معرفی اولین نسخه RS از هوندا سیتی و مشخصات فنی آن

معرفی اولین نسخه RS از هوندا سیتی و مشخصات فنی آن

طرفداران فیلیپینی هوندا می ‌توانند خودروی سیویک RS توربو با یک کیت بدنه اسپرت و قدرت افزایش یافته به 173 اسب بخار را به قیمتی محلی 1 میلیون و 445 هزار PHP خریداری کنند که به دلار مبنا می ‌شود چیزی حدود 30 هزار و 510 دلار . و فروش و طرفدار خوبی را در ایران و کشور های دیگر داشته است .

هوندا

شرکت خودروسازی هوندا برای جذب مشتریان بیشتر در بازار فیلیپین ، اقدام به معرفی نسخه‌ای اسپرت ‌تر از هوندا سیویک RS توربو با لقب جدید ( Modulo ) کرده است که در بخش طراحی و بخش مولد قدرتی آن جهش‌ های مطلوبی رخ داده است . برای طراحی ظاهری ، می ‌توان چهره ‌ای اخم کرده را شاهد بود که از چراغ‌ های پیشانی مشکی رنگ ، جلوپنجره ‌ای مشکی رنگ ، مجموعه سپری جدید با بامپرهای آیرودینامیکی روی خود ( بر روی سپر قالب گیری شده ‌اند ) و یک قاب مشکی رنگ دور مه شکن ‌ها شکل گرفته است .

در زیر شاسی و بر روی چرخ‌ های خودرو هم هوندا از دو رینگ متفاوت 17 اینچی استفاده کرده که یکی از آن‌ ها به صورت 5 پر نقره‌ ای رنگ بوده و دیگری هم به صورت 5 پره دوبل با رنگ بندی کاملا مشکی ریخته ‌گری شده است .

در زیر کاپوت هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر چهار سیلندر استفاده شده که می ‌تواند قدرتی 173 اسب بخاری و گشتاوری 215 نیوتن متری تولید کند که به کمک جعبه دنده‌ای انتقال متد اول CVT ، نیروی تولیدی آن به سمت چرخ‌ های جلو روانه می ‌شود .

اوه بر موتور 1.5 لیتری توربو ، از یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی هم استفاده شده که قدرت تولیدی آن به 141 اسب بخار و گشتاور آن هم به حداکثر 170 نیوتن متر می ‌رسد . در این پیشرانه هم جعبه دنده‌ ای اتوماتیک CVT به کار گرفته شده که نیروی تولیدی موتور را به دستان چرخ ‌های جلو می ‌رساند .

کانپست کوچک هوندا RS

مدیرعامل هوندای اندونزی می‌ گوید کانسپت کوچک RS دید ایده آلی به یک هاچبک اسپورت و کوچک داشته و به سختی می ‌توان این خودرو را نادیده گرفت .
این خودرو در بخش جلو دارای عناصر مشکی براق ، دیلایت های LED افقی و حتی کاپوتی با ورودی هوای کوچک درست همانند سیویک تایپ R  کنونی می ‌باشد . این کانسپت کوچک از رکاب ‌های کناری بسط یافته و یک جفت آینه نازک سود می‌ برد .

نمای عقب نیز برخی شباهت‌ ها به تایپ R را نشان می ‌دهد ؛ مثلاً یک بال بزرگ غیر ضروری ، دیفیوزر گیرا و خروجی ‌های منحصر به‌ فرد اگزوز در بخش عقب دیده می ‌شوند . یک دست رینگ مشکی با طرح نارنجی روشن باعث برجستگی هر چه بیشتر این خودروی مفهومی کوچک می ‌شوند .

هوندا در حال حاضر نسخه‌ های RS از محصولات جاز ، بریو و موبیلیو در اندونزی را ارائه می ‌کند اما هنوز گفته نشده این کانسپت جدید نیز وارد خط تولید خواهد شد یا خیر .

آشنایی بیشتر با سدان هوندا RS

گفته شده است که مدل های VTi-L و RS این خودرو از این پس به صورت استاندارد با مجموعه ایمنی  HONDA SENSING عرضه می شوند .

