اجرت و هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند چقدر است؟

8

اجرت و هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند چقدر است؟

هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند

هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند (8)

قیمت واشر سرسیلندر اورجینال 405-قیمت واشر سرسیلندر 405

 هزینه تعمیر انواع قسمت های پژو پارس /سمند و۴۰۵
نوع خدمات و تعمیرات   اجرت و هزینه (به تومان)
 دیاگ ۱۰۰۰۰
تنظیم موتور کامل با شستشوی انژکتور                                   ۴۰۰۰۰
 تعویض شمع /وایر /کوئل                                   ۲۰۰۰۰
 تعویض ریل سوخت                                   ۲۰۰۰۰
 تعویض پمپ بنزین با صافی بنزین                                   ۳۵۰۰۰
 تعویض ضدیخ رادیاتور                                   ۱۰۰۰۰
 تعویض لنت جلو جفت طرف                                   ۱۵۰۰۰
 تعویض لنت عقب جفت طرف با ریگلاژ                                   ۳۵۰۰۰
 تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب یک طرف با هواگیری چهار چرخ                                   ۳۵۰۰۰
 تعویض لنت جلو با دیسک چرخ دو طرف                                   ۳۰۰۰۰
 تعمیر لوازم ترمز چرخ جلو یک طرف با هواگیر چهار چرخ                                   ۳۵۰۰۰
 تعویض بلبرینگ چرخ عقب یک طرف                                   ۳۵۰۰۰
 تعویض بلبرینگ چرخ جلو یک طرف                                   ۴۰۰۰۰
 تعویض سیم ترمز دستی با لنت عقب                                   ۶۵۰۰۰
 تعمیر اکسل عقب (بلبرینگ ژامبون /تعویض کامل اکسل)                                   ۱۲۰۰۰۰۰
 تعویض کمکهای جلو دوطرف                                    ۶۰۰۰۰
 تنظیم ارتفاع کامل عقب وجلو                                    ۱۲۰۰۰۰
 اجرت تعمیر جلوبندی کامل(سیبک/موج گیر/طبق بامیزان فرمان)                                    ۸۵۰۰۰
 تعمیر جعبه فرمان بدون هیدرولیک                                    ۵۰۰۰۰
 تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک(شیر فرمان وپمپ هیدرولیک)                                   ۲۵۰۰۰۰
 تعمیر تلسکوپی فرمان                                    ۷۰۰۰۰
 میزان فرمان ایبرک دار                                    ۱۵۰۰۰
 تعویض گردگیر پلوس دو طرف                                    ۵۰۰۰۰
 تعویض کله پلوس دو طرف                                    ۵۰۰۰۰
 تعمیر یا تعویض سه شاخه پلوس دو طرف                                    ۵۰۰۰۰
 تعمیر یا تعویض مشعلی پلوس دو طرف                                    ۵۰۰۰۰
 تعویض کاسه نمد پلوس دو طرف                                    ۴۵۰۰۰
 رفع نشتی کامل گیربکس                                   ۱۲۰۰۰۰
 تعویض دیسک وصفحه کلاج                                   ۹۵۰۰۰
 تعمیر کامل گیربکس                                   ۲۲۰۰۰۰
 تعویض لیور دنده کلاج با میل ماهک وخرچنگی                                   ۴۰۰۰۰
 تعویض سیم کلاج                                   ۲۰۰۰۰
 تعویض فلایویل کلاج                                   ۹۵۰۰۰
 رفع نشتی ته میل لنگ( تعویض کاسه نمد ته میل لنگ )                                   ۹۵۰۰۰
رفع نشتی کارتل (باز وبست کارتل)با تعویض اویل پمپ                                   ۶۰۰۰۰
 تعویض تسمه دینام با هرزگرد دینام دو عدد                                   ۲۵۰۰۰
 تعویض تسمه تایم با بلبرینگ تایم                                   ۴۰۰۰۰
تعمیر یا تعویض واتر پمپ                                   ۵۵۰۰۰
 تعویض دسته موتور پایین و بالا                                   ۴۰۰۰۰
 فیلرگیری با شیم گیری و تعویض واشر درب سوپاپ                                   ۸۵۰۰۰
 تعمیر یا تعویض میل سوپاپ                                   ۹۵۰۰۰
 بازوبست سرسیلندر پژو پارس /سمند و۴۰۵                                  ۱۷۰۰۰۰
 باز و بست سرسیلندر با کارتل(تعویض واشر سرسیلندر /بوش پیستون /رینگ پیستون ویاتاقان متحرک)                                  ۳۰۰۰۰۰
 تعمیر اساسی (موتور /گیربکس /سرسیلندر /میل لنگ /پیستون /…)                                 ۴۸۰۰۰۰۰
عیب یابی کامل موتور /گیربکس/ جلوبندی /سیستم برقی                                  ۴۰۰۰۰۰
 تعمیر یا تعویض استارت و باتری                                  ۶۰۰۰۰
 تعمیر یا تعویض دینام وباتری                                  ۸۰۰۰۰
 تعویض چراغ های جلو                                  ۳۵۰۰۰
تعمیر یا تعویض ترموستات با فشنگی آب وتعویض رله فن وفن                                 ۶۰۰۰۰
 تعویض روغن کامل (روغن /فیلتر روغن/ فیلتر هوا /فیلتر بنزین/تنظیم باد /روغن گیربکس واسکازین…)                                 ۲۵۰۰۰
کارشناسی در خرید خودرو (تشخیص رنگ/کم کردن کیلومتر/موتوری /فنی وجلوبندی)                                ۳۵۰۰۰
 اجرت شیم گیری           ۸۵۰۰۰ هزار تومان

