بررسی کامل بهترین موتور تریل دنیا + قیمت و تصاویر

بررسی کامل بهترین موتور تریل دنیا + قیمت و تصاویر

ما در این نوشته می خواهیم به بررسی کامل بهترین موتور تریل دنیا بپردازیم. چند سالی است که شرکت های مونتاژ موتور سیکلت در ایران با تغییر سیاست های کاری خود تنوع بسیاری در محصولات خود را ایجاد کرده اند . شرکت های مطرحی چون تکتاز موتور ، صنعتی فارس ، گروه کثیر ، صنعتی نیرو محرکه ، کویر می باشد . شرکت های گفته شده در ایران بسیار معروف می باشد و همچنین طرفدار و فروش خوبی نیز داشته اند . موتور سیکلت هایی که توسط این شرکت ها در ایران تولید می گردند همگی از بهترین تا بدترین کیفیت ها را شمال می شوند .

اکثر جوانان و نوجوانان کشورمان با عشق به موتور سواری و علاقه به سرعت زیاد در موتور سواری ، اقدام به تهیه موتور آفرود می کند که نباید از این موتور ها در داخل شهر و یا خیابون ها استفاده کرد . این موتور ها دارای باک خوش نقش ، چرخ های آلومینیومی چند پره ای و اگزوز جانبی عظیم ، صندلی دو تکه و همچنین طراحی این زیبا باعث جذب مشتری کرده است . همچنین این موتورها یک موتور اسپرت می باشند .

موتور تریل

تریال :

موتور سیکلت های تریال یا با نام اشتباه مینی تریل ها هستند که برای سواری های بسیار کوتاه مدت تا حداکثر 60 کیلو متر در سخت ترین شرایط کوهستانی و تنها برای استفاده در پیست های آفرود صخره ای طراحی گردیده اند . این موتور سیکلت دارای حجم 125 تا 450 می باشد و اقلب با قدرت های حداقل 20 اسب بخار تا حداکثر 50 اسب بخار طراحی شده است .

این موتور ها سیکلت ها از مهندسی بسیار ساده اما دقیقی در ساخت و طراحی برخوردار هستند زیرا شاسی و انجبن این موتور سیکلت ها می بایستی قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند و چیزی در حدود 50 کیلو گرم الی 90 کیلو گرم وزن دارند . طراحی این موتور سیکلت های برای پرش های بین ضخره ای می باشد و قادر هستند شیب های نسبتا تند تا 35 درجه و 15 متر طول را طی می کند .

معمولا این موتور سیکلت های دارای هزینه های متوسط سرویس و نگهداری در کلاس خود می باشند به طوری که متوسط هزینه سرویس و نگهداری این موتور ها در یک سال حدود 350000 تومان می باشد .

موتور تریلی دارای چه تجهیزاتی می باشد :

1- دارای میزان وزن سبک موتور سیکلت

2- بالا ترین میزان سطح مهندسی در طراحی و ساخت را دارند .

3- مجهز به اگزوز های با خمره های کوچک

4- خورشیدی های چرخ عقب متوسط تا بزرگ

5- حداکثر سرعت واقعی 50 کیلو متر بر ساعت

6- دارای کمک فنر های تکی و پر قدرت عقب

7- فاقد سیستم داشبورد

8- دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و رادیاتور آب به همراه فن

9- فاقد زین

10- دارای ابعاد کوچک در اندازه موتور سیکلت های درون شهری سبک

11- دارای باک با ظرفیت کوچک

12- فاقد سیستم روشنایی کامل

نقاط قوت موتور بنلی شامل موارد زیر می باشد :

1- طراحی زیبا

2- سیستم پاسخ سریع

3- به عنوان یک موتور اسپرت مطرح است .

4- سیستم ترمز کار آمدی دارد .

5- قالب ترلیس

6- دارای موتور قدرتمند است .

7- از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است .

8- دارای فن آوری پیشرفته ای است .

9- نسبت توان به وزن مناسب

نقاط ضعف موتور بنلی شامل موارد زیر می باشد :

1- طراحی خام اگزوز

2- فروش محدود از آن

3- فاقد ترمز ضد قفل

4- دارای ضد قفل ABS

5- تخلیه حرارت و گاهی باعث اذیت کردن می شود .

6- نداشتن خدمات پس از فروش خوب

نمای ظاهر موتور تریل

موتور سیکلت های کاوان  در کلاس نیکد قرار می گیرند و دارای استایل استریت می باشد .

کمک های جلو آن به صورت تلسکوپی وارونه طراحی شده اند که جذب فشار بیشتر و در نتیجه نرمی و عملکرد بهتری را ارائه می دهند .

نمای ظاهری کاوان که دارای 2 سیلندر بسیار قوی می باشد . داری آئرودینامیک مناسب و زیبایی را دارد .

