قیمت خودرو پورشه Cayman GT4 مدل 2016 در ایران + مشخصات فنی

قیمت خودرو پورشه Cayman GT4 مدل 2016 در ایران + مشخصات فنی

کایمن پورشه واژه Cayman نام نوعی سوسمار آمریکایی است که پورشه با تکیه بر آن ، نوع خاصی از کوپه باکستر را نام گذاری کرده و با تغییراتی ، این مدل برتری ملموسی نسبت به باکستر دارد و پس از اینکه باکستر پورشه بازار را اشباع کرد کیمن راه جدیدی در جهت جذب مشتریان در پیش گرفت . نخستین تصاویر پورشه Cayman GT4 در ماه می ‏2005 منتشر و در سپتامبر همان سال در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد . اولین دستگاه آن در جولای 2006 به فروش رسید و عنوان خودروی سال آلمان را به دست آورد . بر خلاف اینکه بسیاری این مدل را زیر مجموعه باکستر می ‏دانند اما فقط 40 درصد آن باکستر است .

پورشه Cayman GT4

ماشین پورشه کامین جی تی 4 بعد از پانامرا توربو به عنوان سریع ترین خودروی موجود در بازار داخلی شناخته می‏شود و از لحاظ هندلینگ و داینامیک رانندگی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد . سیستم تعلیق مدل کامین جی تی 4 نیز مانند دیگر خودروهای اسپرت ، نسبتا سفت و خشک بوده و صندلی‏ های اسپرت و عضلانی آن نیز به خوبی ، بدن شما را تحت حمایت خود قرار می‏ دهند . کیفیت بالای ادوات و همچنین وجود تجهیزات و امکانات رفاهی متعدد در این مدل موجب شده تا علاوه بر ویژگی ‏های اسپرت ، حس سواری در یک اتومبیل لوکس را به سرنشینان خود القا کند .

درست است که Cayman GT4 سال 2016 اسمش یک جی ‌تی است ، ولی این یکی ماشینی از دسته تاج جواهر کارخانه پورشه است که همه انتظار دارند آن‌ را به یک جی‌ تی غیر منتظره تبدیل کند . در واقع     Cayman GT4  تلاش کارخانه پورشه است برای اینکه محصولی آشنا و مانوس برای خریداران تولید کند که در عین حال از بیخ متفاوت باشد . یعنی همه پیش ‌بینی کرده‌ اند که در واکنش به عرضه چنین محصولی توسط کارخانه پورشه ، کایمن سوارها 2 جور واکنش خیلی متفاوت ممکن است داشته باشند : ( یا سورپرایز می ‌شوند و محصول جدید آن ها را سر ذوق می‌ آورد یا اینکه احساس می‌ کنند به شعور شان توهین شده  . )

نکات مثبت پورشه  Cayman GT4

1- طراحی فوق العاده

2- شتاب عالی

3- امکانات بسیار بالا

4- ترمزهای بی نظیر و قابل اطمینان

5- هندلینگ مثال زدنی

6- گیربکس کاملا هماهنگ و کوپل با پیشرانه

7- امکانات رفاهی قابل قبول

8- شتاب فوق العاده

نکات منفی پورشه Cayman GT4

1- هزینه نگهداری بسیار بالا ( سرویس های دوره ای )

2- قیمت بالای  قطعات خودرو

3- فضای محدود سرنشینان عقب

4- دید محدود عقب

پورشه Cayman GT4 بالا ترین حد ایمنی را برای شما فراهم نموده ، این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی از اروپا می باشد .

نقد کارشناسی پورشه Cayman GT4

بی شک بهترین خودروی لوکس و  اسپرت با پرفورمنس مثال زدنی پیش روی شماست . اگر حساب بانکی شما اجازه خرید را به شما می دهد درخرید این اصیل آلمانی درنگ نکنید .

پوست‌اندازی

البته همه می ‌دانند که این کار قماری است که شرکت‌ های بزرگ برای اینکه محصولات مشهور شان را حفظ کنند باید نا گزیر دیر یا زود به آن دست بزنند . هر محصولی بالاخره در طی سالیان باید پوست بی اندازد و تغییر کند . حال آن که این تغییر باید چگونه باشد که هم اصالت آن مدل را حفظ کند و هم در عین حال محصولی با ویژگی ‌های جدید عرضه کند که ماشین را از خسته‌ کنندگی و یک نواختی بیرون بیاورد .

