مشخصات فنی، قیمت و همه نکات کلیدی درباره خودرو بی وای دی S6

مشخصات فنی، قیمت و همه نکات کلیدی درباره خودرو بی وای دی S6

BYD S6 – بی وای دی S6 نخستین شاسی بلند ساخت کمپانی بی وای دی است که نخستین بار در سال 2010 در نمایشگاه خودرو گوانژو چین رونمایی شد و از سال 2011 بر روی خط تولید قرار گرفت . بی وای دی اس 6 در کشور چین به یکی از موفق‌ ترین و پر فروش ‌ترین خودروهای شاسی بلند کشور چین تبدیل شد ولی به دلیل سیاست‌ های نادرست شرکت وارد کننده هرگز نتوانست موفقیت ‌های خود را در ایران تکرار کند .

بی وای دی S6

BYD S6 با ورودش به بازارخودروی ایران می توانست تهدیدی جدی برای رقبای هم وطن خود مثل جک اس 5 وچری تیگو 5 باشد ، ولی به دلایلی نا معلوم خیلی زمان برد تا ماشین byd s6 وارد بازار شود . بی وای دی اس 6 با این مشخصات فنی و ظاهری می توانست به فروش خوبی دست یابد . تا به اینجای کارbyd s6 بازار را دو دستی به رقبای چینی قدرتمندش یعنی جک s5 و چری تیگو 5 واگذار کرده است .

بی وای دی S6 از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می ‌برد که می ‌تواند حداکثر قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاوری معادل 229 نیوتن متر تولید کند . این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تیپ ترونیک به چرخ‌ های جلو انتقال پیدا می ‌کند .

بی وای دی اس 6 در بازار ایران رقبایی چون جک S5 ، چری تیگو 5 ،  تیگو 7 ، هایما S7 توربو و هاوال H2 را در مقابل دارد که با توجه به خدمات پس از فروش نا مناسب و بازار دست دوم ضعیف، بی وای دی S6  شرایط خوبی را در بازار تجربه نکرد .

نکات مثبت بی وای دی S6 :

1- گیربکس 6 سرعته 2 کلاچه تیپ ترونیک

2- دید مناسب راننده

3- کیفیت ساخت قابل قبول

نکات منفی بی وای دی S6  :

1- بازدهی پایین پیشرانه

2- خدمات پس از فروش ضعیف

3- برند نا آشنا

4- ظاهر قدیمی

5- شتاب اولیه ضعیف

6- بازار دست دوم ضعیف

امنیت بی وای دی S6 :

شاسی بلند چینی بی وای دی   BYD موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه چاینا انکپ شده است .

نقد کارشناسی بی وای دی S6 :

بی وای دی S6 شاسی بلند چینی بازار کشورمان این که توسط شرکت کارمانیا وارد ایران شد .

S6 اولین مدل SUV شرکت چینی  BYD است که به صورت مستقل توسط این شرکت طراحی و ساخته شده و به طور مستقیم از پلت فرم لکسوس RX نسل دوم که بین سال های 2003 – 2008   تولیده شده بهره گرفته است .

 مشخصات فنی بی وای دی S6

مدل عرضه شده بی وای دی S6 در بازار ایران با امکانات کامل بوده و مجهز به موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری ساخت میتسوبیشی با 160 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه و 229 نیوتن متر در 4000 هزار دور بر دقیقه  گشتاور می ‌باشد . گیربکس اتوماتیک مورد استفاده در این خودرو 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه یا همان ( DCT ) با قابلیت تیپترونیک یا دستی است که قدرت موتور را تنها به چرخ ‌های جلو منتقل می کند . حداکثر سرعت اعلامی این خودرو 185 کیلومتر بر ساعت بوده و وزن خالص آن  در حدود 1700 کیلو گرم بوده و دارای 4.81 متر طول ، 1.855 متر عرض و 1.725 متر ارتفاع است .

 طراحی داخلی و خارجی بی وای دی S6

شرکت BYD پلت فرم بی وای دی S6 را که مورد استفاده در لکسوس RX بوده را از شرکت تویوتا خریداری و بر مبنای آن به طراحی و ساخت  بی وای دی  S6 اقدام نموده است . بنابراین در نمای خارجی و داخلی ضمن مشاهده تغییرات  ظاهری داخلی و خارجی نسبت به لکسوس RX نسل دوم که نمونه های آن در سطح شهرهای ایران تردد می کنند از همان نمای کلی بهره گرفته است لیکن کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در آن بسیار معمولی بوده ولی در عوض می توان گفت که با این روش عملا از دانش و تکنولوژی تویوتا برای طراحی شاسی و پیکربندی ابعاد هندسی خودرو استفاده شده و از این رو بی وای دی اس 6 می تواند تافته ای جدا بافته نسبت به محصولات سایر خودرو سازان کم تجربه چینی باشد .

