عیب یابی موتور خودرو از رنگ و بوی دود اگزوز

0

عیب یابی موتور خودرو از رنگ و بوی دود اگزوز

عیب یابی موتور خودرو از رنگ و بوی دود اگزوز

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز در این پست برای شما عیب یابی موتور خودرو از رنگ و بوی دود اگزوز را تهیه کرده ایم،امیدواریم مطلب مفید و مورد استفاده ای برای شما باشد،همچنین از شما خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

دود سیاه:

در مواقعی که این دود را مشاهده کردید، باید کمی صبر کنید تا خودرو کمی گرم شود، بعد از گرم شدن اگر رنگ سیاه دود رفت یعنی مشکلی نیست ولی اگر رنگ سیاه باقی ماند پس یا موتور بد کار می کند و یا در سیستم جرقه زنی ایراد وجود دارد. به نکات زیر هم توجه کنید:

اگر خودرو کاربراتوری قدیمی است: پس به احتمال بالا ساسات کاربراتور ایراد دارد.
نشتی در انژکتور وجود دارد.

اگر در جایی هستید که گردو غبار زیاده پس احتمال زیاد فیلتر هوا مشکل دود سیاه است.

ممکن در سیستم جرقه زنی ایراد وجود داشته باشد لذا وایر ها، دلکو، کویل و شمع ها را بررسی کنید.

دود آبی یا خاکستری:

اگر از خودرو این دود آمد و بعد از مدتی برطرف نشد پس به نکات زیر توجه فرمایید:

۱-مشکل در رینگ پیستون موتور
۲-سیل سوپاپ موتور مشکل دارد
۳-.معیوب بودن گاید سوپاپ

بوی سوخت از دود اگزوز یا وجود قطرات در آن:

در این حالت خودرو بیشتر از آنچه قدرت تولید می کند سوخت مصرف می کند، لذا اگر بوی سوخت را در دود اگزوز متوجه شدید یا قطرات مایع در آن دیدید بدانید که مصرفتان بالاست، حالا مشکل در کجاست و چگونه مشکل را رفع کنیم؟

۱- اگرخودرویی که این ایراد را دارد کاربراتوری است پس به احتمال زیاد با تعویض کاربراتور مشکل رفع می گردد.
۲-مشکل مکانیکی دومین احتمال است، پس موتور باید چک گردد.
۳-زمان بندی جرقه زنی هم یکی از حدس ها می باشد.
۴- دیاگ کردن هم مورد بعدی است چون ممکن است مشکل از سیستم کامپیوتری باشد، یا قطعه ای نقص داشته باشد.
۵- سیستم خنک کننده ماشین را بررسی کنید، چون ممکن است دمای موتور بالا باشد.
۶-احتمال بعدی این است که ممکن است مشکل سلونید یا شیر برقی انژکتور ها در موقعیت نیمه باز گیر کنند و قابلیت بسته شدن کامل را نداشته باشند. باید آنها را تعویض نمایید.
۷-رگلاتور فشار در سیستم تزریق سوخت به درستی وظیفه خود را انجام نمی دهد، لذا فشار سوخت بیشتر از حد استاندارد می باشد، حتما فشار سوخت را با یک گیج فشار چک کنید و در صورت نیاز رگلاتور فشار را تعویض کنید.

دود سفید و یا وجود بخار آب در دود اگزوز :

این مشکل در صورتی که تازه خودرو خود را روشن کرده اید عادی است، اما اگر با گرم شدن خودرو ایراد مذکور برطرف نشد باید نگران شده و برای رفع این ایراد تلاش کنید. در این صورت به موارد زیر توجه کنید:

۱-احتمال اول این است که واسکازین از راه ماژول خلا به مانیفولد ورود هوا وارد می شود لذا بایستی آن را عوض کنید.
۲- اگر احتمال نخست نبود پس به سراغ واشر سر سیلندر بروید و در صورت خراب بودن تعویضش کنید.
۳- سر سیلندر تاب برداشته یا ترک خورده است. باید کف تراشی شود و در صورت لزوم تعویض گردد. تاکید می کنم این کار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.
۴-.بلوک سیلندر احتمال آخر است که احتمالا دچار ترک خوردگی شده است لذا توصیه می شود که تعویضش کنید.

منبع:آی آردیاگ

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

مطالب مرتبط:

علت کاهش توان و قدرت موتور خودرو در گذر زمان چیست و چه باید کرد

مواد شوینده موتور خودرو چه مزایایی دارد

چگونه داخل موتور خودرو را شستشو دهیم؟+فیلم و عکس

عملکرد سیستم تحت فشار خنک کننده موتور خودرو چگونه است

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید

Notice: Undefined index: disable_clientside_script in /home/khatoono/domains/magcars.ir/public_html/wp-content/plugins/seo-image-alt-tags/classes/class-sit-scripts.php on line 26