رونمایی از نسخه ای جدید از پاگانی هوایرا بی سی + مشخصات فنی

رونمایی از نسخه ای جدید از پاگانی هوایرا بی سی + مشخصات فنی

پاگانی هوایرا بی سی که پیش ‌تر تصاویری از آن منتشر شده بود ، حال به طور رسمی در نمایشگاه ژنو خودروی 2016 معرفی و در معرض نمایش عموم قرار گرفت .

پاگانی هوایرا

پاگانی هوایرا ( Huayra ) اولین بهبود و به روز رسانی خود را تجربه کرد . هوایرا که در سال 2011 معرفی شده‌ بود ، حال به تقویت پیشرانه و به روز ‌رسانی‌های متعدد در بخش ‌های مختلف ، تحت نام هوایرا BC و تعداد محدود 20 دستگاه معرفی شده است .

حروف BC‌ در نام این خودرو به افتخار بنی کایولا Benny Caiola اولین مشتری شرکت پاگانی ، انتخاب شده است . وی سال 2010 و در سن 79 سالگی در گذشت . هوراچیو پاگانی رابطه‌ی نزدیکی با کایولا داشته و تاثیر زیادی از وی گرفته است .

پاگانی بهینه ‌سازی زیادی را در هوایرا اعمال کرده است تا ارتقای زیادی در عملکرد این خودرو ایجاد شود . هوایرا BC از همان پیشرانه ‌ی 12 سیلندر خورجینی و 6 لیتری توسعه‌ی یافته توسط بخش AMG شرکت مرسدس بنز بهره می‌ برد که پیش‌ تر در نمونه ‌ی استاندارد هوایرا نیز به کار رفته بود . اما با تغییرات پاگانی این پیشرانه اکنون توانایی تولید 789 اسب بخار در کنار 811 پوند فوت گشتاور را دارد که پیش ‌تر این مقادیر به ترتیب برابر با 720 و 738 بودند .

جعبه‌ دنده‌ ی 7 سرعته ‌ی جدید ساخت شرکت Xtrac یکی دیگر از بخش‌ هایی است که هوایرا BC تحت بهبود قرار گرفته است . سینکرونایزر‌ هایی از جنس فایبر کربن در کنار عملکر‌د های الکتروهیدرولیکی باعث شده تا روند تغییر دنده در نمونه ‌ی جدید هوایرا دو برابر سریع ‌تر از گذشته شود . بدین ترتیب هوایرا تنها در مدت زمان 75 میلی‌ ثانیه قادر به تعویض دنده خواهد بود . با این که جعبه دنده‌ های دو کلاچه‌ عملکرد بهتری در این زمینه دارند و به تنها 50 میلی ‌ثانیه برای تعویض دنده نیاز دارند ، اما طبق گفته‌ ی پاگانی وزن پایین جعبه‌ دنده‌ ی جدید هوایرا  BC  در کنار عملکرد بسیار خوب ، نقاط قوت آن است .

استفاده از مواد سبک و پیشرفته ‌تر باعث شده تا هوایرا وزنی برابر با 1218 کیلو گرم داشته باشد ؛ بدین ترتیب پاگانی موفق شده تحت رژیم لاغری مخصوص خود ، 136 کیلوگرم از وزن هوایرا بکاهد.

در بخش بدنه نیز هوایرا BC تغییرات زیادی به خود دیده است . بسته ‌های ویژه‌ ی آیرودینامیکی این خودرو ، به وضوح نشانگر رفتار خشن آن در پیست‌ ها است . تقریبا هر سانتی‌متر از هوایرا BC برای اعمال نیروی رو به پایین ( Downforce ) بیشتری طراحی و بهینه ‌سازی شده است . اسپلیتر جدید ، ورودی و خطوط انتقال هوای بهبود یافته در کنار دیفیوزر و بال عظیم انتهای خودرو ، باعث شده ‌اند تا هوایرا در نگاه اول نظر هر بیننده ‌ای را به خود جلب کند .