بی وای دی S6

BYD در بی وای دی S6 طرح فرمان ، کنسول میانی و آمپر را باز طراحی کرده ولی در سایر موارد از همان قالب و کلیات داخل لکسوس استفاده شده است . در نمای ظاهری هم تغییرات ، به طرح جدید چراغ های چلو و عقب و جلو پنجره و سپرها محدود می گردد . به دلیل ابعاد مناسب اتاق این خودرو بسیار جا دار بوده و راحتی زیادی را برای سرنشینان به همراه دارد . همان طور که اشاره شد ضمن کامل بودن امکانات رفاهی و آپشن های مورد استفاده کیفیت داخلی خودرو اصلا در حد کیفیت درجه یک لکسوس نیست ولی همانند دیگر خودروهای چینی هم رده قابل قبول است .

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بی وای دی S6 

بی وای دی S6  لیست کاملی از امکانات رفاهی از قبیل صندلی برقی راننده ؛ پوشش چرم صندلی ها ، سیستم کیلس و استارت انجین ، دوربین دید عقب و آینه سمت راست ، کروز کنترل ، دیلایت و تهویه اتوماتیک ، 6 کیسه هوا ،  سیستم‌ های ترمز ABS ، BOS ، EBD سیستم مولتی مدیا با نویگیشن فعال ایران را  در خود دارد . یکی از نقاط ضعف این خودرو عدم وجود سیستم ESP یا کنترل پایداری است که با توجه به ارتفاع 19 سانتی متری کف خودرو از زمین در سر پیچ ها ممکن است باعث عدم پایداری در قسمت عقب خودرو گردد . همچنین این خودرو از سیستم HAC یا کمک در شروع حرکت در سر بالایی بهره نمی‌ برد .

BYD S6 همچنین موفق شده بعنوان اولین خودرو SUV ساخت چین 5 ستاره ایمنی کامل را از C-NCAP دریافت نماید لیکن بعد از گذشت یک سال و نیم از تولید آن در ایران هنوز مورد بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار نگرفته تا محکی به آن زده شود هر چند می توان حدس زد بیش از 3 ستاره ایمنی در انتظار آن نخواهد بود .

ارزش خرید بی وای دی S6

از نکات مثبت بی وای دی S6  طراحی و ابعاد هندسی کابین آن بوده که راحتی و آسایش خوبی را برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می کند . همچنین به دلیل استفاده از سیستم فنر بندی مشابه لکسوس و مشخصات ذاتی پلت فرم لکسوس از نرمی خوبی در جاده و عبور از ناهمواری و دست اندازها برخوردار است . همچنین بدلیل تولید گشتاور نسبتا خوب 229 نیوتن متر در 4000 هزار دور بر دقیقه از کشش مناسبی برخوردار است و در مجموع برای استفاده روزمره و سفرهای خانوادگی گزینه مناسبی به شمار می ‌رود .

بی وای دی S6 با توجه به قیمت فروش در رده خودروهایی همانند جک S5 ، چری تیگو 5 ، تیگو 7 ، هایما S7 توربو و هاوال H2 توربو قرار می گیرد ، که از لحاظ فنی قابل قبول است ولی کیفیت ساخت چندان بالایی ندارد . همچنین به دلیل استفاده از یک پلت فرم قدیمی متعلق به سال 2003 چهره خسته کننده ‌ای دارد و نمی‌توان آن را خودرو زیبایی قلمداد کرد . بی وای دی S6 از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم هم عرضه رقابت را به رقبا واگذار می ‌کند .

از لحاظ کلی بی وای دی S6 خودروی قابل قبولی است که می توانست موفقیت های زیادی را در بازار ایران کسب کند ولی به دلیل عملکرد شرکت تولید کننده این خودرو یعنی شرکت کارمانیا و نحوه ضعبف معرفی این خودرو به بازار ، بی وای دی S6 نتوانست به هدف های بزرگش در بازار خودروی ایران دست باید . باید منظتر باشم و ببینیم که بی وای دی S7 هم به سرنوشت بی وای دی S6 دچار خواهد شد و یا اینکه شرکت کارمانیا قوی تر از گذشته عمل خواهد کرد.

در حال حاضر در این بازه قیمتی ، جک S5 و هاوال H2 منطقی ترین گزینه های خرید خودرو به شمار می ‌روند .

