مشخصات خودرو بوگاتی لاویتور ، گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر جهان

مشخصات خودرو بوگاتی لاویتور ، گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر جهان

ماشین بوگاتی لاویتور با قیمتی باورنکردنی به ‌عنوان گران ‌ترین خودروی صفر کیلومتر جهان معرفی می ‌شود.  بوگاتی لاویتور اعجوبه‌ ای گران‌ قیمت . وقتی صحبت از گران ترین خودرو جهان به میان می ‌آید . قطعاً بوگاتی حرف اول را می‌ زند . بوگاتی قدرتمند یکی از شاهکار های خود را با قیمتی باور نکردنی به جهان عرضه می‌ کند . عددی 12 رقمی ، قیمت بوگاتی لاویتور 300 میلیارد تومان است . این ماشین لوکس در سال جاری وارد بازار می ‌شود .

بوگاتی لاویتور

قیمت ماشین ‌های بوگاتی

می ‌توان گفت بوگاتی ارزان‌ قیمت نداریم . درواقع ارزان ‌ترین خودروی این شرکت ، بوگاتی شیرون  ) BUGATTI CHIRON ) است که از 4 میلیون دلار شروع می ‌شود . بعد از آن ، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت که رکورد سرعت را شکست ، سپس بوگاتی دیوو ( Bugatti Divo ) که قیمت آن 6 میلیون دلار است ؛ و بعد از آن با تفاوت چشم گیری بوگاتی لاویتور باقیمت 19 میلیون دلار به جهان عرضه می‌ شود . جالب است بدانید ، بوگاتی قدرتمند چهار خودرو در لیست  گران ترین ماشین های جهان دارد .

گران‌ ترین ماشین جهان در نمایشگاه ژنو 2019

نمایشگاه اتومبیل ژنو 2019 در حالی برگزار شد که درون خود یک شاهکار بوگاتی به همراه داشت . شاهکاری که به‌ عنوان گران ‌ترین خودروی صفر کیلومتر جهان معرفی شد . حضور قدرتمند بوگاتی لاویتور باعث شد سایر تولیدات این شرکت ارزان تلقی شوند . بوگاتی به مناسبت صد و دهمین سالگرد خود از لاویتورنویره ( LA VOITURE NOIRE ) رونمایی کرد . گرامیداشت 110 سالگی بوگاتی با معرفی سه اعجوبه برگزار شد . بوگاتی لاویتور ، بوگاتی دیوو ، بوگاتی شیرون اسپرت 110ANS ، سه اعجوبه ‌ای که نمایشگاه ژنو را به هیجان وا داشت .

به نظر شما چگونه ممکن است یک شخص این‌همه ثروت را برای یک ماشین خرج کند ؟ دلیل آن چیست ؟ 300 میلیارد تومان برای یک ماشین ؟

زندگی افراد ثروتمند بدین گونه است که بعد از مدتی ، داشتن ثروت بی‌ نهایت ، آن‌ ها را خوشحال نمی ‌کند و چیزی که بعد از ثروت می‌ خواهند ، منحصر به ‌فرد بودن است . در واقع می‌ خواهند در کل جهان بی‌ نظیر باشند ؛ و کسی که 300 میلیارد تومان برای یک ماشین پرداخت می ‌کند می‌ تواند ادعا کند که من گران ‌ترین ماشین جهان را در اختیار دارم .  همچنین هیچ‌ کس در کل جهان چنین اتومبیلی را نخواهد داشت .

شرکت بوگاتی در هیچ مصاحبه‌ ای نامی از صاحب بوگاتی نبرده است . تنها استفان وینکلمان ( مدیرعامل بوگاتی ) گفته است متعلق به یک علاقه‌ مند بوگاتی است . همچنین به گفته وی ، خریدار بوگاتی لاویتور تقریباً 42 وسیله نقلیه ، پنج خانه ، سه جت خصوصی ، سه هلیکوپتر و یک قایق بادبانی دارد .

