بررسی بهترین موتورسیکلت های یاماها برای تولید در سال 2020

بررسی بهترین موتورسیکلت های یاماها برای تولید در سال 2020

یاماها فهرست موتورسیکلت ‌های مدل 2020 را منتشر کرد که در مقایسه‌ با نسخه‌ ی فعلی بدون تغییر بزرگی تولید خواهند شد . تولید کننده ‌های موتورسیکلت نیاز ندارند هر سال مدل جدیدی به بازار معرفی کنند ؛ به‌ همین ‌دلیل ، یاماها فهرست مدل‌ هایی را منتشر کرد که بدون تغییر در سال 2020 تولید خواهند شد .

موتورسیکلت

نسخه‌ 1- ی ادونچر تورینگ Super Tenere ES :

برای موتورسیکلت ‌سوارانی که مسیر های طولانی را طی می‌ کنند و هرازگاهی به مسیر آفرود هم می روند ، مدل Super Tenere ES با پیشرانه‌ ی دو سیلندر Vشکل 1199 سی ‌سی بهترین گزینه است . مدل ES  این موتورسیکلت به سیستم تعلیق ، الکترونیکی هم مجهز است که می ‌توان به ‌آسانی آن را تنظیم کرد . از دیگر امکانات Tenere می‌ توان به سیستم الکترونیکی کمکی و صندلی و شیشه‌ ی جلوی تنظیم‌ شونده برای تطبیق با موقعیت‌ های مختلف اشاره کرد . این مدل از دسامبر 2019 با قیمت 16299 دلار وارد بازار خواهد شد.

2- یاماها : Tracer 900 GT

یکی از دلایل علاقه ‌مندی به یاماها Tracer 900 GT این است که می ‌توان در یک روز آن را هزاران کیلو متر راند . پیشرانه ‌ی 847 سی‌ سی که روی این مدل قرار دارد ، گشتاور خوبی برای رانندگی در بزرگراه تولید می ‌کند و در جاده‌ های پر‌ پیچ ‌و‌ خم نیز از بابت سرعت ‌گیری کاملا می ‌‌توان روی آن حساب باز کرد .

امکانات موجود در Tracer 900 GT عبارت ‌اند از :  سیستم حالت‌ های مختلف رانندگی ، سیستم تعلیق ، سیستم QSS ، تنظیم ارتفاع شیشه‌ ی جلو ، تنظیم ارتفاع صندلی و صندوق‌ های جانبی یکپارچه مخزن سوخت 18 لیتری این مدل نیز شعاع حرکتی رضایت ‌بخشی به‌ارمغان می ‌آورد و نیاز کمتری به جایگاه‌ های سوخت ‌گیری وجود دارد . ترکیب رنگ‌ های مدل 2020 نیز رنگ مات Ravan Black و Reddish Copper را شامل می‌ شود . یاماها Tracer 900 GT از دسامبر 2019 به قیمت پایه‌ ی 12999 دلار وارد بازار خواهد شد.

3- یاماها FJR1300ES :

تصور سواری با بزرگ ‌ترین محصول اسپرت‌ تورر یاماها ، یعنی مدل FJR1300ES هم لذت‌ بخش است . پیشرانه ‌ی 1298 سی ‌سی چهار سیلندر خطی این مدل قدرت بسیار زیادی دارد . FJR مدلی مخصوص سفر است که سیستم تعلیق الکترونیکی آن قابلیت تنظیم نیز دارد . از دیگر بخش ‌های این مدل می ‌توان به سیستم الکترونیکی کمکی سواری ، چراغ‌ های LED با قابلیت سنجش زاویه ‌ی خم شدن موتورسیکلت ، شیشه‌ ی جلو تنظیم ‌شونده‌ ی برقی ، فرمان تنظیم ‌شونده ، تنظیم ارتفاع صندلی و صندوق‌ های جانبی یکپارچه اشاره کرد . مدل 2020 از دسامبر با قیمت 17999 دلار وارد بازار خواهد شد .

3- یاماها : MT-07

همه ‌ی ما MT-07 را می ‌شناسیم و یاماها برای سال 2020 تقریبا تغییری در این مدل ایجاد نکرده و فقط رنگ‌ های جدیدی ارائه کرده است . این موتور سیکلت همچنان با همان پیشرانه‌ ی قبلی 689 سی‌سی دو سیلندر خطی به بازار عرضه می ‌شود . مدل 2020 این موتور سیکلت از همین ماه با قیمت 7599 دلار وارد نمایندگی ‌های فروش یاماها خواهد شد.

4- یاماها  MT-09:

یاماها MT-09 با طراحی  اسپرت و پیشرانه ‌ی سه‌ سیلندر 847 سی‌ سی می ‌تواند به‌ خوبی توجه دیگران را به‌ خود جلب کند . شاسی اسپرت این مدل به سیستم تعلیق تنظیم ‌شونده مجهز است که درکنار ارگونومی مناسب ، سواری راحتی به ‌ارمغان می ‌آورد . یاماها MT-09 از نوامبر 2019 با قیمت پایه ‌ی 8999 دلار عرضه خواهد شد.

5- یاماها MT-10  :

چه چیزی درباره ‌ی موتورسیکلتی می ‌توان گفت که پیشرانه ‌ی آن از مدل اسپرت و پرچم‌ دار R1 به ‌ارث رسیده باشد ؟ این موتورسیکلت برای رانندگی در خیابان ایده ‌آل است و بزرگ ‌ترین مزیت آن هنگام حرکت را باید گشتاور زیاد پیشرانه ‌ی آن دانست . یاماها MT-10 جدید طراحی اسپرت ‌تری دارد و وزنش نیز کاهش پیدا کرده است . شاسی این موتور سیکلت به‌ خوبی طراحی شده و سیستم تعلیق هم از نوع تنظیم‌ شونده است . یاماها MT-10 با قیمت 12999 دلار از همین ماه وارد بازار می ‌شود.

6- یاماها  : XSR700

طراحی مدرن و کلاسیک زمانی‌که با پیشرانه‌ ی دو سیلندر خطی 689 سی‌ سی ترکیب شده باشد ، دیگر به‌ معنای محصولی کسالت ‌آور نیست . مدل XSR700 را که به ‌نوعی یادآ ور سری XS یاماها است ، باید یکی از جالب‌ ترین موتور سیکلت‌ های قرن بیست ‌و‌ یکم دانست که در مدل جدید به شاسی اسپرت ، ترمز ضد قفل قدرتمند ، صفحه ‌نمایش LCD و سیستم تعلیق مدرن مجهز شده است . یاماها XSR700 مدل 2020 از فوریه‌ ی 2020 با قیمت پایه ‌ی 8499 دلار و در رنگ ‌های سفید و قرمز وارد بازار خواهد شد.

7- یاماها XSR900  :

XSR900 موتورسیکلتی با ظاهر قدیمی ، ولی مشخصات فنی مدرن و قدرتمند است . از قسمت ‌های کلاسیک این مدل می ‌توان به صندلی یک ‌تکه ، آینه ‌ها ، چراغ‌ ها و گِل‌ گیرهای آلومینیومی اشاره کرد و قسمت‌ های مدرن آن نیز شامل سیستم تعلیق تنظیم‌ شونده در جلو و عقب ، سیستم ضد قفل ترمز ، کلاچ ، سیستم کمک ‌راننده و تنظیمات مختلف برای سیستم کنترل کشش اشاره کرد . سیستمی با نام D-Mode هم امکان تنظیم حساسیت و واکنش پدال گاز را به موتور سوار می ‌دهد . این مدل با قیمت پایه ‌ی 9499 دلار از نوامبر در رنگ ‌های سفید و قرمز وارد بازار خواهد شد .

موتورسیکلت

گسترش صنعت تولید موتور سیکلت

در اوایل گسترش صنعت تولید موتورسیکلت ، سازندگان دوچرخه بسیاری وجود داشتند که تولیدات خود را به وسایلی با پیشرانه‌ های درون سوز مجهز ساختند . در ابتدای کار تمامی تولید کنندگان طراحی مدل‌ های سه یا چهار چرخه را در دستور کار خود قرار دادند و این حالت امنیت و اطمینان کافی برای کنترل وسیله و زمین نخوردن راننده را تضمین می ‌کرد که با قوی ‌تر شدن پیشرانه ‌ها و توسعه طراحی بدنه دوچرخه‌ ها توسط سازندگان موتورسیکلت کم کم توسعه یافت . یک مدل دوچرخ بسیار جالب مدل ( میلت ) بود که بعد ها در سال 7892 طراحی شد .

میلت از یک پیشرانه پنج سیلندر استفاده می ‌کرد که به عنوان توپی چرخ عقب نیز به کار می ‌رفت ، سیلندر ها همراه چرخ دور می ‌خوردند و میل لنگ آن نیز محور عقب را تشکیل می ‌داد . اولین تولید واقعاً موفق مدل دوچرخ ( هیلدن براندو ولفهولر ) نام گرفت و در سال 1984 در مونیخ عرضه شد که یک پیشرانه دوتایی موازی در پایین بدنه نصب شده بود که سیلندر های آن جلو وعقب می‌ رفت .  میله اتصال مستقیماً به محور چرخ عقب متصل می ‌شد و به جای استفاده از چرخ سنگین برای ذخیره انرژی در بین احتراق سیلندر در این موتور یک جفت تسمه محکم ارتجاعی مورد استفاده قرار گرفته بود که هر کدام در قسمت خارجی بر سیلندر نصب می ‌شد .

سیستم خنک کننده پیشرانه ، با استفاده از یک مخزن آب ( رادیاتور ) که در بالای گلگیر عقب نصب شده بود ، کار می ‌کرد . در سال 1895 شرکت فرانسوی ( دودیون باتن ) پیشرانه‌ ای ساخت که امکان تولید انبوه و عمومی موتور سیکلت را فراهم می ‌کرد . این پیشرانه سبک ، کوچک و با دور موتور بالا بود که از باتری و احتراق زغال استفاده می ‌کرد . دودیون باتن ، این پیشرانه 1/2 اسب بخاری را برای استفاده در موتور های شهری ارایه کرد .

شروع فعالیت موتور سواری در ایران به اواخر دهه 20 خورشیدی بر می ‌گردد که با ورود موتور های انگلیسی به کشور عده ‌ای از علاقه‌ مندان شروع به برپایی نمایشات موتور سواری در میدان ارک تهران و جلالیه ( پارک لاله فعلی ) در روز ‌های تعطیل کردند تا اینکه در سال 1340 با ورود اولین موتور های ساخت ژاپن به ایران یکی از وارد کنندگان برای تبلیغ اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات به صورت تور بین تهران و مشهد کرد . واردات موتور سیکلت در ایران به صورت انبوه به اواخر دهه 20 شمسی بر می ‌گردد که در آن سال‌ ها انواع موتور سیکلت ‌های انگلیسی از قبیل B . S . A ماچلس تریومف آریل رویال ، سه تفنگه به کشور وارد می ‌شد .این موتور سیکلت‌ های انگلیسی نزدیک به 20 سال یکه تاز بازار موتور سیکلت ایران بودند .

کم کم در اواخر دهه 30 شمسی بود که موتور سیکلت ‌های ایتالیایی از قبیل تستی دوکاتی و سبا لامبرتا ومارک های المانی مثل زاکس زونداب جاوا وموبیلت و پزو های فرانسوی هم وارد ایران شدند . با توجه به کاربری ‌های خاص موتور سیکلت ونیاز به این وسیله نقلیه وملاحظات شهری بود که کم‌ کم در اواخر دهه 40 شمسی سر و کله موتور سیکلت‌ های ‍ژاپنی که اولین آن ها یاماها بود در بازار موتور سیکلت ایران پیدا شد.

قدرتمند ترین موتور سیکلت های دنیا در سال 2020

1- دامون هایپراسپرت ؛ قدرت 200 اسب ‌بخار :

شرکت کانادایی دامون ( دِیمون ( Damon موتورسیکلتی برقی به‌ نام هایپراسپرت دارد . این محصول ، قدرت 200 اسب ‌بخار و گشتاور 200 نیوتن ‌متر تولید کند . هدف اصلی برند سازنده ، تولید انبوه موتور سیکلت ‌های الکتریکی نیست و برای عرضه ‌ی یک پلتفرم و فناوری قابل استفاده جهت تولید انواع مدل‌ های برقی ، تلاش می ‌کند . با این ابتکار ، شرکت‌ های مختلف می ‌توانند از پلتفرم دامون برای تولید محصولات متنوع در کلاس‌ های متفاوت استفاده کنند تا محل نشستن سرنشینان ، پدال‌ ها ، فرمان و دیگر اجزا را به خواست خود طراحی کنند . قیمت و مشخصات فنی دقیق دامون هایپراستار ، هنوز اطلاع‌ رسانی نشده است .

