علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین+هواگیری رادیاتور 405، سمند، 206،ال90

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین+هواگیری رادیاتور 405، سمند، 206،ال90

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز در این پست برای شما آموزش علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین+هواگیری رادیاتور 405، سمند، 206،ال90 را تهیه کرده ایم،مطالعه کنید و امیدواریم که این مطلب مفید و کارامد باشد و همچنین خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

از راحت ترین راه های بررسی هوا گرفتن رادیاتور و سیستم خنک کاری، دست زدن به شیلنگ ها و مجاری آن در هنگام گرم بودن پیشرانه است که وجود هوای تحت فشار در آن به خوبی حس خواهد شد.
هم چنین در زمان سرد بودن آب رادیاتور، با باز کردن درب رادیاتور، صدای خروج هوا شنیده خواهد شد.
هوا گرفتن رادیاتور می تواند علت های مختلفی داشته باشد که رایج ترین آنها نیم سوز شدن و یا سوختن کامل واشر سرسیلندر است و یا با وجود نشتی بسیار کوچک در یک قسمت و خروج آب از آن در حین کارکرد موتور، هوا جایگزین شده و سیستم خنک‌کاری هوا بگیرد. همچنین خرابی درب رادیاتور نیز از دیگر علل شایع در بروز این اتفاق است.
اهمیت هواگیری موتور اتومبیل

انتقال حرارت در سیستم خنک کننده اغلب اتومبیل های امروزی بوسیله مایعات بر پایه آب انجام میشود. حرارت حاصل از احتراق موتور بوسیله مایع سیستم خنک کننده به رادیاتور منتقل میشود و رادیاتور در تماس با هوا حرارت مایع سیستم خنک کننده یا همان اب و ضد یخ را پایین می آورد. علت استفاده از مایع(آب و ضد یخ) در سیستم خنک کننده خاصیت رسانایی حرارتی و سرعت قابل قبول انتقال آن است. بیشترین حرارت در موتور اتومبیل مربوط به محفظه احتراق است که تقریبا در بالاترین سطح وجود آب قرار دارد، در صورت وجود هوا در سیستم خنک کننده، هوا بدلیل سبک بودن در بالاترین قسمت و در مجاورت محفظه احتراق قرار میگیرد. از آنجایی که هوا مانند آب رسانای خوبی برای انتقال حرارت نیست باعث بالا رفتن سریع دمای سرسیلندر میشود . با چرخش آب داخل موتور و برخورد آن با قسمتهای بسیار داغ پشت محفظه احتراق بخار و هوای بیشتری تولید شده و حرارت موتور را تشدید میکند. ادامه این روند باعث داغ شدن بیش از حد موتور، سوختن واشر سر سیلندر و آسیب جدی به موتور میشود.

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

چه اتومبیل هایی نیاز به هواگیری دارند؟

واضح و روشن است اتومبیل هایی که دارای هر نوع پیچ یا خروجی هوا برای سیستم خنک کننده میباشند در صورت تخلیه آب به هر دلیلی برای جایگزین کردن مجدد مایع خنک کننده نیاز به هواگیری دارند . هواگیری همیشه به معنی باز کردن پیچ خروجی هوا نیست، در اتومبیل هایی که فاقد پیچ هواگیری هستند باید بعد از اضافه کردن آب به رادیاتور یا مخزن تحت فشار آب مدتی منتظر بمانید تا آب وارد تمام مجاری موتور شود، بعد از روشن کردن موتور نیز باید پس از چند دقیقه سطح آب را مجددا برسی کنید و درب مخزن یا رادیاتور را ببندید . اما در اتومبیل هایی که دارای پیچ هواگیری هستند گذشت زمان و روشن کردن موتور اتومبیل باعث جابجایی آب در موتور و بیرون آمدن هوا نمیشود و باید هواگیری به صورت صحیح انجام شود.
روش صحیح هواگیری موتور

برای هواگیری صحیح موتور اتومبیل باید در ابتدا در حالی که موتور اتومبیل خاموش است تمام پیچ های هواگیری را باز کنید. سپس درب رادیاتور یا مخزن آب را باز کرده و مایع مخصوص یا مخلوط آب و ضد یخ را درون رادیاتور یا مخزن بریزید. اتومبیل در هنگام هواگیری باید در محل صاف و بدون شیب باشد . بعد از مدتی هوای داخل سیستم از پیچ های هواگیری خارج شده و آب از آنها خارج میشود، بعد از اتمام هوا و خروج آب بدون قطع و وصل شدن از هر پیچ هوا آن را ببندید . این کار را در مورد تمام پیچهای هواگیری انجام دهید. اگر از یکی از پیچهای هواگیری آب خارج نشد موتور را روشن کنید تا هوا به کلی خارج شده و آب بدون قطع شدن بیرون بیاید. بعد از بسته شدن تمام پیچ های هواگیری موتور را روشن کنید و سطح آب را درون رادیاتور یا مخزن مجددا برسی کنید. پس از اطمینان از کافی بودن سطح آب در مخزن یا رادیاتور درب آن را ببندید .

