عیب یابی بالا بودن دور موتور در خودروهای انژکتوری

عیب یابی بالا بودن دور موتور در خودروهای انژکتوری

عیب یابی بالا بودن دور موتور در خودروهای انژکتوری

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز در این پست برای شما عیب یابی بالا بودن دور موتور در خودروهای انژکتوری را تهیه کرده ایم،امیدواریم مطلب مفید و مورد استفاده ای برای شما باشد،همچنین از شما خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

این مشکل میتواند ناشی از یکی از موارد زیر باشد :۱ – ایراد پدال گاز
۲ – ایراد سیستم مدیریت موتور
۳ – ایراد دریچه گاز
۴ – ایراد سیستم ورودی هوا
۵ – ناصحیح بودن تایم موتورگام ۱ :کدهای خطای ECU را توسط دیاگ بخوانید .
درصورت وجود کد خطا ، مطابق با آنها عیب یابی کرده ، سپس کدها را پاک کنید.
درصورت عدم وجود ، به مرحله بعد بروید.گام ۲ :تنظیم نبودن پدال گاز را بررسی کنید.
بله . پدال گاز را تنظیم کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید

گام ۳ :آیا دریچه گاز دارای رسوبات کربنی میباشد ؟
بله . رسوبات کربنی را تمیز کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید.

گام ۴ :مجموعه سیستم ورودی هوا و لوله های مکش مربوطه را مورد بازدید قرار دهید. آیا نشتی هوا وجود دارد ؟
بله . قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید.

گام ۵ :کانکتور سنسوردمای آب موتور را بیرون کشیده و موتور را روشن کنید . آیا دور موتور نرمال است ؟
بله . سیم کشی بین سنسور و ECU را بررسی کنید . درصورت نیاز تعمیر کنید و یا سنسور را تعویض کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید .

گام ۶ :آیا تایم موتور صحیح میباشد ؟
بله . سیستم مدیریت موتور را بازدید کنید . (ECU)
خیر . تایم موتور را مجدداً تنظیم کنید .

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

مطالب مرتبط:

عیب یابی و رفع عیب خودروهای انژکتوری و کاربراتوری

راهنمای جامع جعبه فیوز پیکان و وانت بار انژکتوری

مشخصات فنی دستگاه عیب یاب سیستم انژکتوری پرتابل+عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.