مشخصات فنی خودرو پورشه باکستر + نقد و بررسی آن

مشخصات فنی خودرو پورشه باکستر + نقد و بررسی آن

شاید در نگاه اول و با خواندن مشخصات فنی نسل جدید پورشه باکستر ، از دید شما این ماشین یک محصول معمولی از پورشه باشد . ولی شک نکنید که این طور نیست و طبق معمول با یک وحشی آلمانی طرف هستید .

پورشه باکستر

در این خودرو اتفاقی جدید افتاده است و یک پیشرانه‌ ی تخت 4 سیلندری جای موتور 6 سیلندری تنفس طبیعی نسل قبلی را گرفته است . پیشرانه ای که دارای توربو شارژر می باشد . برای این که به قدرت پورشه باکستر 2017 پی ببرید کافی است بدانید در نسل قبلی باکستر 6 سیلندری در دور موتور 4500 به حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر می ‌رسید ، ولی در پورشه باکستر 2017 در دور موتور 1950 تا 4500 به حداکثر گشتاوری معادل 419 نیوتن متر خواهد رسید که بسیار قابل توجه هست .

نکات مثبت پورشه باکستر :

1- پیشرانه هماهنگ و قدرتمند باکستر 2017

2- کیفیت ساخت بسیار بالای باکستر 2017

3- طراحی قابل قبول و خاص باکستر نسل جدید

نکات منفی پورشه باکستر :

1- قیمت بالا

2- بازار خرید و فروش ضعیف

نقد کارشناسی پورشه باکستر

پورشه 718 باکستر در سال 2016 رونمایی شد و از سال 2017 در تعداد محدودی توسط معین موتور وارد بازار کشورمان شد . پورشه 718 به دلیل طراحی متحول شده و قوای محرکه بی نظیر ، مورد توجه قرار گرفت .

طراحی پورشه 718 باکستر در مقایسه با نسل قبلی تفاوت‌ هایی را تجربه کرد . در نمای عقب طراحی چراغ‌ ها کاملا متحول شد و جذابیت بیشتری را به بدنه تزریق کرد .

پورشه باکستر 718 در آخرین نسل از موتورهای کاملا متفاوتی استفاده می ‌کند . نسل قبلی به موتور 6 سیلندر مجهز شده بود اما پورشه برای نسل جدید ، موتور 4 سیلندری را جایگزین کرد که خروجی آن حتی از موتور 6 سیلندر هم بهتر است .

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری باکستر 718 ، با کمک توربو شارژر می ‌تواند 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند . برای   انتقال این قدرت به چرخ‌ های عقب ، جعبه دنده 7 سرعته  PDK در نظر گرفته شده و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را به 4.9 ثانیه رسانده است .

پورشه 718 باکستر ، آلفارومئو 4C را به عنوان رقیب در بازار کشورمان در مقابل خود می‌ بیند که محصول پورشه به دلیل ویژگی‌ های فنی بهتر و کیفیت سواری بالا تر، ارزش خرید بالاتری دارد .

بررسی پورشه باکستر 2017

در اواخر قرن بیستم ، پورشه به دلیل قیمت و قابلیت های فنی بالای 911 و همچنین هزینه های نگهداری سرسام آور آن تصمیم گرفت مدل هایی رام شده را با عنوان باکستر و کیمن به بازارهای جهانی عرضه کند و اواسط دهه 90 میلادی بود که ابتدا باکستر و سپس در سال 2005 مدل کیمن در فرانکفورت موتورشو رونمایی کرد .

مهم ترین تفاوت مدل باکستر با کیمن این است که باکستر از امکان بازکردن سقف ( کانورتیبل ) بهره می برد در حالی که کیمن با سقف هارد تاپ نقش یک کوپه ارزان قیمت تر از 911 را بازی می کند .

حالا پس از وقفه ای چند ساله پورشه باکستر موفق شد لیست بلند بالای شرایط واردات خودرو را یکی پس از دیگری طی کرده و پس از مقابله با غول آخرآن که منع ورود خودروهای مجهز به موتور بزرگتر از 2.5 لیتر باشد ، مجوز واردات به کشور را کسب کند .

زمانی که برای اولین بار با نسل جدید پورشه باکستر روبه رو می شوید قطعا محو زیبایی آن خواهید شد .

نسل جدید باکستر چه در جزییات و چه در طراحی کلی ظریف و در عین حال خشن و سریع به چشم می آید و شاید بتوان آن را زیبا ترین باکستر تاریخ دانست . همانند تمامی محصولات پورشه نسل جدید باکستر نیز دوست داشتنی بوده و خیلی زود به آن دل خواهید بست .