 

هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند (5)

قیمت واشر سرسیلندر سمند-بهترین مارک واشر سرسیلندر پژو 405

علائم سوختن واشر سرسیلندر خودرو

واشر سرسیلندر فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی کرده (در واقع سیلندر و سر سیلندر را یک پارچه می کند) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. آب بندی واشر سرسیلندر بسیار مهم است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و باعث کاهش قدرت و راندمان موتور می شود. این واشر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند.
اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد می شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سر سیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه سنگینی خواهد داشت.
گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.
هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند (1)

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

1. آب رادیاتور کم باشد.واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر

 2. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.

3. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

توجه:سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش پیدا می کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می شود.

هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند (2)

تعویض واشر سرسیلندر 405-هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پراید

جلوگیری از سوختن واشر سر سیلندر

اگر پشت فرمان ; ماشین جوش آورد چه کنیم ؟؟
بارها شده دیدم طرف ماشینش جوش آورده زده کنار خاموش کرده داره دور خودش میچرخه !!!! نمدونه چیکار کنه و خودش رو باخته

یا اینکه میزنن کنار خاموش میکنن … بلفور آب میریزن روی موتو تا دماش بیاد پایین !…خب شاید در نگاه اول عاقلانه ترین کار همین کار به نظر برسه اما باید بگم ناجور حرکت غلطیه !

هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند (3)

قیمت سرسیلندر پژو پارس-قیمت واشر سرسیلندر سمند lx

چون با این کار شدیدا” آسیب میرسه به موتور ماشینتون و موتورش گیرپاژ میکنه…ماشینتون چرا جوش میاره ؟ چون دمای موتور خیلی زیاده ( نرمال نیست ) …. اگه آب بریزین روش ; بااینکارتون سریعا” خنک میکنن موتور رو و انقباض سریع رو بوجود می آورین که باعث میشین قطعات به هم بچسبه و با حرکت پیستون ها درداخل سیلندر خراشهای خیلی بدی روی سیلندر و دیوارش بوجود میاد…این رو هم در نظر بگیرین که سرد و گرم کردن شدید پیستون باعث ایجاد ترک و شکاف ریز میشه.
حالا فیلم ترسناکیش از اینجا تازه شروع میشه !!!! که اگه حادثه یه مقدار شدید تر باشه سر سیلندر تاب برمیداره و ترک میخوره….ینی یچیز تو مایه های اومدین چشمشو درست کنین زدین فرستادینش زیر تیغ جراحی !!!!

