مشخصات، قیمت و خرید خودرو سیتروین DS4 اتوماتیک سال 2016

مشخصات، قیمت و خرید خودرو سیتروین DS4 اتوماتیک سال 2016

سیتروین DS4 یک خودروی سوپر مینی تحت برند دی اس است که از سال 2009 تا 2015 توسط سیتروئن و از 2015 تحت برند مستقل دی اس اتومبیل ز تولید شده است . فروش این خودرو از سال 2010 آغاز شده است و در کلاس خودرو های سوپر مینی شهر لوکس قرار دارد که رقیب مستقیم خودرو هایی نظیر مینی ، آلفارومئو می تو و آئودی ای  محسوب می شود . دی اس 4 اولین خودرو برند دی اس اتومبیل ز می باشد .

سیتروین

بررسی خودروی سیتروین DS4

اولین تجربه رانندگی ما با سیتروین DS4 در انگلیس نشان داد که با وجود اصلاحات انجام شده بر روی خودروی استاندارد ، هنوز اقداماتی وجود دارد که باید انجام  شود .

هر خودروی سیتروین DS4 جدید یک گام برای کمک به معرفی برند صنعتی خود به عنوان هویت اصلی ، نزدیکتر می شود . کراس بک DS4 تاکنون بهترین مدل این برند می باشد ، اما هنوز راهی طولانی پیش رو دارد . ولوو و مرسدس نشان دادند که یک کراس اوور هاچ بک اعلاء چگونه باید باشد ، با موضوعاتی مانند اصلاح و به سازی و سواری ، کراس بک DS4 هنوز در هاله ای از ابهام است . به راحتی میتوان سازش و مصالحه را دید .

با جداشدن DS از سیتروین ، DS4 دوست نداشتنی نیروی تازه ای گرفته و مدل جدید کراس بک ، با نیرومندی بیشتررا به حوزه این مدل خودروها اضافه کرده است . و اکنون برای اولین بار در انگلیس ، ما با این مدل که بیشتر متمایل ومنطبق با شیوه زندگی است ، رانندگی کرده ایم .

ترکیب غیرمعمول هاچ بک ، کوپه ونشانه های ظاهری SUV آن را ، از DS4عادی جدا می سازد . ارتفاع سواری تا 30 میلی متر افزایش یافته ، نرده های سقفی اضافه شده است و سپر جلو و عقب تنظیم گردیده است . این خودرو هوشمندتر از آن است که ظاهر بدقواره آن در نگاه اول نشان می دهد ، این خودرو 1000 یورو حق الزحمه بیشتری را نسبت به هاچ بک استاندارد به خود اختصاص می دهد . برآوردها وارزیابی های DS به سویی است که به هر حال ، نزدیک 30 درصد فروش هاچ بک کامپکت اعلاء ، کراس اوورها می باشند . پیش بینی می شود یک مورد در هر چهار DS4 فروشی ، کراس بک باشد .

همان طور که انتظار داشتید مرکز توجه جدیدی ایجاد شده است ، سابق براین ، این برند، یک  ) faux-SUVتقلیدی از ( suv راعرضه کرده بود و حال آن را با سپر جلو وعقب تیره مجهز کرده ، قالب قوس چرخ تغییر داده و یک اسپویلر بر روی سقف نصب کرده است . با وجود این دیدگاه ها ، این خودرو ، درعبور وگذر از کنار خیابان برفی هنگام بالا آمدن ، خودروی مناسبی نیست ، زیرا که این تغییرات کاملا تزیینی هستند و هیچ توانایی اضافی برای عینیت بخشیدن به این تصویر وجود ندارد . شکل زمخت و نیرومند این خودرو، آن را هم ردیف با رقبای خود نظیر ولوو V40 کراس کانتری ، مرسدس GLA و در آینده نزدیک اینفینیتی QX30 قرار می دهد .

داخل خودرو هیچ تغییر قابل توجهی نسبت به  مدل عادی نکرده است ، و تنها تغییراتی در مشخصات بهترین محصول این برند لحاظ می گردد ، بنابراین تمایل برندها ، پافشاری بر خلق یک محصول اعلا توسط مقدار زیادی کیت آماده برای عرضه می باشد . این تغییرات شامل توسعه شیشه جلوخودرو در سیتروئن معمولی ، ناوبری وابسته به اطلاعات ماهواره

GPS )) ، صندلی چرمی و کنترل دما می باشد . جای افسوس است که هیچ تلاشی برای افزایش واقعی کیفیت مواد ارزان قیمت تراز پژو 308 صورت نگرفته است ،در پایان هیچ قسمتی ازخودرو از لحاظ کیفیت حتی نزدیک به اجزای خودروهایی مانند BMW ، مرسدس یا آئودی نیست .

آن چه بیشتر نا امید کننده است شرایط رانندگی بد و غیر طبیعی برای رانندگان بلند قامت می باشد ، به طور مثال با وجود اینکه امکانات تنظیم ، همه جانبه وجود دارد ، فاصله فرمان به اندازه کافی از شما دور نمی باشد و پدال ها به طور عجیبی در بالا قرار گرفته اند .

