بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی برلیانس H320

بررسی کامل مشخصات فنی و معرفی برلیانس H320

ما در این نوشته راجع به برلیانس H320 صحبت خواهیم کرد. امروز خودروهای چینی در کشور ما رونق بسیار زیادی داشته است. به دلیل اینکه شرکت‌های خودروسازی که در داخل ایران وجود دارد معمولاً به طراحی خودرو توجه ویژه نمی کنند. به همین دلیل است که گرایش های زیادی در کشور ایران به سمت خودروهای چینی شده است. البته ناگفته نماند که خودروهای چینی از زیبایی ظاهر بسیار زیادی برخوردارند. محصولاتی که در شرکت های معتبر و بین المللی وجود دارد اکثراً مدرن هستند و معمولاً هم ایرانی ها می توانند با پرداخت مبلغی معادل با چند برابر قیمت اصلی صاحب یک خودروی خارجی شوند.

برلیانس H320

یکی از محصولات چینی که معمولاً اقشار ضعیف‌تر به آن دل می بندند و ممکن است آن را بخرند برلیانس H320 است این خودرو در در اکتبر سال ۲۰۱۲ تولید شد و در بازار عرضه چشمگیری داشت طراحی این خودروی زیبا را ایتالیایی ها انجام دادند که البته توسط شرکت ایتال دیزاین اجرا شده است. شرکت سایپا که به عنوان شریک کمپانی برلیانس در ایران به حساب می آمد از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و مدل h220 ، h320 را با قیمت مناسبی به بازار عرضه کرد. حدوداً شش سالی است که این خودروی مدرن در بازار ایران عرضه می شود و بسیاری از افراد هم طرفدار آن هستند.

طراحی ظاهری برلیانس H320

برلیانس h320 جزو سدان‌های کوچک به حساب می‌آید که البته در برابر سدان های دیگر از لحاظ ظاهری چندان زیبا نیست. ولی این خودرو در برابر رقبای اصلی که در بازار ایران وجود دارد که معمولاً از محصولات قدیمی هم می باشند می توان از نظر ظاهری این خودرو را قابل قبول دانست. اگر شما به برلیانس h230 از رو به رو نگاهی بیندازید یکسری خطوط مستقیم و غیر منحنی را خواهید دید که معمولاً به صورت شکسته و زاویه دار به همدیگر وصل شده اند. طراحی چراغ ها هم به صورت ذوزنقه هست که زیبایی خاصی به نمای روبه روی این خودرو داده است.

البته یکسری بر این باورند که چراغ های برلیانس h۲۳۰ زیبایی خاصی ندارد ولی از حق نگذریم نمی‌توان آنها را زشت تلقی کرد به دلیل اینکه چراغ ها با عناصر دیگر هماهنگی خوبی برقرار می کنند. اگر شما جلو پنجره خودروی برلیانس h۲۳۰ ببینید متوجه خواهید شد که فرم هندسی آن مقداری خمیده است که درون آن هم از یکسری تزئینات کرومی استفاده کرده اند. البته در این خودرو از دو نوع جلو‌پنجره تا به الان استفاده کرده اند.

اگر شما به خودروی برلیانس h۲۳۰ نگاهی بیندازید یک مجرای نسبتاً بزرگی که سبب ورود هوا به قسمت های سپر می شود را خواهید دید که این مجرا به رنگ مشکی مشخص شده است و در دو طرف آن چراغ های دایره ای مه شکن قرار گرفتند. به طور کلی می توان اینطور گفت که ظاهر h۲۳۰ چندان جالب نیست ولی بسیاری از افراد بر این باورند که این خودرو در برابر رقبای اصلی خود که به ظاهر قدیمی تری دارند تقریباً جزء خودروهای زیبا می توان آن را محسوب کرد.

