معرفی و بررسی مشخصات تنها مرسدس ایران، بنز میباخ S500

معرفی و بررسی مشخصات تنها مرسدس ایران، بنز میباخ S500

از سال 2015 بود که دایملر آلمان تصمیم گرفت برند میباخ را به مرسدس بسپارد تا از زیان و خسران مالی در مقابل رقبای قدرتمند این برند همچون بنتلی و رولزرویس بکاهد . زین پس لوکس ‌ترین محصول دایملر تحت عنوان مرسدس میباخ به بازار عرضه شد . ( بهترین یا هیچ ) شعار تبلیغاتی مرسدس بنز است که به نوعی فلسفه وجودی این برند را نمایان می‌ سازد . اوج شکوه تکنولوژی و قدرت را می ‌توان در S کلاس مرسدس به وضوح مشاهده کرد ، محصولی که در تمامی نسل ‌های خود بسیار موفق ظاهر شده و با اختلاف قابل توجهی از تمامی رقبا جلوتر بوده است .

بنز میباخ

این مدل را می ‌توان بزرگ ‌ترین ، قدرتمند ترین و یکی از گران ‌ترین محصولات بنز دانست ، اما از زمانی که میباخ تحت عنوان مرسدس میباخ به جهانیان معرفی شد ، تمامی این عناوین را از آن خود کرد . اگر شما شخصی ثروتمند باشید ، مطمئنا یک خودروی لوکس همچون مرسدس بنز S کلاس را برای خود انتخاب می‌ کنید ، یقینا گزینه‌ های دیگری همچون رولزرویس و بنتلی نیز وجود دارد که شما را ترغیب کند تا خاص‌ بودن و تجمل‌ گرایی را با آن‌ ها تجربه کنید . اما اگر بخواهید تکنولوژی ، راحتی و آسایش را در کنار سواری لذت ‌بخش به صورت یک جا داشته باشید ، تنها گزینه انتخابی شما ، مرسدس میباخ است .

مرسدس میباخ با مدل‌ های گوناگونی عرضه می ‌شود که یکی از آن ‌ها مرسدس میباخ S500 است . نکته قابل توجه برچسب قیمتی است که آن را از سایر سدان ‌های لوکسی که در کلاس سدان ‌های شوفری ( سدان ‌هایی مخصوص ثروتمندان که توسط راننده شخصی رانده می ‌شوند ) متمایز می ‌کند . یعنی این خودروی فوق لوکس با قیمتی حدود 170 هزار دلار قابل خرید است ، که همین رقم در مقایسه با گران‌ ترین محصول مرسدس بنز هم باز ارزان‌ تر است . شاید برایتان جالب باشد که به تازگی یک دستگاه مرسدس میباخ S500 وارد جزیره کیش شده ، اما نکته قابل توجه این است که کمتر کسی از حضور این خودروی لوکس و مجلل در کشور مطلع است .

در نگاه اول طراحی ظاهری مرسدس میباخ تفاوت چندانی با مرسدس S کلاس ندارد ، به‌ طوری‌ که بهتر است بگوییم تفاوت ‌های بسیار جزئی باهم دارند و اگر آن را نسخه ‌ای فوق لوکس از کلاس S به ‌حساب بیاوریم اشتباه نکرده ‌ایم . از موارد قابل توجه ، کوچک‌ تر بودن درب‌ های عقب نسبت به مدل استاندارد است ، با این کار شیشه لچکی مثلثی شکل عقب نیز از درب به ستون C منتقل شده است . نماد ستاره سه ‌پر مرسدس بنز نیز همچنان روی قسمت عقب ، فرمان ، دماغه ، مرکز رینگ ‌ها و پیشرانه نقش بسته است .

البته نام و نشان میباخ هم فراموش نشده و روی ستون‌ های  C ، درون کابین و قسمت پشت خودرو دیده می ‌شود . همچنین افزایش 20 سانتی‌ متری فاصله بین دو محور در مرسدس میباخ ، موجب شده تا فضای کافی برای بخش عقب کابین که بیشتر امکانات لوکس و تشریفاتی در آن قسمت مترکز هستند ، ایجاد شود . جذاب‌ ترین قسمت خودروهای لوکس کلاس شوفری ، کابین یا همان اتاق آن ‌ها است .