این دسته رانندگان ، اگر فضای بیشتری در جلو، در زمان عرضه خودرو وجود داشته باشد ، حتما خوشحال خواهند شد ، اما نکته مهم دیگر ، دسترسی محدود به درهای باریک عقب می باشد . به علت کمی فضای سر ، حس ترسی از فضای تنگ در این خودرو وجود دارد ، هنوزهم هیچ راهی برای بازکردن شیشه عقب خودرو پیش بینی نشده است .

امکانات موتور نسبت به هم مدل های عادی خود محدودیت  بیشتری دارد . جایی که DS4 ، سه موتور بنزینی و سه موتور دیزلی ارایه کرده است ، کراس بک تنها با یک موتور 1.2 لیتر بنزین و 2 موتوردیزل ، 1.6لیتری و 2 لیتری، عرضه می شود . این خودرو برای اولین باربه 118bhp ،  1.6لیتری ، BlueHDi دیزل که شبیه خودروهای بزرگترین فروشندگان می باشد ، مجهز شده است .

بهره وری سوختی موثر 72.4mpg گزارش شده و خودرو حدود 103g/km  کربن دی اکسید تولید و خارج می کند و هنوز هم کاملا سریع نیست . قدرت موتور در محدوده متوسط بوده اما دور موتور از محدوده خارج شده و خودرو کمی پر سرو صدا و ناهنجار می شود .

هنگام رانندگی در جاده ، ترکیب حالت مرتفع ودید وسیع شیشه جلوی اتومبیل ، تصوری را در شما ایجاد می کند که اشیاء به مراتب بزرگ تر از ان چه واقعا هستند ، دیده می شوند . این خودرو عملکردی متقاعد کننده و رضایت بخش مانند آن چه در یک کروز می بینید ندارد ، با این وجود به خاطر کمی صدای باد سپاس گذاریم .

شاید انتظار تفاوت زیادی بین سواری با کراس بک و هاچ بک عادی وجود داشته باشد و به طور قطع انتظار لمس رانندگی لطیفی را خواهید داشت اما نه به همان میزان انعطاف پذیری که باید با اضافه کردن تعلیق حرکت وجود داشته باشد . این خودرو هنوز هم در سرعت پایین در دست انداز با ضربه و برخورد عبور می کند و غیراز راه های ماشین رو در هر موقعیتی آشفتگی خاصی دارد .

این خودرو مطمئنا فاقد خصوصیات کراس مرسدس GLA می باشد . خودرویی را تصور کنید با سیستم فرمان نا معین که حتی در سرعت پایین سنگین ودارای محور دنده سست می باشد ، قطعا این خودرویی نیست که شما ،از رانندگی با آن لذت ببرید .

خاص‌ترین ویژگی‌ سیتروین DS4 چیست؟

اگر از درب کوچک عقب صرف‌نظر کنیم ، خاص ‌ترین ویژگی کراس‌بک این است که پنجره‌های عقب آن ثابت ‌اند و نمی‌ توان شیشه‌ هایش را بالا یا پایین برد . البته این موضوع چیز عجیبی نیست و سال‌هاست که فرانسوی ‌ها با شیشه عقب مشکل دارند ! فول‌ترین نسخه دی اس 4 کراس ‌بک امکانات زیر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد :

1- فرمان برقی حساس به سرعت

2- ورود بدون کلید

3- استارت دکمه‌ای

4- مانیتور 7 اینچی لمسی

5- نویگیشن

6- بلوتوث

7- آینه تاشو برقی با گرمکن

8- آینه الکتروکرومیک عقب

9- خروجی 12 ولت

10- سنسور باران

11- تهویه اتومات دوگانه

12- 6 ایربگ شامل راننده ، سرنشین جلو ، جانبی جلو و پرده‌ای

13- ترمز ABS

14- توزیع نیروی ترمز

15- ترمز کمکی

16- ترمز پارک

17- کروز کنترل

18- کنترل پایداری

19-  نقطه کور

20- کمکی حرکت در شیب

21- زنون جلو

22-  چراغ ‌شور

23- مه ‌شکن چرخشی جلو

24- اتولایت

25- دی‌لایت

26- شیشه‌های دودی عقب

27-  اسپویلر مشکی سقف

28- رینگ‌های 17 یا 18 اینچی

29- قابلیت نصب صندلی کودک

30- پشت سری فعال جلو و عقب

40- سانروف پانوراما

41- تنظیم برقی صندلی‌ های جلو

42- گرمکن جلو

43- ماساژور جلو

44- روکش چرم فرمان و دنده

سیتروین

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو سیتروین DS4

1- مجهز به ABS – ESP – EBV – ASR

2- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی

3- کروز کنترل مجهز به محدود کننده سرعت

4- ایربگ های راننده و سرنشین جلو و جانبی صنلدی جلو و پرده ای

5- سنسورهای پارک جلو و عقب

6- ترمز دستی الکتریک اتوماتیک

7- سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط

8- چرخ زاپاس کم حجم

9- چراغ های جلو زنون

10- برف پاک کن چراغ ها و شیشه جلو اتوماتیک

11- مه شکن های جلو با گردش اتوماتیک

12- چراغ های روشنایی در روز LED

13- آینه وسط الکتروکرومیک با تنظیم درخشندگی خودکار

14- نورپردازی داخلی کابین

15- دوربین دنده عقب

16- سیستم های هشداردهنده نقاط کور BSW

17- رینگ آلیاژی طرح الماس 17 اینچی

18-  سیستم کنترل کیفیت هوا

19- سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک

20-  فرمان هیدرولیک با قدرت متغیر

نکات مثبت سیتروین DS4 :