بوگاتی لاویتور کریستیانو رونالدو

همچنین براوو ( مدیر روابط عمومی بوگاتی ) گفت : به‌ محض اینکه مشتری بخواهد شناخته شود ، ما نام او را اعلام می‌ کنیم در غیر این صورت ما به نظر مشتری احترام خواهیم گذاشت .
در برخی از خبرگزاری‌ ها آمده است ، مدیر سابق فولکس‌ واگن صاحب این ماشین گران ‌قیمت است ؛ و در بعضی دیگر نیز گفته می‌ شود ، فوتبالیست معروف کریستیانو رونالدو صاحب گران ‌ترین خودروی جهان خواهد شد . به‌ هر حال صاحب آن هر فردی که باشد ؛ باید حداقل 2 سال برای داشتن این خودروی لوکس منتظر بماند .

لاویتور نامی از دل تاریخ

با شروع دهه 1930 شرکت بوگاتی ، Type 57 را با مدل ‌های متفاوتی معرفی کرد . از مدل‌ های سدان چهار درب ، سدان دو درب ، کوپه‌ ی دو درب و روباز ( convertible ) هرکدام یک ماشین وجود داشت . همچنین یک کوپه ‌ی دو درب به نام آتلانتیک 57 SC جزو مدل‌ های معرفی ‌شده‌ ی شرکت بوگاتی بود . آتلانتیک به‌ عنوان پر طرفدار ترین ماشین کلاسیک در جهان شناخته می ‌شود ؛ که تنها چهار ماشین نمونه ‌ی آن ساخته شد و هرکدام طراحی خاص خود را داشتند . آتلانتیک از لحاظ طراحی و تولید پیشرفته بود و قادر بود سرعت معادل 200 کیلومتر بر ساعت را به وجود آورد .

از چهار ماشین آتلانتیک تنها دو دستگاه سالم باقی مانده ‌اند . یکی از آن‌ ها تصادف سختی داشته و کاملاً خراب ‌شده است ، اما کم ‌و بیش مانند یک ماکت دوباره بازسازی شد . باید بگویم حتی این ماکت هم بیش از 10 میلیون دلار ارزش دارد . در این میان یک نمونه ‌ی افسانه ‌ای حضور داشت که اتومبیل شخصی ژان بوگاتی پسر ارشد بنیان ‌گذار شرکت بود و فقط توسط ژان و چند تن از دوستان نزدیک او هدایت می ‌شد .

در تبلیغات بوگاتی از آن به نام لاویتورنویره ( La Voiture Noire ) یاد می‌ شد . این ماشین افسانه‌ ای در جنگ جهانی دوم ناپدید شد . البته عده ‌ای می ‌گویند به انباری واقع در فرانسه منتقل ‌شده است . جالب است بدانید اگر آتلانتیک ژان بعد از گذشت 80 سال پیدا شود بیش از 100 میلیون یورو ارزش خواهد داشت . بوگاتی لاویتورنویره ( La Voiture Noire )   در لغت به معنی ماشین سیاه است ؛ و دلیل نام‌ گذاری این ماشین همان مدل تاریخی بوگاتی است .

حضور ماشین بوگاتی لاویتور بدون صدا

افراد حاضر در نمایشگاه اتومبیل ژنو می ‌گویند : هنگام ورود و خروج لاویتور از نمایشگاه هیچ ‌گونه صدایی از موتور بوگاتی لاویتور و همچنین از دهانه‌ ی شش اگزوز آن خارج نشده است و این خودرو بسیار آرام و بیشتر شبیه یک ماشین برقی بوده است تا یک سوپر اسپرت لوکس . آیا چنین چیزی امکان دارد ؟ دلیل این بحث ‌ها چیست ؟

براوو در مصاحبه‌ ای اظهار داشت که این سوپر اسپرت 19 میلیون دلاری که در نمایشگاه سوئیس نمایان شد فقط یک طرح و نمای بیرونی بود و نه یک وسیله‌ی نقلیه ‌ی کاربردی . درواقع آنچه را که در ژنو دیدیم یک بدنه‌ ی ماشین ، با یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری کوچک بوده است ؛ تا کارمندان بوگاتی بتوانند آن را در نمایشگاه به حرکت در آوردند .