زمانی که وارد کابین مرسدس میباخ می ‌شوید ، هرچه بیشتر لوکس بودن را نسبت به S کلاس احساس خواهید کرد . حال چه پشت فرمان بنشینید یا روی صندلی ‌های استثنایی عقب . فرمان ، داشبورد و کنسول کاملا مشابه کلاس S است و همچنان همان نمایشگر های 3/12 اینچی دوقلو با چندین عملکرد گوناگون مورداستفاده قرار گرفته ‌اند . استفاده از ادوات چوبی به‌ طور زیرکانه و هوشمندانه در بسیاری از قسمت ‌ها دیده می ‌شود که همین موضوع بار دیگر لوکس بودن میباخ را گوشزد می‌ کند .

استفاده از چرم درجه یک آلکانترا در جای ‌جای کابین بنز میباخ حس خوشایندی را به سر نشینان منتقل می ‌کند . اگر بخواهیم از امکانات رفاهی مرسدس میباخ سخن بگوییم باید به لیست بلند بالایی اشاره کنیم که به ‌صورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده است که از جمله آن ‌ها می‌ توان به چراغ‌ های  LED، سیستم ورود بدون کلید ، سقف پانارومیک ، لاستیک‌ های ران‌ فلت ، شیشه‌ های آنتی ‌رفلکس ، دوربین 360 درجه ، گرم کن و سرد کن تمامی صندلی ‌ها به همراه ماساژور ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه ، گرم کن زیر دستی برای سرنشینان جلو ، گرم کن فرمان ، نویگیشن ، بلوتوث ، wifi  هات ‌سپات ، گیرنده تلویزیون ، رادارهای خطی و نقطه‌ کور ، کروز کنترل فعال ، میزبار تاشو برای سرنشینان عقب ، یخچال و بالشتک مخصوص میباخ و سیستم صوتی حرفه ‌ای Burmester با 24 بلندگو و 24 کانال تقویت‌ کننده صدا اشاره کرد .

همچنین لیست دیگری از امکانات بنز میباخ وجود دارد که به صورت سفارشی از سوی مالک روی خودرو نصب می‌ شود . به ‌عنوان مثال پکیج مولتی ‌مدیا برای سرنشینان عقب که شامل دو نمایشگر 10 اینچی پشت صندلی ‌های جلو ، DVD  پلیر و هدفون وایرلس ، که با قیمتی حدود 9 هزار دلار قابل سفارش است . علاوه ‌بر این ، دو جام از جنس نقره قابل سفارش بوده که در قسمت مخصوصی در کنسول عقب جای می ‌گیرد ، قیمت این دو جام نقره‌ای 3800 دلار است مرسدس میباخ S500 همانند بنز S500 از یک موتور V8 با حجم 7/4 لیتر بهره‌ می‌ گیرد که توانایی تولید 450 اسب ‌بخار نیرو و 700 نیوتون ‌متر گشتاور را دارد .

شاید برایتان جالب باشد که این سدان لوکس و مجلل 2353 کیلوگرمی طرف مدت 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می ‌رسد ، همچنین نکته قابل توجه و تحسین برانگیز در مورد این پیشرانه ، مصرف سوخت کم آن است که در هر 100 کیلومتر به صورت سیکل ترکیبی ، حدود 13 لیتر بنزین می ‌سوزاند . تمام این اعداد و ارقام جذابیت ‌های خود را دارند و هرکس را ترغیب می ‌کند که پشت فرمان خودرویی با چنین مشخصاتی بنشیند و رانندگی را با آن تجربه کنند . اما باید بگوییم لذت سواری با مرسدس میباخ را زمانی می‌ توانید تمام و کمال تجربه کنید که روی صندلی‌ های VIP عقب نشسته باشید و از امکانات رفاهی فراوان استفاده کنید .