تغییرات مذکور به کمک شرکت تولید کننده ‌ی خودرو‌های مسابقه ‌ای مطرح ایتالیا به نام دالارا ( Dallara ) انجام شده است . قطعات جدید بدنه و برخی از پنل ‌های قبلی نیز از جنس فایبرکربن پیشرفته ‌‌تری تولید شده ‌اند که طبق گفته‌ ی پاگانی 50 درصد سبک ‌تر و 20 درصد مقاوم‌ تر از نمونه‌ های به کار رفته در هوایرا استاندارد است .

به واسطه ‌ی پیشرانه‌ ی قدرتمند‌ تر ، وزن کمتر ، کیت آیرودینامیک و سیستم تعلیق پیشرفته ، هوایرا BC عملکرد ایده ‌آلی از خود به نمایش خواهد گذاشت . نمونه ‌ی استاندارد هوایرا توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در مدت زمان 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت را داشت.

هوایرا BC  در تعداد محدود 20 دستگاه و قیمت 2.55 میلیون دلار به فروش خواهد رسید . طبق شایعات منتشر شده پاگانی در آینده‌ ی نزدیک نمونه ‌ی روباز هوایرا را نیز معرفی خواهد کرد .

جزئیات برجسته پاگانی هوایرا BC

به زبان ساده پاگانی هوایرا BC یک اثر هنری است . قلب تپنده‌ ی این اثر هنری پیشرانه ‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی شاهکاری است که دست پرورده‌ ی مرسدس ای ام جی در آفلترباخ بوده و در این نسخه ‌ی پروتوتایپ توانایی تولید قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور 1085 نیوتون متری دارد . هوایرا BC تنها در عرض 3 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌ رسد .

در ساختار این خودرو فیبر کربنی که با آلومینیوم و تیتانیوم تقویت شده بکار رفته و وزن آن 1250 کیلوگرم است . لاستیک ‌های عقبی خودرو بسیار پهن است بنابراین این خودرو به گونه ‌ای به زمین می‌ چسبد که پیش‌ از این در هیچ خودروی دیگری آن را تجربه نکرده ‌اید .
اعتراف می ‌کنیم که با خرید این خودروی 2.5 میلیون دلاری ، بیش از آن که نگران نیروی جی باشیم ، نگران پلیس و بیمه ‌نامه‌ ی خودرو خواهیم بود . توانایی ‌های هوایرا BC بسیار فراتر از محدودیت‌ های قانونی خیابان ‌ها است . راندن این خودرو در جاده لذتی وصف ‌نا پذیر دارد اما باید این خودرو را در گوشه‌ ای پارک کرد و با دقت به جزئیات آن توجه نمود .

– اتصال شیفتر :

گیربکس از نوع تک کلاچه سکونشئال است بنابراین افسون اولین هایپر کار پاگانی یعنی زوندا را ندارد اما با این وجود ارتباط فیزیکی بین شیفتر و گیربکس نمایان است . این اتصال میله ‌ای که با هاله ‌ای فیبر کربن احاطه شده درست در جلوی چشم همه قرار داشته و جزئیات نورانی LED  خودرو نیز بر کیفیت فوق ‌العاده‌ ی پاگانی تأکید دارند .

– پدال‌ ها :

در حالی‌ که این بخش به اندازه‌ ی اتصال شیفتر ساختار پیچیده‌ای ندارد اما پدال‌ ها شکل هدف‌ داری داشته و پدال گاز طویل و استخوانی بوده و برای شتاب گیری‌ های انفجاری آماده است . پدال گرد و با نمک ترمز نیز وظیفه‌ ی متوقف کردن این هیولا را دارد . جدا از عملکرد متضاد این دو پدال ، پیوستگی خاصی بین این دو برقرار است . ترمز ها دست پرورده‌ ی برمبو بوه و در جلو 6 و در عقب 4 کالیپر وجود دارند . دیسک ‌های ترمز نیز از جنس سرامیک کربن بوده و در کل سیستم ترمز قدرت توقف باور نکردنی ‌ای دارد . اگر چه که بخش اعظم توانایی توقف این خودرو به ترمز ها مربوط می ‌شود اما چندین فلاپ نیز در بخش ‌های جلویی و عقبی تعبیه شده ‌اند تا به کاهش سرعت خودرو کمک کرده و از سوی دیگر نیروی داون فورس کافی برای عبور از پیچ‌ ها و چسبندگی را تأمین کنند .