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

دلایل هوا گرفتن سیستم خنک کننده

هوا گرفتن سیستم خنک کننده دلایل متعددی دارد، مهمترین علت هواگرفتن سیستم خنک کننده اتومبیل نشتی در یکی از قسمت های سیستم است، بدین ترتیب که با خروج آب از سیستم هوا جایگزین آن شده و باعث بروز مشکل در عملکرد آن میشود. فشار آب سیستم خنک کننده در حالت داغ تا حدود زیادی بالا میرود و ممکن است آب از هر روزنه ای به بیرون نشت کند، بعد از روشن شدن فن و پایین آمدن نسبی دمای آب از فشار داخل سیستم کاسته شده و خلأ ایجاد شده باعث ورود هوا از سوپاپ درب مخزن آب می شود. تکرار این عمل باعث ورود مقدار زیادی هوا در سیستم و در نتیجه داغ کردن یا جوش آوردن موتور میشود.

یکی از دلایل مهم هوا گرفتن رادیاتور یا سیستم خنک کننده اتومبیل نشتی واشر سر سیلندر است. در اتومبیل های قدیمی بدلیل پایین بودن نسبت تراکم در سیلندر معمولا سوختن واشر سرسیلندر با نشتی آب در روغن همراه بود که اصطلاحا به این حالت قاطی کردن آب و روغن میگفتند. در اتومبیل های امروزی به دلیل بالا بودن نسبی درصد تراکم و در نتیجه فشار بالای محفظه احتراق در صورت بروز هر گونه اشکال در واشر سرسیلندر قبل از ورود آب به داخل روغن ورود گازهای فشرده شده حاصل احتراق موتور به سیستم خنک کننده باعث هوا گرفتن رادیاتور میشود. خرابی واشر سرسیلندر معمولا به صورت مرحله ای اتفاق می‌افتد، بدین ترتیب که در ابتدا هوای کمی وارد سیستم خنک کننده میشود که با باز کردن هفتگی درب رادیاتور یا مخزن آب خارج میشود. در مرحله بعد مقدار هوا زیاد شده و باعث باد کردن شلنگ های آب و اختلال در سیستم خنک کننده میشود.

تشخیص علت هوا گرفتن رادیاتور

بطور کلی می‌توان گفت هوا گرفتن رادیاتور یا سیستم خنک کننده در صورت باد کردن شلنگ های آب معمولا بخاطر اشکال در واشر سرسیلندر است. برای اطمینان از این موضوع میتوان درب رادیاتور یا مخزن آب را در حالت صبحگاهی یا سرد بودن کامل موتور باز کرد. در صورت خروج هوا از سیستم در حالت سرد میتوان از سوختن واشر سرسیلندر اطمینان حاصل کرد. در مراحل شدیدتر سوختن واشر سرسیلندر باعث بد کار کردن (تک کار کردن ) موتور در ابتدای روشن شدن میشود.

هوا گرفتن سیستم خنک کننده بدون باد کردن شلنگ ها معمولا به خاطر نشتی در یکی از اتصالات سیستم است. در بعضی اوقات خرابی درب مخزن آب نیز باعث خروج آب در هنگام داغ شدن و هوا گرفتن رادیاتور میشود. ممکن است نشتی آب در شرایط خاص مانند لحظات قبل از روشن شدن فن رادیاتور یا باز شدن ترموستات اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی میتوان با روشن گذاشتن موتور اتومبیل تا زمان داغ شدن کامل موتور و روشن شدن فن با برسی نقاط مختلف اتصالات و قطعات سیستم خنک کننده محل نشتی را پیدا کرد.

