خودرو مرسدس بنز S550E PHEV مدل 2015 + مشخصات فنی

خودرو مرسدس بنز S550E PHEV مدل 2015 + مشخصات فنی

مرسدس برای حفظ موقعیت خود در بازار خودرو های لوکس ، که با عرضه نسل جدید پرچم داران دیگر کمپانی ها اکنون رقابتی تر از گذشته شده ، با بروزرسانی میان نسلی کلاس  S ، به این پرچمدار فوق لوکس جانی دوباره بخشیده است . کلاس  S، حامل اصلی دی ان ای طراحی محصولات این کمپانی اشتوتگارتی حالا با دست پر به میدان باز گشته است .

مرسدس

کلاس S کوپه جدید ، به‌ عنوان یکی از سرآمدان فنی برند مرسدس ‌بنز می‌ تواند شناخته شود.  از نبود یک ستون دوم  ( B- PILLAR ) گرفته تا نقاط کرومی کوچک روی جلو پنجره ، همگی ظاهری شگفت را برای این مدل ایجاد کرده ‌اند . این کوپه‌ های کلاس S همیشه می ‌توانند نگاه خیره کسانی را به خود جذب کنند که به خوبی دوران لوکس ‌های 2 دری چون ( تورنادو ) و ( الدورادو ) را به یاد دارند . ولی این طراحی جدید بنز، پیش ‌زمینه ‌ی تمام دوران‌ ها را در خود دارد .

در طراحی چرم داخلی کابین S550 ظرافت فوق‌ العاده‌ای به کار رفته است . بسیاری از بخش ‌های کابین با کلاس S سدان مشترک است. ولی در همین حال ، در مدل کوپه ، از یک پنل ابزارهای منحصر به فرد در بالای داشبورد بهره‌ مند شده است .

طراحی سرزنده ‌تر در آن به کار رفته و مانند این است که از ایتالیایی ‌ها برای بازنگری در طراحی داخلی کلاس S کمک گرفته باشند . در همین حال ، در خودروی تست از یک پکیچ آپشن 3250 دلاری با عنوان  DESIGNO استفاده شده که در نتیجه ، سطوح بیشتری از چرم پوشیده شده است .

در پکیج پرمیوم نیز ماساژ صندلی ‌های جلو اضافه شده و همین‌طور در مجموعه ( گرم و نرم ) یا  WARMTH AND COMFORT مواردی چون گرم‌ کن صندلی‌ ها ، فرمان و تکیه ‌گاه دست صندلی ‌ها استفاده شده است . در کل شرایط به‌گونه ‌ای است که دل کندن از داخل S550 کوپه سخت است .

فقط باید راحت روی صندلی گرم بنشینید و در همین حال ، از سیستم صوتی 6400 دلاری BURMESTER  لذت ببرید . اگر می‌ خواهید این گونه استراحت کنید ، بهتر است خودرو را در یک جای مناسب پارک کنید . البته این در حالی است که مجموعه ابزار های دستیار رانندگی با ارزش 2800 دلار می ‌توانند در عمل S550 کوپه را به صورت خودکار هدایت کنند . ولی در این میان ، شاید کسی در عقب بخواهد پیاده شود . در صندلی‌ های عقب ، فضا به‌ اندازه کافی برای دو فرد بزرگسال وجود دارد ، ولی علی‌ رغم فاصله محوری بالای 94.2 متری ، فضای پا ها در عقب هنوز محدود است .

در همین حال ، سر و صدای زیادی از بیرون نمی ‌آید . صدای باد به شکل تعجب‌ آوری حذف شده است . یک صدای ضعیف تایرهای عرض خودرو ، تنها صدای قابل ‌تشخیص از حرکت S550 است . تنها زمانی سر و صدای موتور 7.4 لیتری دو توربو شارژر V8 بلند می ‌شود که در حداکثر عملکرد خود قرار داشته باشد . حتی در این حالت ، صدای خشم موتور V8 از 79 دسی‌ بل بیشتر نمی ‌شود .

هیچ چیز نمی‌ تواند این آرامش را بر هم بزند ؛ حتی زمانی که بخواهید با این مرسدس ‌بنز 2160 کیلو گرمی مانند یک مزدا میاتا رفتار کنید . همچنین چسبندگی در پیچ برای خودرویی با این جثه ، بسیار مناسب و 0.92 کیلو گرم است و هندلینگ بسیار خوبی نیز شاهد هستیم . در همین حال ، سیستم فرمان ، حس یک خودروی اسپرت کامل را ندارد .

ولی دقت آن در سرعت‌ های بالای 160 کیلو متر بر ساعت مناسب است . شتاب S550 در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌ تواند در مدت 5.4 ثانیه به سرعت 6.69 کیلو متر بر ساعت برسد ؛ یعنی به میزان 4.0 ثانیه سریع ‌تر از S550 سدان با دیفرانسیل عقب . سیستم دیفرانسیل استاندارد چهار چرخ متحرک برای استفاده‌ های روزانه ساخته شده است . سرعت حداکثر این خودرو برای نسخه بازار امریکا به 2.902 کیلو متر بر ساعت محدود شده است ؛ این در حالی است که در آن از تایر های گودیر ایگل F1 درجه Y استفاده شده است .