همچنین براوو در مصاحبه ‌ای دیگر گفته است ؛ این ماشین هنوز تکمیل‌ نشده است . ما فقط نیمی از سال را تا قبل از نمایشگاه ژنو به این ماشین پرداخته ‌ایم و با موافقت مشتری با پیشنهاد پروژه ، تولید آن را از سر می‌ گیریم . قطعاً دو سال طول می‌ کشد تا نمونه‌ ی اصلی آن کامل شود .

نظر طراح بوگاتی در مورد ماشین بوگاتی لاویتور

آکم انشیت ( Achim Anscheidt ) یکی از طراحان معروف این برند است ؛ که طراحی بوگاتی لاویتور را رهبری می ‌کند . وی می‌ گوید بیش از ده سال است که ما آرزوی چنین پروژه ‌ای را داریم . داستان تولید این ماشین که دنبال‌ روی آتلانتیک گمشده باشد ، سال‌ هاست که در ذهن ما مرور می ‌شود ؛ و تا به حال فرصتی برای اجرای آن نداشتیم . اکنون بعد از شیرون و دیوو فرصتی پیش آمد تا رؤیای چندین ساله خود را تحقق ‌بخشیم .
طراح بوگاتی گفته است ما طولانی و سخت کارکردیم تا زمانی که دیگر هیچ‌ چیزی به ذهنمان نمی ‌رسید . این فرم نمایانگر یک پایان عالی است .

مشخصات فنی بوگاتی لاویتور

مشخصات فنی ماشین بوگاتی لاویتور مانند دیگر تولیدات بوگاتی است و نکته ‌ی شگفت ‌انگیز جدیدی را برای مشتریان خود ندارد . در واقع همانند بوگاتی دیوو ،  بوگاتی شیرون و بوگاتی شیرون اسپرت از همان موتور چهار توربو ( QUAD – TORBO ) شانزده سیلندر با آرایش W بهره می ‌برد . همچنین می ‌تواند توان 1500 اسب بخار را تولید کند و نیز گشتاور 1600 نیوتون متر را برای مشتری خود به ارمغان می‌ آورد . این موتور با گیربکس 7 سرعته دو کلاچ جفت شده است و هر چهار چرخ را قدرت می‌ دهد .

بوگاتی شیرون با حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت معرفی شد ؛ اما بوگاتی دیوو به دلیل سیستم آئرودینامیک قوی خود سرعت کمتری داشت . ما انتظار داریم حداکثر سرعت بوگاتی لاویتور عددی بین این دو باشد . اگر سرعت بالاتری نسبت به شیرون داشت مطمئناً بوگاتی اعلام می ‌کرد . بنابراین حداکثر سرعت بوگاتی لاویتور به طور قطع اعلام نشده است . همچنین بوگاتی لاویتور قادر است در مدت 2.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند .

آتلانتیک گمشده

همان‌ طور که از نام بوگاتی لاویتور مشخص است از آتلانتیک گمشده الهام گرفته است . به گفته ‌ی بوگاتی ، خریدار این ماشین مجذوب آتلانتیک بوده است و قصد داشته است که خودروی افسانه ‌ای آتلانتیک را وارد قرن بیست و یکم کند ؛ سرانجام با یک بدنه‌ ی ساخته‌ شده از الیاف کربن سیاه دستباف به پایان رسیده است . در مقایسه با بوگاتی دیوو ، بدنه‌ ی آن بسیار صاف و روان است و قسمت جلوی آن هلالی شکل است ؛ اما قسمت جلوی دیوو تقریباً صاف و مستطیل ‌شکل است . در زیر نوار  LED، یک اسکریپت بزرگ بوگاتی روشن وجود دارد ؛ که عقب ماشین را به دو بخش تقسیم کرده و در امتداد دیفیوزر قرار گرفته است . قسمت پشتی بوگاتی لاویتور شاید جایی باشد که بیشترین تفاوت را با دیگر بوگاتی‌ های مدرن دارد .