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

هواگرفتن بدلیل باز کردن درب مخزن آب یا رادیاتور

در بین بسیاری از رانندگان مشهور است که باز کردن درب رادیاتور یا مخزن آب در حالت گرم باعث هوا گرفتن سیستم خنک کننده میشود. هوا گرفتن بعد از باز کردن درب رادیاتور یا مخزن آب هنگامی اتفاق می افتد که بعد از باز کردن درب مقداری آب از سیستم خارج شود. در این حالت بعد از خروج آب، باقی مانده آن پایین رفته و مقدار زیادی هوا وارد سیستم خنک کننده میشود که برای خروج آن باید رادیاتور یا مخزن را پر از آب کرده و هواگیری بصورت صحیح انجام شود .

گاهی نیز منظور از هوا گرفتن سیستم، خروج فشار هوای داخل سیستم در حالت گرم است. سیستم خنک کننده اغلب اتومبیل های امروزی تحت فشار است. فشار داخل سیستم خنک کننده باعث بالا رفتن نقطه جوش آب میشود. در صورت باز کردن درب رادیاتور یا مخزن آب در حالت گرم با خروج هوا فشار از بین رفته و در صورت رسیدن دمای آب موتور به صد درجه موتور جوش آورده و آسیب می‌بیند. در بسیاری از اتومبیل ها رسیدن دمای آب به صد درجه دور از انتظار نیست، از این رو باید همیشه سیستم خنک کننده تحت فشار باشد. بنابر این چنانچه به هر دلیلی درب رادیاتور یا مخزن آب در حالت گرم باز شود، حتی در صورت عدم خروج آب از سیستم، لازم است قبل از بستن درب، دمای آب بوسیله ریختن آب روی رادیاتور و یا گذر زمان به نصف درجه نرمال برسد.

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

مایع خنک‌کننده یا همان آب رادیاتور مایعی است ترکیبی از آب مخصوص و ضد یخ که وظیفه خنک کردن موتور را بر عهده داد. دلایل متعددی جهت تعویض این مایع خنک‌کننده وجود دارد. از دلایل تعویض آب رادیاتور می‌توان به تعویض دوره‌ای آن که معمولا هر یک سال یک‌بار انجام می‌گیرد یا کم شدن آب رادیاتور به دلیل نشتی موجود در اتصالات سیستم خنک‌کننده، اشاره نمود.
به هر دلیلی که نیاز باشد مایع خنک‌کننده تعویض یا تکمیل گردد بایستی عمل هواگیری انجام گیرد. اگر در مخزن رادیاتور و اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور هوا وجود داشته باشد عمل خنک‌کاری به خوبی انجام نگرفته و بسا ممکن است خسارات مالی سنگینی را تحمیل نماید که اصطلاحا سوختن موتور از عوارض آن می‌باشد.
و اما برای هواگیری رادیاتور خودرو بسته به اینکه سیستم خنک‌کننده دارای منبع کمکی انبساط باشد یا خیر، دو روش وجود دارد:

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

هواگیری در سیستم خنک‌کننده بدون منبع کمکی انبساط:
در این حالت باید آنقدر آب به درون رادیاتور بریزیم تا کلیه حباب‌های آب خارج شود و باید برای هواگیری درست، این کار در حالتی انجام شود که موتور خودرو روشن باشد. همان‌گونه که در تصاویر زیر مشخص است بعد از تکمیل اضافه نمودن آب، هیچ حبابی نباید خارج گردد:

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

هواگیری در سیستم خنک‌کننده مدار بسته (دارای منبع کمکی انبساط):
در این روش ابتدا منبع کمکی را پر از آب رادیاتور نموده سپس آن‌را از محل خود خارج کرده و در ارتفاع بالاتری از رادیاتور قرار می‌دهیم سپس شیر آب تخلیه رادیاتور که معمولا در قسمت پایین رادیاتور قرار دارد را باز می‌کنیم تا هوای درون رادیاتور کاملا تخلیه شود.
مراحل انجام این کار را در تصاویر زیر مشخص شده‌اند:

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206

علت هوا گرفتن رادیاتور ماشین 405، سمند، 206گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

مطالب مرتبط:

آموزش روش های هواگیری رادیاتور خودرو برلیانس

بهترین و مناسب ترین آب رادیاتور ماشین چیست؟

چرا داخل رادیاتور رسوب می گیرد + علت کم شدن آب رادیاتور ماشین

علت کم کردن آب رادیاتور ماشین پژو پارس ،پراید ،سمند ،۲۰۶ ،ال ۹۰

آموزش تعویض رادیاتور بخاری پراید + عکس

دلیل آب کم کردن خودرو و کم شدن آب رادیاتور ماشین چیست؟

آموزش تعویض ضدیخ پراید ،پژو 405،سمند ،206 ،پارس+فیلم

53 نظر

  1. درود
    ماشین من یه تاکسی سمند دوگانه سوز مدل ۸۸هست تعمیر اساسی شامل تعویض بلوک ( سیلندر) بوش، پیستون ، رینگ ، رینگ ، اویل پمپ ، سرسبلندر ، واتر پمپ و کلیه شیلنگها و غیره کردم بعد از تعمیر که از تعمیرگاه اومدم بیرون متوجه شدم شیلنگ بعد ترموستات به سمت رادیاتور کمی باد کرده و از بغل رادیاتو نشتی آب وجود دارد به رادیاتور سازی رفتم وراداتور سرویس کردم ورادیاتور ساز گفت رادیاتور ساز گفت رادیاتور مشکل نداره چون شیلنگ باده کرده مشکل از موتور هست مجدا به تعمیرگاه برگشتم وموتور را مجدا باز کردم واورینگ پیستون و سر سیلندر را دوباره تعویض کردم وکلیه قطعات راکه‌عوض کرده بودم مجداچک وعوض کردم ولی باز هم شلینگ بعداز ترموستات باد میکنه وازفشار زیاد از پهلوی رادیاتور نشتی آب داره تمام وکلیه قسمتهای موتوردوبار باز کردم در ضمن من دیروز درب راداتور را عوض کردم ولی باز درپهلوی رادیاتور نشتی آب ودر قسمت شیلنگ رادیاتورباد وجود داره ازدوستان عزیز خواهشمدم اگر اطاعاتی در این زمینه دارند من را راهنمایی کنند … با سپاس فراوان

  2. بهترین کار ممکن،هیچ بحثی توش نیست،اگه کسی هم خواست مهندس بازی کنه ،دنباله بیکار موندن خودشه که ۴نفر ناواردو سرکیسه کنه.

  3. اگه آب کم نمیکنه ،درب قالپاق موتور سفیدک نزده،آب رادیات تغییر رنگ نداده،آمپر آب بالا نمیره ونرماله،خصلت ژن xu7 همینجوریه،یک لوله از پیچ هوا گیری برنج بکش به زیر درب رادیات،والسلام

  4. عبدالرضا

    سلام من ماسینم پارس سال دوگانه هستش سال 98 سرسیلند و همه عوًض کردم پارسال بخاری گرم نمی کرد هوا گرفت بخاری درست شد بعد از اون صبح ها ماشین سرد هستش درب رادیاتور باز می کنم هوا با فشار بیرون میاد هم رادیاتور دربش عوض کردم مشکل هنوز هستس به نظرتان چکار کنم تشکر

  5. رفسنجان

    ماشین من ۲۰۶ هست همش هوا میگرفت داغ میکرد بعد دیدم از پیچ هواگیری برنجی بغل متور اب میچکه قطره قطره و هرز شده

    • سلام یه چنتا کلیپ تو اینترنت هست که میاد منبع انبساط برای موتور ۴۰۵ نصب میکنه یا یکی دیگه میاد یه شلنگ از پیچ برنجی به درب رادیاتور میاره ،نمیدونم جواب میده یا نه ولی راه حل های منطقی ای به نظر میرسن

  6. سلام وادب واحترام
    ماشین پژو۴۰۵
    رادیاتش نشتی داشت عوض کردم اونم بخاطرریختن ضدیخ،حال رادیاتورعوض کردم ماشین صبح هاسردکه است درب رادیات که بازمیکنم فقط یه صدای هوای کمی میادبیرون بدون فشارآب،به مکانیک نشون دادم میگه هیچ علائمی ازواشرسوختن نداره وبدون ایرادماشینت،ولی ازنظرمن شیلنگ هانسبت به قبل یه کم بادمیکنه
    میخام برم جاده بدلیل گرفتاری بازن وبچه موندم چیکارکنم

  7. آقا سعید شما چون تو جاده میرید سرعت بین 80 تا 110 آمپر میکشه بالا مشکل از رادیاتتون هست