آزمون فنی و کیفیت رانندگی بی وای دی S6

مواجه شدن با شاسی ‌بلند بی ‌وای ‌دی ، تجربه جذابی است . این خودرو ، پلتفرم ارزشمند لکسوس را در اختیار دارد و البته با ظاهری متفاوت و در حد توان خودور سازی چین ارائه می‌ شود . اگر برند سازنده را در نظر نگیریم ، وقار و شخصیت قابل قبولی در S6 وجود دارد که توجه بیننده را جلب می‌ کند . رینگ ‌های 17 اینچ ، لاستیک‌ هایی با پهنای 225 میلی ‌متر و اقلامی مثل سانروف و پوشش دو رنگ ، لوکس‌ تر از هزینه ‌ای که برای آن پرداخت شده است ، به نظرمی‌ رسد . شاسی‌ بلند بی ‌وای‌ دی  S6، حدود 5 متر طول ، 1.7 متر ارتفاع و 1.8 متر عرض دارد تا با ابهت و چشم ‌گیر عمل کند .

اگر تجربه ‌ی سواری با لکسوس را داشته باشید ، مسلما کابین بی‌ وای ‌دی  S6 ، هیچ جذابیتی برای شما نخواهد داشت . البته فراموش نکنیم لکسوس RX350 دست دوم ، امروزه بیش از 250 میلیون تومان قیمت دارد و با انبوه چوب و چرم ، قابل مقایسه با یک شاسی‌ بلند چینی نیست . از سویی دیگر ، بی‌ وای ‌دی S6 هم فراتر از چینی‌ های ارزان ‌قیمت عمل می ‌کند . پ

ین موضوع با لمس پوشش نسبتا مرقوب پلاستیک داشبورد و صندلی ‌های چرم مصنوعی ، به خوبی احساس می ‌شود . خصوصا اگر نمونه ‌ای با پوشش دو رنگ و صندلی ‌های کرم یا ارغوانی داشته باشید ، پس از مدتی کشور سازنده را فراموش خواهید کرد . از سویی دیگر ، آپشن‌ های جالبی مثل دوربین عقب و دوربین زیر آینه ، نمایشگر لمسی 7 اینچ ، سانروف دو حالته ، صندلی برقی راننده و سیستم صوتی قابل قبول ، برای خریدار ایرانی با بودجه ‌ی محدود ، جالب خواهد بود .

در بحث پیشرانه ، نمی ‌توان توقع زیادی از بی‌ وای ‌دی S6 داشت . بدنه ‌ی 1700 کیلو گرمی و پیشرانه ‌ی 158اسب ‌بخار ، مسلما کافی به نظر نمی ‌رسند و حتی با کلاچ دوبل هم ، شتاب ‌گیری سریع معنی نمی ‌دهد . راننده‌ ی چنین خودرویی ، باید سبقت‌ های ناگهانی و سربالایی رفتن در طبیعت را ، فراموش کند ، اما در عوض می ‌تواند رانندگی لذت ‌بخشی در سفرهای بین شهری و طولانی مدت داشته باشد .

مود رانندگی اقتصادی (Eco) در بی‌ وای ‌دی S6 وجود دارد که شتاب و مصرف سوخت را کاهش می ‌دهد و تا حدودی برای حرکت با سرعت ثابت و رسیدن به مصرف سوخت نزدیک به 8 لیتر در 100 کیلو متر ، مناسب است . علاقه ‌مندان به رانندگی در حالت دنده دستی ، می‌ توانند از جعبه ‌دنده تیپ ترونیک S6 نیز استفاده کنند و تا خط قرمز ، دور موتور را افزایش دهند .

فضای داخلی بی ‌وای ‌دی S6 ، جادار و راحت است . صندلی ‌ها حسی شبیه به چرم خودروهای لوکس را تداعی می‌ کنند و به خوبی ، بدن سرنشینان را پوشش می ‌دهند . در این خودرو ، صندلی‌ های عقب هم قالبت تنظیم دارند تا فاصله‌ی آن‌ها با ردیف جلو ، متغیر باشد . طبیعتا ، 5 فرد بلند قد به راحتی در این خودرو جای می‌ گیرند و فضای مناسبی در مقابل زانو و بالای سر دارند ، اما سوار و پیاده شدن از S6 با حدود 20 سانتی متر ارتفاع کف خودرو نسبت به زمین ، مناسب افراد کهنسال یا خانم‌ های کوتاه ‌قد ، نخواهد بود .

این موضوع به هنگام رانندگی نیز ،  احساس می‌ شود چرا که دید راننده ‌ی بلند قد ، نسبت به کاپوت جلو و ابعاد خودرو اهمیت پیدا می ‌کند و می ‌تواند برای افرادی که به چنین محصولاتی عادت ندارند ، آزار دهنده باشد . در سرعت ‌های پایین و دور موتور های معمول ( 2500 تا 4500 دور بر دقیقه ) صدای آزار دهنده ‌ای داخل خودرو شنیده نمی ‌شود . پیشرانه با جعبه ‌دنده دبل کلاچ ، نسبتا کم‌ صدا عمل می ‌کند و مقاومت هوا تا سرعت ‌های 110 کیلو متر بر ساعت ، نویز اضافی تولید نمی ‌کند .

بی وای دی S6

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو کیا کادنزا + مقایسه آن با هیوندای جنسیس

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.