نقد و بررسی کارشناسی خودرو سانگ یانگ نیو کراندو 2016

نقد و بررسی کارشناسی خودرو سانگ یانگ نیو کراندو 2016

سانگ یانگ کوراندو یک کراس اوور ساب کامپکت کره ‌ای است که نسل اول آن در سال 1969 معرفی شد در حالی که سانگ یانگ به زمانی معادل 27 سال برای معرفی نسل دوم آن نیاز داشت . کوراندو در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می ‌رسد که تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده است .

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو در سال 2015 و توسط رامک خودرو در بازار کشورمان عرضه شد ولی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد . نسل قبلی کوراندو بیشتر برای استفاده در مسیر های آفرود مناسب بود در حالی که مدل جدید یک خودرو کاملا شهری است .

سانگ یانگ

نقاط مثبت کوراندو نسل جدید :

1- امکانات رفاهی کامل

2- مصرف سوخت مناسب

3- خدمات پس از فروش خوب

4- چهره ای به روز وزیبا

نقاط منفی کوراندو نسل جدید 

1- بازار دست دوم تعریفی ندارد

2- فضای بار نسبتا کم

سانگ یانگ کوراندو 2017 دارای 4 ستاره ایمنی می باشد و از لحاظ ایمنی شرایط مناسبی دارد .

نقد کارشناسی سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو یک کراس اوور کوچک شهری کره ‌ای است که از سال 1969 تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد . نسل اول کوراندود در سال 1969 معرفی شد که البته خودرویی بر پایه جیپ CJ-7 بود . اما سانگ یانگ زمان زیادی را صرف کرد تا نسل دوم کوراندو را معرفی کند و این اتفاق نهایتا در سال 1996 رخ داد .

البته ما اینجا در مورد نسل سوم کوراندو صحبت می‌کنیم که در سال 2010 معرفی شد و البته کاملا تغییر ماهیت داد . بد نیست بدانید نام کوراندو از واژه‌ ی ( Korea Can Do ) به معنای ( کره می ‌تواند ) گرفته شده و کوراندو در کتاب گینس به عنوان پایدار ترین نام در صنعت خودرو کره به ثبت رسیده است .

نسل سوم سانگ یانگ کوراندو در سال 2010 و به عنوان یکی از محصولات در سری جدید خودرو های سانگ یانگ معرفی شد . کوراندو در کشور روسیه با نام نیو اکتیون به فروش می ‌رسد و اصولا نام گذاری خودروهای سانگ یانگ کمی عجیب است و در مناطق مختلف جهان ، با اسامی متفاوتی رو به ‌رو هستیم .

در حالی که نسل قبلی کوراندو یک خودرو دو در و مناسب برای استفاده‌های آفرود بود ، کوراندو جدید کاملا متحول شد به طوری که در نسل جدید با یک کراس اوور کوچک شهری رو به‌ رو هستیم . درست است که طراحی کوراندو مدرن و به‌ روز شده ولی همچنان حرف زیادی برای گفتن در مقابل رقبا ندارد . در نمای کلی خودرو تناسب دیده می ‌شود و چراغ‌ ها کمی حالت پهن بودن را القا می ‌کنند .

طراحی داخلی کوراندو هم مدرن شده و تریم دو رنگ به همراه قطعاتی از چوب ، تزئین کننده کابین هستند . کوراندو در مقابل رقیبی چون سوزوکی ویتارا از نظر طراحی عملکرد بهتری دارد اما اگر بخواهیم آن را با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج مقایسه کنیم ، کوراندو کار سختی در پیش خواهد داشت . سانگ یانگ کوراندو سواری نرم و با کیفیتی ارائه می ‌دهد که می‌ توان آن را یک نقطه قوت دانست .

سانگ یانگ کوراندو در ایران در دو تیپ پرمیوم و اپتیموم قابل خریداری است که از نظر فنی با یکدیگر تفاوتی ندارند ولی در آپشن ‌ها و تجهیزات رفاهی ، تیپ پرمیوم نسخه کامل‌ تری است . به عنوان مثال در نسخه پرمیوم ویژگی ‌هایی چون 8 عدد کیسه هوا ، سیستم ‌های ترمز و پایداری HSA ، ABS ، EBD ، ARP سیستم صوتی با 6 بلندگو و آمپلی فایر ، ورود و استارت بدون کلید ، کروز کنترل ، سنسور باران ، گرم کن صندلی‌های جلو و سنسور پارک عقب دیده می ‌شود .

همان طورگونه که گفته شد کوراندو در دو تیپ مختلف از نظر فنی یکسان است . موتور به کار رفته در سانگ یانگ کوراندو ، حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 150 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این قدرت به کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال داده می‌ شود . بنابراین کوراندو خودرو سریعی نیست و در مقابل رقبای هموطن خود هم گزینه سریعی به حساب نمی‌ آید .