  8. یکی از دلایل اصلی هواگرفتن داخل رادیات ، نشتی جنت ها یا همون شیلنگ های متصل به رادیات هست…در خودروهای دوگانه سوز میتونه رگولاتور گاز هم تاثیر داشته باشه ، در خودروهایی که تازه واشر عوض کردن اگر این مشکل وجود داره احتمال زیاد تعمیرکارتون یه جای کارش می لنگیده و قبل تعویض و بعد اون قسمت های مرتبط رو کامل بررسی نکرده ، دلیل دیگر هم میتونه اورینگ های دور بوش ها باشه…یه نکته خیلی مهم این که ماشینی که یه بار واشر زد چون سرسیلندر کف تراشی میشه از حالت استانداردش خارج میشه و در دفعات بعدی خیلی زودتر دچار واشر زدن میشه دلیلشم کاهش ضخامت سرسیلندر هست که موجب به هم ریختن آب بندی اون میشه…سعی کنید اگه دوبار بیشتر میشه که واشر عوض میکنید ، بجای تعویض مجدد واشر اگه تونستین یه سرسیلندر نو بندازین تا مدتی از واشر زدن های بی دلیل راحت بشین…برای جنس سرسیلندر هم میتونین برند الدورا رو مدنظر قرار بدین.یه نکته دیگه :
    اگه آدمی هستین که زیاد اهل چک کردن ماشین و رسیدن به خودروتون نیستین و فقط یه ماشین میخواین که بی آزار باشه و مراقبت زیادی نخواد سعی کنین سمت ماشین های پژو با موتور XU7 نرین چون واقعا مراقبت از سطح آب خودرو و آمپر لازم دارن ، اگه بودجه تون کمه میتونید سمت خودروهای بی آزاری مثل گروه سایپا و اگه بودجه بهتری دارین به تندر 90 فکرکنین…در پایان بگم این نوشته ها رو از سر دلسوزی گفتم و امیدوارم به کارتون بیاد

    • درودبشرفت عالی

    • حسین مقدسی

      سلام من یه پیکان وانت مدل ۸۶ دارم رادیاتور ماشینم ترک داشت دادم درست کنن گفت ترکش زیاده خرجش زیاد میشه بهتره سرویس کامل کنی منم یک ملیون دادم سرویس کامل کرد سیخ زدن و غیره … .
      ولی هنوزم جوش میاره و کم میکنه آب رو.
      بعد ترمستات رو کامل حذف کردم ولی هنوزم یکی دوتا سوراخ ریز داره اما هم جوش میاره هم کم میکنه آب رو.
      بهم گفتن واشر سر سیلند رو چک کن اما آب روغن قاطی نمیکنه و ماشین دود نمیکنه به نظرتون من چیکار کنم؟
      ممنونتون میشم راهنمایی کنین چون هم وضع مالیم خوب نیست هم کارو بارم خراب شده هم این ماشین اگه نباشه واقعا از نون خوردن می افتم.
      ایمیلم رو قسمت ایمیل ذکر کردم h0909405 اتساین جیمیل دات کام هستش.

      • دوست عزیز میری لوازم یدکی میگی یک نشتی گیر میخوام،مارک سپاهان رهنورد که یک بطری مشکی هست هم جواب داده هم قیمتش ۵۰هزار تومن خوبه،میگیری وبعد موقعی که ماشینت سرده میریزی توی رادیاتور،بعد یکساعتی ،دوساعتی باهاش دور میزنی تا کارش رو انجام بده مایع نشتی گیر،فردای اونروز تازه که خواستی ماشینتو روشن کنی آب رادیاتت رو چک کن،اگه آب کم نکرده بود که هیچ،ولی اگه دیدی بازم آب کم کرده ومیکنه بدون مشکل رادیاتور یا واتر پمپ داری،ضمنا اول از همه ترموستات ماشینتو بذار سر جاش،بعد نشتی گیر بریز،قبل ریختن خوب تکون بده.آب مخصوص رادیاتور بریزی

      • سلام عزیز دل، امکان داره از واشر سر سیلندر باشه که در حال سوختنه ولی هنوز به حد قاطی کردن اب و روغن نرسیده باشه ولی به هر حال کم کم واشرو میزنه

  9. سلان دوستان ماشین من روآ چند وقت پیش تو جاده میرفتم شیلنگم ترکید متوجه نشدم امپرم رسید وسط سریع فهمیدم کشیدم کنار ماشین خاموش کردم شیلنگ وعوض کردم هواگیری هم مرتب کردم و راه افتادم بعد یک مدت ماشینم دوباره جوش میاورد ب تعمیر کار نشون دادم گفت واشر نزده از ریگلاتور گازه هوا با گاز قاطی میشه شیلنگات باد میکنه الان تو یک هفته ۳بار پرده گاز وآبم و عوض کردم تو شهر امپر بالا نمیاد تو جاده که میرم میاد بالا دوباره هوا میگیره خواهش میکنم یه راهی بهم بگین ب هرکی ماشینو نشون دادم میگن سالمه نباید اینحوری بشه کسی نمیفهمه مشکلش چیه
    صبح ها نه ماشین بد کار میکنه نه آب وروغن قاطی کرده مثل ساعت کار میکنه ولی مشکلم فقط پرده آب ریگلاتورمه چرا اینجوری میشه دلیلش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا جواب بدید موندم واقعا!

    • واشر سر سیلندت مشکل داره دوست عزیز

    • سلام رادیاتور اگه باد سرد میزنه احتمالا ترموستات خرابه بعد ی دیاگ بذار شاید خطا داشته باشه احتمال خرابی آمپر آب هم هست

  10. سلان دوستان ماشین من روآ چند وقت پیش تو جاده میرفتم شیلنگم ترکید متوجه نشدم امپرم رسید وسط سریع فهمیدم کشیدم کنار ماشین خاموش کردم شیلنگ وعوض کردم هواگیری هم مرتب کردم و راه افتادم بعد یک مدت ماشینم دوباره جوش میاورد ب تعمیر کار نشون دادم گفت واشر نزده از ریگلاتور گازه هوا با گاز قاطی میشه شیلنگات باد میکنه الان تو یک هفته ۳بار پرده گاز وآبم و عوض کردم تو شهر امپر بالا نمیاد تو جاده که میرم میاد بالا دوباره هوا میگیره خواهش میکنم یه راهی بهم بگین ب هرکی ماشینو نشون دادم میگن سالمه نباید اینحوری بشه کسی نمیفهمه مشکلش چیه
    صبح ها نه ماشین بد کار میکنه نه آب وروغن قاطی کرده مثل ساعت کار میکنه ولی مشکلم فقط پرده آب ریگلاتورمه چرا اینجوری میشه دلیلش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • شلنگهای اب ریگلاتور رو یکسره کنید ماشین رو با بنرین راه ببرین اگه باز هم امپر بالا اومد یا هواگرفت از واشره اگر درست شد از ریگلاتوره

  11. واشر سرسیلندر را عوض کردم سوپاپ و رینگ و سیلندر هم نو است ولی در حالت صبحگاهی رادیاتور هوا دارد و آب با فشار بالا میزند
    ماشینم پژو 405 دوگانه فابریکه

    • سلام،ماشینم،سمند مدل نود و دو،هست،ی سوال دارم، هر روز صبح ک درب رادیاتور را باز میکنم هوا ازش خارج میشه،آب کم نمیکنه فن ها ب موقع کار میکنن،گل نزده تو درب رادیاتور،سفیدک نزده،آب روغن قاطی نکرده،درب رادیاتور هم عوض کردم،با تک استارت هم روشن میشه و ریپ نمیزنه و خیلی صاف هم کار میکنه،فقط مشکل همین هوایی ک خارج میشه، آگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه

    • واتر پمپ یا آب بندی نداره یا اینکه بلبرینگ خورد کرده که اینجوری میشه واتر پمپتو درست کن

  12. واشر سر سیلندر و بوش و رینگ عوض شده سرسیلندر هم نوعه سوپاپ هم نوعه ولی در حالت صبحگاهی هنگام باز شدن درب رادیات رادیاتور هوا دارد . ماشین پژو 405 دوگانه فابریگ
    لطفا جواب بدید

    • یکم هوا موردی نداره ، اگه زیاد پر فشار باشه و فشار شدیدی داشته باشه ایراد داره ، هوای جزیی که خارج میشه از درب رادیات طبیعیه

  13. سلام ماشین شما دوگانه سوز اگر باشد ازلیگلاتور گاز گاز وارد اب می شود صد در صد که احتمال پکیدن رادیاتور هم دارد به یک متخصص گاز مراجعه کنی

  14. محمد رضا

    سلام دوستان بالای رادیاتور پرس باز شده بود رادیات عوض کردم و صفر انداخت ک دیگه هیچ مشکلی نداشت اب کنج نمی کرد هوا هم نمی داد اما بعد از ده روز یک صبح ک درب رادیاتور باز کردم آب با فشار بیرون زد مکانیک گفت واشر زده سر سیلندر باز کردم واشر تعویض کردم تراشکاری بردم چک شد
    بعد از حدود 40 دقیقه هوا گیری طول کشید
    ک جنت صفت میشه بردم ردیات سازی نشون دادم گفت رادیاتور مشکل نداره
    اعلان دو روزه ماشین گرفتم ک صبح درب رادیات باز میکنم هوا با فشار بیرون میده لطفا راهنمایی کنید

