بررسی خودرو بیوک رگال GS AWD مدل 2014 به طور کامل

بررسی خودرو بیوک رگال GS AWD مدل 2014 به طور کامل

بیوک رگال شرکت خودرو سازی آمریکایی است ، که در سال 1899 توسط دیوید دانبار بیوک در شهر دیترویت ، میشیگان تاسیس شد و هم اکنون از شرکت های زیر مجموعه کمپانی جنرال موتور ز به شمار می رود .

بیوک رگال

شرکت بیوک در حال حاضر قدیمی ترین خودروسازی آمریکایی است ، که کماکان در حال تولید و فعالیت در صنعت خودرو سازی می باشد و تا کنون خودرو های با برند بیوک ، در کشور های ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، چین ، مکزیک ، اسرائیل و ایران عرضه می شود .

53  سال پیش بیوک دو مدل ریویرا و اسکای‌لارک را با موتورهای بزرگ هشت سیلندر معرفی نمود که از نظر استایل ، بهتر از هر محصول دیگر جنرال موتورز بودند . در سال 1970 ، خودروی GSX با توان 455 اسب بخار ، یک چهارم مایل را در 13 ثانیه طی نمود .

پس از آن نشان GS برای سال‌ ها از خط تولید بیوک کنار رفت و اخیرا در قالب یک اوپل اینزیگنیا با پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ به قدرت 259 اسب بخار و همراه با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه شد . خودروی احیا شده رگال GS خودروی بدی نبود اما به اندازه جدش پر توان و چالش برانگیز هم نبود . اما مدل روز بیوک رگال GS 2018 سنخیت بیشتری با نیاکان خود دارد .

خون GSX بزرگ در رگ‌ های نسخه جدید رگال GS جریان داشته و این خودرو نسبت به قبل متفاوت است .
اولین نکته به ظاهر اسپرت‌ بک خودرو باز می ‌گردد که می‌شود گفت اقتباسی از ب ام و سری 4 گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت‌ بک است . البته به همان اندازه ظاهر رگال جذاب و زیباست . پیشرانه V-6 رگال به حجم 3.6 لیتر از نظر توان بر نمونه چهار سیلندر 2 لیتری آئودی A5 برتری دارد . توان خروجی موتور رگال GS معادل 310 اسب بخار بوده و پیشرانه A5 قادر به تولید نیروی 252 اسب بخاری است . گشتاور تولیدی پیشرانه بیوک برابر 382 نیوتن متر و گشتاور پیشرانه A5 مساوی با 370 واحد است .

قیمت ‌گذاری بیوک رگال 2016

در جاده ‌های کوهستانی و مرتفع ، رگال با قدرت به پیش می ‌رود . متاسفانه غربیلک فرمان هیچ حسی از سطح جاده به دستان راننده منتقل نمی ‌نماید و در حالت‌های رانندگی اسپرت یا GT ، تنها به سفتی فرمان اضافه می ‌شود و تاثیر دیگری بر حس ناشی از به دست گرفتن فرمان ندارد .

در این خودرو خبری از پدل شیفتر تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان نیست و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک که در همکاری با فورد توسعه یافته ، تمام تلاش خود را به کار می ‌گیرد تا پیشرانه با قدرت تمام وظیفه خود را انجام دهد . گیربکس دستی رگال هم دیگر به خاطره ها پیوسته است .

در این خودرو از لاستیک‌های چسبنده تمام فصل با مشخصه R-40.24519 به همراه رینگ‌ های 19 اینچی استفاده شده است که در عبور سریع از پیچ ‌های تند ، تمایل به جیغ کشیدن پیدا می ‌کنند و کم فرمانی ملایمی را نیز موجب می‌ شوند .

رگال GS نه چابک است و نه خیلی سنگین و تنبل ، اما با وجود سیستم تورک وکتورینگ ، نمی ‌تواند واکنش ‌های تند و تیز آئودیA5  را به نمایش بگذارد .
ترمز های بزرگ مارک برمبو در جلو، خود گویای همه چیز است . حس پدال ترمز و قدرت متوقف ‌کننده ترمز ها بسیار خوب است ؛ هیچ گونه کاستی در قدرت ترمز گیری رگال دیده نمی ‌شود . متاسفانه در چرخ ‌های عقب خبری از کالیپرهای بزرگ برمبو نیست و این موضوع حداقل از باب زیبایی شناختی چندان مناسب به نظر نمی‌ رسد .
داخل کابین کمی بی ‌نظم به نظر می ‌رسد . جنس داشبورد طوری است که احساسی شبیه به پلاستیک خشک را منتقل می نماید . شاید بهتر باشد که مسئولان جنرال موتورز از رؤسای شرکت کیا درباره منشأ مواد مناسب برای ساخت داشبورد مشورت بگیرند .