بدنه برلیانس H320

اگر خودروی برلیانس h۲۳۰ را از کناره ها نگاه کنید متوجه می شوید که حالت تهاجمی دارند به خاطر اینکه طراحان این خودرو خواستند هیجان بصری آن را افزایش دهند به همین دلیل یک سری خطوطی در قسمت بالا و پایین درب ها استفاده کردند که البته به هدفشان هم تا حدودی رسیده‌اند. یکی از این خط های جذاب از قسمت بالای چراغ عقب شروع شده و تا انتهای گلگیر جلو آمده است که البته این خط یک شیب ملایمی دارد. همچنین در قسمتهای زیرین درب ها هم از خطوط خاصی استفاده شده است. فریم پنجره ها سایز کوچکی دارند که البته با ابعاد کلی بدنه هماهنگ است به دلیل اینکه طراحی ساده و مناسب آن سبب شده است که طرفداران بسیار زیادی را به سمت خودش بکشاند.

شیبی که شیشه عقب خودروی برلیانس h۳۲۰ دارد طول شب بسیار کوتاه است و همین سبب شده است که این خودرو شبیه به خودروهای فست بک باشد به دلیل اینکه خودروهای فست بک هم صندوق عقب کوتاهی دارند. یکی از نکاتی که در ظاهر خودروی برلیانس h۳۲۰ وجود دارد و ممکن است بسیاری از افراد از آن خوششان نیاید آنتن سقفی سنتی است. سایز چرخ ها هم متناسب با ابعاد کلی بدنه به نظر خوب می آید.

نمای پشتی برلیانس ‏h۲۳۰ تقریباً ساده است ولی طراحی آن به نوعی است که طرفداران بسیار زیادی را جذب خودش کرده است. ارتفاع چراغ ها در این خودرو از حد معمول کمی بلندتر به نظر می‌رسد و در گرافیک آن از دو رنگ سفید و قرمز استفاده کرده‌اند. در این نما از حجم هی های هیجان انگیز استفاده نکردند و در قسمت نصب پلاک فقط یک فرورفتگی بر روی صندوق عقب طراحی شده است. سپر عقب هم به طور خیلی ساده ای طراحی شده و همچنین در ناحیه زیرین سپه یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ وجود دارد که بر روی آن هم چراغ های مه شکن به رنگ قرمز طراحی شده اند و تا کناره های خودرو کشیده شده اند.

به طور کلی همان طور که گفته شد ظاهر برلیانس h۲۳۰ چندان جالب نیست و نمی‌توان آن را جزء ماشین های هیجان انگیز معرفی کرد ولی قطعاً این سبک از طراحی طرفداران خاص خودش را دارد و کسانی که خریدار خودروهای سدان هستند می‌توانند از این خودرو استفاده کنند و دلیل این که قیمت آن هم بسیار مناسب است.

برلیانس H320

طراحی داخلی برلیانس H320

فضای داخلی کابین برلیانس h۲۳۰ طوری طراحی شده است که معمولاً از معیارهای یک سدان کوچک تبعیت می کند و نمای آن هم به نسبت بسیار ساده است ولی در عین حال از جذابیت خاصی مخصوصاً در بخش داشبورد برخوردار است.

متریالی که در کابین و داشبورد این ماشین به کار رفته است از جنس پلاستیک سخت می باشد که ارزان قیمت است. البته باید به این مورد توجه کنید که برای یک خودروی چینی با این قیمت نمی توان انتظار خاصی جزئی نداشت. در قسمت بالای کنسول میانی یکسری دریچه های تهویه وجود دارد که فرم انها هم به شکل مستطیل و بیضی است. طراحی این تهویه ها هم بسیار ساده و معمولی است و تا انتهای کناری داشبورد کشیده شده است.

معنی خود را از صفحه نمایشگر لمسی در داشبورد استفاده نکردند و به جای آن یک صفحه نمایشگر کوچکی طراحی کرده اند که تک رنگ است و یک سری اطلاعات مانند ساعت و دما را به شما می دهد. کلید های چرخان سیستم تهویه بسیار زیبا طراحی شدند و ثابت شده است که بسیاری از افراد به سمت خودش جذب کند.