  15. سلام ٤٠٥داوم،ضد يخ ريختم
    بعدش نشتي داره از سمت پيچ تخليه واسكازين،
    بعدش هوا ميگيره موتور،واشر سوزوند ،الان موتور باز شده ودارم واشر تعويض وسرسيلند را هم تراشكاري ،نشتي ابش بنظرتون از كجاست ،شيلنگها سالمه

  16. ناصر عبدالهی

    سلام.آیا میشود با سرنگ از منبع انبساط آب کشی بعد جاش مایع خنک کننده اضافه کرد البته موقع خاموش و سرد بودن موتور ..؟؟؟

  17. سلام دوستان یه راهنمایی فنی به همه دوستان واشر سوار میکنم‌چون خودم هم پژو دارم واین‌مشکلوداشتم ماشین پژو خیلی حساسه ازلحاظ هواگیری وخدایی نکرده یه لحضه یه کوجولو نشستس اب ازشلنگی داشته باشید به همون اندازه هواواردموتورمیشه یاخرابی درب رادیات یا خرابی رگلاتور گاز که ا نم باعث هواگرفتن موتورمیشه.پس دراین صورت تامتوجه بشین پدرموتوردرمیاد.شما میتونید برای جلوگیری ازاین کار ازاون پیچ مسی رنگ که اچار الن ۵ میخوره یه شیلنگ وصل میکنید به طول نیم الی یک متر درب رادیاتو بارمیکند ودقیقا ازگلوه رادیات بامته ده سوراخ میکنید که د۳یقا وقتی درب را یات بسته بشه سوراخ زیر درب بیفته ویه عدد والف تیوپلس لاستیک ازداخل واردسوراخی که کردید میکنید وازبیرون باانبر دست بیرون میکشیدنش تاجابیفته.حالا سوزنشو بااچارمخصوص بازمیکنید ومیندازید دور ودقیقا اون سرشیلنگو وصل میونید به این والف وهرمدقع موتور ماشینتون به هرنوعی هوابگیره این شیلنگ هوارو رد میکنه و میده پشت درب رادیات وسوپاپهای درب را یات هوای موتورو بیرون میکنه موفق و پایدارباشید.پس شیلنگ ازپیچ هواگیری بلند وصل میشه به زیر درب رادیات

    • سلام خب اگه اون پیچ همیشه باز باشه آب همیشه از بلوک میاد به رادیات این اشکال نداره?

    • سلام ماشین من پراید مدل ۸۴ هست رادیاتور ماشینم هوا میگیره شلنگها سفت میشه آمپر آب زود بالا میره بعد که فن روشن شد بعد چهار دقیقه روشن ماندن فن امپر پایین میاد یعنی امپر دیر میاد پایین
      چند بار واشر سر سیلند هم عوض کردم درست نشد بعد دادم تعمیر اساسی کردن بازم درست نشد الان ها میگن شاید از رادیاتور بخاریت هست نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید مرسی

    • سلام اقا مجتبی متشکرم از راهنماییتون از چه نوع شیلنگی استفاده کنم که مقاومت داشته باشه .

    • این کارعالیه. وفنی

    • بهترین کار ممکن،هیچ بحثی توش نیست،اگه کسی هم خواست مهندس بازی کنه ،دنباله بیکار موندن خودشه که ۴نفر ناواردو سرکیسه کنه.

  18. علی بنیادی

    سلام .من ماشین ۴۰۵دارم چند وقته صبح هازمانی که موتور کاملا سرداست درب رادیاتور را باز میکنی هوااز ش خارج میشه.یا زمانی که پیشرانه کامل داغ است لوله های اطراف رادیاتور تحت فشار است.دوستان اهل فن لطفا راهنمای کنید

    • سلام دوست عزيز
      اگر به هنگام صبح و زمانيكه خودرو سرد است با باز شدن درب رادياتور هوا از آن خارج ميشود واشر سرسيلندر سوخته يا نيم سوز شده است كه به مرور بدتر خواهد شد .

    • دقیقن واشر تعویض میخاد و حتمن سر سیلندرت تاب برداشته زا تراشکاری میخاد و یاتعویض. اینو درحالی مینویسم ک الان رو جسدبازشده 405 خودم هستم و سرسیلندرو دارن تراش میدن چون تاب برداشته

    • مشکل فقط ریگلاتور گاز است گاز وارد اب میشد

  19. سلام دوستان من یه آریسان گازسوزدارم چندمدتیه بعدازاینکه ماشینوکمپلت تعمیرکردم شلنگ های رادیاتوربادمیکنه .دوبارواشرعوض کردم گازش رو هم قطع کردم ولی مشک حل نشد.مرتب هم هواگیری کردم.کفه موتوروسرسیلندرهم صافه یعنی کج نیست که نیازبه تراشکاری باشه.ممنون میشم ازاهل فن اگه راهنمایی بفرمایید.اگه مشکل حل بشه حاضرم مژدگانی هم بدم.

