بررسی خودرو میتسوبیشی اوت لندر مدل 2016 + مشخصات فنی

بررسی خودرو میتسوبیشی اوت لندر مدل 2016 + مشخصات فنی

نسل قبلی میتسوبیشی اوتلندر در ایران به خاطر طراحی نه چندان جذابش مورد استقبال قرار نگرفت . ولی در مدل 2016 با فیس لیفت انجام شده بر روی اوتلندر، این خودرو به خودرویی بی رقیب در کلاس خود تبدیل شده است . اوتلندر ماشینی از کمپانی میتسوبیشی اوت لندر است . آخرین زبان طراحی کارخانه بر روی این ماشین یعنی اوتلندر پیاده شده است .

میتسوبیشی

میتسوبیشی اوت لندر در نمای جلوی ماشین زیبا و تهاجمی می باشد ؛ که در این مساله ، چهره ماشین ، طراحی چراغ ها ، جلو پنجره و زه های کرومی کمک بسزایی کرده اند . این جزئیات ، در عین زیبا بودن ، ماشین را لوکس تر نشان می دهند . نمای عقب میتسوبیشی اوت لندر هم در عین سادگی ، در اوج زیبایی و هماهنگی قرار دارد ؛ و با دیگر قسمت های ماشین هم هماهنگ بوده و تناسب دارد .

در کل میتسوبیشی اوت لندر ماشینی ژاپنی با طراحی هماهنگ ، مدرن و زیبا است . میتسوبیشی اوتلندر مورد پسند همه ی رنج های سنی واقع می شود . داخل کابین میتسوبیشی اوت لندر همه چیز زیبا و لوکس به نظر می رسد . سواری با میتسوبیشی اوتلندر ، احساس سواری با یک ماشین شاسی بلند لوکس را به شما می دهد که برای کلاس خودش ماشین بسیار خوبی بوده و کاملا یک پله از هیوندای سانتافه بالا تر است .

از نظر کیفیت روکش ها ، ادوات و متریال ، میتسوبیشی اوت لندر ماشینی خوب و کاملا راضی کننده می باشد . امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در میتسوبیشی اوتلندر کامل و با کیفیت است و انتظارات شما از این ماشین را با توجه به بودجه پرداختی کاملا برآورده می کند . در واقع میتسوبیشی اوتلندر ماشین با کیفیتی محسوب می گردد .

در میتسوبیشی اوتلندر کیفیت ساخت و مونتاژ ماشین در سطح بالایی قرار دارد . به طور کلی کابین میتسوبیشی اوت لندر ، طراحی اوتلندر و کیفیت آن در بخش های مختلف در کلاس خودش ، جزو ماشین های خوب بوده و در این بخش امتیاز بالایی را کسب می کند . این مساله نشان می دهد میتسوبیشی اوت لندر ماشین خوش ساخت و با کیفیتی است اما بازار خرید و فروش آن چندان جالب نیست .

نکات مثبت میتسوبیشی اوت لندر

1- بازده و قدرت مناسب پیشرانه

2- قابلیت افرود بالا

3- مصرف سوخت مناسب

4- سیستم صوتی با کیفیت

5- طراحی جذاب ظاهری

نکات منفی میتسوبیشی اوت لندر

1- طراحی ساده کابین

2- کمبود آپشن نسبت به رقبا

امنیت میتسوبیشی اوت لندر

5 ستاره ایمنی برای خودرو میتسوبیشی اوت لندر از اروپا ، نشان دهنده امنیت بالای اوتلندر می باشد .

نقد کارشناسی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند ژاپنی است که نسل اول آن در سال 2000 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل به تولید می‌ رسد . نسل سوم اوتلندر در سال 2013 معرفی شد و در سال 2015 یک فیس لیفت را تجربه کرد .

اوتلندر نسل سوم از سال 2014 به نمایندگی آرین موتور وارد بازار ایران شد ولی به دلایل مختلفی نتوانست فروش موفقی را تجربه کند . مهم ‌ترین این دلایل ظاهر نه چندان جذاب اوتلندر بود که در مقابل رقبای قدرتمندش حرفی برای گفتن نداشت . اما میتسوبیشی در سال 2015 تصمیم به ارائه یک فیس لیفت از اوتلندر گرفت که در نتیجه ، یک شاسی بلند به مراتب زیبا تر را روانه بازار نمود .