صندلی ‌های عقب شما را به یاد تخت ‌های پادشاهی می ‌اندازد ، جنسشان در قسمت ‌هایی از چرم گوساله بوده و پشت‌ سری ‌ها نیز مجهز به بالشتک و از جنس آلکانتارا هستند . پشتی صندلی قابلیت خم شدن تا اندازه 5/43 درجه را دارد که به همراه فضای پای 8/12 اینچی ( که حدود دو برابر 5/6 اینچ S600 استاندارد است ) به نظر نمی ‌رسد ازنظر فضا مشکلی داشته باشید .

رانندگی با مرسدس مایباخ  S500، ارزان ‌ترین محصول مایباخ

سلیقهٔ سر دبیران کارانددرایور متفاوت است ؛ اما اگر یک موضوع مشترک در بین همهٔ ما وجود داشته باشد ، آن مرسدس بنز S کلاس است . اگر ما شخصی ثروتمند باشیم ، بسیاری از ما می ‌خواهیم که یک مرسدس بنز S کلاس داشته باشیم . مطمئناً یک بنتلی یا یک رولزرویس ممکن است خودروی مجلل ‌تری باشد اما سدان بزرگ مرسدس از نظر سواری ، قدرت ، لوکس بودن ، راحتی و توانایی ‌ها ، صرف ‌نظر قوای محرکه ، خودروی کاملاً مطلوبی است ؛ اما برای برخی از خریداران ، S  کلاس فاقد نمایی مناسب است ؛

بنابراین اگر سدانی با بهترین سواری برای شما کافی نیست ، مرسدس بنز نمونه ‌هایی متفاوت از S کلاس را نیز تحت برند مایباخ به بازار عرضه کرده است که با پرداخت مبلغی بیشتر می‌ توان آن‌ ها را خریداری کرد . یکی از این مدل ‌ها ، مرسدس مایباخ S500 است ( این مدل در ایالات ‌متحده با نام مرسدس مایباخ S500 شناخته می ‌شود . )

نسخهٔ مایباخ مرسدس بنز S500 4Matic ، به میزان 67 هزار دلار گران ‌تر از یک S500 معمولی است اما هنوز هم بسیار ارزان‌ تر دیگر خودروهای کلاس سدان ‌های شوفری است ( سدان‌ هایی مخصوص ثروتمندان که توسط رانندهٔ شخصی رانده می ‌شوند ) و همچنین مایباخ تمامی تجهیزات ایمنی و سرگرمی S کلاس را هم در آن ارائه کرده است . این مدل که پریمیوم ‌تر از یک S500 4Matic معمولی است ، 20 سانتی متر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد که همهٔ آن به سرنشینان عقب اختصاص داده شده و به همین دلیل در عقب فضای پای بسیار زیادی را ارائه می‌ کند .

همچنین این در حالی است که مرسدس بنز ادعا می ‌کند این خودرو ساکت‌ ترین کابین را در بین تمامی خودروهای بازار دارد . در آزمون سر و صدای داخلی ما در صندلی جلو هنگام تخت گاز رفتن 70 دسی ‌بل و هنگام حرکت با سرعت یکنواخت 110 کیلومتر در ساعت 63 دسی ‌بل صدا ثبت شد که هر دو در بین پایین ‌ترین صدا هایی است که ما تاکنون در کابین خودروها ثبت کرده ‌ایم ؛ مانند رولزرویس ، در مایباخ هم موقعیت صندلی‌ های عقب به ‌گونه‌ ای است که ستون C از دیده شدن اینکه چه کسی در صندلی عقب نشسته است جلوگیری می ‌کند به خصوص هنگامی ‌که سرنشین عقب تکیه داده باشد .

بنز میباخ

هر دو صندلی عقب مجهز به زیر پایی‌ های تاشو ، گرم‌ کن ، سرد کن و ماساژور هستند.  همچنین در کمر بند های ایمنی عقب نیز ایربگ تعبیه شده که تصوری نرم ‌تر و لوکس ‌تر از کمربند ها را ارائه می ‌کند ؛ بنابراین قسمت عقبی مایباخ بزرگ ‌تر و راحت ‌تر از بسیاری از هواپیما های فرست کلاس است خصوصاً با سیستم پخش عطر که خوشبو کنندهٔ هوای منحصر به ‌فرد مایباخ را در کابین S550 منتشر می ‌کند . علاوه بر این ، دو صفحه ‌نمایش نیز روی پشتی صندلی‌ های جلو نصب شده است که سرنشینان عقب می‌ توانند با استفاده از آن ‌ها خود را سرگرم کنند .

