مشخصات فنی خودرو هیوندا i30 مدل 2008 + قیمت در ایران
نسل جدید هیوندا i30 هاچبک هنوز وارد بازار ایران نشده و اکثر مدل های صفر کیلومتر آن 2012 است . از رقبای این خودرو می توان به مزدا3 هاچ بک و تویوتا یاریس هاچ بک اشاره کرد . یکی از معایب i30 خشک بودن فنربندی و تعلیق آن است که هنگام رانندگی با آن کاملا مشخص است . هندلینگ فوق العاده و فرمان پذیری بالای هیوندای i30 از مزایایش بوده که حس یک خودروی اسپرت را به راننده منتقل می کند . طراحی داخلی و خارجی زیبا و جوان پسند i30 هیوندای باعث گرم شدن بازار این خودرو شده است . گیربکس در تعویض دنده مقداری کند عمل کرده به همین دلیل 1 ثانیه نسبت به رقیب خود ، مزدا 3 هاچ بک عقب تر است .
هر چند ممکن است برای خرید هیوندای i30 دلایل متفاوتی وجود داشته باشد ، اما آی 30 معمولا انتخاب کسانی است که به دنبال خودرویی با ظاهر جذاب هستند و زیاد ماشین های کره ای مشکلی ندارند .
ماشین هیوندای i30 با هندلینگ متوسط خود در نظر این افراد مناسب است . این افراد به دنبال خودرویی هستند که تجهیزات خوبی داشته و در مقابل قیمت چندانی نداشته باشد . و این همان چیزی است که هیوندایی خوب از پس آن بر می اید . رقابت بر سر قیمت در بازار خودرو آسان نیست . مرز ها باریک است و برای بدست آوردن سود ، فضا آنقدرها باز نیست . در نتیجه فروش خودرو هایی با کیفیت تضمین شده و مطلوب قطعا بهتر و آسان تر است . و هیوندایی در این مورد انتخاب خوبی است . هیوندای i30 بهترین گواه برای این تغییر در فلسفه برندهاست .
طراحی و ساخت هیوندای i30 در اروپا انجام شده و متناسب با سلیقه آنه است . روانه شدن این خودرو در سال 2007 ، نشان داد که هیوندای i30 در زمینه خاصی منحصر بفرد نیست ؛ اما طراحی ، مهندسی و کیفیت این خودرو استاندارد هایی را داراست که تا آن موقع در خودروهای هیوندایی موجود نبود . از آن بهتر این بود که قیمت هیوندای i30 همچنان رقابتی باقی مانده و یک پکیج گارانتی برای آن دسته از مشتریان ارزش طلب هیوندایی اضافه شده بود .
هیوندایی i30به صورت اتفاقی در تست گروهی خودروهایی مثل فورد فوکس ، هوندا سیویک و واکسهال آسترا قرار گرفت . حال آن که هیوندایی های کامپکت قبلی با پروتون ، میتسوبیشی و سوزوکی مقایسه می شدند . طراحی هیوندای i30 تا اندازه ای از کیا سید دزدیده شده ؛ که خودرویی تقریبا مشابه آن بوده ولی توسط کمپانی کیا فروخته می شده است . مدل استیت ( state ) آی 30 در سال 2008 روانه بازار شد تا استاندارد استایل بدنه یک خودروی 5 درب را تکمیل کند . در اوایل 2010 ، مشخصات آی 30 توسط یک مدل کلاسیک مقدماتی ، که برای سرپا نگه داشتن دسترسی آن معرفی شده بود ، بهینه سازی شد . چند ماه بعد یک ظاهر جدید با استفاده از ضربه گیرهای شبکه ای و سبک جدیدی در گوشه ها طراحی شد .
آنچه شما با خرید هیوندای i30 به دست می آورید !
اگر فقط یک حوزه باشد که مطمئنا هیوندای i30 در آن ، میان هاچ بک های خانوادگی ، قبول شود ، آن حوزه طراحی ظاهری این ماشین است . هیوندای i30 طراحی تر و تمیز و چشم نوازی دارد ؛ اما شکل کلی ماشین و جزئیات آن چندان تعریفی نیست . کیفیت هیوندای i30 هیچ وقت به پای MK2 فورد فوکس یا هر نسل دیگری از تویوتا کورولا نمی رسد . نمی شود به صراحت گفت که طراحی هیوندای i30 کاملا منحصر بفرد است ؛ اما کیفیت متریال و ساختار این خودرو کاملا قانع کننده است . فضای کافی برای سرنشینان صندلی های عقب موجود بوده و قسمت منحنی عقب خودرو را می توان به عنوان یک نکته نا امید کننده هیوندای i30 نام برد .
