فیس‌لیفت C3، پرفروش‌ترین خودروی سیتروئن

فیس‌لیفت C3، پرفروش‌ترین خودروی سیتروئن

فیس‌لیفت C3، پرفروش‌ترین خودروی سیتروئن

C3 یک ساب‌کامپکت از سگمنت جهانی B است. سگمنت B سوپرمینی‌ها و هاچ‌بک‌های کوچک شهری را نیز در خود جای می‌دهد و سیتروئن C3 را به نوعی در هر سه این کلاس‌ها می‌توان جای داد. از سال ۲۰۰۲ تا کنون سه نسل از این خودروی پرفروش فرانسوی عرضه شده است که نسخه اولیه نسل سوم آن نیز برای مدت کوتاهی در دوران پسا برجام وارد کشور شد. البته که واردات و مونتاژ آن در کشور، به دلیل اعمال مجدد تحریم‌ها و خروج پژو سیتروئن از ایران، کوتاه و ناموفق بود، اما C3 نسل سه، توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی سیتروئن را کسب کند.

نباید فراموش کرد که این نسل از C3 رقبایی چون رنو کولیوس، فولکس واگن پولو، فورد فیستا و تویوتا یاریس دارد. بنابراین سیتروئن باید برای پیروزی C3 در رقابت سختش، نوآوری و تنوع را در این محصول خود حفظ کند.

بر همین اساس این کمپانی در سال ۲۰۲۰ ميلادی از نسخه فیس‌لیفت C3 نسل سه رونمایی و به قدردانی از طرفدارانش تغییرات قابل توجهی در مشخصاتفنی و طراحی ظاهری آن اعمال كرد. اکنون قصد داریم به بررسی این نسخه از C3 بپردازیم.

تغییرات ظاهری سیتروئن C3

تغییرات در طراحی ظاهری سیتروئن C3 بیشتر در نمای روبه‌رو جلب توجه می‌کند. بخش اصلی این تغییرات نیز شامل پهن‌تر شدن جلوپنجره و زاویه‌دار شدن آن می‌شود. جلوپنجره قبلی به شکل مستطیلی با ابعاد منظم دیده می‌شد. نوار کرومی انتهای کاپوت هم که نشانگر آرم سیتروئن است، در نسخه جدید انشعابی به سمت پایین پیدا کرده و ضلعی مشترک با چراغ‌های جلو دارد. چراغ‌هایی که بزرگ‌تر شدن‌شان چهره‌ای خشن‌تر و جسورتر به خودرو داده است. البته تغییر چراغ‌های جلو تنها در ابعاد نیست، بلکه فرم دایره‌ای آن‌ها با فرمی زاویه‌دار جایگزین شده است.

ایرپاپمپ‌های جذاب نمای کناری نیز فرمی جدید به خود گرفته‌اند. این ایرپامپ‌ها همچنان از موارد انتخابی خریدار هستند. رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید، تغییراتی در فرم سپر عقب که بسته به تیپ خودرو اعمال می‌شود و در نظر گرفتن رنگ‌های جدید در اطراف مه‌شکن‌ها، عقب و بالای رکاب‌ها از دیگر تغییرات ظاهری این فیس‌لیفت هستند.

نقطه عطف بازطراحی C3 نسل سه، شامل اضافه شدن ترکیبات رنگی و تزئینات نمای بیرونی این خودرو است که امکان شخصی‌سازی نسخه‌های منحصر به فرد آن را از عدد ۳۷ به ۹۷ افزایش داده است. بخش‌هایی که شامل این شخصی‌سازی‌ها می‌شوند را در دو ترکیب رنگی سقف و بدنه، تزئینات رنگی و طرح‌های گرافیکی بدنه شاهد هستیم. در داخل کابین این خودرو نیز دوخت‌های پارچه‌ای روی داشبورد با تزئینات چوبی جایگزین شده‌اند. بخشی از روکش دو رنگ مخملی صندلی‌ها نیز به رنگ چوب است که به نظر با این تزئینات چوبی همخوان شده است.

در C3 نسل سه فیس‌لیفت،َ از صندلی‌های ادونس کامفورت که پیشتر در C4 کاکتوس و C5 ایرکراس به کار رفته بودند استفاده شده است. ویژگی این صندلی‌ها، راحتی آن‌ها به دلیل استفاده از فومی خاص در ساخت‌شان است. نمایشگر لمسی ۷ اینچی و سیستم مولتی مدیای مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین ثبت وقایع، فرمان صوتی و قابلیت شارژ بیسیم نیز از امکانات اضافه شده به این فیس‌لیفت هستند.

تغییرات فنی

خودتان هم می‌توانید با مراجعه به بخش سیتروئن سی دیوار به تغییرات فنی این اتومبیل در نسل‌های جدیدتر پی ببرید. در بخش فنی، سیتروئن C3 نسل سه پیش از فیس‌لیفت با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی تولید می‌شد.

نسخه وارد شده به ایران مجهز به موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که توان تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیتروئن به نسخه فیس‌لیفت C3یک موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی اضافه کرده است که در نسخه معمولی ۸۳ و در نسخه توربوشارژ ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

همچنین به این فیس‌لیفت یک موتور دیزلی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر نیز افزوده شده که توان تولید ۹۸ اسب بخار قدرت دارد. این خودروها در نسخه‌های قوی‌تر با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک EAT6 و در نسخه‌های دیگر با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک معمولی قابل سفارش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.