کابین باکستر 718

این نسل از باکستر با کد فنی 718 شناخته می شود و نمای داخلی شباهت بسیار زیادی به نسل هفتم پورشه 911 پیدا کرده است و از کیفیت مثال زدنی برخوردار است .

اکثر فضای کابین با رنگ قرمز تزیین شده است هرچند کنسول میانی با تلفیق دو رنگ مشکی و نقره ای دیده می شود .

صندلی ها به خوبی شما را در برمی گیرند و کوچک بودن کابین نیز چندان آزار دهنده به نظر نمی رسد البته قطعا برای رفتن به مسافرت های دو نفره با کمبود فضا برای قرار دادن چمدان ها مواجه خواهید شد .

پورشه باکستر

مشخصات فنی پورشه باکستر جدید

قبل از روشن کردن خودرو بهتر است سری به موتور نسل جدید پورشه باکستر بزنیم ، نسل جدید با دو نوع موتور به بازار ایران وارد می شود که پیشرانه مدل اول 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ به همراه توربوشارژر بوده که به تولید 296 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متری اشتغال می وزرد .

اما مدل دوم که با پسوند S به بازارهای جهانی و ایران وارد شده است و مدل قوی تر باکستر محسوب می شود ، مدل 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت 16 سوپاپ بوده که 345 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کند .

شتاب صفر تا صد مدل های ذکر شده بین 4.2 تا 4.9 ثانیه متغیر است . بنابراین می توان گفت که باکستر به خصوص در مدل S می تواند لقب سریع ترین خودرو صفر کیلومتر کشور را از آلفارومئو 4C  برباید و به نام خود ثبت کند .

پشت فرمان باکستر 2017

با روشن کردن پیشرانه ، صدایی آشنا و دلنشین به دلیل موتور وسط بودن باکستر از پشت خودرو شنیده می شود .

سیستم رانندگی را روی حالت های مختلف تنظیم می کنیم که تاثیر آن تفاوت صدای خروجی از اگزوز  برای حالت نرمال و اسپرت است ، در حالت اسپرت گویی شیری با فریاد های مهیب به دنبال شما افتاده اما با فشردن پدال گاز لذت جای ترس را می گیرد .

گیربکس را روی حالت D قرار داده و حرکت را آغاز می کنیم ، صندلی های اسپرت باکستر به گونه ایست که انگار درون اتاقی کوچک با منظره ای دوست داشتنی محبوس شده اید .

تغییر دنده ها با تقه هایی محسوس همراه است و به دلیل قرار گیری سیستم رانندگی روی حالت نرمال دنده ها در دور موتور نسبتا پایین تعویض می شوند ، هرچند در این حالت هم صدای خروجی از اگزوز عالیست اما در حالت اسپرت زندگی حتی از این هم شیرین تر می شود .

از نظر ارگونومی نیز پورشه سنگ تمام گذاشته و این نقیصه را که در نسل قبل پاشنه ی آشیل پورشه باکستر بود مرتفع کرده به گونه ای که در حین رانندگی نیز به راحتی می شود به ادوات و دکمه های کابین دسترسی پیدا کرد و شاید بهترین مورد مصداقی برای راحتی دسترسی به امکانات خودرو همین سیستم رانندگی باشد که روی فرمان قرار گرفته است .

بالاخره پس از دقایقی رانندگی روی حالت نرمال سیستم رانندگی را روی حالت اسپرت قرار داده و شروع به رانندگی می کنیم ، زمانی که خودرو روی حالت اسپرت در حال درجا کار کردن بود هم می شد فهمید چه مقدار صدای خروجی از پیشرانه و اگزوز وحشی تر شده است .
گیربکس درگیر شده و حرکت آغاز می شود ، صدای خروجی از اگزوز با افزایش دور موتور وحشتناک بوده و در حدی بود که ترجیح دادیم محل مورد نظر را که برای عکاسی تدارک دیده بودیم و مملو از خانه های مسکونی بود ترک کنیم ، برای نگارنده و سایر دوستان هم جالب بود که همچین غرش سهمگینی از پیشرانه ای 4 سیلندر خارج می شود .

از نظر لذت رانندگی واقعا باید به پورشه باکستر نمره 20 داد ، زمانی که پشت فرمان این ماشین نشسته اید کلیه ی مسائل و مشکلات روزمره ی خود را فراموش می کنید و روح و جانتان درگیر شیرینی رانندگی با این پورشه دوست داشتنی می شود .

با قرار دادن سیستم رانندگی روی حالت اسپرت پلاس تمامی سیستم های کمکی از مدار خارج شده تا خودرو آماده برای دریفت و احیانا حرکات دونات باشد ، اما طبیعتا با توجه به قیمت حدود 700 میلیونی این خودرو و فضای نا مناسب محل تست ، ناچار می شویم که انجام چنین حرکاتی صرف نظر کنیم .

قیمت و شرایط بازار پورشه باکستر 2017

در یک جمع بندی کلی در خصوص نسل جدید پورشه باکستر باید گفت پورشه باکستر یکی از بهترین رودسترهای تولیدی حال حاضر دنیاست که با طراحی خارجی زیبا ، کابینی با ارگونومی بالا و با کیفیت ، رانندگی بی نظیر و حس تکرار نشدنی می تواند دل هر شخصی را ببرد اما با برچسب قیمتی 560 تا 750 میلیون تومانی نیازمند این است که بیشتر در خصوص خرید آن تامل کنید .

هرچند امکان دسترسی به رقبای صفر کیلومتر باکستر مثل بی ام و Z4 و مرسدس بنز SLK وجود ندارد اما با بودجه ای تقریبا نصف باکستر می توان Z4 مدل 2015 تهیه کرد که قطعا به گرد پای باکستر جدید نمی رسد اما کارایی تقریبا مشابهی را ارائه می دهد .

البته به شخصه اگر موجودی حسابم به حد کافی بود لحظه ای در خرید پورشه باکستر تردید نمی کردم و حس سواری با پورشه ی تولید شده در سال 2017 را با هیچ حسی عوض نمی کردم .

طراحی داخلی پورشه باکستر :

در داخل کابین پورشه  Cayman GT4 تغییرات اساسی نسبت به مدل 2015 آن دیده نمی شد ، و تغییرات شامل فرمان جدید ، تودوزی با دوخت متضاد ، دکمه های کنترل گر تهویه و سیستم صوتی و مهم ترین تغییر در صندلی های ردیف دوم می باشد که خیلی راحت تر جمع می شوند .

میتسوبیشی برای آن که سواری آرام و کم صدایی را به راننده بدهد ، وقت زیادی را برای درز بندی و کم صدا کردن فضای داخل کابین صرف کرده است و این تلاش ها بی نتیجه نیز نبوده و می توان گفت که پورشه  Cayman GT4 2016 نسبت به مدل 2015 آن بسیار کم صدا تر و آرام تر است و سواری نرم تر و راحت تری نیز دارد .

ابعاد خودرو  :

طول خودرو 4694 میلی متر است ، عرض آن 1811 میلی متر ، ارتفاع آن 1679 میلی متر و فاصله بین دو محور 2670 میلی متر است .

درباره حجم صندوق عقب آن نیز باید گفت که حجم صندوق عقب آن سه حالت مختلف دارد ، زمانی که هیچ کدام از صندلی ها خم نشوند 128 لیتر، صندلی های ردیف آخر خم شوند 591 لیتر و زمانی که صندلی های ردیف دوم و سوم همزمان با هم تا شوند حجمی معادل 1480 تا 1608 لیتر در اختیار شما قرار می دهد .

امکانات ایمنی و رفاهی :

–  ترمز و پایداری :

1- ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده

2- مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS

3- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

4- کنترل فعال پایداری ACS و کنترل کشش TCL

5- ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار HAC

6- ترمز اضطراری کمکی

–  کیسه هوا :

1- مجهز به 7 ایربگ

2- 2 عدد جلو و سرنشین

3- 2 عدد ایربگ جانبی

4- 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو

–  سیستم صوتی :

1- کارت  MicroSD

2- دارای پورت  USB

3- نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب

4- سیستم صوتی حرفه ای 710 واتی Rockforod Fosgate با 9 بلندگو ( 4 باند ، 4 تویتر و ساب ووفر )

–  دیگر تجهیزات :

1- قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد

2- مجهز به سیستم کروز کنترل

3- سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ ( keyless )

4-  استارت خودرو دکمه ای    ( starter )

5-   چراغ های جدید LED

6- شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو

7- چراغ‌ های عقب LED طیفی

8- جدید‪  فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید

9- دستگیره های کرومی داخلی و خارجی

10- سنسور پارک بر روی سپر عقب

پورشه باکستر

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی، قیمت و همه نکات کلیدی درباره خودرو بی وای دی S6

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.