معرفی کامل خودرو جذاب بوگاتی کایرون + مشخصات فنی آن

معرفی کامل خودرو جذاب بوگاتی کایرون + مشخصات فنی آن

بوگاتی کایرون ( شیرون به زبان فرانسوی ) سرانجام معرفی شد . ابر خودروی جدید بوگاتی برای جانشینی مدل افسانه ‌ای ویرون به بازار خواهد آمد و با توانایی ‌های خارق ‌العاده‌ ی خود ، مجددا رده‌ ی ابر خودرو‌ها را تعریف خواهد کرد .

بوگاتی کایرون

بوگاتی ویرون ( Bugatti Veyron ) به واسطه ‌ی قابلیت ‌های بی ‌نظیر خود ، بیش از یک دهه سلطان مطلق رده‌ ی ابر خودرو‌ها بود . این خودرو چند بار نیز تحت بهینه‌ سازی‌ های مختلف قرار گرفت و نمونه‌ ی سوپر اسپرت ویرون ، با 1200 اسب بخار و حداکثر سرعت 431.2 کیلومتر بر ساعت آخرین تلاش برند بوگاتی با مدل ویرون بود . با وجود عرضه ‌ی ابرخودرو‌های مختلف از سایر برند ‌ها ، هم‌چنان ویرون قدرتمند ‌ترین و سریع ‌ترین خودرو‌ی مجاز جاده ‌ای است .

اکنون زمان جایگزینی ویرون پا به سن گذاشته با نمونه‌ ی کاملا جدید‌ی است . کایرون ( Chiron ) برای ادامه‌ ی راه ویرون قدم به این عرصه گذاشته است . ابر خودروی جدید بوگاتی برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت به تنها 15 ثانیه زمان احتیاج دارد و در حالت استاندارد قادر به کسب حداکثر سرعت 380 کیلومتر بر ساعت است . اما در صورتی که کلید مخصوص بوگاتی برای کسب بالا ترین سرعت ممکن را در جایگاه تعبیه شده ‌ی آن وارد کند ، قادر خواهید بود به حداکثر سرعت محدود شده‌ ی 420 کیلومتر بر ساعت برسید .

درست متوجه شدید ؛ حداکثر سرعت کایرون توسط بوگاتی محدود شده است . اما در صورتی که تمایل به کسب سرعت بیشتری داشته باشید ، بوگاتی به صورت اختصاصی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد . این روند تحت نظر مهندسان بوگاتی با کنترل شرایط جوی و خودرو ، انجام خواهند شد . در این حالت کسب سرعت 442.5 کیلومتر بر ساعت ممکن خواهد بود و بدین ترتیب کایرون نام خود را به عنوان سریع ‌ترین خودرو‌ی شهری تاریخ ثبت خواهد کرد .

در حال حاضر هنوز رکورد رسمی و عملی از حداکثر سرعت بیشتر از 402 کیلومتر بر ساعت توسط کایرون ثبت نشده است و اعداد ذکر شده در مرحله ‌ی قبل تحت محاسبات و شبیه ‌سازی‌ های مهندسی بدست آمده است . ولفگانگ درهیمر مدیر عامل بوگاتی در خصوص حداکثر سرعت کایرون اعلام کرد :

رسیدن به سرعت بالاتر از 400 کیلومتر بر ساعت نیازمند شرایط و مقدمات خاصی است ؛ زیرا تحت این سرعت خودرو فشار بسیاری را متحمل است و احتمال خطر جانی برای راننده وجود دارد . با این حال داده‌ های ما به خوبی نشانگر این موضوع هستند که کایرون توانایی شکستن رکورد ویرون سوپر اسپرت را دارد.

خودروی ونوم جی ‌تی جان هنسی نیز پیش ‌تر رکورد 435.3 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود . مدیران و مهندسان بوگاتی در خصوص عملکرد کایرون و شکستن رکورد ونوم جی ‌تی با اختلاف حداقل 5 کیلومتر بر ساعت ، نیز بسیار مطمئن هستند . رکورد گیری نهایی در پیست مخصوص فولکس واگن در بهار سال جاری و پیش از تحویل اولین خودرو به مشتریان ، انجام خواهد شد .

بوگاتی کایرون در بخش قوای حرکتی خود از پیشرانه‌ ی 8 لیتری 16 سیلندر با چینش W بهره می ‌برد . چهار توربو شارژر غول ‌پیکر نیز وظیفه ‌ی تامین هوای فشرده ‌ای این پیشرانه را بر عهده دارند . همچنین بوگاتی برای انتقال قدرت در کایرون از جعبه ‌دنده‌ ی 7 سرعته‌ ی دو کلاچه بهره برده است . طبق ادعای مهندسین بوگاتی ، بیش از 95 درصد از قطعات کایرون مجددا طراحی شده و تنها کمتر از 5 درصد قطعات این خودرو از ویرون به عاریت گرفته شده است . کایرون عریض ‌تر ، بلند‌ تر و کوتاه ‌تر از ویرون است ، اما وزن مشابهی با نسل گذشته ‌ی خود دارد .

پیشرانه‌ ی کایرون نمونه ‌ی تکامل یافته‌ی ویرون سوپر اسپرت است و اکنون 25 درصد توان و 5 درصد گشتاور بیشتری را تولید می ‌کند . تولید 1500 اسب بخار در دور موتور 6700 دور بر دقیقه در کنار 1165 پوند فوت گشتاور در بازه‌ ی 2000 تا 6700 دور بر دقیقه ، ارقام خارق‌ العاده ‌ای است که تنها از بوگاتی انتظار می ‌رود . بوگاتی موفق شده‌ است با بهبود‌ ورودی ‌های هوا ، هوای بیشتری را وارد محفظه ‌ی احتراق پیشرانه بکند .

در بخش ظاهر خودرو نیز کایرون چهره‌ ی تهاجمی ‌تری به خود گرفته و کمی متمایل به جلو شده است . این موضوع در کنار قوس بی ‌نظیر طراحی شده در بخش جانبی خودرو که از ستون A آغاز و با رسیدن به ستون C مجددا به بخش جلوی خودرو باز می ‌گردد ، باعث شده تا کایرون جلوه ‌ی بسیار خشن و زیبایی را پدیدار شود . ورودی ‌های هوای کنار قوس جانبی خودرو نیز با طراحی آیرودینامیک خودرو ، باعث ورود هوای کافی به پیشرانه می ‌شوند.

برخلاف ویرون که در بخش انتهایی همانند جلوی خودرو با طراحی قوسی شکل همراه بود ، کایرون در بخش انتهایی خود طراحی همانند موشک ‌ها را به همراه دارد . طبق گفته‌ ی مهندسین بوگاتی این نوع طراحی باعث شده است تا بخش کم فشاری در انتهای خودرو ایجاد شود تا هوای داغ اطراف پیشرانه به خوبی از خروجی‌ های تعبیه شده ، تخلیه شود . چراغ ال ‌ای ‌دی یک تکه ، دیفیوزر عظیم و خروجی ‌های اگزوز تیتانیومی ، از دیگر موارد بخش انتهایی کایرون است که توجه زیادی را به خود جلب می‌ کند .

توربو شارژر ‌های دو مرحله ‌ای بهینه ‌ی ویرون باعث شده ‌اند تا یکی از بهترین نمودار ‌های توان و گشتاور را در کایرون شاهد باشیم . گشتاور تولیدی در این خودرو در دور موتور 2000 دور بر دقیقه به  حداکثر خود می ‌رسد و تا 6700 دور بر دقیقه نیز به صورت بسیار آرام کاهش می ‌یابد . این در حالی است که توان تولیدی این پیشرانه به صورت صعودی تا 6700 دور بر دقیقه افزایش و به حداکثر میزان خود می ‌رسد . همچنین در این بخش باید به واکنش خودرو به ورودی پدال گاز نیز اشاره کرد که در کایرون به صورت خطی و کاملا متفاوت با ویرون است . طبق گفته‌ های مهندسین بوگاتی این موضوع باعث کنترل بهتر و جذابیت بیشتر حین رانندگی در کایرون می ‌شود .

ما به عکس ‌العمل‌ ها و پیشنهادات مشتریان و رانندگان حرفه ‌ای در خصوص ویرون واکنش مثبتی نشان دادیم و درخواست آن‌ ها مبنی بر نیروی ترمزی بیشتر و قابلیت‌ های فرمان ‌پذیری بالاتر را در کایرون به ارمغان آوردیم .

در همین راستا کایرون به ترمز های کاملا جدید مجهز شده است . دیسک ‌های 16.5 اینچی کربن سرامیک با چهار لنت تعبیه شده در کنار هم و 8 پیستون از جنس تیتانیوم ، در چرخ‌ های جلوی کایرون به کار رفته ‌اند . در بخش عقب این خودرو نیز دیسک‌ های 15.7 اینچی و کالیپر ‌های مجهز به 6 پیستون تیتانیومی ، برای توقف کایرون مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.

بوگاتی توجه ویژه ‌ای به چسبندگی کایرون در بخش جلو و انتهای خودرو داشته است . سیستم تعلیق پیشرفته از جنس فایبر کربن ، سیستم فرمان برقی جدید شرکت ZF و دمپر ‌های تولیدی شرکت Sachs باعث شده ‌اند تا کایرون تجربه ‌ی بهتری در بخش فرمان ‌پذیری از خود به جای بگذارد . همچنین بوگاتی از لاستیک ‌های جدید میشلن استفاده کرده است که 14 درصد در جلو و 10 درصد در عقب سطح تماس بیشتری با جاده برقرار می‌ کند . لاستیک ‌های مذکور توانایی تحمل حداکثر سرعت 420 کیلومتر بر ساعت را دارند .

تغییرات نام ‌برده باعث شده است تا چسبندگی جانبی خودرو نیز افزایش چشم گیری داشته باشد و طبق اعلام مهندسان بوگاتی ، در کایرون قادر خواهید بود در سرعت 380 کیلومتر بر ساعت به راحتی اقدام به تغییر این کنید .

بوگاتی برچسب قیمتی 2.7 میلیون یورو را برای کایرون در نظر گرفته است و 500 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد . لازم به ذکر است که بر اساس گفته‌ های مدیران بوگاتی ، کایرون برخلاف ویرون ، باعث درآمد زایی خواهد شد . 110 دستگاه از کایرون تاکنون پیش ‌فروش شده است ؛ این موضوع به این معنی است که در صورت سفارش کایرون ، این خودرو پس از 2 سال به دست شما خواهد رسید .

بوگاتی کایرون ؛ هیولایی که 100 لیتر بنزین را 9 دقیقه ‌ای می ‌بلعد

خودروی بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron  ) که همه منتظر آن بودند ، پیش از نمایشگاه خودروی ژنو ، معرفی شد . این خودرو ، جانشین بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron  ) است . ویرون به یکی از قدرتمند ترین ، سریع ‌ترین و زیبا ترین خودروهای جهان شهرت دارد . اما حالا شیرون طوری ساخته شده که از هر نظر حتی از ویرون هم پیشی بگیرد . ( لازم به ذکر است که در منابع مختلف ، نام این خودرو به دو شکل ( شیرون ) و ( کایرون ) تلفظ شده است . )

سرعت این خودرو در کمتر از 2.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌ رسد . علاوه بر این ، 13.6 ثانیه طول می‌ کشد تا سرعت آن به 300 کیلومتر بر ساعت برسد . برای مقایسه ، بد نیست بدانید که سرعت این خودرو 2.9 ثانیه از مک‌ لارن P1 و یک ثانیه از ویرون زودتر به 300 کیلومتر بر ساعت می ‌رسد . چهار توربو شارژ این خودرو نسبت به مدل قبلی بزرگ ‌تر شده‌ اند . توان خروجی موتور آن 1500 اسب بخار و حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر بر ساعت است . اگر شیرون به طور پیوسته با حداکثر سرعت حرکت کند ، باک 100 لیتری آن در عرض 9 دقیقه خالی خواهد شد ، این رقم برای ویرون 12 دقیقه است .

لاستیک ‌های این خودرو با همکاری ( بوگاتی میشلین ) (BUGATTI – MICHELIN ) طراحی شده‌ اند . موتور 16 سیلندری و 8۸ لیتری ویرون برای شیرون کاملا از نو طراحی شده است . تنها 500 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تا کنون یک سوم آن ها به فروش رفته ‌اند . قیمت هر دستگاه 2.4 میلیون یورو است . نمایشگاه خودروی ژنو ، میزبان خودروهای زیادی خواهد بود . اما بوگاتی شیرون به خاطر طراحی ، قدرت عملکرد و متفاوت بودن‌ اش ، بیش از هر خودروی دیگری توجه رسانه ‌ها و عموم مردم را به خود جلب خواهد کرد .

( ولفگانگ دورهایمر ) ، مدیر عامل این شرکت می ‌گوید : ( شیرون نتیجه ‌ی تلاش ‌ها ما برای این است که بهتر را بهترین کنیم . ) بوگاتی با در نظر گرفتن همین نکته ، بدنه‌ ی فیبر کربنی جدیدی ساخته است که دو کاربرد متفاوت دارد . یکی اینکه زبان طراحی منحصر به فرد و سلطه‌ جویانه‌ ی بوگاتی را منتقل کند و دیگر اینکه عملکرد سر سختانه ‌ی خودرو را بالا ببرد . شیرون یک سیستم اگزوز تیتانیومی جدید دارد .

شیرون یک خودروی هیبریدی نیست . این خودرو ، بر خلاف رقیبان نزدیکش مثل مک ‌لارن P1 ، فراری لافراری و پورشه 918 ، فقط از سوخت‌ فسیلی استفاده می ‌کند . گیربکس آن نسخه ‌ی قدرتمند تر شده ‌ی ویرون است و مثل آن 7 دنده و دو کلاچ دارد . مثل ویرون ، قدرت بسیار زیاد موتور به همه ‌ی چرخ‌ ها منتقل می‌ شود . دورهایمر درباره‌ ی هیبریدی نبودن خودرو می ‌گوید : ( اگر شیرون را هیبریدی طراحی می‌ کردیم ، وزن آن بیشتر می‌ شد .

این خودرو برای هیچ چیز اضافه ‌ای جا ندارد . پس اگر خودروی هیبریدی می ‌خواستیم ، باید استایل و طراحی آن را عوض می ‌کردیم . ما استاندارد بالاتری برای حداکثر سرعت تعریف کرده ‌ایم . ما قدرت خودرو را به اندازه‌ ی 25 درصد افزایش داده ‌ایم . آیرودینامیک در آن بهتر شده ، کنترل آن بهتر شده است . پس نیازی به یک خودروی هیبریدی نداشتیم . )

بوگاتی کایرون

سیستم تعلیق و فرمان ماشین بوگاتی کایرون چگونه عمل می کند ؟

1- نوع سیستم تعلیق : سیستم تعلیق پیشرفته مستقل

2- تعلیق جلو : جناغی دوبل

3- تعلیق عقب : اتصال چند گانه

4- کمک فنر های جلو : کمک فنر های هیدروپنوماتیکی

5- کمک فنر های عقب : کمک فنر های هیدروپنوماتیکی

6- نوع سیستم فرمان : قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

استهلاک این ماشین چگونه است ؟

این ماشین داری استهلاک بالایی می باشد که نظر هر خریدار را به خود جلب می کند . درست که این ماشین دارای استهلاک بالایی دارد ولی باعث دردسر و گذاشتم خرج فراوان روی دست راننده می باشد . قبل خرید به تمام موارد این موضوع توجه کنید و در مورد ماشین تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد اقدام به خرید کنید .

بیشتر بخوانید:

ویژگی های خیره کننده بوگاتی ویژن گرن توریسمو + نقد و بررسی آن

منبع: پردیس خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.