برابوس 850 با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت + مشخصات فنی
برابوس ، دو شاسیبلند بسیار قدرتمند را رونمایی کرده است که هر دوی آن ها براساس مرسدس بنز کلاس G ساخته شده اند . یکی از این دو خودرو 800 اسب بخار و دیگر 850 اسب بخار قدرت دارد .
هنگامی که مرسدس بنز اعلام کرد نسل جدید G کلاس دیگر با کد G65 و پیشرانه ی 12 سیلندر تولید نخواهد شد ، بسیاری از طرفداران این خودرو ناراحت شدند . اما برابوس تصمیم گرفت تا با رونمایی از دو محصول جدید در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 جای خالی G65 را برای مرسدس دوستان پر کند . اولین محصول 800 Widestar نام دارد .
در این مدل کیت بدنه ی عریض روی کلاس G سوار شده که شامل گل گیرهای پهن تر و رینگ های بزرگ 23 اینچی می شود . کیت بدنه عریض ، پهنای این شاسی بلند را به میزان 10 سانتی متر افزایش داده است . مشتریان البته امکان انتخاب رینگ های 20 و 22 اینچی برابوس را نیز برای این خودرو خواهند داشت . در نمای جلویی نیز سایز ورودی های هوا هم بزرگ تر شده است چون هم پیشرانه و هم ترمز های این مدل به هوای بیشتری نیاز دارند .
در نمای عقب این مدل اولین نکته پوشش محافظ جدید برای لاستیک یدکی است که کاملا از فیبر کربن ساخته شده است . یک باله ی کوچک نیز در بخش عقب روی سقف دیده می شود و چراغ های LED جدیدی نیز روی سقف G63 نصب شده اند . در دو سمت خودرو نیز چراغ هایی نصب شده اند که با باز کردن درها طرفین خودرو را روشن می کنند .
اصلیترین تغییرات Widestar نه در ظاهر ، بلکه در پس پیشرانه ی 4 لیتری تویین توربوی V8 آن اعمال شده اند . برابوس با اعمال تغییراتی توانسته قدرت موتور را 212 اسب بخار و گشتاور آن را نیز 150 نیوتون افزایش دهد . این یعنی قدرت نهایی Widestar به 789 اسب بخار و گشتاور آن به 1000 نیوتون متر رسیده است . با چنین مشخصاتی ، این مدل می تواند در 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند . و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی 240 کیلومتربرساعت محدود شده است . اصلی ترین دلیل این محدودیت سرعت را باید در ارتفاع بسیار بالای این خودرو جست و جو کرد که در سرعت بالا می تواند موجبات نا پایداری خودرو را فراهم کند .
درون کابین نیز برابوس با تودوزی چرمی Cuoio از بازدید کنندگان ژنو پذیرایی می کند . این تودوزی مرغوب و با کیفیت دارای دوخت های بسیار زیبا و به رنگ مشکی است . روی سقف نیز از پوشش آلکانترا استفاده شده و به سبک محصولات رولزورویس چراغ هایی به شکل ستاره در سقف نصب شده اند .
مدل دیگر برابوس 850 6.0 Biturbo 4×4² Final Edition نام دارد که تنها 5 دستگاه از آن تولید خواهد شد . این مدل 546 هزار دلار قیمت دارد . برای ساخت این محصول از نسل قبلی مرسدس بنز G63 به عنوان پایه استفاده شده است . مهندسان برابوس حجم موتور V8 این خودرو را از 5.5 لیتر به 6 لیتر افزایش داده اند . همچنین سایز توربوها و ورودی های هوا نیز افزایش یافته و درنهایت سیستم اگزوز با فلاپ های متحرک اضافه شده است که می توان صدای خروجی آن را کنترل کرد .
قدرت این مدل 835 اسب بخار و گشتاور آن 1450 نیوتون متر است . شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شدهی آن 210 کیلو متر بر ساعت است .
کف آن از زمین را به 60 سانتی متر رسانده است . کمک فنرهای این خودرو نیز برای افزایش توانایی های خارج جادهای تقویت شده اند و درنهایت دو صفحهی محافظ کف خودرو در زیر جی کلاس نصب شده است. برابوس در مدل 850 6.0 Biturbo 4×4² Final Edition از یک کیت بدنه ی اسپرت استفاده کرده است که شامل ورودی هوا فیبر کربن کاپوت ، گل گیرهای برجسته و چراغ های LED روی سقف می شود . رینگ های این مدل دارای 22 اینچی هستند و روی آن ها تایرهای پیرلی Scorpion ATR دیده می شوند .
برابوس 850 با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت
برابوس برای هدفی که انتخاب کرده ، به سراغ مرسدس بنز کوپه S63 AMG رفته و با تقویت نیروگاه آن به 838 اسب بخار، یک خودروی شگفت انگیز را خلق نموده است .
برابوس 850 ، 6.0 Biturbo کوپه ، یک خودروی آتشین و رعد آسا می باشد . شتاب صفر تا صد آن 3.5 ثانیه طول می کشد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلو متر بر ساعت از حالت سکون به 9.4 ثانیه زمان نیاز دارد . بیشینه سرعت این خودرو هم به صورت الکترونیکی به 350 کیلو متر بر ساعت محدود شده است .
برابوس برای تقویت پیشرانه ، از یک نسخه کاملاً بهینه شده موتور V8 با توربوی دوقلوی AMG استفاده کرده است . میل لنگ خودرو برای تحمل نیروی بالا تر، تغییر کرده است . سیلندرها نیز تغییر کرده اند تا حجم موتور از 5461 سی سی به 5912 سی سی افزایش یابد . همچنین از کمپرسور توربو های بزرگ تری استفاده شده است . خروجیهای اگزوز نیز اصلاح شده اند . سیستم مدیریت موتور نیز بهینه شده است .
همه این تغییرات باعث شدهاند تا موتور 5.9 لیتری این خودرو قادر به تولید 838 اسب بخار نیرو 850ps در دور موتور 5400 و گشتاور حیرت انگیز 1450 نیوتن متر در دور موتور 2500 تا 4500 دور بر دقیقه باشد . انتقال نیرو هم توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و توسط سیستم 4MATIC به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود .
علاوه بر تقویت پیشرانه ، استفاده از یک سیستم تعلیق با کاهش ارتفاع سواری به میزان 15 میلی متر ، بهبود آئرودینامیک به لطف کیت ویژه بدنه و چرخ های آلیاژی نقره ای یا برنزی رنگ در اندازه های قابل سفارش 18 تا 22 اینچی و خروجی اگزوز اسپرت با طنین خاص نیز مد نظظر قرار گرفته اند . برابوس در کیت بدنه ، سپرهای تهاجمی جدید با اسپویلر فیبر کربنی ، دیفیوزر فیبر کربنی عقب ، اسپویلر ظریف یک پارچه با درب صندوق عقب و اسکرت یا دامنه های زیر درب ها را به کار گرفته است .
فضای داخل کابین هم به لطف روکش های نرم و سوراخ دار چرم Mastik مشکی رنگ ، تزئیناتی از جنس فیبر کربن ، تزئینات فلزی به رنگ مسی ، آلکانترا و آلومینیوم ، حس و حالی بسیار کلاسیک و متمایز یافته است .
برابوس ادعا میکند که این خودرو، سریع ترین و قدرتمند ترین خودروی چهار چرخ محرکه جهان در حال حاضر می باشد که با توجه به وزن بالای خودرو و ابعاد بزرگ آن و ویژگی های لوکس ذاتی مرسدس S63 AMG چنین دستاورد هایی بسیار باشکوه و قابل تحسین می باشند .
برابوس 850 ، یک سوپراسپرت چهار درب
تاریخچه شرکت برابوس پر است از خودروهای رکوردشکنی که بر اساس مرسدس بنزهای مختلف تیون شده اند . رکورد هایی نظیر سریع ترین خودروی سدان ، سریع ترین واگن و سریع ترین تاکسی را می توان در کارنامه برابوس دید .
حالا کلاس E دستمایه برابوس شده تا یک خودروی سریع دیگر پا به عرصه وجود بگذارد . بدین منظور برابوس مدل تقویت شده E63 AMG را انتخاب کرده است تا با تیون مجدد آن راه خود را تسهیل کند . پیشرانه توربوی این خودرو که در حالت عادی 577 اسب بخار نیرو تولید می کند اکنون قادر است 850 اسب بخار قدرت و 1450 نیوتن متر گشتاور تولید نماید . برای رسیدن به این اعداد خارقالعاده ، برابوس حجم موتور را از 5.5 به 5.9 لیتر افزایش داده و علاوه بر آن سیستم تهویه و هواکش های بزرگ تر موتور ، سیستم اگزوز جدید و کمپرسوری که درونش با لایه ای از طلا پوشیده شده را به کار گرفته است.
نتیجه این افزایش قدرت رسیدن به شتاب صفر تا صد 3.1 ثانیه ای و نهایت سرعت 349 کیلومتر بر ساعت می باشد . این اعداد هنوز با برابوس V12 E که با وجود قدرت 790 اسبی ، می توانست به سرعت 370 کیلومتر بر ساعت دست یابد ، فاصله بسیار دارند .