1- اعتبار طولانی مدت در بازارهای خودروی جهان
2- ظاهر زیبا
3- تعدد مدل های مختلف
4- فضای زیاد داخل اتاق و صندوق

نکات منفی سیتروین DS4 :

1- کیفیت کم سیستم صوتی
2- پایین نرفتن شیشه های عقب خودرو
3- تغییرات اندک بین مدل ها و سردرگمی خریدار

مشخصات فنی ماشین سیتروین DS4

خودرو

1- نام خودرو : ماشین DS4

2- کشور سازنده : ایتالیا

3- سال طراحی : 2016

قیمت و نمایندگی

1- قیمت بازار صفر کیلو متر : از 600 تا 700 میلیون تومان

2- قیمت بازار کارکرد : از 500 تا 600 میلیون تومان

3- نمایندگی فروش : آلفا موتور

توصیه می شود که صفر این ماشین را خریداری کنید و از خرید کردن دست دوم این ماشین جلوگیری کنید ، زیرا همچنین کارکرد این ماشین ممکن است خرج های سنگینی را روی دست شما بگذارد . صفر این ماشین بهتر است زیرا کار و یا مسافتی را نرفته ولی در دست دوم این گونه نمی باشد .

تجهیزات و امکانات

1- ترمز و پایداری : ABS – EBD – سیستم کنترل پایداری الکترونیکی با امکان کنترل مجازی 4 چرخ

2- کیسه هوا : کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوا جانبی – کیسه هوای پرده ای – جمعا 6 کیسه هوا

3- دیگر تجهیزات : گرمکن فرمان – سنسور نور – کلید استارت – ترمز پارک الکترونیکی – سانروف پانوراما – سیستم کمکی پارک به وسیله سنسور های عقب و جلو

4- سیستم صوتی : رادیو و سی دی و بلوتوث – قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان

مصرف سوخت و استاندارد ها

1- حجم باک : 60 لیتر

2- مصرف سوخت ترکیبی : 7.8 لیتر در هر صد کیلو متر

3- مصرف سوخت داخل شهر : 4.6   لیتر در هر صد کیلو متر

4- مصرف سوخت خارج از شهر : 5.8 لیتر در هر صد کیلو متر

5- استاندارد آلایندگی : یورو 5

این ماشین دارای باک بسیار خوب می باشد و همچنین مصرف سوخت خوبی هم دارد که در مصرف سوخت و بنزین به شما کمک می کند .

مشخصات فنی

1- موتور : این ماشین دارای 4 سیلندر بسیار قوی و به همراه 16 سوپاپه می باشد .

2- حجم موتور : 1368  سی سی

3- اندازه ( میلی متر ) : 4351 طول – 1798 عرض – 1465 ارتفاع

4- وزن : 1310 کیلو گرم

5- حداکثر سرعت : 218 کیلو متر در ساعت

6- جعبه دنده : 5 دنده دستی – 6 دنده اتوماتیک

7- حداکثر گشتاور : 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه

8- حداکثر قدرت : 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

9- تنفس موتور : توربو شارژ

10- شتاب 0 تا 100 : 7.7 ثانیه

این ماشین دارای باک بسیار عالی می باشد که آن چنان سوخت ندارد ، و همچنین نیاز نیست که هر روز باک ماشین خود را پر کنید ، می توانید هر چند روز یک بار باک ماشین را پر کنید . این ماشین موتور بسیار خوبی را دارد و همچنین حجم موتور خوبی  هم دارد . این ماشین با توجه به مشخصات فنی اش بهترین ماشین می باشد .

این ماشین دارای دو دنده می باشد که این موضوع بسیار به چشم می آید این ماشین از 6 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی برخوردار می باشد که این موضوع بسیار اهمیت دارد و باعث جذب مشتری می شود . این ماشین آنچنان وزنی دارد و بسیار زیبا می باشد .

سیتروین

سیستم تعلیق و فرمان ماشین سیتروین DS4 چگونه عمل می کند ؟

1- نوع سیستم فرمان : قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

2- کمک فنر های عقب : کمک فنر های هیدروپنوماتیکی

3- کمک فنر های جلو : کمک فنر های هیدروپنوماتیکی

4- تعلیق عقب : اتصال چند گانه

5- تعلیق جلو : جناغی دوبل

6- نوع سیستم تعلیق : مستقل برای هر چرخ

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی خودرو دوج چارجر SRT هلکت مدل 2015 + تصاویر

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.