 

6- لامپ اخطار ترمز دستی و کاهش سطح روغن ترمز……….V4420

 

7- لامپ اخطار اتمام کفشک ترمز……………………………….V4430

 

8- لامپ اخطار کاهش سطح سوخت…………………………..V4300

 

9- درجه میزان سوخت……………………………………………V4310

 

10- لامپ اخطار دمای مایع خنک کننده………………………..V4020

 

11- درجه دمای مایع خنک کننده………………………………..V4026

 

12- لامپ V4……………………………………………………….STOP

 

13- لامپ اخطار کاهش فشار روغن موتور……………………..V4110

 

14- لامپ چراغ دینام………………………………………………V1000

 

15- لامپ اخطار کاهش سطح مایع خنک کننده……………….V4010

 

16- دورسنج…………………………………………………………4210

 

17- لامپ اخطار مه شکن جلو…………………………………..V2660

تشریح عملکرد سیستم

پشت آمپر دارای شش سوکت است که به ترتیب سوکت های 9 پایه سبز رنگ، 8 پایه زرد رنگ، 7 پایه آبی رنگ، 10 پایه سفید رنگ، و دو سوکت 11پایه زرد رنگ می باشد. هر یک از این سوکت ها طبق نقشه به لامپ های مربوطه ی خود متصل بوده و به شرح ذیل می باشد :

سوکت 9 پایه سبز رنگ

– چراغ دینام.

– لامپ فشار روغن ( و متعاقب آن حداکثر دمای آب و چراغ STOP )

– لامپ STOP ( و متعاقب آن لامپ ترمز دستی و سطح روغن ترمز )

– لامپ اتمام سوخت.

– درجه میزان سوخت.

– لامپ سطح آب.

سوکت 8 پایه زرد رنگ

– لامپ مه شکن جلو.

– لامپ راهنمای گردش به راست.

– لامپ راهنمای گردش به چپ.

– لامپ نور بالا.

– درجه دمای مایع خنک کننده ی رادیاتور.

سوکت 11 پایه زرد رنگ سمت راست

– لامپ حداکثر دمای مایع رادیاتور ( در پی آن چراغ STOP)

– لامپ اتمام کفشک ترمز.

– لامپ ترمز دستی و سطح روغن ترمز.

سوکت 11 پایه زرد رنگ سمت چپ

– لامپ نور پایین.

– لامپ ساسات.

سوکت 10 پایه سفید رنگ

– ساعت و برق سوئیچ.

سوکت 7 پایه آبی رنگ

– دورسنج در پژو پرشیا.

نحوه تست سیستم 

برای تست این سیستم باید توجه داشت که لامپ مزبور با یک یا دو پایه به سوکت های خروجی متصل است. اکثر لامپ ها با یک ارتباط به سوکت خروجی راه دارند. قبل از هر کار سوکت 10 پایه سفید رنگ که برق سوئیچ را به پشت آمپر می رساند را با ولتمتر چک کرده و آن را جا می زنیم. سپس طبق نقشه با بدنه کردن فیش های سر سوکت ها لامپ ها روشن و با این کار آن ها را تست می کنیم.

نکته مهم :

یک عدد مقاومت با لامپ دینام موازی شده است. وظیفه این مقاومت تامین برق تحریک اولیه دینام است. اگر این لامپ بسوزد، دینام با توجه به اینکه می تواند برق تحریک خود را از طریق این مقاومت دریافت دارد؛ می تواند شروع تولید برق خود را آغاز کند.

نکته:

وظیفه دیود های نصب شده در پشت آمپر اینست که با تحریک یک لامپ برخی لامپ های دیگر نیز روشن شوند. به عنوان مثال بدنه شدن پایه 5 سوکت 9 پایه سبز رنگ، موجب روشن شدن چراغ STOP مس شود. اما همزمان لامپ ترمز دستی و سطح روغن نیز روشن می شود و یا با بدنه شدن پایه 2 سوکت 11 پایه زرد رنگ سمت راست لامپ حداکثر دمای آب و چراغ STOP روشن می شود.

تذکر:

برای تست لامپ هایی که هر دو پایه آن به سوکت ها متصل است ( چراغ دینام و لامپ اتمام کفشک ترمز ) باید به هر دو پایه بدنه و برق بدهیم.

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

مطالب مرتبط:

علت بالا رفتن آمپر آب پراید، سمند، پژو 405 و 206

 

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید

Notice: Undefined index: disable_clientside_script in /home/khatoono/domains/magcars.ir/public_html/wp-content/plugins/seo-image-alt-tags/classes/class-sit-scripts.php on line 26