مرسدس‌ بنز مطمئناً مسئول قیمت‌ گذاری خودرو های لوکسش است . قیمت‌ ها برای این مدل از 120 هزار و 825 دلار آغاز می‌ شوند . در همین حال ، خودرویی که برای این بررسی استفاده شده ، 149575 دلار تمام شده است . البته توصیه می ‌شود که برخی آپشن ‌های گران ‌قیمت مورد استفاده در خودروی تست را کنار بگذارید . ولی اگر می ‌توانید واقعاً از پس هزینه ‌های چنین خودرویی برآیید ، هرگز شما را به کاستن از شخصیت لوکس آن دعوت نمی‌ کنیم .

مشخصات مرسدس بنز S550E PHEV

خودرو

1- نام خودرو : مرسدس بنز S550E PHEV

2- کشور سازنده : آلمان

3- سال تولید : 2016

مشخصات فنی

1- موتور : 8 سیلندر و 32 سوپاپه

2- حجم موتور : 4663 سی سی

3- تنفس موتور : توربو شارژ

4- انتقال نیرو : دیفرانسیل عقب

5- حداکثر قدرت : 455 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

6- حداکثر گشتاور : 700 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه

7- جعبه دنده : 7 دنده خودکار

8- شتاب 0 تا 100 : 4.8 ثانیه

9- حداکثر سرعت : 250 کیلو متر در ساعت

10- وزن : 2015 کیلو گرم

11- اندازه : 5116 طول – 1900 عرض – 1496 ارتفاع

12- فاصله بین دو محور : 3035 میلی متر

مرسدس

مصرف سوخت و استاندارد

1- مصرف سوخت داخل شهر : – لیتر در هر صد کیلو متر

2- مصرف سوخت خارج از شهر : 6.4 لیتر در هر صد کیلو متر

3- مصرف سوخت ترکیبی : 8.6 لیتر در هر صد کیلو متر

4- حجم باک : 80 لیتر

5- استاندارد آلایندگی : یورو 6

6- میزان تولید C02 : 199 گرم در هر کیلو متر

تجهیزات و امکانات

1- ترمز و پایداری : خشک کننده ترمز ها – HSA – ABS – ESP – BAS

2- کیسه هوا : کیسه هوای برای سر نشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوا در عقب – کیسه هوا روی شیشه ها

3- سیستم صوتی : تلویزیون – تلفن برای سر نشینان عقب – چنجر 6 تایی – سیستم آنلاین ( نقشه گوگل – تشخیص صدا – تلفن و اینترنت )

4- دیگر تجهیزات : کیف اسکی – گرم کن و سرد کن صندلی های جلو و عقب – یخچال بین صندلی های عقب – سقف پانوراما – سیستم تعلیق – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای 4 سر نشین – روکش چرمی صندلی و غربالک فرمان – 12 دکمه کنترلی روی غربالک فرمان

سیستم امنیتی کمک مرسدس بنز S550E PHEV

سیستم امنیتی که برای جلوگیری از تصادف هم اکنون بر روی مرسدس های کنونی وجود دارد بر روی این نمونه توسعه پیدا کرده است بطوری که وقتی خودرو با سرعت بیش از 100 کیلو متر بر ساعت در حرکت است ، نرم افزار اگر حس کند که تصادفی در پیش است ، می تواند ترمز ها را فعال کند .

اگر چه ممکن است این نرم افزار نتواند از کل تصادف جلو گیری کند اما مرسدس معتقد است که این سیستم حداقل می تواند از شدت تصادف بکاهد. همچنین قابل ذکر است که تجهیزاتی که هم اکنون برای مدل S550  به صورت سفارشی قابل نصب است ، در مدل مرسدس بنز S600  مدل 2015 نصب شده است که از جمله این تجهیزات می توان اشاره ای داشت به سیستم تعلیق کنترل رانندگی جادویی( MRC )  که به صورت خودکار ناهمواری ها را تشخیص می دهد.

برای پی بردن به کیفیت این آپشن شما می توانید مسیری پر دست انداز را در حالتی که این سیستم خاموش است طی کنید و بار دیگر کنترل جادویی را فعال کنید . تفاوت ها تقریبا غیر قابل باور است . چرا که در حالتی که کنترل جادویی روشن است ، این خودرو دست انداز ها را چنان پشت سر می گذارد که گویی در یک مسیر صاف و هموار رانندگی می کنید .