– نشان ‌دهنده ‌ها :

این بخش از خودرو نیز خیلی دور از ماهیت وجودی پدال ‌ها و شیفتر نیست . نشان دهنده‌ های خودرو منحصر به ‌فرد هستند . فلز پولیش خورده در دو جهت مختلف به کار رفته و به منظور افزایش سحر و جادوی خودرو اعداد کوچک هستند . کیلومتر شمار آن هم تا 415 کیلومتر بر ساعت مدرج شده است .

– فیبر کربن :

همه‌ جا صحبت از کربن است . پاگانی با استفاده‌ ی هوشمندانه از فیبر کربن ، آلومینیوم ، تیتانیوم و دیگر مواد سبک ‌وزن باعث صرفه‌ جویی عظیم در وزن خودرو شده است . هوایرا BC نسبت به نسخه‌ ی عادی 132 کیلوگرم سبک ‌تر است . به منظور استحکام بیشتر این خودرو حتی از فیبر کربن تقویت شده با تیتانیوم نیز سود برده شده است .

– درب ‌ها :

درب‌ ها یک نمایش خالص هستند و طراحی گالوینگ دارند . به لطف ساختار فیبر کربنی این بخش از خودرو تقریباً هیچ وزنی ندارد و همانند بسیاری از کنترل ‌های هوایرا BC این بخش نیز توسط سوئیچ به کار می‌ افتد .

– پیشرانه :

همانند هر هایپرکار دیگری ، پیشرانه مرکز توجهات است . کاور های پیشرانه ، اگزوز پولیش خورده ، جزئیات فیبر کربنی همه و همه زیر پوشش تاشوی پیشرانه قرار گرفته ‌اند . در این بخش قطعات تشکیل ‌دهنده‌ ی سیستم تعلیق با آن فنر های زرد رنگ جذابیت این خودرو را دو چندان کرده و جدا از زیبایی خیره ‌کننده ، کارایی بالایی را نیز به خودرو اعطا می ‌کنند .

– اگزوز :

خروجی ‌های 4 تایی اگزوز صدای بسیار زیادی را تولید می ‌کنند و البته ظاهر آن‌ ها همانند لوله‌ های یک شاتگان بزرگ است . صنعت‌ کاران پاگانی زیبایی طبیعت را در این بخش شرمنده کرده‌ا ند و کاری کرده‌ اند تا تیتانیوم و ساتین پولیش خورده برق نگاه افراد را بربایند .

این جزئیات تنها تکه‌ ای از یک کوه عظیم هستند و هر بخش و قطعه‌ ی هوایرا BC با توجهی خارق ‌العاده به جزئیات ساخته شده است . در ساخت خودرو کم کردن وزن ، سرعت دیوانه وار و انعکاس لذت پاگانی مورد توجه واقع شده است . هوایرا BC رویای صنعت خودرو بوده که به واقعیت تبدیل شده است .

نسخه ای جدید از پاگانی هوایرا رودستر BC رونمایی شد

ابرخودرو پاگانی هوایرا رودستر BC با پیشرانه‌ ی 800 اسب بخار و قیمت 5.3 میلیون دلار معرفی شد تا ماه آینده در رویداد مونتری به نمایش عمومی گذاشته می ‌شود .

پاگانی امروز یکی از گران قیمت ‌ترین مدل‌ های تولید خود را با نام هوایرا رودستر BC رونمایی کرد . جدید ترین پاگانی هوایرا با برچسب قیمت 5.3 میلیون دلاری در کلاس ابر خودرو های رودستر ، با طراحی فوق‌ العاده ، پیشرانه ‌ی قدرتمند و همراه مشخصات عملکردی چشم ‌گیر حضور خواهد داشت .