اوتلندر جدید در بسیاری از بخش‌ ها دچار تغییر شده بود از جمله در طراحی چراغ‌ های جلو و عقب و اضافه شدن بخش‌ های کرومی جدید . این مدل از میتسوبیشی اوتلندر هم توسط آرین موتور در بازار کشورمان عرضه شد و اتفاقا فروش موفقی را تجربه کرد . اوتلندر اکنون به عنوان یک شاسی بلند محبوب و قابل اعتماد در بازار شناخته می ‌شود و حتی در مقابله با خودرو هایی چون تویوتا راوفور ، نیسان ایکس تریل ، رنو کولئوس ، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو عملکرد خوبی دارد .

اوتلندر در داخل کابین به خوبی طراحی بیرون عمل نمی‌ کند و باید گفت در این زمینه در برابر رقبای یاد شده حرفی برای گفتن ندارد . طراحی کابین ساده و به ‌دور از هیجان است و شاید استفاده زیاد از پلاستیک به ویژه در داشبورد ، حس ناخوشایندی به شما بده د. یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده می ‌شود اما نکته عجیب ، محل قرارگیری ورودی ‌های سیستم تهویه است . این امکان وجود دارد که خریداران تریم دو رنگ را برای کابین میتسوبیشی اوتلندر خود سفارش دهند .

میتسوبیشی اوتلندر از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌ کند که توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد که این قدرت برای به حرکت درآوردن بدنه 1580 کیلو گرمی آن زیاد نیست اما باتوجه به وزن کمتر در مقابل رقبا ، عملکرد نا امید کننده ‌ای هم ندارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال پیدا می ‌کند . البته میتسوبیشی یک مدل هیبریدی هم از اوتلندر معرفی کرده که در تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد .

از مهم ‌ترین آپشن ‌ها و تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای اوتلندر می‌ توانیم به 7 عدد کیسه هوا ، سیستم‌ های ترمز ABS , EBD , ASC TCL , HSA و BA ، کروز کنترل ، ورود و استارت بدون کلید ، سنسور پارک جلو و عقب ، سانروف ، صندلی برقی راننده به همراه گرمکن صندلی‌ های جلو ، آینه وسط الکتروکرومیک ، نمایشگر 6.4 اینچی و دوربین دید عقب ، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، دوربین 360 درجه و دو خروجی 12 ولتی برق اشاره کنیم .

از رقبای میتسوبیشی اوتلندر می ‌توانیم به هیوندای سانتافه ، کیا سورنتو، تویوتا راوفور ، نیسان ایکس تریل و رنو کوائوس اشاره کنیم .

میتسوبیشی اوتلندر یکی از بهترین و باکیفیت ‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس است و از هر نظر خودرو ایده‌آلی است . اما شاید برخی از کاربران ، خودروهای دیگری جون سانتافه را به اوتلندر ترجیح بدهند آن هم به دلیل ظاهر جذاب ‌تر که این انتخاب به سلیقه خریدار بازمی  ‌گردد . در این بازه قیمتی خودروهایی چون رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل 2017 و 2018 بازار را در دست گرفته ‌اند اما با پرداخت هزینه بیشتر می‌ توانید به سراغ فولکس واگن تیگوان هم بروید که یکی از با کیفیت ‌ترین خودروهای بازار کشورمان محسوب می ‌شود . تویوتا راوفور هم یکی دیگر از رقبای اوتلندر است که به مراتب بازار خرید و فروش بهتری دارد .

میتسوبیشی اوتلندر 2016 تا 2018 یکی از شاسی بلند های باکیفیت در کلاس خود به شمار می ‌رود اما در مقایسه با رقبایی چون رنو کولئوس بازار خرید و فروش ضعیف‌ تری دارد و در بحث خدمات پس از فروش هم شرایط چندان مناسبی ندارد .

میتسوبیشی

پیشرانه و مشخصات فنی اوتلندر 2016 :

موتور اوتلندر مدل 2016 نسبت به گذشته تفاوتی نکرده و در این مدل نیز همان پیشرانه مدل 2015 را شاهد هستیم . اگر بخواهیم در چند سطر مشخصات فنی این خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2.5 لیتر که توان تولید 166 اسب بخار در و گشتاور 220  نیوتن متر را دارد ، که با وزن حدود 1600 کیلوگرم موتور نسبتا ضعیفی بر روی این خودرو قرار گرفته است . ( البته در تیپ GT این خودرو با وجود موتور V6 سه لیتری که توان تولید 224 اسب بخار را دارد مشکل ضعف قدرت را جبران کرده است . )

سیستم انتقال قدرت این خودرو شامل یک گیربکس CVT جدید با قابلیت تعویض دستی و اهرم‌ های تعویض دنده در پشت فرمان که به خوبی با موتور این خودرو هم خوانی دارد . همچنین اوتلندر دو دیفرانسیل ( WD4 ) است و این امکان را به راننده می‌ دهد که با استفاده از قابلیت تبدیل الکترونیکی ، آن را به حالت تک دیفرانسل تغییر دهد .

