اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک پژو 405 ،پژو پارس و سمند

0

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک پژو 405 ،پژو پارس و سمند

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز در این پست برای شما اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک پژو 405 ،پژو پارس و سمند را تهیه کرده ایم،امیدواریم مطلب مفید و مورد استفاده ای برای شما باشد،همچنین از شما خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

در صورتی که یک خودرو بصورت استاندارد توسط کارخانه سازنده با گیربکس اتوماتیک عرضه شده باشد، تبدیل نمونه دنده ای به اتوماتیک نیز امکان‌پذیر است و باید گیربکس، پولوس ها و سایر اجزای مرتبط نظیر دسته سیم ها، رادیاتور و بوستر ترمز و … با مدل اتوماتیک تعویض شوند
البته این فرآیند حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

هم اکنون کارگاه ها و نمایندگی های مجاز متخصص گیربکس اتوماتیک در سطح تهران و برخی شهرستان ها موجود هستند که عملیات نصب گیربکس خودکار فابریک را انجام می دهند.

در خصوص خودرو ریو نیز باید گفت که متاسفانه مدل های اتوماتیک این خودرو دارای یک سری خرابی و مشکلات حتی در کارکردهای پایین هستند که به همین علت، عرضه آن ناموفق و سهمش از بازار ناچیز بود.
با توجه به مشکلات گیربکس اتوماتیک ریو، تبدیل نمونه دنده ای آن به خودکار توصیه نمی شود.

اگر رانندگی با خودرو دنده ای برای شما آزار دهنده است، می توانید از کیت های هوشمند کلاچ که در بازار برای اکثر خودروها موجود است، استفاده کنید.

هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

چند سالی است که گیربکس اتوماتیک توسط تعمیرکاران و نمایندگی های ایران خودرو بر روی محصولات ایران خودرو که موتور XU 7 یا همان ۱۸۰۰ دارند ( پژو ، پرشیا و سمند ) نصب میشوند

زد اف ۴ اچ پی ۱۴

ZF 4HP14

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

این کار قبلا ۱ میلیون تومان هزینه داشت که حالا به ۲.۷۰۰.۰۰۰ تومان رسیده و گیربکس شما را به عنوان دست مزد برمیدارند .

اینقیمت گیربکس اتوماتیک گیربکس ساخت ZF آلمان بوده ( بزرگترین و معتبر ترین کمپانی سازنده گیربکس در جهان ) که طراحی آن درسال ۱۹۹۵ میلادی صورت گرفته و تا سال ۲۰۰۲ نیز بر روی ۴۰۵ و ۳۰۶ و ۴۰۶ و سیتروئن زانتیا و دوو نیز نصب میشده و سپس از رده خارج شده

این گیربکس ۴ دنده اتوماتیک جلو دارد و یکی عقب که مشخصات کلی آن به شرح زیر میباشد .

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

حداکثر سرعت با دنده یک ۷۰ و دنده دو ۱۲۰ و دنده سه ۱۷۰ و دنده چهار ۲۲۰ کیلومتر در ساعت ، البته این زمانی است که گاز را تا ته فشار دهید ، اما اگر گاز را به آرامی فشار دهید دنده ها به آرامی در دور موتور ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ بسته به نیازتان عوض میشوند .

دقت کنید که هنگام تعویض گیربکس باید روغن آن را عوض کنید و روغن مخصوص گیربکس اتوماتیک با سطح استاندارد رکسون سه به مقدار ۶ لیتر بریزید که قیمت ۶ لیتر آن حدود ۱۵۰ هزار تومان میشود .

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

به یاد داشته باشید که این گیربکسها سیستم خنک کننده روغن دارند که این سیستم باید به درستی نصب شود .

به طور کلی سنسور دور موتور و سنسور کیلومتر این گیربکس با گیربکس دنده ای پژو و سمند یکی است .

فقط فشنگی دنده عقب آن چهار سیم دارد و فشنگی دنده عقب گیربکس دنده ای دو سیم دارد ، که شما باید دو سیم سبز رنگ آن را به دو سیم دنده عقب نصب کنید .

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

نکته مهم اینکه فلایویل این گیربکس با فلایویل گیربکس دنده ای متفاوت است و باید هنگام نصب فاصله آن با دنده استارت رعایت شود .

به طور کلی باید بگم که انجام این کار توسط مکانیک ماهر توصیه میشه ، خصوصا وقتی که استفاده کننده شخصی باشد که پادرد دارد یا جز گروه معلولین والا همت است یا عاشق ماشین اتومات است و یا مجبور است از خودرو اتوماتیک استفاده کند

ضمنا به دلیل اینکه لیور دسته دنده اتوماتیک برای سمند وجود ندارد ، شما میتوانید از هر نوع لیور که به صورت PUSH یا فشاری عمل میکند استفاده کنید . نه از مدل کششی .

این نوع گیربکسها بسیار پیشرفته هستند و تقریبا کارایی گیربکسهای جدید را دارند و اما کمی باعث بالا رفتن مصرف بنزین میشوند . و کاملا قابل اطمینان هستند و شمارا در راه نمیگذارند .

قیمتها :

گیربکس ۲ میلیون تومان

دسته دنده ۷۰۰ هزار تومان

روغن استاندارد ۱۷۰ هزار تومان

سیم سلکتور اصلی ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان

پدال ترمز ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان

لوله کشی رادیاتور خنک کننده روغن حدود ۱۰۰ هزار تومان

اجرت و هزینه نصب گیربکس اتوماتیک

انواع گیربکس نصب شده بر روی خودرو پژو با موتور XU

BE  ۱/۵

BE  ۳/۵

XU9- D5A

BE   ۳/۵

ZF4HP14

XU7

LFY    L4

LFW   L3

L6A    L3

BE  ۳/۵

توضیحات

BE

پوسته تالبوت

۱

علامت مدرنیزه

۳

علامت مدرنیزه

۴

تعداد دنده جلو

ZF

شرکت سازنده

۵

تعداد دنده

HP

HYDROLIC PLENTERY

۱۴

گشتاور مورد نیاز بر حسب kgm

منبع:عظیم خودرو/کارستان

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید

Notice: Undefined index: disable_clientside_script in /home/khatoono/domains/magcars.ir/public_html/wp-content/plugins/seo-image-alt-tags/classes/class-sit-scripts.php on line 26