هوایرا رودستر BC از پیشرانه ‌ی 6 لیتری V شکل 12 سیلندر ساخت AMG بهره می‌ برد که 800 اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن ‌متر گشتاور تولید می ‌کند . افزایش 50 واحدی در قدرت و گشتاور ، پیشرفت متوسطی نسبت به پیشرانه‌ی V12 مدل کوپه BC است که 750 اسب ‌بخار قدرت و 1000 نیوتن ‌متر گشتاور ارائه می ‌دهد . قدرت خروجی از طریق جعبه ‌دنده ترتیبی هفت سرعته ایکس ‌ترک ( Xtrac ) با یک کلاچ سبک‌ وزن به چرخ ‌های عقب منتقل می‌ شود . مسئولان پاگانی خاطر نشان کردند سیستم تک کلاچه ، 35 درصد نسبت به سیستم دوکلاچه معمولی سبک ‌تر است که علاوه بر بهبود مهندسی ، کمک می‌ کند تا وزن ابر خودروی هوایرا رودستر BC حدود 1217 کیلوگرم نگه داشته شود .

برتری رودستر BC فقط در حرکت مستقیم و رو به‌ جلو نیست . به ‌گفته ‌ی مسئولان پاگانی ، این محصول حداکثر نیروی جانبی برابر با 1.9G  در پیچ ‌ها ایجاد می ‌کند . برای مقایسه بد نیست بدانید که برای بهبود چسبندگی ، بیشینه نیروی جانبی تولیدی بوگاتی شیرون تنها به 1.5G  می ‌رسد . بخشی از این قدرت چسبندگی به لطف لاستیک ‌های پیرلی PZero Trofeo R است که به‌ طور اختصاصی برای ابرخودروی پاگانی طراحی شده ‌اند . پاگانی هنوز جزئیاتی درباره‌ ی شتاب ‌گیری این خودرو های سوپر اسپرت ارائه نکرده است ؛ اما با توجه به زمان 2.5 ثانیه ‌ای صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت مدل کوپه ، نباید تفاوت زمانی زیادی در مدل رودستر شاهد باشیم.

پاگانی هوایرا

انتظار می ‌رود پاگانی هوایرا رودستر BC اولین ‌بار در هفته خودرو مونتری برای عموم رونمایی شود ؛ رویداد مونتری ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد . تنها 40 دستگاه از این رودستر زیبا ساخته می‌ شود و خریداران علاقه‌ مند از هم ‌اکنون به ‌دنبال ثبت سفارش آن هستند.

باوینگدون در ابتدا به مقر شرکت پاگانی می‌ رود تا نگاه نزدیکی به پشت صحنه ‌ی ساخت هوایرا BC داشته باشد :

هوایرا BC تقریبا همان شاسی استاندارد هوایرا را دارد اما جنس آن از کربن تیتانیوم بسیار مقاوم است . نسل جدید سیستم تعلیق ، کاملا قابلیت شخصی ‌سازی دارد . لنت‌ های ترمز و دیسک‌ های سرامیک کربنی جدید ، برای عملکرد بهتر نصب شده ‌اند . رینگ‌ های 20 و 21 اینچی در جلو و عقب در تایر های کورسا جای گرفته‌ اند ؛ ست تایر های مخصوص مسابقه نیز به همراه هوایرا BC ارائه می ‌شود . تقریبا همه چیز در هوایرا BC عوض شده است و می ‌توان آن را به‌عنوان یک خودروی جدید در نظر گرفت .

باوینگدون در ادامه هوایرا را به جاده ‌های فرعی در حاشیه‌ ی روستا های ایتالیا می ‌برد : پیشرانه‌ ی 12 سیلندر تنفس طبیعی زوندا ، یکی از بهترین پیشرانه ‌های خودرو های جاده ‌ای تاریخ بود ؛ پیشرانه ‌ی جدید 12 سیلندر توئین توربو اصلا نمی‌ تواند جای صدای تنفس طبیعی زوندا را بگیرد ؛ اما اگر بخواهم در مورد قدرت آن نظری بدهم ، خلاصه بگویم که 753 اسب کافی و حتی بیشتر از مقدار مورد نیاز است .

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS + مزایا و معایب

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.