این مجموعه ایمنی اکتیو قبلا تنها برای نسخه ممتاز VTi-LX ارائه می شد و شامل ترمز اضطراری خودکار ، کمک ثبات در مسیر ، کروز کنترل و نور بالای خودکار است .

مدل های VTi-L و RS علاوه بر طیف وسیع تری از تکنولوژی های ایمنی ، هر دو برای مدل 2019 خود به آینه دید پشت تاشوی برقی مجهز شده اند . طراحی رینگ های آلیاژی نوین نیز در طیف مدل های این خودرو أرائه می شود که در هر مدل طراحی منحصر به فردی دارد در حالی که سپر جلوی این خودرو نیز برای ایجاد ظاهری عضلانی تر، ارتقا یافته است .

تغییرات در کابین این خودرو نیز ادامه دارد که شامل تریم داشبورد جدیدی با طرح هندسی نوین ، تریم های صندلی جدید در نسخه های  VTi-S  و بالا تر ، دوخت قرمز برای نسخه  RS، دکمه صدای جذاب ، دکمه های ثابت برای عملکرد های سیستم سرگرمی اطلاعاتی و کنترل دمای ارتقا یافته برای عملکرد راحت تر است .

و در نهایت ، مدل RS این خودرو می تواند در رنگ هی نارنجی Phoenix  ارائه شود در حالی که رنگ سفید صدفی پلاتینی اکنون برای تمام مدل های آن موجود است .

نیروی مدل های VTi و VTI-S این خودرو از موتور 1.8 لیتری دمش طبیعی بنزینی با قدرت 104 کیلو وات و گشتاور 147 نیوتون متر تامین می شود در حالی که باقی مدل های آن دارای موتور 1.5 لیتری توربو شارژ چهار سیلندر با قدرت 127 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتون متر هستند . هر دوی این موتور ها به گیربکس CVT متصل می شوند .

مدل VTi ( 22390 دلار ) این خودرو در مقایسه با مدل قبلی خود تقریبا بی تغییر باقی مانده و همچون قبل از سیستم کنترل دمای تک محیطه ، صندلی های پارچه ای ، سیستم صوتی هشت بلندگو ، نمایشگر لمسی 7 اینچی سیستم سرگرمی اطلاعاتی ، دوربین معکوس و دسته صندلی عقب تاشو بهره می برد .

نسخه VTi-S ( 24590 دلار ) این خودرو از ورودی بدون سویچ ، جلو پنجره مشکی پیانو ، دکمه استارت ، تزئینات صندلی شطرنجی ، فرمان روکش چرمی ، LaneWatch ، سنسورهای پارک و شیشه ایمنی عقب بهره می برد .

در نسخه VTi-L ( 27990 دلار ) این خودرو نیز موتور قدرتمند تر ، رینگ های آلیاژی 17 اینچی ، چراغ های جلو با تشخیص غبار و آینه های کناری تاشوی خودکار ارائه می شود .

در مدل اسپرت تر RS ( 31990 دلار ) این خودرو می توان به ویژگی هایی همچون رینگ های آلیاژی 18 اینچی ، چراغ های جلوی  LED، فرمان روکش چرمی با دوخت قرمز ، صندلی های چرمی با دوخت قرمز ، صندلی های جلوی قابل تنظیم برقی در هشت جهت ، پدال های اسپرت آلیاژی مشبک ، کنترل دمای دو محیطه ، سیستم صوتی 10 بلندگو و اسپویلر در صندوق عقب اشاره کرد .

و در نهایت ، نسخه ممتاز VTi-LX ( 33690 دلار ) از رینگ های آلیاژی 17 اینچی نوین ، سانروف ، گرم کن صندلی ها و ناوبری ماهواره ای بهره می برد .

طراحی خارجی هوندا جدید RS  

در نمای ظاهری هوندا چند نکته خوب و چند بخش بد وجود دارد . چراغ ‌های این خودرو با نوارهای LED جذابیت خاصی دارند که اسپرت بودن این مدل را به نمایش می‌ گذارند اما سایز کوچک جلو پنجره چندان مناسب یک ماشین اسپورت نیست و سئات باید بر روی این بخش کمی بیشتر وقت صرف می ‌کرد . خطوط بدنه هوندا باعث شده‌ اند تا بدنه این خودرو عضلانی جلوه کند اما برخی از این خطوط به ