مشخصات فنی خودرو سانگ یانگ کوراندو + ویژگی های خاص آن

مشخصات فنی خودرو سانگ یانگ کوراندو + ویژگی های خاص آن

سانگ یانگ کوراندو یک شاسی بلند کوچک است که نسل اول آن در سال 1969 معرفی شد و در حال حاضر هم در سومین نسل خود به تولید می ‌رسد . نسل دوم خودرو سانگ یانگ کوراندو که در سال 1996 و با نام کوراندو جدید معرفی شد و تولید آن تا سال 2006 ادامه پیدا کرد .

سانگ یانگ کوراندو

این مدل از کوراندو در سال 1385 وارد بازار ایران شد ولی عرضه آن با توجه به خاتمه تولید در بازارهای جهانی ، در کشور ما هم متوقف شد و فروش خوبی را هم تجربه نکرد . کوراندو با دو موتور متفاوت عرضه شد که مدل 3200 سی سی ، نمونه قدرتمند تری بود . سانگ یانگ کوراندو در حال حاضر با قیمت 80 تا 130 میلیون تومان بسته به مدل به فروش می‌ رسد .

نکات مثبت سانگ یانگ کوراندو :

1- قابلیت آفرود بالا

2- ترمز های قدرتمند

3- کیفیت ساخت بالا

4- موتور بسیار قدرتمند

5- هندلینگ مناسب

نکات منفی سانگ یانگ کوراندو :

1- آپشن های کم

2- بازار خرید و فروش نه چندان خوب

نقد کارشناسی سانگ یانگ کوراندو :

سانگ یانگ کوراندو یک شاسی بلند کوچک است که از سال 1969 تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد . نسل اول کوراندو برداشت مستقیمی از جیپ CJ-7 بود و یک خودرو نظامی محسوب می ‌شد. تولید این نسل تا مدت‌ها و سال 1996 ادامه پیدا کرد و در سال 1996 کوراندو وارد نسل دوم شد . البته کوراندو در حال حاضر در سومین نسل بر روی خط تولید قرار می باشد که ماشینی بسیار زیبا می باشد و تا حدودی معایبی نیز دارد .

نسل دوم سانگ یانگ کوراندو در سال 1996 معرفی شد و تولید آن تا سال 2006 ادامه پیدا کرد . البته بد نیست بدانید از آنجا که در یک بازه زمانی کوتاه ، کمپانی دوو بخشی از سهام سانگ یانگ را خریداری کرده بود ، این خودرو مابین سال‌های 1999 تا 2001 با نام دوو کوراندو به فروش می ‌رسید که پس از فروش مجدد سهام به سانگ یانگ ، اوضاع به همان روال قبلی بازگشت .

سانگ یانگ کوراندو 2007 بیشتر خودرویی مناسب آفرود است و جذابیت ظاهری چندانی ندارد . البته کره ‌ای ‌ها قصد داشتند تا با ارائه به‌ روز رسانی‌ هایی ، یک خودرو جدید عرضه کنند اما کوراندو همچنان شبیه به خودروهای نظامی و آفرودی بود و البته عملکرد بسیار خوبی هم در آفرود داشت .

طراحی کابین کوراندو هم همانند بیرون خودرو،  کاملا ساده و قدیمی است که البته با توجه به زمان طراحی ، ایرادی بر آن وارد نیست . داشبورد ، فرمان و کنسول مرکزی به ساده ‌ترین شکل صورت پذیرفته شده است . کوراندو دو در دارد ولی دو ردیف صندلی ارائه می ‌دهد .

سانگ یانگ کوراندو با دو موتور مختلف در ایران عرضه شد که یکی 2.3 لیتری و دیگری 3.2 لیتری است . موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 209 نیوتن متر گشتاور را دارد . اما مدل قدرتمند تر که گزینه ایده‌ آل ‌تری هم برای آفرود است ، به یک موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر مجهز شده است که 220 اسب بخار قدرت و 312 نیوتن متر گشتاور تولید می‌ کند . این قدرت نسبتا زیادی است و اگر راننده خوبی باشید ، حتی در دشوار ترین مسیرها شما را ناامید نخواهد کرد .

هر دو مدل دو دیفرانسیل هستند و قدرت به صورت 4WD به هر چهار چرخ انتقال پیدا می ‌کند و به همین دلیل است که توانایی حرکت در مسیرهای آفرودی را دارد .

سانگ یانگ کوراندو 2007 با قیمت 80 تا 130 میلیون تومان بسته به موتور و کارکرد در بازار به فروش می‌ رسد . در مجوع اگر به دنبال خرید خودرویی برای مسیرهای آفرودی هستید ، کوراندو گزینه خوبی به شمار می ‌رود اما این نکته را در نظر بگیرید که خودرو مناسبی برای تردد در شهر نیست .

از رقبای سانگ یانگ کوراندو می ‌توانیم نیسان رونیز و نیسان پاترول را نام ببریم که اتفاقا هر دو اینها از بهترین ‌ها در آفرود هستند .

نقد و بررسی فضای داخلی

اولین نکته­ ای که در نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 برای بخش فضای داخلی مشهود است ، مربوط به ابعاد این خودرو است که با توجه به طول و عرض مناسبش ، راحتی مناسبی برای سرنشینان فراهم می ­آورد و از این لحاظ از تمامی خودروهای کراس ­اور چینی که رقیب کراس ­اور کره ­ای می باشد ، یک سر و گردن بالاتر است . دیگر وقتش رسیده تا ذره­بین را برداشته و با ریزبینی موشکافانه این شاسی ­بلند موفق که زیاد معروف هم نیست . ابتدا نگاهی به داشبورد بیندازیم ؛

قسمتی که از ابعاد خوبی بهره می ­برد و با خطوط زیادی که بر روی خود دیده می شود ، که می ­تواند با سلیقه هر فردی ارتباط برقرار کند . دریچه­ های کولر و صفحه نمایش در کنار سیستم تهویه هوا از جمله لوازم میانی داشبورد هستند که می ­توان از آن ­ها نام برد . زیبایی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس در قسمت داخل کابین همچنان ادامه دارد ؛ طراحی خوش­دست فرمان با دکمه­ های تنظیم سیستم صوتی توانسته دل راننده­ ها را بدست آورد .

شخص راننده برای مشاهده اطلاعات سرعت ، دور موتور و سایر اطلاعاتی که بر روی کیلومتر شمار قرار دارد نیز قاعدتاً اشتیاق خواهد داشت زیرا صفحه کیلومتر شمار به بهترین نوع ممکن تعبیه شده که رضایت کارشناسان ما را نیز کسب می­ کند . از طرفی دیگر روکش درب­ ها کاملاً مدرن است و طیف رنگ تیره با دستگیره فلزی روشن ، در کنار روکش چرم صندلی از جمله نقاط قوتی قرار دارد که با اشاره آن­ ها دیگر می ­توان به­ راحتی بهترین نمره ممکن را برای نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 اهدا کرد .

نقد و بررسی بیرون خودرو

در نگاهی کلی ، اولین نکته ­ای که به ذهن تان می ­رسد حفظ اصالت است که در کنار این مورد طراح این خودرو توانسته عیب ­ها و نقصه ای طراحی را حل نماید و با همین تغییرات کوچک شاهد کراس­ اوری زیبا تر ، مدرن ­تر و شیک ­تر هستیم که باعث شده سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس را جزو شاسی­ بلند های زیبا قرار دهیم . ابتدایی ترین قسمتی که به ­چشم می­ خورد جلو پنجره ساده و خوش ­فرم هست که با تغییراتش نسبت به نسخه قبلی خود ، شاهد جلوه­ ای زیباتر از این خودروی کره ­ای داریم .

البته زه پائین سپر در کنار مه­ شکن زیبا و از همه مهم ­تر چراغ ­های خاص و منحصر به ­فرد از دیگر نکات مثبت طراحی بیرونی نیو کوراندو است . خطوط نامرتب اما در عین حال چشم ­نواز و رینگ­ های 5 پر از جمله نکاتی ­ست که در نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 برای بخش کناری می­ توان به آن اشاره کرد . در قسمت پشتی اما چراغ­ های دراز و بد فرم کمی تو ذوق می ­زند اما تا حدی سپر تیره خودرو در کنار دو اگزوزی که تعبیه شده است ، ظاهر اسپرتی به کوراندو می­ بخشد که البته نمی­ تواند ظاهر بد قسمت عقب سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس را بپوشاند .

در آخر نیز برای جمع بندی نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 در قسمت فضای بیرونی ، می ­توان نتیجه­ گیری دوگانه داشت ؛ زیرا از طرفی قسمت کناری و جلویی بسیار عالی ظاهر شده اما در قسمت پشتی امتیاز خوبی به نیو کوراندو نمی­ رسد .

نقد و بررسی رانندگی خودرو

سیستم تعلیق نسبتاً خوب ، تریم داخلی طرح چوب ، سیستم صوتی دارای بلوتوث ، 6 بلندگو ، 2 آمپلی ­فایر ، صفحه نمایش لمسی ، چهار دریچه هوا ، سیستم گرمایش صندلی ­ها ، زیر آرنجی عقب ، سانروف با سیستم تشخیص مانع و چراغ­ های LED خاص در صفحه کیلومتر شمار از جمله نکاتی هستند که در کنار موتور قوی نیو کوراندو ، موجب ثبت لحظات خوش در هنگانم رانندگی و سرنشینی در این خودرو می ­شود .

نقد و بررسی موتور

موتور 1.99 لیتری سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس ، حجمی ایده آل به ­نظر می­ رسد ؛ این موتور 4 سیلندری دارای 14 سوپاپ هست که می ­تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند و در کنار آن 197 نیوتون متر گشتاور باعث می­­ شود بتوانیم انتظارات خود را از این کره ­ای محبوب ، برآورده­ شده ببینیم . البته در عین توجه با اینکه صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه است ، سرعت کوراندو پرمیوم پلاس نهایتاً به 170 کیلومتر بر ساعت می ­رسد که عملکردی خوب محسوب نمی ­شود اما در کل می ­توان نمره خوبی به بخش فنی در نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 اهدا کرد .

نقد و بررسی ایمنی خودرو

هرچند که اطلاعاتی از تست تصادف این خودرو در وب سایت سانگ ‌یانگ وجود ندارد ولیکن به لطف امکانات ایمنی متعدد ، می ‌توان به ایمن بودن این خودرو امیدوار بود . کوراندوی جدید مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، سرنشینان عقب ، پرده ‌ای و جمعا به تعداد 8 عدد است . ترمز های جلو و عقب به صورت دیسکی بوده و علاوه بر ABS ، کوراندو دارای سیستم کنترل لغزش در شیب  ( HAS )، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ( EBD ) و سیستم کمک به پایداری خودرو   ESP )  ) است . همچنین می‌ توان به سنسور عقب ، پشت ‌سری ‌های فعال‌ شونده و کمربند های ایمنی سه ‌نقطه‌ ای محافظ جان تمام سرنشینان اشاره نمود .

نقد و بررسی ارزش خرید

سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس در حال حاظر با قیمتی بیش از نیم میلیارد در بازار قیمت دارد که کمی تامل برانگیز محسوب می ­شود . البته که واقعاً در بین تمامی خودروهای چینی جزو بهتری آن­ ها قرار دارد ولی این هم دلیل قانع­ کننده ­ای برای این قیمت زیاد نیست . البته در آخر از این نکته نگذریم که سانگ یانگ شرکتی کره ­ای محسوب می شود که در ابتدای تأسیس خود ژاپنی محسوب می­ شد اما با توجه به کیفیت محصولات خود ، بیشتر با خودروهای چینی مقایسه می ­شود .

سانگ یانگ کوراندو

مشخصات سانگ یانگ کوراندو

– مشخصات کارخانه تولید کننده :

1- کارخانه سازنده : سانگ یانگ

2- کشور تولید کننده : کره جنوبی

3- نام و مدل خودرو : سانگ یانگ کوراندو

4- نمایندگی فروش در ایران : رامک خودرو

– وزن و مشخصات بدنه :

1- کلاس بدنه : شاسی بلند

2- کلاس اتومبیل : J segment

3- فاصله دو محور : 2650 میلی متر

4- وزن : 1680 کیلو گرم

5- تعداد فضای سرنشینان : 5

6- ابعاد و نوع لاستیک چرخ های جلو : R18 255/55

7- ابعاد و نوع لاستیک چرخ های عقب : R18 255/55

– مشخصات فنی موتور  :

1- حجم موتور : 1998 سی سی

2- نوع موتور : بنزین سوز

3- تعداد سیلندر ها : 4

4- تعداد سوپاپ ها : 16

5- آرایش قرار گیری سیلندر ها : خطی مستقیم

6- محل قرار گیری موتور : موتور جلو

7- سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاشش چند نقطه ای

8- ظرفیت باک : 57 لیتر

9- حداکثر توان خروجی ( دور بر دقیقه  / اسب بخار ) : 150 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

10- حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه /  نیوتن متر ) :        197 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

– مشخصات جعبه دنده :

1- نوع جعبه دنده : اتوماتیک تیپ ترونیک

2- تعداد دنده ( جلو ) : 6

3- محور محرک : چهار چرخ متحرک

– مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

1- نوع سیستم تعلیق : –

2- تعلیق جلو : مک فرسون

3- تعلیق عقب : چند میله ای مولتی لینک

4- کمک فنرهای جلو : –

5- کمک فنرهای عقب : –

6- نوع سیستم فرمان : برقی

– مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

1- نوع سیستم ترمز : –

2- نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو :  دیسکی خنک شونده

3- نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب : دیسکی

– عملکرد فنی خودرو :

1- حداکثر سرعت : 166 کیلومتر در ساعت

2- شتاب 0 الی 100 ( برحسب ثانیه ) : 14.6 ثانیه

3- مصرف سوخت شهری : 10.9 لیتر در هر صد کیلو متر

4- مصرف سوخت جاده ایی : 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر

5- سیکل ترکیبی مصرف سوخت : 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر

بیشتر بخوانید:

بررسی کامل خودرو هوندا آکورد + مشخصات فنی و نقد آن

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.