2- لایتنینگ LS-218 ؛ قدرت 200 اسب ‌بخار :

شرکت تازه ‌تأسیس لایتنینگ در تلاش است تا نقشی در مشابه تسلا در صنعت موتور سیکلت ‌های برقی داشته باشد . مدل LS-218 با پیشرانه الکتریکی ، 200 قدرت  اسب ‌بخار و نهایت سرعت 350 کیلو متر بر ساعت فراهم می ‌کند که البته در نسخه‌ های جاده ‌ای ، بیشینه سرعت 290 کیلومتربرساعت خواهد داشت . شتاب‌ گیری موتور سیکلت لایتنینگ با جعبه‌ دنده‌ ی تک سرعته ، فراتر از مدل ‌های بنزینی توصیف شده است ؛ ضمن اینکه با تغییر نرم‌ افزاری می ‌تواند قدرت 248 اسب ‌بخار تولید کند . لایتنینگ LS-218 با آستانه قیمت 38 هزار دلار تولید می‌ شود .

3- یاماها  R1؛ قدرت 200 اسب‌ بخار :

سوپر بایک پرچم‌ دار یاماها با کد R1 از سال 1998 تولید می ‌شود . این مدل با نام کامل YZF-R1 در سال 2020 مجهز به پیشرانه‌ ی هزار سی‌ سی ، 200 اسب ‌بخار قدرت و 106 نیوتن ‌متر گشتاور دارد تا مشابه رقبای هم ‌کلاس خود ، سرعت‌ گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.6 ثانیه و نهایت سرعت 300 کیلومتربر ساعت فراهم کند . قیمت ارزان‌ ترین نسخه از سری 2020 YZF-R1 به 14700 دلار می ‌رسد .

4- سوزوکی  GSX-R1000؛ قدرت 202 اسب ‌بخار :

با اتمام تولید هایابوسا و پیشرانه‌ های 1.3 لیتری سوزوکی ، GSX-R1000 همراه موتور هزار سی ‌سی به‌ عنوان سوپر بایک پرچم‌ دار شرکت سازنده اهمیت بیشتری پیدا کرد . این محصول از سال 2001 تا 2016 با قدرت 140 تا 160 اسب ‌بخار تولید می ‌شد اما از سال 2017 ، به نسخه ‌ی 202 اسب ‌بخار ارتقا یافت . سوزوکی GSX-R1000 با وزن 201 کیلو گرم ، نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی دارد و همراه آستانه قیمت 17 هزار دلار فروخته می‌ شود .

5- هوندا  CBR1000RR ؛ قدرت 214 اسب ‌بخار :

هوندا به‌ عنوان یکی از اعضای چهار غول موتورسیکلت ‌سازی ژاپن ، سوپر بایک CBR1000RR را از سال 2004 تولید می ‌کند . این مدل برای سال 2020 ، باز طراحی شد تا همراه پیشرانه ‌ی یک لیتری ، قدرت 215 اسب ‌بخار و گشتاور 112 نیوتن ‌متر و همراه میانگین مصرف سوخت 6.5 لیتر در 100 کیلو متر داشته باشد . توانایی ‌های فنی  CBR1000RR، قابل رقابت با یاماها R1 ، نینجا ZX-10R و سوزوکی GSX-R1000 است ، اما سوپر بایک هوندا با آستانه قیمت 16 هزار دلار فروخته می ‌شود .

موتورسیکلت

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره برترین موتورسیکلت ها با پیشرانه 6 سیلندر

منبع: همراه مکانیک

یک نظر

  1. باسلام صنعت موتورسیکلت هم ازاین همه هرج ومرج بی نصیب نمونده بخصوص که میتونه بهترین کالادرقبال بدهی نقدی حاصل از فروش نفت باشه ولی انگار تا همین مرحله مدنظر مسیولین بوده یعنی موتوردوسیلندر بیاریم که بعداز ۴۰ سال همه به تکاپوی خرید بیافتن مابه پولمون برسیم وتاجرهم به سودبی حسابش یعنی موتوریاماها بخریم دوبرابر قیمت جهانیش اونور دلار حقوق میگیرن با کمترین قیمت وچه خوشبخت هستن با بیشترین خدمات وپشتیبانی و اینور ریال درآمدهست و دوبرابرمعادل دلار و با پشتیبانی صفر درصد واقعادردناکه با وام و پس اندازو مکافات یه دستگاه موتور مدرن میخریم اونوقت به جای لذت میبینیم افتادیم از چاله توچاه حالا بگرد دنبال قطعه و یه سرسوزن تعهد واردکننده وافعا مایوس کننده هست کاش یه دلسوزی جلوی این معادله نابرابر رو بگیره ممنون از توجهتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.