ویژگی‌ های بارز آتلانتیک گمشده

یکی از ویژگی ‌های بارز آتلانتیک یک خط و شکاف مرکزی است که ماشین را به دو نیمه تقسیم می ‌کند . این خط از ابتدای کاپوت شروع‌ شده و بعد شیشه جلو را دو قسمت کرده و سپس تا سقف و بعد پشت ماشین کشیده شده است . در نسخه ‌ی مدرن یعنی بوگاتی لاویتور، به زیبایی این خط را می ‌بینید درحالی‌که روی شیشه‌ ی جلو توسط برف ‌پاک ‌کن ادامه پیدا کرده است ؛ اما ترجیح می ‌دهیم قسمت وسط بالاتر و عقب ‌تر باشد تا شباهت بیشتری به آن مدل قدیمی داشته باشد ؛ اما خب ما کسی نیستیم که بتوانیم این مدل را سفارش دهیم ؛ بنابراین مهم نیست که چه می گوییم و چه نظری داریم .

بازهم مانند آتلانتیک گمشده ، نسخه‌ ی مدرن بوگاتی شش اگزوز دارد . شش لوله‌ ی بزرگ اگزوز ، همه در یک ردیف در بالای دیفیوزر قرار دارند ؛ که یکی از تفاوت ‌های عمده‌ی لاویتور با سایر بوگاتی‌ های مدرن می ‌باشد . هنوز جزئیات بیشتری وجود دارد که لاویتور را از دیگر بوگاتی ‌های دلپذیر جدا کند . چراغ ‌های جلو و هم ‌چنین خط ترمز LED در عقب که به‌ موازات دیفیوزر قرار گرفته است ، زیبایی خاصی به این ماشین لوکس بخشیده است .

به گفته ‌ی شرکت بوگاتی ، بوگاتی لاویتور در نمایشگاه ژنو هیچ‌ گونه طراحی داخلی نداشته است . طراح بوگاتی می ‌گوید ما می‌ خواستیم مطمئن شویم که مشتری تصمیم به خرید آن دارد یا خیر ؟ و بعد آن را به زیبا ترین شکل ممکن خلق کنیم همچنین تنها بعد از مشخص شدن مشتری می ‌توانستیم فضای داخلی را صد درصد بر اساس سلیقه‌ ی وی طراحی کنیم .

فضای داخلی دیوو نسبت به شیرون تغییر چندانی نکرده است اما انتظار داریم با توجه به قیمت بوگاتی لاویتور ، این ماشین کابین بسیار متفاوت و خاصی داشته باشد . در این مرحله ما نمی ‌دانیم که آیا بوگاتی قصد دارد از این ماشین نمایشگاه‌ های دیگر جهان نیز رونمایی کند یا خیر ؟ دنبال کردن طرح توسعه و پیشرفت این اتومبیل لوکس بسیار جذاب است .

بوگاتی لاویتور

بزرگترین چالش پروژه‌ ی ماشین بوگاتی لاویتور

طبق صحبت‌ های طراح بوگاتی لاویتور ، بزرگ ‌ترین چالش این مجموعه کنترل دمای موتور است . مهندسان بوگاتی می‌ خواهند که بدنه فضای بیشتری را داشته باشند تا هوای گرم را از محفظه ‌ی موتور خارج کند ؛ بنابراین طراح با ظرافت تمام ، بدنه‌ ی ماشین را مشبک طراحی کرده است که هوای گرم به‌ راحتی بتواند خارج شود . در قسمت بالای پلاک ، روی قسمتی از کاپوت و نیز در زیر چراغ‌ ها این طراحی مشبک دیده می ‌شود .
همچنین وی می ‌گوید ما یک اتومبیل خاص را تولید کردیم البته ، این فقط یک اتومبیل نیست بلکه بیشتر شبیه به یک اثر هنری است که مطابق با مارک ‌های منحصر به‌ فرد مد و لوکس در فرانسه است .

همچنین شرکت بوگاتی قصد دارد تنها یک دستگاه از این اعجوبه بسازد ؛ و عقیده ‌ی طراحان این است که برای یک پروژه‌ ی ویژه تنها یک دستگاه کافی است .
بوگاتی در سال ‌های آینده قصد دارد حداقل چهار اتومبیل سفارشی دیگر را تولید کند ، شایعه شده است بعد از بوگاتی لاویتور یک ماشین فوق ‌العاده که انتظار می ‌رود چیزی بین دیوو و لاویتور باشد را به جهان عرضه می‌ کند .

بیشتر بخوانید:

معرفی کامل مشخصات فنی سریعترین خودرو تاریخ، مک لارن F1

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.