با توجه به بازار دست دوم ضعیف و خدمات پس از فروش نه چندان قوی سانگ یانگ کوراندو ، بهتر است برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی به سراغ گزینه ‌های دیگر از جمله سوزوکی ویتارا ، میتسوبیشی ASX ، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج بروید .

مشخصات فنی سانگ ‌یانگ کوراندو

– خودرو :

1- نام خودرو : سانگ ‌یانگ کوراندو پرمیوم

2- کشور سازنده : کره جنوبی

3- سال ( طراحی ) : 2014

– مشخصات فنی :

1- موتور : 6 سیلندر 16 سوپاپه

2- حجم موتور : 1998 سی سی

3- تنفس موتور : تنفس طبیعی

4- انتقال نیرو : دو دیفرانسیل

5- حداکثر قدرت : 150 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

6- حداکثر گشتاور : 197 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

7- جعبه دنده : خودکار 6 سرعته تیپ ترونیک

8- شتاب 0 تا 100 : 14.6 ثانیه

9- حداکثر سرعت : 166 کیلو متر در ساعت

10- وزن : 1680 کیلو گرم

11- اندازه ( میلی متر ) : 4410 طول – 1558 عرض – 1675 ارتفاع

12- فاصله بین دو محور : 2650 میلی متر

– مصرف سوخت و استاندارد ها :

1- مصرف سوخت داخل شهر : 10.9 لیتر در هر صد کیلو متر

2- مصرف سوخت خارج از شهر : 7.2 لیتر در هر صد کیلو متر

3- مصرف سوخت ترکیبی : 8.5 لیتر در هر صد کیلو متر

4- حجم باک : 57 لیتر

5- استاندارد آلایندگی : یورو 5

6- میزان تولید CO2 : 198 گرم در هر کیلو متر

7- استاندارد امنیت : –

– تجهیزات و امکانات :

1- ترمز و پایداری : ترمز های دیسکی در محورهای جلو و عقب – ABS – EBD – ESP – ARP – HSA

2- کیسه هوا : کیسه هوا برای سرنشینان جلو – سرنشینان عقب – پرده‌ای ( 8 عدد کیسه هوا )

3- سیستم صوتی : قابلیت پخش CD و MP3 – بلوتوث – 6 بلند گو و آمپلی ‌فایر – نویگیشن به صورت سفارشی – قابلیت پخش DVD به صورت سفارشی

4- دیگر تجهیزات : سیستم ورود بدون کلید – دکمه استارت موتور – انتقال نیرو به چهار چرخ ( دو دیفرانسیل ) – آینه میانی الکتروکرومیک – مه‌ شکن جلو و عقب – سنسور باران – کروز کنترل – تهویه مطبوع خودکار – آینه‌ های جانبی با گرم کن و تاشو برقی – سانروف – تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت – گرم کن صندلی ‌های جلو – روکش چرمی صندلی ‌ها – سنسور نور – قابلیت تعویض دستی دنده از روی فرمان و سردنده – رینگ 17 اینچی آلومینیومی – بال عقب – توری و کاور صندوق بار – سنسور عقب – پشت سری ‌های فعال شونده

نقد و بررسی فضای داخلی

اولین نکته­ ای که در نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 برای بخش فضای داخلی مشهود است ، مربوط به ابعاد این خودرو است که با توجه به طول و عرض مناسبش ، راحتی مناسبی برای سرنشینان فراهم می ­آورد و از این لحاظ از تمامی خودرو های کراس­ اور چینی که رقیب کراس ­اور کره­ ای می باشد ، یک سر و گردن بالاتر است .

دیگر وقتش رسیده تا ذره­ بین را برداشته و با ریزبینی موشکافانه این شاسی­ بلند موفق که زیاد معروف هم نیست بپردازیم ؛ ابتدا نگاهی به داشبورد بیندازیم ؛ قسمتی که از ابعاد خوبی بهره می ­برد و با خطوط زیادی که بر روی خود دیده ، می ­تواند با سلیقه هر فردی ارتباط برقرار کند . دریچه­ های کولر و صفحه نمایش در کنار سیستم تهویه هوا از جمله لوازم میانی داشبورد هستند که می ­توان از آن ­ها نام برد . زیبایی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس در قسمت داخل کابین همچنان ادامه دارد ؛

طراحی خوش ­دست فرمان با دکمه­ های تنظیم سیستم صوتی توانسته دل راننده­ ها را بدست آورد . شخص راننده برای مشاهده اطلاعات سرعت ، دور موتور و سایر اطلاعاتی که بر روی کیلومتر شمار قرار دارد نیز قاعدتاً اشتیاق خواهد داشت زیرا صفحه کیلومتر شمار به بهترین نوع ممکن تعبیه شده است . از طرفی دیگر روکش درب­ ها کاملاً مدرن است و طیف رنگ تیره با دستگیره فلزی روشن ، در کنار روکش چرم صندلی از جمله نقاط قوتی قرار دارد که با اشاره آن­ ها دیگر می ­توان به­ راحتی بهترین نمره ممکن را برای نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 اهدا کرد .