    • با سلام
      دوست عزيز تعمير و تعويض سرسيلندر قواعد خاصي دارد كه بايد كاملا رعايت شود لطفا به اين چن نكته توجه كنيد .
      1- اولا مسير كليه شيلنگ ها چك شود كه نشتي نداشته باشد كه همان سبب هواگرفتن سيستم خنك كننده ميشود .
      2- درب رادياتور چك شود كه فنر آن ضعيف نشده باشد كه باعث خروج آب و ورود هوا به سيستم ميشود .
      3- اگر چند مرتبه سرسيلندر باز شده باشد و تعويض واشر انجام شده به دليل تراشكاري چند باره و در نتيجه كم شدن ضخامت سر سيلندر باعث داغ شدن بيش از حد موتور و سوختن سريع و يا ضعيف شدن واشر سرسيلندر ميگردد كه اين عاملي است براي باد كردن شيلنگ ها.البته لازم به توضيح ميباشد برخي از تراشكارهاي عزيز جهت سهولت در كارتراشكاري سرسيلندر اقدام به برداشت ضخامت زيادي از سرسيلندر مينمايند كه باعث ايم معظل ميگردد .
      4- به دقت اطراف رادياتور را نگاه كنيد خصوصا بدنه آن را كه نشتي نداشته باشد كه خود عامل مهم ورود هوا و باد كردن شيلنگها ميباشد .

  20. سلام دیشب توخیابان بودم ویک لحظه دیدم امپرپژوم نزدیک ۱۰۰هستش وزدم کنار درب اب ریختم روی رادیات وبعدسردشدن اومدم درب رایات بازکردم دیدم اندازه نصب اب معدنی اب کم کرده واب که ریختم اب پایین نمیرفت چندبارجنت رادیات بادستم فشاردادم دیدم اب پایین رفت وهوا گیری شد به نظرشما علت این کار چی میتونه باشه

  21. سلام چند تا تعمیرگاه رفتم بخاطر هوا گرفتن رادیاتور هر کدوم یک چیزی گفتن یکی گفت رادیات بخاری خرابه عوض کردم یکی دیگه گفت جنتی که از ترموستات میره به سمت بخاری و رگلاتور گاز اونم عوض کردم جایی رفتم گفت واشر ترسونده ولی بقیه گفتن اگه واشر باشه نباید سرعت بره ولی تا صد و شصتا هم رفتم ماشینم سمند ef7 دوگانه سوزه اگه لطف کنید ممنون میشم جوابمو بدین درب رادیاتو هم عوض کردم فایده نداشته

  22. هوا گرفتن رادیاتور چند دلیل داره نشتی آب لوله های رفت و برگشت یا نشتی رادیاتور بعد نشتی پیچ هوا گیری یا واشر درب ترموستات احتمال زیاد درب رادیاتور خراب هست و آخرین مورد رادیاتور بخاری نشتی داردبغل زیر پای راننه داخل اتاق نگاه کن خیس نیست ودر ضمن ماشین رو روشن میکنی داغ میشه بعد هوا گیری میکنی بعد یه ظرف نوشابه کوچک برای شیلنگ بغل درب رادیاتور نصب کن نگاه کن نمیریزه احتمال زیا د درب رادیاتور ونشتی و واشر سر سیلندر سوزنده

  23. به احتمال زیاد واشرتون خرابه

  24. اميد آژيده

    سلام من ماشينم پژو پارس ٩٦ هست،در سر بالايى آمپول آب از وسط بالا ميرفت و صبح كه ماشين خنك بود درب رادياتور را باز ميكردم پس يا هوا ازش خارج ميشد الان كه واشر سر سيلتزم را تعويض كردم آمپول آب درست شده ولى صبح همان هوا ازش خارج ميشه؟

    • مسعودنام شما...

      داداش‌امپول‌دگه‌چیه‌اون‌امپره

    • درب رادیاتور خرابه و حالت روشن هوا گیری کن موقع که داغ شد به درجه ۷۰ رسید

    • اگر صبح که سرد باشد درب رادیاتور باز کردی هوا داشت از لیگلاتور گاز است

    • مال منم همین طور تعمیر کامل کردم بازم صبح فیس کوچیک میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.