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر 2016 :

اوتلندر 2016 در طراحی ظاهری نسبت به مدل قدیمی تغییر به نسبت چشم گیری کرده ، به این صورت که میتسوبیشی با استفاده بیشتر از قطعات کرومی بیشتر در قسمت جلو به وسیله سبک جدیدی از طراحی که داینامیک شیلد ( Dynamic Shield ) نام دارد ، ظاهری خشن و در عین حال زیبایی را به این خودرو بخشیده است .

در این مدل مه شکن های جلو ، سپر ، چراغ و جلو پنجره کامل عوض شده اند . همچنین برای چراغ های جلو از چراغ های HID ( مخفف High Intensity Discharge به معنای لامپ تخلیه فشار بالا ) استفاده شده است .

وقتی از پهلو ها به اوتلندر 2016 نگاه می کنید تغییر نسبت به مدل 2015 آن نمیبینیم جز زه کرومی که در پایین درب های خودرو نصب شده و رینگ های 18 اینچی طرح جدید که ظاهر خیلی خوبی دارند .

در قسمت پشت این خودرو نیز شاهد تغیییرات زیادی هستیم ، به این صورت که چراغ ها خطر زیبا تر و بزرگ تر شده اند و همچنین سپر و چراغ های مه شکن تغییر یافته اند .

طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر 2016 :

در داخل کابین اوتلندر 2016 تغییرات اساسی نسبت به مدل 2015 آن دیده نمی شد ، و تغییرات شامل فرمان جدید ، تودوزی با دوخت متضاد ، دکمه های کنترل گر تهویه و سیستم صوتی و مهم ترین تغییر در صندلی های ردیف دوم می باشد که خیلی راحت تر جمع می شوند .

میتسوبیشی برای آن که سواری آرام و کم صدایی را به راننده بدهد ، وقت زیادی را برای درز بندی و کم صدا کردن فضای داخل کابین صرف کرده است و این تلاش ها بی نتیجه نیز نبوده و می توان گفت که اوتلندر 2016 نسبت به مدل 2015 آن بسیار کم صدا تر و آرام تر است و سواری نرم تر و راحت تری نیز دارد .

شتاب و مصرف سوخت اوتلندر 2016 :

اوتلندر 2016 تیپ SEL در 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند و حداکثر سرعتی که می تواند برود 190 کیلو متر بر ساعت می باشد . این خودرو با باک به ظرفیت 62 لیتر، مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر را داراست . ( مصرف سوخت داخل شهر معادل 11.3 لیتر در هر صد کیلو متر و مصرف سوخت خارج از شهرمعادل 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد . )

ابعاد خودرو :

طول خودرو 4694 میلی متر است ، عرض آن 1811 میلی متر ، ارتفاع آن 1679 میلی متر و فاصله بین دو محور 2670 میلی متر است .

درباره حجم صندوق عقب آن نیز باید گفت که حجم صندوق عقب آن سه حالت مختلف دارد ، زمانی که هیچ کدام از صندلی ها خم نشوند 128 لیتر، صندلی های ردیف آخر خم شوند 591 لیتر و زمانی که صندلی های ردیف دوم و سوم همزمان با هم تا شوند حجمی معادل 1480 تا 1608 لیتر در اختیار شما قرار می دهد .

امکانات ایمنی و رفاهی :

– ترمز و پایداری :

1- ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده

2- مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS

3- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

4- کنترل فعال پایداری ACS و کنترل کشش TCL

5- ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار HAC

6- ترمز اضطراری کمکی

– کیسه هوا :

1- مجهز به 7 ایربگ

2- 2 عدد جلو و سرنشین

3- 2 عدد ایربگ جانبی

4- 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو

– سیستم صوتی :

1- کارت  MicroSD

2- دارای پورت  USB

3- نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب

4- سیستم صوتی حرفه ای 710 واتی Rockforod Fosgate با 9 بلندگو ( 4 باند ، 4 تویتر و ساب ووفر )

– دیگر تجهیزات :

1- قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد

2- مجهز به سیستم کروز کنترل

3- سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ ( keyless )

4-  استارت خودرو دکمه ای    ( starter )

5-   چراغ های جدید LED

6- شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو

7- چراغ‌ های عقب LED طیفی

8- جدید‪  فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید

9- دستگیره های کرومی داخلی و خارجی

10- سنسور پارک بر روی سپر عقب

میتسوبیشی

بیشتر بخوانید:

برابوس 850 با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت + مشخصات فنی

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.