سانگ یانگ

نقد و بررسی بیرون خودرو

در نگاهی کلی ، اولین نکته ­ای که به ذهن تان می ­رسد حفظ اصالت است که در کنار این مورد طراح این خودرو توانسته عیب ­ها و نقص­ های طراحی را حل نماید و با همین تغییرات کوچک شاهد کراس­ اوری زیبا تر ، مدرن ­تر و شیک­ تر هستیم که باعث شده سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس را جزو شاسی­ بلند های زیبا قرار دهیم .

ابتدایی ترین قسمتی که به ­چشم می­ خورد جلو پنجره ساده و خوش ­فرم هست که با تغییراتش نسبت به نسخه قبلی خود ، شاهد جلوه ­ای زیبا تر از این خودروی کره ­ای داریم . البته زه پائین سپر در کنار مه­ شکن زیبا و از همه مهم ­تر چراغ ­های خاص و منحصر به ­فرد از دیگر نکات مثبت طراحی بیرونی نیو کوراندو است . خطوط نامرتب اما در عین حال چشم­ نواز و رینگ­ های 5 پر از جمله نکاتی ­ست که در نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 برای بخش کناری می­ توان به آن اشاره کرد .

در قسمت پشتی اما چراغ­ های دراز و بد فرم کمی تو ذوق می ­زند اما تا حدی سپر تیره خودرو در کنار دو اگزوزی که تعبیه شده ، ظاهر اسپرتی به کوراندو می­ بخشد که البته نمی­ تواند ظاهر بد قسمت عقب سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس را بپوشاند . در آخر نیز برای جمع بندی نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 در قسمت فضای بیرونی ، می ­توان نتیجه­ گیری دوگانه داشت ؛ زیرا از طرفی قسمت کناری و جلویی بسیار عالی ظاهر شده اما در قسمت پشتی امتیاز خوبی به نیو کوراندو نمی­ رسد .

نقد و بررسی موتور

موتور 1.99 لیتری سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس ، حجمی ایده آل به­ نظر می­ رسد ؛ این موتور 4 سیلندری دارای 14 سوپاپ هست که می ­تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند و در کنار آن 197 نیوتون متر گشتاور باعث می ­­شود بتوانیم انتظارات خود را از این کره­ ای محبوب ، برآورده­ شده ببینیم . البته در عین توجه با اینکه صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه است ، سرعت کوراندو پرمیوم پلاس نهایتاً به 170 کیلومتر بر ساعت می ­رسد که عملکردی خوب محسوب نمی ­شود اما در کل می توان نمره خوبی به بخش فنی در نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس 2018 اهدا کرد .

نقد و بررسی ایمنی خودرو

هرچند که اطلاعاتی از تست تصادف این خودرو در وبسایت سانگ ‌یانگ وجود ندارد ولیکن به لطف امکانات ایمنی متعدد ، می ‌توان به ایمن بودن این خودرو امیدوار بود . کوراندوی جدید مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، سرنشینان عقب ، پرده ‌ای و جمعا به تعداد 8 عدد است . ترمز های جلو و عقب به صورت دیسکی بوده و علاوه بر  ABS ، کوراندو دارای سیستم کنترل لغزش در شیب ( HAS )، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ( EBD ) و سیستم کمک به پایداری خوردو ( ESP ) است . همچنین می ‌توان به سنسور عقب ، پشت‌ سری‌ های فعال ‌شونده و کمربند های ایمنی سه‌ نقطه‌ ای محافظ جان تمام سرنشینان اشاره نمود .

نقد و بررسی ارزش خرید

سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس در حال حاظر با قیمتی بیش از نیم میلیارد در بازار قیمت دارد که کمی تامل برانگیز محسوب می ­شود . البته که واقعاً در بین تمامی خودرو های چینی جزو بهترین ها قرار دارد ولی این هم دلیل قانع ­کننده­ ای برای این قیمت زیاد نیست . البته در آخر از این نکته نگذریم که سانگ یانگ شرکتی کره­ ای محسوب می ­شود که در ابتدای تأسیس خود ژاپنی محسوب می ­شد اما با توجه به کیفیت محصولات خود ، بیشتر با خودرو های چینی مقایسه می ­شود .

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو جذاب تویوتا جی تی 86 + مزایا و معایب آن

منبع: همراه مکانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.