علت سفت بودن و لرزش کلاچ خودرو پژو پارس و 405 TU5 چیست؟

0

علت سفت بودن و لرزش کلاچ خودرو پژو پارس و 405 TU5 چیست؟

علت سفت بودن و لرزش کلاچ خودرو

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز در این پست برای شما علت سفت بودن و لرزش کلاچ پژو پارس و 405 TU5 چیست؟ را تهیه کرده ایم،مطالعه کنید و امیدواریم که این مطلب مفید و کارامد باشد و همچنین خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

همانطور که گفته شد کلاچ وسیله ای را برای جدا کردن دستگاه مولد نیرو و از سایر قسمت های استفاده از نیرو تامین می کند کلاچ انواع مختلفی دارد : یک صفحه ای و دو صفحه ای و روغنی و خشک و کلاچ های اتوماتیک قطع کردن نیرو به علل نیرو زیر لازم است

۱- گشتاور حاصل از پیستون یک موتور جرقه ای در سرعت خیلی کم صفر بوده و با زیاد شدن سرعت موتور زیاد می شود تا به حد متوسطی می رسد بنابراین برای وارد کردن گشتاور کافی به قسمت های به حرکت دراورنده خودرو (چرخ ها) در لحظه شروع به حرکت لازم است موتور قبل از انتقال

نیروی خود به قسمت مورد استفاده قرار دهنده نیرو با سرعت کم و بدون بار حرکت کند

۲- تعویض دنده ها تقریبا برای یک راننده در هنگام ارتباط موتور با دستگاه انتقال نیرو و غیره ممکن است کلاچ باعث قطع شدن انتقال نیرو از موتور به قسمت های حرکت کننده شده و در نتیجه عوض کردن دنده اسان می شود

۳- در هنگام راه اندازی موتور بهتر است که گشتاور اینرسی قسمت های دوار را که راه انداز را به در می اورد به حداقل رساند این عمل با قطع کردن قسمت های مورد استفاده قرار دهنده نیرو از میل لنگ به وسیله کلاچ عملی می شود

در صورتی که خودرویی با موتور Tu5 از لرزش هنگام راه افتادن یا سفت بودن کلاچ شکایت کند می توان آن را به راحتی و با تعویض فقط یک قطعه حل نمود.

علت سفت بودن و لرزش کلاچ خودرو

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

مطالب مرتبط:

کاربرد کلاچ و مشکلات عمومی سیستم کلاچ

آموزش حرکت کردن هنگام پاره شدن سیم کلاچ

دلایل تقه خوردن موتور هنگام رها کردن کلاچ پراید-پژو 405-سمند-206

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید