مشخصات فنی خودرو مازراتی گرن توریسمو + ویژگی خاص آن

مشخصات فنی خودرو مازراتی گرن توریسمو + ویژگی خاص آن

مازراتی گرن توریسمو یک خودرو اسپرت ایتالیایی است که در سال 2007 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و تا همین امروز هم بر روی خط تولید قرار دارد . محصولات مازراتی بیشتر به دلیل طراحی ظاهری اغوا کننده و بی نظیر و صدای خروجی فوق ‌العاده اگزوز مشهور هستند .

مازراتی

از سال 2011 محصولات مازراتی در تعداد نسبتا بالایی وارد بازار کشورمان شدند و اتفاقا بسیار هم مورد توجه قشر مرفه جامعه قرار گرفتند . علت آن ، به نوعی در خاص بودن محصولات مازراتی بود در حالی که رقبای دیگری هم در مقابل آن ها وجود داشت . گرن توریسمو و گرن کابریو هم از مدل‌های موجود در ایران به شمار می ‌روند .

مازراتی گرن توریسمو در حال حاضر با قیمت حدودی 2 میلیارد تومان در نسخه ‌های دست دوم به فروش می‌ رسد .

نکات مثبت مازراتی گرن توریسمو :

1- طراحی جذاب که شما را یاد فراری F12 می اندازد

2- فرمان پذیری بالا و در عین حال نرم تر از پورشه

3- خاص بودن صدای پیشرانه

4- ردیف عقب راحت و جادار

نکات منفی مازراتی گرن توریسمو :

1- طراحی قدیمی کابین

2- نبود تجهیزات ایمنی پیشرفته

3- هزینه تعمیر و نگهداری بالا

4- استهلاک نسبتا بالا

5- ارتفاع کم خودرو

6- مصرف سوخت بالا

امنیت مازراتی گرن توریسمو :

5 ستاره ایمنی گرن توریزمو از اروپا نشان دهنده امنیت بالای این مازراتی است .

نقد کارشناسی مازراتی گرن توریسمو :

مازراتی گرن توریسمو یک کوپه اسپرت دو در ایتالیایی است که در سال 2007 معرفی و عرضه شد و از همان زمان تاکنون بدون تغییر خاصی بر روی خط تولید قرار دارد . مازراتی گرن توریسمو از پلتفرم مشترکی با مازراتی کواتروپورته بهره می ‌برد و اشتراکات فنی دیگری هم با فراری 599 GTB و فراری 612 اسکالیتی دارد .

همان طور که گفتیم مازراتی نخستین بار ، گرن توریسمو را در سال 2007 و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کرد و اکنون هم که چیزی حدود 11 سال از تولید آن می‌ گذرد ، بدون تغییر بزرگی آن را به تولید می‌ رساند . شاید این اتفاق در دنیای خودرو امروز کمی عجیب به نظر برسد اما گرن توریسمو آن قدر محبوب و جذاب بود که هنوز هم با همین چهره ، کاملا مورد پسند طرفدارانش است .

البته آن طور که در خبرهای شنیده می ‌شود ، مازراتی قصد دارد در آینده نه چندان دور ، جایگزین گرن توریسمو به نام آلفیری را معرفی کند و به این ترتیب ، گرن توریسو از خط تولید خارج خواهد شد . از آنجا که مازراتی تا چندی پیش تحت مالکیت فراری فعالیت می‌ کرد ، طراحی بسیاری از بخش‌های ظاهری و فنی از جمله موتور توسط فراری صورت گرفته و به همین دلیل ، هیچ شکی در مورد اصالت آن نمی ‌توان داشت .

طراحی ظاهری مازراتی گرن توریسمو کاملا اغوا کننده و پر اُبهت است و گیرایی خاصی دارد . در نمای جلو، جلو پنجره بزرگ و در کنار آن ورودی‌ های هوا را می ‌بینیم که در وسط جلو پنجره ، لوگوی نیزه سه شاخه مازراتی خود نمایی می ‌کند و در نمای عقب هم با بدنه ‌ای پهن رو به‎‌ رو هستیم . در نمای عقب خروجی‌ های اگزوز خود نمایی می ‌کنند و اتفاقا صدای خروجی این سیستم اگزوز، بسیار جذاب و عالی است .

یکی از انتقاداتی که به مازراتی گرن توریسمو وارد است ، طراحی کابین آن است که برای خودرویی در این سال‌ ها ، قدیمی و خسته کننده به نظر می ‌رسد . البته باتوجه به سال طراحی آن ، نمی‌ توان ایرادی به آن گرفت ولی مازراتی در سال‌ های اخیر هم از به‌ روزرسانی برای کابین خود داری کرده و ترجیح داده همان طراحی کلاسیک را در محصولش استفاده کند . در مرکز داشبور یک نمایشگر دیده می ‌شود و کلید های کنترلی فراوانی با ظاهر قدیمی بر روی کنسول وسط قرار گرفته است . در بین ورودی‎‌ های هوا در مرکز ، یک ساعت آنالوگ قرار گرفته و فرمان هم به هیچ وجه ظاهر مدرنی ندارد . البته متریال به کار رفته در کابین بیشتر از چرم باکیفیت است و عملکرد مازراتی گرن توریسمو در این بخش عالی است .

مازراتی گرن توریسمو یک کوپه دو در است اما چهار صندلی دارد. ولی صندلی‌ های عقب فضای چندان زیادی ندارند و به سختی می ‌توان از آن ها برای مسیرهای طولانی استفاده کرد . گرن توریسمو تجهیزات رفاهی چون ورود و استارت بدون کلید ، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه کنترل کیفیت هوا و رطوبت ، سیستم صوتی  Bose، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی مجهز به حافظه ، گرمکن ، سردکن و ماساژور ، چراغ‌ های جلو زنون اتوماتیک به همراه چرخش در پیچ ‌ها ، کروز کنترل هوشمند ، دوربین دید عقب و بسیاری موارد دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می ‌دهد .

مازراتی گرن توریسمو در دو مدل استاندارد و گرن توریسمو S وارد بازار ایران شد که از نظر ظاهری و فنی تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند . مدل استاندارد از یک موتور 4.2 لیتری 8 سیلندر بهره می ‌برد که توانایی تولید 405 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاور را دارد . اما مدل گرن توریسمو S به یک موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر مجهز شده که 440 اسب بخار قدرت و 490 نیوتن متر گشتاور تولید می ‌کند . هر دو مدل قدرت خود را به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ‌ها انتقال می‌ دهند .

در مورد کیفیت سواری گرن توریسمو حرف‌ های زیادی وجود دارد اما همین یک جمله کافی است که بگوییم ( این یک اسپرت ایتالیایی است . )  با توجه به وزن بالای گرن توریسمو، ممکن است در رقابت ‌های کوتاه و درگ ، این خودرو در مقابل پورشه 911 شکست بخورد . البته یک رقیب سریع دیگر در ایران وجود دارد که آن هم آلفارومئو 4C است . مرسدس بنز SL500 دیگر رقیب آلمانی مازراتی گرن توریسمو است و در این بین باید بگوییم محصول مازراتی خاص ‌ترین مدل است و پرستیژ بالا تری دارد .

البته گرن توریسمو سواری نرم‌ تری دارد ولی همچنان روح اسپرت خود را حفظ کرده است . به ویژه وقتی که پای خود را بر روی پدال گاز می ‌فشارید ، با عکس العمل عالی موتور و صدای بی نظیر غرش اگزوز رو به‌ رو خواهید شد .

مازراتی گرن توریسمو در حال حاضر قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان در بازار دارد .

مازراتی

مشخصات فنی ماشین مازراتی گرن توریزمو

خودرو

1- نام خودرو : مازراتی گرن توریزمو

2- کشور سازنده : ایتالیا

3- سال طراحی : 2009

قیمت و نمایندگی

1- قیمت بازار صفر کیلو متر : از 0 تا 0 میلیون تومان

2- قیمت بازار کارکرد : از 0 تا 0 میلیون تومان

3- نمایندگی فروش : آرتاتک موتور

توصیه می شود که صفر این ماشین را خریداری کنید و از خرید کردن دست دوم این ماشین جلوگیری کنید ، زیرا همچنین کارکرد این ماشین ممکن است خرج های سنگینی را روی دست شما بگذارد . صفر این ماشین بهتر است زیرا کار و یا مسافتی را نرفته ولی در دست دوم این گونه نمی باشد .

تجهیزات و امکانات

1- ترمز و پایداری : ترمز های برمبو – EPB – MSP – ASR – ترمز های دستی EPB – ABS

2- کیسه هوا : کیسه هوای سر نشینان جلو – جانبی – پرده ای – مجموعا 6 کیسه هوا

3- دیگر تجهیزات : رینگ 20 اینچی – گیر بکس 6 سرعته خودکار – گرمگن صندلی های جلو – روکش چرمی فرمان – سیستم تهویه هوای جداگانه برای سرنشنینان جلو – روکش چرمی صندلی ها – پدال های تعویض دنده – اگزوز کرومی

4- سیستم صوتی : رادیو و سی دی و بلوتوث – قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان

مصرف سوخت و استاندارد ها

1- حجم باک : 86 لیتر

2- مصرف سوخت ترکیبی : 16.2 لیتر در هر صد کیلو متر

3- مصرف سوخت داخل شهر : 25.8   لیتر در هر صد کیلو متر

4- مصرف سوخت خارج از شهر : 11.2 لیتر در هر صد کیلو متر

5- استاندارد آلایندگی : یورو 5

این ماشین دارای باک بسیار خوب می باشد و همچنین مصرف سوخت خوبی هم دارد که در مصرف سوخت و بنزین به شما کمک می کند .