حالا اگه این بلاها سرتون خدایی نکرده بیاد باید برین یه تعمیر اساسی موتور ! هم وقت گیره هم جیب خالی کن و بدتر اینکه دیگه اون موتور ; موتور بشو نیست واستون !!!

حالا چه کنیم این مشکل ساده به سادگی حل بشه ؟

دراین مواقع ماشینو بزنین کنار … حتما ماشین رو خاموش کنین … کاپوت رو بزنین بالا و هر ۳۰ ; ۴۰ ثانیه موتور رو در حد سه چهار ثانیه روشن کنین و بعدش خاموش کنین. و چند بار این حرکتو انجام بدین .

با این حرکت آسیب هایی که گفتم رو دیگه ندارین و از چسبیدن رینگ و پیستون هم جلو گیری میشه.

البت دوستان توجه کنین که یه واشر سر سیلندر تا اینجای کار افتادینا !!!!

چون توی این دما اولین چیزی که به آخرت میپیونده همین واشر سر سیلندره ! این واشر همونطور که میدونید عمل آب بندی بین سیلندر و سر سیلندرو انجام میده و نمیذاره آب و روغن قاطی بشن…وقتی بسوزه دیگه آب روغن قاطی میکنین …اما اگه واشر سرسیلندر بسوزه خیلی بهتر تا موتور رو ببرین تعمیر!
حالا اگه خواستین تو این وضعیت آب اضافه کنین به موتور حتما ماشینو روشن کنین تا حرکت و پمپاژ واتر پماپ آب روا به همه جای موتور برسونه و همزمان از ایجاد فشار توی رادیاتور جلوگیر میشه
حالا برای برداشتن درب رادیات مواظب باشین که یه چارشبنه سوریه تموم عیاره !!!!
اگه میتونین یک متر فاصله بگیرین که آب داغ و جوش نپاشه صورتتون رو حالت بده !!!
فاصله که گرفتین جوری که صورتتون حفظ بشه … یواش یواش درب رو بازکنین …آب رو طی چند مرحله اضافه کنین…با این روش موتورتون خنک میشه…وقتی موتور خنک شد و عادی شد دماش ; ماشین رو خاموش کنین.

حالا اگه دیدین بازم سریع جوش میارین و آمپر آب غیر عادی بالا میره شک نکنین که یه بلایی سر ترموستات اومده ! اگه واتر پمپ خراب باشه یا نشتی زیادی از رادیات داشته باشین ; زود آمپر آب میچسبونین.

هزینه تعویض واشر سرسیلندر سمند (4)

 

ریختن آب روی سرسیلندر داغ چقدر خسارت مالی در بردارد؟

هفته گذشته راننده خودرو سمند با کارکرد 210000 کیلومتر به مکانیکی مراجعه کرد و گفت: خودروی من در تونل توحید تهران جوش آورد به طوری که آّب رادیاتور آن با فشار فراوان از داخل آن خارج شد و تمام کاپوت و جلوی خودرو را با آب جوش خیس کرد.

وی گفت: بلا‌فاصله ایستادم و بعد از تخلیه آب، کاپوت را بالا زدم و با مقدار آب موجود در خودرو که به همراه داشتم اول آب به داخل رادیاتور ریختم و بعد از آن کمی به خاطر این که موتور ماشین را خنک کنم این کار را تکرار کردم. آب روی سرسیلندر و سمت رادیاتور ریختم و بعد از مدتی که خواستم حرکت کنم متوجه شدم که چراغ روغن چند بار روشن شد زیرا به نظرم روغن به داخل محفظه سیلندر راه پیدا کرده بود. به هر حال بعد از یکی – دو ساعت کار کردن با خودرو، دیگر کاملاً موتور نفس نداشت و خاموش کرد.