در مورد صندوق عقب خودرو باید گفت که حجم 340 لیتر برای این قسمت برای سایز این خودرو در کلاس خود مناسب است . با خواباندن صندلی های عقب این حجم به 1250 لیتر می رسد . سطح قسمت عقب خودرو در مدل state با مدل هاچ بک با هم متفاوت بوده ؛ و به اندازه 235 mm فاصله بین دو محور زیاد شده است . در نتیجه فضای پا در صندلی های عقب بیشتر شده و همچنین فضای بیشتری را برای قرارگیری چمدان ها در اختیار کاربران قرار می دهد . در این خودرو این فضا به 534 لیتر می رسد . و با خواباندن صندلی های عقب این فضا به 1664 لیتر خواهد رسید .
طراحی هیوندای i30 به صورت خاص برای بازار اروپا و در کشور آلمان انجام شده است . این طراحی در مقابل رهبران این کلاس مانند گلف فلکس واگن و فورد فوکس قرار می گیرد . همانند این دو خودرو و بر خلاف خودروهای دیگر این بخش ، هیوندای i30 از یک سیستم تعلیق کاملا مستقل یا از یک ورژن آن بهره می برد .
فنرهای مستقل ، رانندگی نرم تر و هندلینگ آرام تری را ارائه می کنند . مشخصات استاندارد هیوندا آی 30 شامل رینگ های 15 اینچی ، چراغ های مه شکن جلو و رنگ بدنه برای دستگیره های درها و آینه هاست . این بدان معنا است که هیچ هیوندای i30 خروجی از کارخانه مانند ماشین های داد و ستدی در بازار نیست ؛ و این مساله یک نکته مثبت برای این خودرو است .
شیشه ها به صورت برقی بوده ، سیستم تهویه مطبوع و قفل از راه دور نیز به صورت استاندارد در هیوندای i30 موجود است . سیستم صوتی استریو سازگار با MP3 نیز از مشخصات دیگر هیوندای i30 است . ظاهر هیوندای i30 شامل رینگ های بزرگتر بوده و در فضای داخلی از چرم استفاده شده است . نسخه فول آپشن هیوندای i30، شامل رینگ های بزرگتر، فضای کلی چرم در داخل خودرو، کنترل آب و هوا، سنسورهای پارکینگ ، گرمکن صندلی و برف پاک کن هوشمند می باشد . حتی در صورت تمرکز بر بودجه بازار ، باز هم هیوندایی ارزش خود را از دست نمی دهد . در حقیقت نکته ای در حوزه هیوندایی آی 30 نیست که لازم باشد خریداران حتما به آن توجه کنند .
هیوندای i30 در ایران تا سال 2013 وارد شد و بعد از آن شاهد واردات نمونه فیس لیفت آن نبودیم .
نکات مثبت هیوندا i30 :
1- پایداری خوب
2- شتابگیری عالی
3- ترمزهای خوب
4- کابین جادار با امکانات مناسب
5- آلایندگی کم
نکات منفی هیوندا i30
1- سواری خشک همراه با کوبش
2- بلند بودن طول دنده ها
3- جلوبندی ضعیف
امنیت هیوندا i30 :
I30 که توسط تیم اروپایی هیوندای در آلمان تولید شد به موفقیت خوبی دست یافته است ، این خودرو که از استایل اروپایی بهره می برد 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کرده است .
نقد کارشناسی هیوندا i30
خودرو i30 هیوندای هاچ بک در کلاس هاچ بک شهری جز خودروهای پرفروش و جوان پسند هیوندای می باشد که اگر به چهره این خودرو نگاه کنید متوجه طراحی و دیزاین اروپایی این خودرو می شوید چراکه طراحی و مهندسی این خودرو در مرکز طراحی هیوندای در اروپا انجام شده است . این خودرو دارای بازار دست دوم به نسبت مطلوبی می باشد و مصرف سوخت خوبی نیز داردو انتخاب شیک و منطقی برای خانواده های کم جمعیت می باشد هیوندای i30 با این مشخصات ظاهری و آپشن ها توانست در ایران بازار خوبی برای خود دست و پا کند .
هیوندای I30 خودرو با کیفیتی است که باتوجه به طراحی خوب ، ویژگیهای فنی و تجهیزات رفاهی مناسب در ایران به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کرد اما کمی مشکل کوبش دارد . رقیب اصلی I30 در ایران مزدا 3 هاچبک بود که به خوبی محصول هیوندای مورد استقبال قرار نگرفت .