طراحی کلی کابین زیبا و خوشایند بوده و راحتی صندلی ‌ها به طور محسوس قابل درک است . این صندلی‌ ها قابلیت نصب کمربند های پنج اتصالی را دارا هستند ،

کاملا راحت بوده و بدن را به طرز مناسبی تحت حمایت قرار می‌ دهند . ب ‌ام ‌و هم می تواند از بیوک در ساختن صندلی‌هایش درس بگیرد .
از جمله تجهیزات کلیدی این خودرو می‌ توان به کروز کنترل تطبیق‌ پذیر، هد آپ دیسپلی ، سیستم صوتی بوز، رینگ ‌های 19 اینچی و سیستم تعلیق تطبیق‌ پذیر اشاره نمود. مصرف سوخت بیوک رگال GS معادل 12.37 لیتر بر صد کیلومتر( شهر ) ، 8.7 واحد( بزرگراه ) و 10.7 در سیکل ترکیبی است .

همچنین حجم محفظه بار این خودرو در حالت عادی معادل 906 لیتر است و با خوابانیدن صندلی ‌های عقب ، این فضا تا 1727 لیتر قابل گسترش است .

بهای این خودروی مدعی در عرضه نبرد سدان‌ های لیفتبک لوکس ، از 39995 دلار شروع می ‌شود که در مقایسه با آئودی A5 اسپرت ‌بک به میزان 3580 دلار پایین ‌تر است . این اختلاف قیمت در مقایسه با آئودی اس 5 مجهز به پیشرانه  V-6، معادل 15380 دلار است .

فروش بیوک رگال در جولای 2015 به اندازه 20 درصد کاهش یافته و بر این اساس ، بیوک درصدد است تا با کاهش قابل‌ توجه قیمت سری رگال 2016 ، این روند را تغییر دهد . با این حال ، قیمت پایه این سدان متوسط برای مدل 2016 به همان میزان قبلی باقی مانده است ؛ ولی تریم‌ های بالای رگال با کاهش قابل‌ توجهی در قیمت همراه بوده ‌اند ؛ از جمله مدل با عملکرد بالای رگال GS که قیمت آن بیش از 3 هزار دلار برای مدل سال جدید پایین آمده است .

مطابق گفته مقامات بیوک ، این کاهش قیمت با هدف کمک به گسترش بازار این مدل در بین مشتریان خودرو های متوسط انجام شده است . بیوک رگال با این قیمت‌ ها ، در بین نسخه‌ های سطح بالای سدان‌ های معتبری مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری قرار می ‌گیرد . قیمت اولیه بیوک رگال GS مدل 2016 برابر 34990 دلار است ، این در حالی است که مدل 2015 از آن قیمتی برابر 38310 دلار داشته است .

با وجود این کاهش قیمت ، هیچ تغییری در سطح امکانات رگال GS به ‌وجود نیامده است و همچنان تجهیزات استانداردی ماندد چرخ‌ های 19 اینچی ، سیستم صوتی پرمیوم Bose ، ورودی بدون ‌کلید و استارت فشاری ، و گرم‌ کن فرمان در آن به چشم می ‌خورند . برای پیشرانه از یک موتور 2 لیتری توربوی چهار سیلندر استفاده می ‌شود که قدرتی برابر 259 اسب‌ بخار و گشتاور حداکثری برابر 400 نیوتن ‌متر به همراه دارد ؛ چیزی که برای مدل 2016 تغییری نکرده است . به‌ علاوه ، همچنان گیربکس‌ های 6 سرعته دستی و اتوماتیک در دسترس قرار دارند ، ولی برای درخواست دیفرانسیل تمام ‌چرخ متحرک حتماً باید گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید .

بیوک رگال

تریم دیگر رگال 2016 که کاهش قیمت زیادی تجربه کرده ، مدل پرمیوم II است که به اندازه 2535 دلار افت داشته و به میزان 32490 دلار به همراه هزینه تحویل رسیده است . این مدل به صورت استاندارد با همان موتور 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر مورد استفاده در مدل GS  همراه است ، ولی تفاوتش در نداشتن سیستم تعلیق اسپورت و آپگرید چرخ‌ ها و تایر ها است .
تریم متوسط رگال 1SL  نیز به اندازه 1000 دلار نسبت به مدل قبلی کاهش قیمت داشته است و به 29 هزار و 915 دلار رسیده است . با این حال، سطح نخست رگال یعنی مدل 1 SV به همان قیمت 27990 دلار باقی مانده است. مدل پایه رگال به صورت استاندارد با یک موتور 4.2 لیتری چهار سیلندر همراه است که 182 اسب ‌بخار قدرت تولید می‌ کند و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در کنار خود دارد . برای این مدل ، آپشن ‌هایی مانند سیستم کنترل هوای اتوماتیک ، یک نمایشگر IntelliLink ، صندلی‌ های چرمی ، یک دوربین نمای عقب و یک صندلی راننده تنظیم‌ شونده می‌ توان سفارش داد .