یکی از مهم ‌ترین تفاوت ‌های شاخص در Cayman GT4 که با توجه به نوع ماشین بسیار بحث‌ برانگیز هم هست دیفرانسیل جلو بودن آن است . اینکه چرا پورشه سیستم پیشران ماشین را به محور جلو وصل کرده که در ماشین‌ های اسپرت این‌ چنینی بعید به نظر مي ‌رسد ، خود موضوعي است كه جاي سئوال بسيار دارد . قیمتی که روی این ماشین گذاشته‌ اند 85 هزار دلار است . برای آمریکایی ‌ها که فروش این ماشین در کشور آن ها آغاز می ‌شود شاید رقم خنده ‌آوری باشد که بخواهند برای یک کایمن بپردازند ولی از طرفی نباید فراموش کرد که این ارزان‌ ترین پورشه جی ‌تی است که تا کنون در سراسر ایالات‌ متحده به فروش رسيده است .

تیم سازنده Cayman GT4 یک تصمیم جسورانه در ساخت آن گرفته‌ اند و اینکه موتور جدیدی را که شبیه آن در محصول دیگری از پورشه استفاده شده با تغییراتی در این ماشین استفاده کرده ‌اند . موتور 6 سیلندر تخت این ماشین که 8/3 لیتر گنجایش دارد تقریبا همان موتوری است که در پورشه 911 کاررا اس کار گذاشته شده . اما ایده سیستم تعلیقش با الهام از مدل قدیمی‌ 991 جی ‌تی 3 ساخته شده است . در واقع پورشه در این ماشین پازلی از تکنولوژی ‌ها و تجارب موفقش را کنار هم چیده . البته این ‌کار به اين معنی نیست که Cayman GT4 نمی ‌تواند بهتر از محصولاتی که وام‌ دار آن ها است از آب در بیاید .

تغییرات کوچک

تغییرات کوچک در سیستم‌ های مورد استفاده قرار گرفته می‌ توانند نتایج کاملا متفاوتی به همراه داشته باشند ضمن اینکه هماهنگی این سیستم ‌ها هم می ‌تواند ‌هارمونی جدیدی ایجاد کند که قطعا بی‌ سابقه است . اساسا قراردادن آن موتور در بدنه یک کایمن نیاز به ( ژیمناستیک در مهندسی ) دارد . فقط تغییر محور پیشران به تنهایی این نیاز را ایجاد می ‌کند که موتور داخل بدنه 180 درجه بچرخد . اما سیستم اگزوز کاملا جدید و نوآورانه طراحی شده است .

آنچه رسما درباره این ماشین اعلام شده آن است که موتورش 385 اسب‌ بخار قدرت دارد . یعنی 45 اسب بیشتر از کایمن GTS و 15 اسب کمتر از موتور مشابه آن که در 911 استفاده شده است . ولی معنی ‌اش این نیست که موتوری ضعیف ‌تر از آن دارد . اسب ‌بخار یا قدرت موتور از نظر فیزیکی فقط توان خروجی را نشان می ‌دهد . موتور ماشین ویژگی‌ های مهم دیگری هم دارد ضمن اینکه سیستم پیشران ، گیر باکس ، چرخ‌ ها ، بدنه و هزار و یک عامل دیگر هستند که در نهایت باید تعیین کنند که این قدرت ساخته شده چه عملکردی داشته باشد و گرنه می‌ شود موتورهای بالایی 500 اسب را هم روی ماشین ‌هایي سوار کرد که ماشین ‌های دیگری با موتورهای 200 اسب آن ها را بگیرند .

از دیگر تغییرات امیدوار کننده ‌ای که در طراحی این ماشین رخ داده آن است که مهندسان پورشه این بار سر عقل آمده ‌اند و گیر باکس جی‌ تی را 6 دنده و کاملا دستی طراحی کرده ‌اند . دیفرانسیل این ماشین با ( لغزش محدود ) هم تاثیر زیادی در سواری ‌اش دارد . سیستم ( حمل ترک ) یا انتقال نیروی گشتاوری آن نيز کاملا جدید است . قیافه‌ اش هم دنیایی دارد . از جلو که نگاه کنید بیشتر اصالت و سبک کایمن و سالیان دور و دراز پورشه به چشمتان می ‌زند . اما از پشت که ماشین را ببینید خشونت و شرارت یک اسپرت نمایان می ‌شود و واقعا یک جی ‌تی را حس می‌ کنید .

پورشه کیمن GT4 و پتانسیل ‌های بالا برای رقابت

کیمن به ‌تدریج از جایگاه خود به ‌عنوان ارزان ‌ترین محصول پورشه به سمت بالای جدول و رقابت با 911 نامدار حرکت می‌ کند . در آخرین حرکت با این مهره پورشه مدل جی تی 4 آن را با ویژگی‌ های تحسین ‌بر انگیز و قیمتی نسبتاً رقابتی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است .

پورشه کیمن GT4 که در کنار 911 RS جی تی 3 به نمایش گذاشته شد ، خودروی ارزانی نیست . این خودرو در آلمان 85779 یورو و در آمریکا 84600 دلار به فروش خواهد رسید . این قیمت برای یک کیمن ، بالا به نظر می ‌رسد اما در عوض تازه معادل قیمت پایه یک 911 شده است و حتی 50 هزار دلار از GT3 ارزان ‌تر است .