صفحه کیلو متر و دماغه موتور سیکلت به صورت متصل به فرمان ارائه شده و زاویه گردش بیشتری را برای فرمان ایجاد کرده است .

کمک فنر های عقب به صورت تک کمک طراحی شده است و از استحکام بالایی برخوردار است . و همچنین دارای چراغ ال ای دی عمومی می باشد .

طراحی اگزوز آن ظاهر زیبایی داشته و به صورت کوتاه و با فاصله کمی نسبت به قسمت زیریم موتور جا ساز می باشد .

موتور تریل

ایمنی

موتور سیکلت های تریل که دارای سیستم ترمز دیسکی قابل اطمینان می باشد .

دارای ترمز جلو از نوع دو دیسک 260 میلی متر چهار پیستون بوده که قدرت ترمز گیری بسیار قوی و سریه را در اختیار دارد و در ترمز گیری حرف اول را می زند . همچنین دیسک عقب این موتور 240 میلی متر می باشد .

مشخصات فنی و قوای محرکه

موتور سیکلت های تری از سیستم تزریق سوخت انژکتوری بر خوردار می باشد . سیستم خنک کننده موتور آن نیز ار نوع رادیات مایع خنک بوده و همچنین عملکرد خوبی را ندارد و موتور سوار از این سیستم نا راضی می باشد .

در مجموع قوای محرکه تریل قدرت و شتاب خوبی دارند و حداکثر سرعت اسمی آنها نیز در نوع دو سیلندر 125 و در تک سیلندر 450 کیلو متر بر ساعت می باشد . اما قطعات قوای محرکه آن ها توسط صنایع چین تولید شده و کیفیت آن آلیاژ می باشد که کیفیت خوبی را ندارد .

امکانات موتور تریل

این موتور از لحاظ استارت دارای استارت هندلی و برقی می باشد که مهم ترین ویژگی این موتور حساب می شود . این موتور دارای آمپر های دور موتور ، مسافت سنج و کیلو متر شمار بنزین می باشد . همچنین این موتور کیلو متر شمارش آنالوگ می باشد . این موتور دارای دو جک می باشد و زمانی که می خواهید موتور را در جایی بگذارید ، حتما باید دو جک این موتور را بزنید در غیر این صورت این موتور وا نمی ایستد . این موتور از رادیاتور برخوردار نمی باشد .

عملکرد موتور تریل چگونه می باشد ؟

این دستگاه با حداکثر سرعت 50 کیلو متر در ساعت می باشد و سوخت آن به اندازه 1.5 لیتر در 100 کیلو متر را مصرف می کند و همچنین استفاده آنچنانی از بنزین را ندارد .

انتقال قدرت و پیشرانه

این دستگاه دارای 4 سوپاپ و یک سیلندر فوق العاده قوی می باشد . این موتور دارای حجمی 125 – 150 سی سی می باشد . همچنین این ماشین دارای یک شمع می باشد که توان آن شمع 6 کیلو وات می باشد . همچنین این موتور دارای گشتاور 9 نیوتنی می باشد . سوخت این موتور بنزینی می باشد و دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری می باشد . این موتور دارای دود خروجی می باشد و دارای یک عدد اگزوز می باشد . این موتور دارای کلاچ اتوماتیک و همچنین 4 دنده ای می باشد .

هندلینگ و کیفیت سواری

به لطف طراحی مناسب تریل هر دو تیپ این موتور سیکلت فرمان گذیری و هندلینگ خوب و راضی کننده ای دارند و در جاده ها و شرایط مختلف پایداری و هدایت پذیری قابل توجهی از خود به روز می دهند .

کیفیت سواری نیز نرم بوده و به لطف کمک فنر تلسکوپی وارونه سواری راحت و لذت بخشی را برای راکب به ارمغان می آورند .

موتور سیکلت تریل انژکتوری بوده و پیشرانه زیر زین قرار گرفته است . در صورت سوار شدن دو سر نشین یا افزایش فشار وارده به شاسی موتور سیکلت به واسطه وزن بار اضافی ، به سوکت های ورودی و خروجی کابل های واجد پردازشگر مرکزی پیشرانه و فشار اعمال می شود و احتمال قطع شدن ، پارگی کابل ها ، اتصالات و آسیب به ترمینال الکترونیکی ایم نوتور سیکلت می باشد .

افرادی که از این موتور استفاده می کنند ، باید با توجه به حساسیت و تاثیر گذاری بالای این قطعه مهم در موتور سیکلت های انژکتوری نسبت به تغییر در موقعیت نصب واحد پردازشگر پیشرانه موتور می باشد .