پایین آوردن قیمت ‌ها همیشه یکی از استراتژی ‌های خودرو سازان در برخورد با کاهش آمار فروش محصولات شان بوده است ؛ ولی در هر حال، باید در ماه ‌های آینده منتظر ماند و دید که آیا این استراتژی می ‌تواند دوباره بیوک رگال‌ های بیشتری را به خانه مشتریان بفرستد یا خیر .

نگاهی به پنج نسل از بیوک رگال

دقیقاً چهل سال پیش بیوک ، مدل رگال خود را به عنوان یک خودروی متوسط لوکس برای آمریکای شمالی معرفی کرد . از آن زمان به بعد ، به جز شکافی پنج ساله که بعد از سال 2000 و مربوط به تولید انحصاری در چین بود ، رگال بدون وقفه و در طول پنج نسل ، در خط تولید بیوک قرار گرفت . عنوان رگال اولین بار در مدل سال 1973 بیوک سنچوری رگال به کار رفت . این خودرو ، مدلی سطح بالا از خط تولید خودروهای این شرکت به شمار می ‌رفت و در واقع ، اولین خودروی شخصی لوکس تولید جنرال موتورز بود .

رگال با موتور 7.5 لیتری V8 عرضه شد و برنامه‌ های زیادی برای حرکت به سمت جلو داشت ، امّا در همان ابتدا مجبور شد تا با مسائلی مانند تحریم بزرگ نفتی اعراب در دهه هفتاد میلادی دست و پنجه نرم کند . بنابراین ، شرکت سازنده مجبور شد تا از موتور V8 به V6 سوئیچ کند و این وضعیت برای سال‌ ها ادامه یافت . تا این ‌که بیوک وارد عرضه موتورهای توربوشارژ شد و از رگال 1978 تا به حال ، این تکنولوژی را در این مدل خودرو به کار برده است .

ولی برگردیم به بیوک رگال 1973 و ببینیم که هر کدام از پنج نسل بیوک رگال چه دستاوردی برای دنیای اتومبیل با خود داشته ‌اند :

نسل اول : 1973 تا 1977

اولین رگال با بدنه‌ ای کشیده و شیشه‌ های بزرگ و بسیاری از ویژگی ‌های خودرو های لوکس آن زمان ارائه شد . رگال کوپه 73 به تعداد 91557 دستگاه فروخته شد و رکورد فروش بیوک را از سال 1955 شکست . رگال 1975 تنها خودروی متوسط در ایالات متحده محسوب می‌ شد که با موتور V-6 کار می‌ کرد .

نسل دوم : 1978 تا 1987

نسل جدید نسبت به نسل قبل کوچک تر شده بود و رگال 1978 با موتور 8.3 لیتری V6 توربوشارژ به بازار آمد . در عین‌حال ، اولین خودروی بیوک با موتور توربو به شمار می ‌آمد و سرآغازی برای خودرو های دهه 80 بیوک مانند گرند نشنال و GNX شد .

نسل سوم : 1988 تا 1996

کوچک ‌شدن خودروهای تولیدی در امریکا ادامه یافت و نسل سوم رگال نیز از این قضیه بی ‌نصیب نبود . رگال تغییرات عمده فنی را در این نسل تجربه کرد و از یک خوروی دیفرانسیل عقب به یک دیفرانسیا جلو تبدیل شد. نیرومحرکه نیز توسط موتورهای شش ‌سیلندر از جمله موتور 8.3 لیتری V6 تأمین می ‌شد .

نسل چهارم : 1997 تا 2004

مانند مدل سال 1973 ، رگال 1997 نیز یکی از پر فروش ‌ترین خودرو های بیوک شد . بیوک رگال GS مدل 1997 با اولین موتور V6 سوپر شارژر ساخت خودرو ساز به بازار آمد . این موتور ، 240 اسب ‌بخار قدرت داشت و گشتاوری برابر 379 نیوتن ‌متر تولید می‌ کرد .

نسل پنجم : 2009 تا کنون

بعد از یک دوره‌ ی پنج ساله که بیوک ، مدل رگال خود را فقط برای کشور چین تولید می‌ کرد ، نسل پنجم رگال ، ابتدا در سال 2009 در چین عرضه و یک ‌سال پس از آن در بازار های امریکا عرضه شد . طراحی این نسل بر پایه اوپل اینسیگنیا بود . همچنین ، رگال در سال 2012 مدل GS خود را با عملکرد بالا معرفی کرد .

مدل سال 2014 نیز در همین امسال ارائه شده که استفاده از سیستم دو دیفرانسیل را برای مشتریان پیشنهاد می ‌کند . مدل کنونی رگال ، از قدرتمند ترین موتور استاندارد دنیای اتومبیل ‌سازی استفاده می ‌کند : موتور 2 لیتری توربو چهار سیلندر  این موتور با قدرت 259 اسب‌ بخار ، می ‌تواند گشتاوری به اندازه 400 نیوتن ‌متر تولید کند .

بیوک رگال

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو تویوتا اف جی کروزر + مزایا و معایب آن

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.