اما اگر باز هم این‌ ها را کافی نمی ‌دانید ، باید به پوشش سقف چرمی و سیستم صوتی 1540 واتی برمستر با 24 بلندگو و توییتر های درون در ها و همچنین بلندگوی بزرگ نصب شده بین دو سانروف پانورامای مایباخ اشاره کرد . همچنین خودروی مورد آزمایش ما مجهز به سیستم سفارشی Magic Sky Control به قیمت 4950 دلار نیز بود . با این ‌حال هرچند تریم داخلی دورنگ مشکی قهوه ای مایباخ S500 جذاب است اما نشان نمی ‌دهد که شما سوار بر یک مایباخ هستید . البته از بالش‌ های ویژهٔ مایباخ می ‌توان این امر را متوجه شد ولی هرچه تلاش کردیم نفهمیدیم که این بالش ‌ها را برای چه‌ کاری می‌ توان استفاده کرد .

اما مایباخ تنها یک S کلاس یا پکیج داخلی لوکس‌ تر نیست زیرا همراه با افزایش فاصلهٔ محوری خودرو ، سقف و ستون ‌های C نیز تغییر کرده ‌اند . علاوه بر این ، از تریم کرومی در دور تا دور پنجره ‌های جانبی و روی ستون B استفاده شده و لوگوی مایباخ نیز روی ستون‌ های C نصب شده است . البته مایباخ S600 در بیرون از رینگ‌ های جدید و منحصر به ‌فردی هم سود می ‌برد که این رینگ ‌های خاص در S500 ارائه نمی ‌شوند .

مایباخ S500 برخلاف برادر بزرگ ‌ترش ، از یک پیشرانهٔ 4.7 لیتری V8  توئین توربو استفاده می ‌کند که درواقع همان پیشرانهٔ مرسدس بنز S500  بوده و 450 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می ‌کند . این نیرو به ‌اندازه‌ای است که می‌ توان جثهٔ 2353 کیلوگرمی  S500  را ظرف 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند .

همچنین این سدان لوکس آلمانی مسافت 400 متر را در تنها 13.5 ثانیه طی می‌ کند در حالی‌ که سقف سرعت آن با توجه به محدودیت ‌های دولتی معادل 210 کیلومتر در ساعت است ؛ اما عملکرد این موتور 4.7 لیتری در بحث مصرف سوخت نیز تحسین ‌برانگیز است به ‌گونه ‌ای که در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 13 لیتر و در بزرگراه حدود 11.2 لیتر بنزین مصرف می ‌کند . همچنین زمانی که ناگهان با تمام قدرت ترمز کردیم ، مایباخ از سرعت 110 کیلومتر در ساعت در 48 متر متوقف شد که تنها 1.2 متر بیشتر از آئودی R8 است .

هرچند S500 مایباخ خودرویی به‌ اصطلاح شوفری است اما این اعداد از صندلی راننده بسیار لذت‌ بخش ‌تر از صندلی سرنشینان است . به همین دلیل بسیاری از ما S کلاس را با قصد اینکه خودمان با آن رانندگی کنیم می‌ خریم ؛ اما حتی اگر بخواهیم که رانندهٔ شخصی داشته باشیم ، هنوز هم مرسدس بنز S کلاس در صدر لیست خرید ما خواهد بود .

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب خودرو جذاب لادا کالینا اسپرت + قیمت آن در ایران

منبع: کار

یک نظر

  1. آدم واقعا متاسف میشه که یک مجله ای که عنوان خودرو رو یدک میکشه هنوز تفاوت مرسدس رو از بنز تشخیص نمیده و تیتر میزنه بنز میباخ!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.