نکته مهم:

شرکت سازنده این موتور کمپانی هوندا می باشد و در دو مدل MONTESA 4RT260  و MONTESA 300RR می باشد که این دو مدل از طرفدار بسیار بالایی برخوردار می باشد . این موتور در این دو مدل ، فروش خوبی را نیز داشته است .

موتور های تریل چینی چند سالی است که در بازار مصرف زیادی را داشته است . از این موتور نهاد های دولتی و انتظامی استفاده می کند . این موتور چینی و ایرانی می باشد و بهترین موتور برای آفرود سواری می باشد .

تقریبا تمام تریل های چینی از شاسی مشابه و انجین سیستم که قطر سیلندرش دو برابرشده و در گیر بکس آن تغییراتی صورت گرفته و 5 دنده شده است استفاده می کنند و تفاوت آن ها صرفا در کیفیت آلیاژ ، مونتاژ ، طراحی و آپشن های جانبی است .

معایب مهم موتور تریلی

1- وزن کمتر نسبت به سایر موتور های 200 سی سی غیر تریل که باعث اصطکاک کمتر لاستیک های موتور با زمین شده و ضریب وقوع حادثه را به شدت افزایش می دهد .

2- مصرف بنزین زیاد در شرایط سر بالایی

3- عدم توانایی موتور در سرعت های بالا ، زیرا شاسی موتور بلند است و سطح تماس آن با باد زیاد است مخصوصا در زمانی که وزش باد زیاد است .

4- شاسی بلند که در بعضس مواقع بسیار خطرناک است .

5- نور دهی پایین

6- اصولا موتور های تریل دارای مشکل اساسی در سیستم اگزوز هستند .

مزایا مهم موتور تریلی

1- آسانی حرکت در مسیر های سر بالایی

2- قطر ضخیم لاستیک عقب و حالت عاجدار که برای طی کردن مسیر های برفی و شنی

3- صدای انجین نسبتا کمتر در مقایسه با سایر موتور ها

4- کمک های عالی برای دست انداز ها و چاله و چوله های فوق العاده

5- حمل آسان افراد هنگام ترک نشستن

موتور سیکلت فلات تریلی 250 سی سی

موتور سیکلت های چینی تحت برند فلات می باشد که این کمپانی در چین قرار دارد و از طریق این کمپانی موتور های زیادی وارد ایران شده است که این موتور های چینی دارای تجهیزات و امکانات زیادی است . شرکت فلات در حال حاضر تریل 250 سی سی را در دو مدل  کی تی ام و ترکر عرضه کرده است که این دو مدل طرفدار زیادی داشته است ، همچنین این دو مدل تا به الان فروش خوبی را نیز داشته است و این موتور به درد آفرود و مسابقه می خورد و این دو مدل بسیار معروف هستند .

قدرت این موتور 14.5 اسب بخار و گشتاورش 14.26 نیوتن می باشد که این رقم برای یک موتور آفرود یا مسابقه ای خوب نمی باشد و باید بیشتر از این باشد .

حداکثر سرعت اسمی موتور سیکلت توسط کمپانی 150 کیلو متر بر ساعت می باشد و بیشتر از 130 کیلو متر نمی رود که این موضوع یکی از نکات منفی این موتور می باشد .

سیستم سوخت رسانی آن نیز از اواخر سال 1394 از کاربرات به انژکتور تغییر کرد و مصرف سوختش پایین آمد . همچنین این موتور دارای استاندارد یورو 4 است .

موتور تریل

نکته مهم:

ظرفیت باک این موتور بسیار پایین می باشد و 11 لیتری است . یکی از بزرگ ترین و مهم ترین ضعف این موتور باکش می باشد و دلیل آم هم فلزی بودن باکش است . باک این ماشین از کیفیت ضعیف و همچنین فلزی نازک درست شده است و در صورت شیب زدن در آفرود باک این موتور نشتی پیدا می کند و سوراخ می شود که باید آن را درست کنید که خرج بالایی را روی دست شما می گذارد .

در حالت کلی سیستم ترمز دیسکی آن به خاطر استفاده از برند گمنام کیفیت خوبی را ندارد که باعث ضعف و ناراضیتی مشتری ها می شود . ترمز تریلی ضعف دارد و در هنگام ترمز کردن باید قدرت و دقت کافی را داشته باشید .

این موتور زین های بسیار نرم و راحتی دارد و همچنین از ارتفاع خوبی برخوردار است و کمک فنر های این موتور بسیار نرم است . قطر کمک جلو های این ماشین بسیار کم می باشد ولی عملکرد خوبی را دارد .

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی و قیمت موتور سیکلت دینو کاوان

معرفی و بررسی کامل مشخصات فنی کاوازاکی Z900RS

پنج موتورسیکلت برتر سال 2017 + مشخصات فنی

منبع: پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.