در خودروهای برلیانس h۲۳۰ سیستم صوتی فابریک آن در قسمت زیرین کلیدهای سیستم تهویه قرار گرفته است و بر روی پنل آن هم مقدار زیادی دکمه و کلید وجود دارد. یک قسمت مستطیل شکل هم در بخش زیرین سیستم صوتی وجود دارد که می توان وسایل کوچک مانند تلفن همراه و کلید و غیره را در آن جاسازی کرد.

کابین برلیانس H320

غربیلک فرمان از لحاظ ظاهری خوب و خوش دست به نظر می‌آید ولی جنس متریالی که در آن به کار رفته است چندان جالب نیست. همچنین اجزای عقربه این نمایشگر دور موتور و سرعت خودرو هم به طور کاملاً سنتی در قسمت پشت فرمان قرار گرفتند که از جذابیت خاصی هم برخوردار نیستند.

در خودروی برلیانس h۲۳۰ داشبورد و غربیلک فرمان معمولاً به صورت مشکی و نقره ای طراحی می شود که این رنگ ها زیبایی خاصی به آن داده است. فرمت چندان جالبی دارند ولی شاید کمی سفت و نظر برسد و نرمی مناسبی نداشته باشد که این کار را برای سرنشینان ممکن است سخت کند.

ایران خودرو دید به جلو مناسبی دارد و به خاطر اینکه شیشه عقب آن کوچک است نمی توان به خوبی پشت خودرو را نگاه کرد و ممکن است بسیاری از افراد اذیت شوند. همچنین سرنشینان ای که در صندلی‌ها همچنین سرنشینان قد بلندی که در صندلی‌های عقب این خودرو مینشینند ممکن است احساس راحتی نکنند و این قسمت بیشتر مناسب افراد بزرگسالی است که قد متوسط رو به پایین دارند.

یکی از نقاط مثبتی که خودروی برلیانس ‏h۲۳۰ در اصل آن است که صندوق عقب آن بسیار حجیم است و گنجایشی حدود ۵۰۰ لیتر را دارند و می تواند بسیاری از نیازهای راننده و سرنشینان را برآورده کند. به طور کلی می توان اینطور گفت که کابین برلیانس h۲۳۰ با وجود اینکه از متریال خوبی استفاده نشده است ولی طراحی قابل قبولی دارد و اگر یک صفحه نمایشگر لمسی استاندارد به آن اضافه کرد می‌تواند خریداران بسیار زیادی را جذب خود کند.

تجهیزات و امکانات برلیانس H230

تيپ دستی تيپ (AMT)
تجهيزات ايمني و رفاهي
كيسه هواي راننده وسرنشين  دارد  دارد
مجهز به سيتسم پيشرفته ترمز EBD+ABS  دارد  دارد
سيستم تهويه مطبوع  دارد  دارد
سنسور پارك دنده عقب  ندارد  دارد
سانروف برقي   ندارد  دارد
شيشه بالابر برقي (شيشه هاي جلو و عقب)  دارد  دارد
صندلي راننده و سرنشين جلو قابل تنظيم در ۴ جهت  دارد  دارد
قفل مركزي به همراه كنترل از راه دور  دارد  دارد
سيستم صوتي راديو، ورودي USB، ۲ عدد بلندگو+۲ عدد توييتر راديو، پخش سي دي، ورودي USB، ۴ عدد بلندگو+۲ عدد توييتر
تنظيم ارتفاع نور چراغهاي جلو  دارد  دارد
تنظيم الكترونيكي آينه هاي جانبي  دارد  دارد
چراغ مه شكن جلو   ندارد  دارد
ميله فرمان جمع شونده (مستهلك كننده ضربه)  دارد  دارد
هشدار دهنده بسته نبودن كمربند ايمني  دارد  دارد
باز شدن خودكار دربها هنگام تصادف  دارد  دارد
قفل اتوماتيك دربها هنگام رسيدن به سرعت ۲۰km/h  دارد  دارد
سيستم ضد سرقت موتور(ايموبلايزر اي سي يو)  دارد  دارد
سيستم تاشو براي صندلي عقب ۴:۶  دارد  دارد
صندلي عقب با قابليت پشتيباني ايزوفيكس (صندلي كودك)  دارد  دارد
كامپيوتر اطلاعات سفر  دارد  دارد
قفل شيشه محافظ كودك  دارد  دارد