از سوی دیگر مکانیک خودرو، به مالک گفت: یکی از بزرگترین معایب سیستم‌های مکانیکی آن است که بعد از کمی کارکرد هرچند که کیفیت قطعات آن نیز خوب باشد با مشکل فرسودگی و سایش مواجه می‌شود. ضمن اینکه نتیجه آب ریختن روی سرسیلندر داغ، شکسته شدن رینگ پیستون‌هاست و اولین تأثیر آن افت توان خودرو است و اینکه سرسیلندر می‌سوزد و در مورد این سمند هزینه‌ای ۱۷ میلیون ریالی در بر دارد. در ادامه مراحل تعمیر این سمند را با هم مرور می‌کنیم:

ابتدا خودرو را به وسیله جک از زمین بلند می‌کنیم و سپس قطعات و متعلقات سر‌سیلندر اعم از درب قالپاق سوپاپ و وسایل الکتریکی مانند سنسورها و قطب‌های باتری را از خودرو جدا کرده و بعد مشغول باز کردن سر‌سیلندر می‌شویم.

بعد از باز کردن اجزای سر‌سیلندر، حالا نوبت به باز کردن خود سر‌سیلندر فرا می‌رسد. ابتدا به وسیله آچار بوکس پیچ‌های متصل به سر‌سیلندر که آن را به بلوکه سیلندر متصل کرده‌اند به روش حلزونی و به ترتیب باز می‌کنیم و بعد از آن سر‌سیلندر را از بلوک جدا کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهیم تا ببینیم آیا باید تعمیر شود یا تعویض؟

بعد از باز کردن سر‌سیلندر ابتدا باید آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و متوجه می‌شویم که سرسیلندر تاب دارد و بهتر است تعویض شود در ضمن تعدادی از سوپاپ‌ها تقریباً به پایان عمر خود رسیده و این امر باعث فرار کمپرس بود.

بعد از گذشت ۳ مرحله باز کردن سر‌سیلندر، حالا نوبت به باز کردن قطعه اصلی یا همان پیستون است. ابتدا برای باز کردن پیستون روغن کارتر را تخلیه می‌کنیم و بعد از تخلیه روغن موتور، مشغول به باز کردن پیچ‌های کارتر می‌شویم و به روش ضربدری باز می‌کنیم. بعد از باز کردن کارتر پیچ‌های متصل کپه یاتاقان‌های هر شاتون که آن را به پیستون‌ها متصل می‌کند باز می‌کنیم البته به روش حلزونی.

بعد از باز شدن کپه یاتاقان‌ها و جدا نمودن شاتون‌ها از محور میل‌لنگ، از زیر به هر شاتون کمی نیرو وارد می‌کنیم تا بتوانیم پیستون را از داخل جداره سیلندر درآوریم و بعد از در آوردن هر چهار پیستون از داخل جداره سیلندر به بررسی پیستون‌ها می‌پردازیم که بعد از بررسی پیستون‌های این خودرو متوجه شدیم که سه پیستون رینگ روغنی آنها شکسته و رینگ کمپرسی نیز شکسته شده و خوشبختانه بعد از بررسی داخل سیلندر متوجه شدیم که بوش‌ها آسیبی ندیده است.

بعد از بررسی کامل و باز کردن قطعات مذکور، مکانیک یک سر‌سیلندر تازه و یک دست کامل رینگ و چهار عدد پیستون سفارش می‌دهد اما تا آوردن قطعات مورد نیاز کارتر را با بنزین می‌شوییم تا از لجن‌ها پاک شود و دوم اینکه بلوکه سیلندر را با کاغذ سمباده می‌ساییم تا نیمه واشر سر‌سیلندر چسبیده به آن پاک شود و داخل جداره سیلندرها را با بنزین می‌شوییم تا از کربن و رسوبات پاک شوند.