قلب این خودرو یک پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری تخت برگرفته از مدل 911 کاررا S می ‌باشد که اکنون 385 اسب بخار نیرو و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می ‌کند . این نیرو 45 اسب بخار بیشتر از نیروی تولیدی کیمن GTS است . انتقال این نیرو هم توسط یک گیر بکس شش سرعته دستی ، تنها به چرخ‌ های عقب صورت می ‌گیرد .

این نسخه از کیمن قادر است صفر تا صد را در 4.4 ثانیه بپیماید و در 14.5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد . بیشینه سرعت آن نیز 295 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است .

برای توقف این خودرو از سیستم ترمز پورشه 911 استفاده شده است . البته می ‌توان ترمز های کربن سرامیکی را نیز برای آن سفارش داد . همچنین پکیج اسپرت کرونو و صندلی ‌های با پوسته فیبر کربنی را نیز می ‌توان انتخاب نمود .

شکاف ‌های کناری بدنه و ورودی ‌های هوا نیز بزرگ ‌تر شده‌ اند و گیرایی بیشتری در ظاهر آن ایجاد نموده‌ اند . اسپویلر ثابت عقب و چرخ های آلیاژی ویژه نیز دیگر تغییرات ظاهری آن می ‌باشند . کاهش 30 میلی ‌متری ارتفاع نیز عملکرد بهتری در پیست به همراه می ‌آورد . به ‌گونه ‌ای که رکورد این خودرو در پیست نوربرگ رینگ به 7 دقیقه و 40 ثانیه می‌ رسد .

پورشه همچنین مدل GT4 RS را نیز در برنامه دارد که می ‌تواند سبک وزن‌ تر و قوی ‌تر از این مدل باشد و البته پورشه منتظر بازخورد نظر مشتریان در این ارتباط است .

طراحی داخلی پورشه  کیمن

در داخل کابین پورشه  Cayman GT4تغییرات اساسی نسبت به مدل 2015 آن دیده نمی شد ، و تغییرات شامل فرمان جدید ، تودوزی با دوخت متضاد ، دکمه های کنترل گر تهویه و سیستم صوتی و مهم ترین تغییر در صندلی های ردیف دوم می باشد که خیلی راحت تر جمع می شوند .

میتسوبیشی برای آن که سواری آرام و کم صدایی را به راننده بدهد ، وقت زیادی را برای درز بندی و کم صدا کردن فضای داخل کابین صرف کرده است و این تلاش ها بی نتیجه نیز نبوده و می توان گفت که پورشه  Cayman GT4 2016 نسبت به مدل 2015 آن بسیار کم صدا تر و آرام تر است و سواری نرم تر و راحت تری نیز دارد .

پورشه Cayman GT4

ابعاد خودرو  :

طول خودرو 4694 میلی متر است ، عرض آن 1811 میلی متر ، ارتفاع آن 1679 میلی متر و فاصله بین دو محور 2670 میلی متر است .

درباره حجم صندوق عقب آن نیز باید گفت که حجم صندوق عقب آن سه حالت مختلف دارد ، زمانی که هیچ کدام از صندلی ها خم نشوند 128 لیتر، صندلی های ردیف آخر خم شوند 591 لیتر و زمانی که صندلی های ردیف دوم و سوم همزمان با هم تا شوند حجمی معادل 1480 تا 1608 لیتر در اختیار شما قرار می دهد .

امکانات ایمنی و رفاهی  :

– ترمز و پایداری :

1- ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده

2- مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS

3- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

4- کنترل فعال پایداری ACS و کنترل کشش TCL

5- ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار HAC

6- ترمز اضطراری کمکی

– کیسه هوا  :

1- مجهز به 7 ایربگ

2- 2 عدد جلو و سرنشین

3- 2 عدد ایربگ جانبی

4- 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو

–  سیستم صوتی  :

1- کارت  MicroSD

2- دارای پورت  USB

3- نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب

4- سیستم صوتی حرفه ای 710 واتی Rockforod Fosgate با 9 بلندگو ( 4 باند ، 4 تویتر و ساب ووفر )

–  دیگر تجهیزات  :

1- قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد

2- مجهز به سیستم کروز کنترل

3- سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ ( keyless )

4- استارت خودرو دکمه ای    ( starter )

5- چراغ های جدید LED

6- شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو

7- چراغ‌ های عقب LED طیفی

8- جدید‪  فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید

9- دستگیره های کرومی داخلی و خارجی

10- سنسور پارک بر روی سپر عقب

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو تویوتا CHR + مزایا و معایب آن

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.