برلیانس H320

 مشخصات فنی برلیانس H230

برلیانس h۲۳۰ چهار سیلندر خطی یک و نیم لیتری دارد که این پیشرانه می‌تواند توان خروجی معادل ۱۰۳ اسب بخار را تولید کند و حداکثر گشتاور آن هم برابر با ۱۴۰ نیوتن متر می باشد.

سیستم فرمان این خودرو از نوع الکتریکی است و همچنین سیستم تعلیق بندی بخش جلوی آن از نوع مک فرسون می باشد. سیستم تعلیق عقب هم به صورت نیمه مستقل تولید شده است. ترمزهای جلو هم به صورت دیسکی طراحی شدند و در عقب از انواع کاسه آن استفاده شده است.

در خودروی برلیانس معمولاً گیربکسها و وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سمت چرخهای جلو را برعهده دارند.

یکی از آنها معمولاً ۵ سرعته دستی است ولی مدل اتوماتیک از نوع ۶ سرعته خودکار میباشد که ساخته یک شرکت آلمانی است.

نکته که شما باید در مورد گیربکس های اتوماتیک بدانید این است که معمولاً جعبه دنده های اتوماتیک از نظر فنی و ساختاری با جعبه دنده‌های دستی هیچ فرقی ندارند ولی در جعبه دنده های اتوماتیک عملیات کلاچ گیری برای راننده بسیار راحت است به دلیل اینکه توسط یک روبات این کار انجام می‌شود.

جعبه دنده های اتوماتیک از سال ۱۹۹۶ برای اولین بار توسط شرکت بی ام و وارد بازار شد ولی این جعبه دنده ها معمولاً در هنگام تعویض دنده عملکرد مناسبی خواهند داشت به خاطر همین خودروهایی که از جعبه دنده اتوماتیک استفاده می کنند ممکن است گران باشند.

قیمت برلیانس H230

وزن خودروی برلیانس h۲۳۰ حدودن ۱۲۰۰ کیلوگرم است و مصرف سوخت آن هم به طور معمول معادل شش و نیم لیتر عنوان شده است و ظرفیت باک این خودرو هم ۴۲ لیتر می باشد

خودروی برلیانس ‏h۲۳۰ در کشور ما با بسیاری از سدان های قدیمی تازه تولید شده مانند ال ۹۰، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، سمند، جک جی و پژو پارس رقابت می کند. ولی از نظر قیمتی اگر بخواهیم آن را در نظر بگیریم در شرایط فعلی بازار قیمت برلیانس h۲۳۰ بسیار بیشتر از رقبای خود است و شاید اگر یک خودرو بخواهد از نظر قیمت و امکانات با آن رقابت کند سایپا‌کوییک است که البته این خودرو هم از لحاظ ایمنی در برابر برلیانس حرفی برای گفتن ندارد.

با توجه به قیمت های اعلام شده اگر شما بخواهید مدل دنده دستی برلیانس h۲۳۰ را بخرید باید 109 میلیون تومان پرداخت کنید و اگر بخواهید دنده اتوماتیک آن را بخرید باید 120 میلیون پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی کامل کشنده های سی اند سی + تصاویر

مشخصات فنی و معرفی کامل رنو کولیوس 2014

بررسی کامل و مشخصات فنی خودروی آریزو 6

 

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.