بعد از آوردن سر‌سیلندر تازه از بازار ابتدا سوپاپ‌ها را آب‌بندی می‌کنیم. روش آب‌بندی این‌گونه است که ابتدا خار و فنر‌ها را از سوپاپ باز کرده و بعد با استفاده از لاستیک آب‌بندی و روغن سمباده مشغول به آب‌بندی می‌شویم و در پایان کمی گچ به دور سوپاپ‌ها زده و از داخل مانیفولد هوا کمی بنزین وارد می‌کنیم که اگر نشت نداد آب‌بندی است و بعد از آب‌بندی مشغول فیلر می‌شویم.

بعد از آب‌بندی و فیلر سر‌سیلندر نوبت به جمع کردن پیستون و رینگ می‌رسد که ابتدا پیستون‌ها را به شاتون متصل می‌کنیم و میان گیره قرار می‌دهیم و بعد از آن رینگ‌ها را به ترتیب و با اختلاف دهانه بر روی پیستون‌ها سوار می‌کنیم و بعد از قرار دادن رینگ‌ها به وسیله رینگ جمع‌کن رینگ‌ها را جمع کرده و آماده می‌کنیم تا داخل سیلندر جا بزنیم.

بعد از جا زدن پیستون‌ها داخل سیلندر به ترتیب شاتون‌ها را به محور میل‌لنگ نزدیک و بعد از آن به ترتیب کپه یاتاقان‌های هر کدام را به صورت حلزونی به شاتون‌ها متصل می‌کنیم (البته ابتدا برای جا زدن پیستون‌ها داخل سیلندر کمی آن را با روغن چرب می‌کنیم) بعد به وسیله آچار تورک متر و با نیروی ۵/۶ کیلو‌گرم آن را سفت می‌کنیم.

بعد از سفت کردن یا تاقان‌ها و جا زدن پیستون‌ها ابتدا اویل پمپ را به محل خود یا همان بلوکه سیلندر می‌بندیم و بعد از آن کارتر را در جای خود قرار داده و پیچ‌های آن را به ترتیب و به روش حلزونی می‌بندیم و بعد از بستن روغن موتور تازه داخل آن می‌ریزیم (البته بعد از بستن سرسیلندر روغن موتور تازه می‌ریزیم) و در پایان نیز سرسیلندر را به روش حلزونی بر روی بلوکه سیلندر می‌بندیم و متعلقات آن را بر روی آن نصب می‌کنیم.

به توصیه مکانیک‌ها و مهندسان هنگام جوش آوردن خودرو آب روی سر‌سیلندر نریزید چرا که مشکلاتی از این قبیل به وجود می‌آورد و هزینه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را به شما تحمیل می‌کند.

گردآوری: مجله خودرو

اشتراک:

8 دیدگاه

  1. خواستی تماس بگیر میام دم خونه واست باز میکنم عوضش میکنم

  2. تقی طیبی در

    سلام آقا حمید من یک کوچولو جانبازم و سمندEF7 دارم که هم مقداری آب کم میکنه و هم قدرت کشش قبلو نداره و همیشه هم بد روشن میشه ولی آب و روغن قاطی نکرده و علتش هم ۲ ماه پیش جوش آورد ولی من خاموش تکرده مدتی کاپوت بالا دادم و بعد افت جوش کم کم درب رادیاتور باز کرده و آب ریختم ولی همچنان که در اول گفتم آن مشکلات را داره و ما هم غرب تهرانیم. لطفاً راهنمایی یا آدرس بفرمایید خدمت برسم‌‌. سپاسگزارم
    ر

  3. حمید پاپی در

    درخواست یه تعمیرکار منصف جهت تعویض واشرسرسیلند سمند

    • سلام شما اهل کجا هستی ؟ اگر خواستی من سرسیلندرتو باز میکنم

    • امیرحسین در

      سلام به همه کسی میشناسید یه پژو پارس ۸۷ دارم واشر سرسیلدرش باید عوض شه منصف باشه من سرباز هستم ! منطقه ۲ هستم ! پیش کی برم !؟؟

نظر خود را بیان کنید