دیگر آپشن نصب شده روی مدل S600 جدید بسته کمک به رانندگی( DAP ) است که خروج از خط را هشدار می دهد و به شناسایی نقاط کور کمک می کند . کروز کنترل تطبیق پذیر با فرمان نیمه خودکار و سیستم ترمز در هنگام شناسایی عابر پیاده نیز از دیگر تجهیزات مرسدس بنز S600 مدل 2015 محسوب می شود . علاوه بر تجهیزات فوق برای اولین بار در یک S600 از سیستم ذخیره سوخت استارت / استاپ ( شروع /  توقف ) استفاده می شود . ضمن اینکه یک بخاری اختیاری برای شیشه جلو نیز در این مدل کارگذاشته شده تا در روزهای سرد ، هرنوع یخی را آب کند .

مقایسه کوتاه مرسدس بنز S550 و ب ام و 750 LI

دو خودروی اصلی ، موفق و پرطرفدار در این کلاس مرسدس بنز اس کلاس و ب ام و سری هفت می ‌باشند و قابل مقایسه ‌ترین مدل ‌ها از نظر امکانات و مشخصات فنی مدل مرسدس  S550( که در برخی از کشور ها با نام S500 شناخته می ‌شود ) و ب ام و 750 LI است .

در ابتدا بهتر است نگاهی به اندازه‌ ها و ابعاد این دو خودرو داشته باشیم . ب ام و 750 LI طولی برابر 5212 میلی متر دارد که نسبت به اس کلاس با طول 5245 میلی متر ، مقداری کوتاه ‌تر است . وزن سری 7 ، 2113 کیلو گرم است که نسبت به اس کلاس با وزن 2145 کیلو ، کمی سبک تر است .

پیشرانه

قطعاً مهم ‌ترین موضوع برای سازند گان این خودرو ها ، طراحی بهترین پیشرانه برای این خودروها است . S550  از یک موتور هشت سیلندر با آرایش V شکل با حجم دقیق 4663 سی سی بهره می‌ برد که با همراهی دو توربو قدرت 449 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر را تولید و به چرخ ‌های عقب منتقل می‌ کند . مصرف این خودرو به طور میانگین 10.9 لیتر در 100 کیلو متر است .

750Li  نیز از یک موتور هشت سیلندر V شکل استفاده می‌ کند . حجم دقیق این پیشرانه 4395 سی سی است . این خودرو به مانند S550 از توربوی دوقلو در کنار موتور بهره می ‌برد که در مجموع قدرت 445 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتون متری تولید می‌ کند و به مانند S550  به چرخ ‌های عقب انتقال می‌ دهد . در هر 100 کیلومتر به طور میانگین 11.4 لیتر مصرف می‌ کند که نسبت به اس کلاس رقم قابل توجهی می باشد .

پیشنهاد ما به شما این است که زیاد به ارقام تکیه نکنید . چون در عمل ممکن است اوضاع کمی تغییر کند . S550 می تواند 0 تا 96 کیلو متر بر ساعت را در 4.8 ثانیه برود و سری 7 با وجود قدرت و گشتاور کمتر ، 0 تا 96 کیلو متر بر ساعت را به مانند اس کلاس در 4.8 ثانیه می‌ رود .

امکانات و تکنولوژی

در تست‌ ها ، اس کلاس بدون پکیج مجیک بادی کنترل ، باز هم سیستم تعلیق بهتری نسبت به سری هفت داشت . در سر پیچ‌ ها استواری و پایداری بیشتری را در بنز شاهد هستیم . در ب ام و در پیچ ‌ها با کمی فشار بر روی پدال گاز و چرخش به موقع فرمان به راحتی می‌ توانید عقب خودرو را در جهت پیچ به چرخش در بیاورید . کاری که با بنز شاید به راحتی قابل انجام نباشد .

در داخل این دو خودرو امکانات زیادی یافت می ‌شود . در S550 از گرم‌کن آرنج گرفته تا ماساژور چند حالته ، در ب ام هم می توان پکیج ویژه ای سفارش داد تا داشبورد خودرو و پنل در ها از چرم طبیعی ساخته شود . با پرداخت 4500 دلار بنز، اس کلاس شما را با نوعی چرم که پوست انسان بر روی آن عرق نمی ‌کند تزئین می‌ کند. هم چنین داشبورد و پنل در ها برایتان چرخ کاری می ‌شود . حقیقتاً در بخش امکانات و تجهیزات داخلی S550 امتیاز بیشتری می ‌گیرد .

در آخر باید گفت که برخی از کمبود هایی که در ب ام و سری هفت ملاحظه می‌ شود را گردن قدیمی تر بودن آن انداخت . قطعاً مقایسه نسل جدید سری هفت ، که در آینده نزدیک معرفی می ‌شود ، و اس کلاسِ جدید، هیجان انگیز تر خواهد بود .  قیمت ب ام و 750 LI در بازار آمریکا 91 هزار دلار و بنز S550 هم 92900 دلار است .

مرسدس

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو شورولت بولت مدل 2016 + تصاویر

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.