می توان انواع سدان و یا واگن کلاس E دیفرانسیل عقب یا 4 MATIC را برای این تیون انتخاب کرد . جالب اینجاست که با چنین سطحی از تغییرات و فشار زیاد روی پیشرانه ، برابوس سه سال یا 100 هزار کیلومتر این خودرو را ضمانت می کند .
برابوس 850 XL ؛ یک نسخه 850 اسب بخاری از مرسدس GLS
مرسدس GLS63 مدل 2016 یکی از بهترین شاسی بلند های لوکس 7 سرنشینه ای است که هر مشتری در بازار خودرو می تواند آرزوی آن را داشته باشد . با این حال ، به نظر می رسد که قدرت 577 اسب بخاری از موتور دو توربوشارژٰر 5.5 لیتری V-8 برای برخی کافی نیست ، چرا که داج امکان دست یابی به سطح قدرتی بالای 700 اسب بخار را فراهم کرده است . به همین دلیل ، تیونر آلمانی برابوس ، از نسخه 850 XL رونمایی کرده است . موتور دو توربوشارژره V-8 در این شاسی بلند بزرگ و ارتقا یافته ، اینک قدرتی برابر 850 اسب بخار تولید می کند و گشتاور آن به 1450 نیوتن متر می رسد . در نتیجه ، این خودرو که وزنش حدود 2.5 تُن است ، قادر است در زمانی کمتر از 4.2 ثانیه به سرعت 96.6 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند .
علاوه بر این ، برابوس 850 XL را با تجهیزاتی چون یک سری سفارشی از چرخ های 23 اینچی ، مجموعهای گسترده از آلمان های آئرودینامیک خارجی ، یک پوسته بیرونی بدون پوشش کربنی و طراحی داخلی کاملاً چرم همراه کرده است . مهم تر از همه اینکه ، سرعت حداکثر این شاسی بلند هماکنون به 300 کیلومتر بر ساعت رسیده است ؛ سرعتی که در مدل کارخانه ای برابر 250 کیلو متر بر ساعت بوده است .
یک مرسدس – اِیامجی GLS63 قبل از اینکه در آن اصلاحاتی صورت گیرد ، حداقل به اندازه 125025 دلار برای مشتری خرج در بر خواهد داشت و این در حالی است که برابوس به قیمت نسخه 850 XL اشاره نکرده است . البته می توان انتظار داشت که نسبت افزایش قدرت پیشرانه ، در قیمت نهایی نیز رعایت شود .
تیونینگ مضاعف ، پروژه افراطی برابوس روی لوکس ترین شاسی بلند مرسدس بنز AMG
هرگاه نام و نشان برابوس بر روی یک مرسدس ( با تلفظ صحیح تر مرسیدس ) دیده شود ، باید منتظر آمار و ارقامی خیره کننده باشیم . این تیونر آلمانی در آخرین پروژه خود به سراغ شاسی بلند لوکس مرسدس -آ ام گ GLS 63 رفته و انقلابی در ظاهر و باطن آن ایجاد کرده است .
مرسدس GLS که از آن به عنوان S کلاس شاسی بلندها یاد می شود، در حالت استاندارد بسیار لوکس و قدرتمند است؛ حال تصور کنید که نسخه AMG آن چقدر می تواند سرکش تر باشد! با وجود این ظاهرا مهندسین برابوس رضایت چندانی از عملکرد GLS AMG 63 نداشته و تصمیم به ارتقای آن گرفته اند!
موتور هشت سیلندر مرسدس GLS AMG 63 حجمی برابر با 5461 سی سی داشته و با استفاده از دو توربوشارژر 585 اسب بخار قدرت و 561 پاوند فیت ( 760 نیوتن متر ) گشتاور تولید می کند . با این خروجی ، شتاب GLS AMG 63 برابر با 4.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است که برای یک شاسی بلند ارقام بسیار خوبی محسوب می شود .
مهندسین برابوس با تراشکاری سیلندرها ، حجم موتور را از 5461 به 5912 سی سی افزایش داده و توربوشارژر های بزرگ تر خود را جایگزین نمونه های اصلی کرده اند .
در بخش فنی تغییرات دیگری نیز اعمال شده که شامل مواردی مثل استفاده از ورودی های هوای کربنی ، بازنگری در منیفولد ها و به کارگیری اگزوز استیل می شود .
نتیجه این تغییرات دستیابی به 850 اسب بخار قدرت و 1450 نیوتن متر گشتاور است که کاملا در خور توجه هستند . البته برابوس پکیج های دیگری نیز برای این پروژه تدارک دیده که شامل ارتقای قدرت تا 630 و 700 اسب بخار می شود و مشتریان می توانند بنا به نیاز خود یکی از این پکیج ها را انتخاب کنند .
بیشتر بخوانید:
بررسی کامل خودرو فورد موستانگ مدل 2016 + مشخصات فنی
منبع: کار