طراحی ظاهری مدل 2008 خودروی هیوندا i30، جذاب و موقر
اگر بخواهیم بگوییم که این خودرو از لحاظ ظاهر بیشتر به چه ماشینی شبیه است ، اولین انتخاب ها فولکس واگن گلف یا فورد فوکوس است ؛ با این تفاوت که چراغ های عقب هیوندای I30 از فناوری LED همه جانبه بهره می برد که در نوع خودش بسیار زیباست . چراغ های جلوی این خودرو مانند محصولات دیگر هیوندای ظاهری جسورانه و مدرن به خود گرفته اند و به نسبت قبل تراش خورده تر و زاویه دار تر شده اند . در کل بخش جلوی خودرو با اینکه خیلی ساده به نظر می رسد ، اما بسیار مینیمال و زیبا طراحی شده است .
اما بخش عقب خودرو جایی است که با بیشترین تغییر و حداکثر زیبایی روبرو هستیم . چراغ ها در کمال زیبایی به صورت دو وجهی طراحی شده اند تا بتوانند بازتاب خوبی از جهت های مختلف داشته باشند . خط افقی چراغ ها با بخش سپر یکی نیست و این باعث شده که طراحی عقب از یک نواختی در بیاید و آن را به مدل های جدید بازار نزدیک تر کند . در کل از لحاظ ظاهری با یک ماشین جمع و جور و زاویه دار روبرو هستیم که در نگاه اول می تواند توجه هرکسی را به خود جلب کند . اما اجازه دهید درهای زیبای این خودرو را باز کنیم و سری به محیط کابین آن بزنیم .
طراحی داخلی یا کابین نسخه 2008 هیوندا i30 ، لوکس به سبک کره ای ها
بیشتر تمرکز کابین I30 مدل 2008 بر روی صفحه نمایش 8 اینچی آن است که توسط آن می توانید کنترل سیستم صوتی و تصویری خودرو را در دست بگیرید . امکاناتی نظیر اندروید اتو و اپل اتو هم در این نمایشگر تعبیه شده تا بتوانید از فناوری روز این مدل خودروها بهره مند شوید . البته باید اشاره کنیم که این نمایشگر تنها در تیپ SE NAV وجود دارد و در مدل های پایین تر شاهد استفاده از نمایشگر با سایز کوچیک تر، ولی تجهیزات یکسانی هستیم . در ضمن فناوری شارژ خودکار تلفن همراه هم در این مدل پشتیبانی می شود تا دیگر خیالتان از بابت شارژ گوشی راحت شود .
در کل می توان گفت که کیفیت ساخت i30 مناسب است و متریال بکار رفته در درب ها و بالای داشبورد از نوع نرم و روزنه دار هستند . البته بدون در نظر گرفتن اینکه هیوندای درست در مقابل سرنشینان جلو از پلاستیک های سخت و خراش پذیر بی کیفیتی استفاده کرده است که می تواند پاشنه آشیل کابین را به نام خود ثبت کند . غربیلک فرمان چرمی خودرو احساس مناسبی را به راننده منتقل می کند و صندلی ها نیز بدن را به خوبی در برمی گیرند و در راه های طولانی راحت هستند.
مشخصات فنی هیوندا i30 سال 2008 ، پر توان برای هر مسیری
هیوندای برای خودروی i30 دو پیشرانه مختلف استفاده کرده که نسخه اول آن چهار سیلندر 1.4 لیتری با نام T-GDI است . این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر مجهز شده و می تواند قدرتی تا 140 اسب بخار تولید کند . پیشرانهی دوم این خودرو ، 1 لیتری 3 سیلندر است که تا 20 اسب بخار کمتر از مدل پیشرانه اول آن تولید می کند . این پیشرانه هم مانند پیشرانهی قبلی به توربو شارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است تا تغییر محسوسی در قدرت و شتاب این دو مدل پیشرانه حس نشود .
در ضمن یک پیشرانهی 1.6 لیتری توربودیزل نیز در این خودرو سوار شده که در دو نسخهی 110 و 136 اسب بخاری عرضه می شود . علاوه بر این ، این امکان وجود دارد که دو نوع جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی و 7 سرعته ی خودکار برای این خودرو سفارش دهید و از قدرت موتور آن نهایت استفاده را ببرید .
البته باید اشاره کنیم که این دو پیشرانه از لحاظ قدرت و عملکرد تقریباً در جایگاه یکسانی قرار دارند . اگر بخواهیم این دو پیشرانه را مقایسه کنیم ، باید بگوییم که مدل 1.4 لیتری طبیعتاً عملکرد بهتری دارد ولی از لحاظ مصرف سوخت و بهینه بودن در جایگاه پایین تری نسبت به مدل 1 لیتری قرار می گیرد .
بیشتر بخوانید:
مشخصات فنی خودرو هیجان انگیز کیا کارنز + امنیت و بررسی آن
منبع: کار