مشخصات فنی

1- موتور : این ماشین دارای 8 سیلندر بسیار قوی و به همراه 32 سوپاپه می باشد .

2- حجم موتور : 4691  سی سی

3- اندازه ( میلی متر ) : 4882 طول – 1915 عرض – 1354 ارتفاع

4- وزن : 1880 کیلو گرم

5- حداکثر سرعت : 298 کیلو متر در ساعت

6- جعبه دنده : 6 دنده خودکار

7- حداکثر گشتاور : 440 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه

8- حداکثر قدرت : 490 اسب بخار در 4750 دور در دقیقه

9- تنفس موتور : تنفس طبیعی

10- شتاب 0 تا 100 : 4.8 ثانیه

این ماشین دارای باک بسیار عالی می باشد که آن چنان سوخت ندارد ، و همچنین نیاز نیست که هر روز باک ماشین خود را پر کنید ، می توانید هر چند روز یک بار باک ماشین را پر کنید . این ماشین موتور بسیار خوبی را دارد و همچنین حجم موتور خوبی  هم دارد . این ماشین با توجه به مشخصات فنی اش بهترین ماشین می باشد . این ماشین دارای دو دنده می باشد که این موضوع بسیار به چشم می آید این ماشین از 6 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی برخوردار می باشد که این موضوع بسیار اهمیت دارد و باعث جذب مشتری می شود . این ماشین آنچنان وزنی دارد و بسیار زیبا می باشد .

مزایا بسیار مهم مازراتی گرن توریزمو :

1- ترمز های قوی : این ماشین دارای ترمز های بسیار قوی می باشد که با گذاشتن پای روی ترمز ماشین می ایستد . این ماشین دارای ترمز هوشمند می باشد و زمانی که قرار است تصادفی رخ دهد ، عملکرد خود را نشان می دهد . با گذاشتن پای آرام روی ترمز ماشین می ایستد ولی در ماشن های دیگر این گونه نمی باشد .

2- طراحی ظاهری و داخلی بهبود یافته : اول درباره ظاهر این ماشین باید گفت که این ماشین دارای ظاهری زیبا می باشد و طراحی ظاهر این ماشین توسط طراحان حرفه ای طراحی شده است . این ماشین بخاطر داشتن ظاهری زیبا طرفدار زیادی داشته است . دوم اینکه در مدل های قبلی این ماشین ، کابین زیبایی نداشته است و همچنین کابین این ماشین بسیار کوچک بود که در عقب 2 نفر آن هم به زور جا می شد .

3- کشش قابل قبول پیشرانه : این ماشین از بهترین و عالی ترین پیشرانه بر خوردار است که در رانندگی های و مسافت های زیاد ، کار خود را به خوبی انجام می دهد و دچار مشکل نمی شود ولی در ماشین های دیگر این گونه نمی باشد و خیلی زود ماشین دچار مشکل می شود .

4- فضای مناسب سرنشینان خودرو : این ماشین دارای ظاهری کوچک می باشد ولی کابین بزرگی دارد که وقتی افراد سوار این ماشین می شوند ، جای پا دارد و در مسافت های زیاد خسته نخواهید شد . همچنین این ماشین از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار می باشد .

5- امکانات رفاهی : این ماشین دارای امکانات رفاهی خوبی می باشد . درست است که از کیفیت پایینی برخوردار می باشد ولی امکانات رفاهی زیادی دارد .

6- پیشرانه توانمند : این ماشین از بهترین و عالی ترین پیشرانه برخورد کرد که این موضوع یکی از مهم ترین ویژگی های مهم این ماشین می باشد .

معایب بسیار مهم مازراتی گرن توریزمو :

1- سر و صدای زیاد پیشرانه : در اکثر مواقع که شما مسافت های زیاد را طی می کنید ، صدای موتور و دیگر سیستم های ماشین در داخل کابین می آید که باعث اذیت شدن راننده و سر نشینان می شود .

2- فرمان پلاستیکی : این ماشین فرمان بسیار ضعیفی دارد که اگر خیلی زیاد به این ماشین فشار بی آید ، زود خراب می شود و باید هزینه زیادی بدهید تا فرمان ماشین شما را درست کنند . فرمان این ماشین پلاستیکی می باشد و از پلاستیکی بسیار ضعیفی استفاده شده است .

3- لوازم یدکی گران قیمت : این ماشین از لوازم یدکی گران قیمتی برخوردار می باشد . که اگر یکی از فرمان های یدکی این ماشین خراب شود ، شما باید هزینه زیادی بدهید تا آن را بخرید . این ماشین بسیار بی کیفیت می باشد ولی لوازم گرانی دارد .

4- استهلاک بالا : این ماشین از استهلاک بالایی برخوردار می باشد و خیلی طول می کشید تا ظاهر این ماشین خراب شود ، ولی داخل کابین این ماشین خیلی زود خراب خواهد شد .

مازراتی

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو پورشه Cayman GT4 مدل 2016 در ایران + مزایا و معایب

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.