آموزش باز کردن واشر سرسیلندر وتعویض واشر سرسیلندر پیکان و وانت

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر وتعویض واشر سرسیلندر پیکان و وانت

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر

چه زمانی واشر سرسیلندر می سوزد
واشر سرسیلندر فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی کرده (در واقع سیلندر و سر سیلندر را یک پارچه می کند) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. آب بندی واشر سرسیلندر بسیار مهم است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و باعث کاهش قدرت و راندمان موتور می شود. این واشر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند.

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر

1. آب رادیاتور کم باشد.واشر سرسیلندر

2. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.

3. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما

توجه:سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش پیدا می کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می شود.

اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد می‌شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سر سیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه سنگینی خواهد داشت.گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر

مراحل باز کردن واشر سرسیلندر

۱-قبل از شروع کار سرباطری را باز کنید /آب رادیاتور را تخلیه کنید

۲-شلنگ رادیاتور به ترموستات را بازکنید

۳-وایر شمع و سوکت فشنگی آب را باز کنید

۴–شلنگ های بخاری را باز کنید و کنار بگذارید

۵-اگر رگلاتور گاز هست دم دستان انرا نیز باز کنید

۶- پایه نگهدارنه منیفول هوا را باز کنید ۴پیچ /اگر داردو سینی بین منیفول هوا و گزوز را باز کنید/ ۴ پیچ

۷-حال پیچ های نگهدارنده منیفولد هوا و پنجه اگزوز را باز کنید ۴ پیچ

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر

۸- منیفولد میتونید کلا آزاد کنیدو کنار بگذارید یا میتوانید فقط از سر سیلندر ازد کنید

۹-حال درب سوپاپ را باز کنید ۶پیچ

۱۰- انگشتی سوپاپ ها را باز کنید ۸پیچ

۱۱-میل انگشتی ها رابط بین میل سوپاپ و اسبک سوپاپ را بردارید

۱۲-پیچ های سرسیلندر را باز کنید ۸ عدد پیچ دو عدد مهره

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر

۱۳ -حال سرسیلندر را ارام بردارید.

آموزش باز کردن واشر سرسیلندر

۱۴- سرسیلندر را تراشکاری ببرید تا از نظر تاب دیدگی ،ترک داشتن ،نشتی سوپاپ و آبندی سوپاپ چک شود

۱۵-کف روی سیلندر را تمیز کنید و درب سوپاپ و انگشتی ها را با بنزین بشورید

۱۶-بوش سیلندر را از نظر لبه داشتن و خط داشتن چک کنید

۱۷- واشر سرسیلندر را جا بگذارید دقت کنید که برعکس جا نزنید علامت top به سمت بالا باشد

۱۸ – قطعات تعویض مثل ترموستات ،واشر اگزوز ،واشر درب سوپاپ ،ضدیخ ،روغن موتور را تعویض کنید

۱۹- عکس مراحل را تا پایان کار انجام دهید

قیمت واشر سرسیلندر پیکان ۳۰۰۰۰ هزار تومان

اجرت تعویض ۸۵۰۰۰ هزار تومان

8 نظر

  1. امید مکانیک

    اگه روغن کم میکنه از ضعیف شدن رینگ های پیستون هستش و باید هر چه زودتر تعمیر شود و بعد از باز شدن هم واشر هم عوض میشه

  2. سلام من وانتم روی درب سوپاپش حالت شیری شده در قالپاق که برمیدارم حالت ارده شده ولی گژ که میکشم روغن معمولی هست ولی رنگ روغن هم یه کم به سیاهی میخوره ولی نه زیاد در ضمن اب کم میکنه 3 روز به 3 روز و روغن هم تو1 ماه ونیم
    1 لیتر کم میکنه میخواستم بدونم که مشکل ماشین من از چیه واشر هست یا چیز دیگه راستی بیشتر هن با گاز میرم ممنون که جوابمو بدید

  3. ممنون عالی بود…👏🏼👏🏼👏🏼

  4. محفظه روغن داخل موتور گشاد شده و روغن نشت پیدا میکنه- وقتی روغن نشت کنه به قسمت های دیگر موتور اونوقت فشار روغن تو موتور پایین میاد و چراغ روغن روشن میشه گاز میدی دوباره خاموش میشه

    اینجوری نرون ببر مکانیک به احتمال زیاد چند میلیونی خرج موتورش بشه. یاتاق هارو میشه از زیر عوض کرد ولی اگه میخوای ماشینت رو استفاده کنی باید اساسی تعمیر کنی

  5. ااااااا

    من واشر سر سیلندر ایران خودرو پیکان رو امروز ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ خریدم ۶۰ هزار تومن
    کاربراتور

  6. سلام من پیکان وانت دارم که آب روغن قاطی کرد و جوری شد که گژ روغن میکشیدم انگار چسب سفید تو موتور بود و تغریبن سوخته بود پس از تعمیر میکانیک روغن نریخته بود داخلش و چهار لیتر خودم ریختم و بعداً عوض کردم دو بار ولی بازم گژ میکشم یه لکه سفید تهش دیده میشه و چراغ روغن هم روشن میشه وگاز دادنی خاموش میشه ممنون میشم کمکم کنید

    • حتما مکانیک باید روغن رو عوض میکرد و داخل موتور رو هواگیری میکرد با پمپ هوا اما حالا که خودت ریختی مشکلی نیس کمی از قبل که مانده آب و روغن بوده داخل کارتر بوده و برای موتور خطرآفرین نیس

  7. ممنون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.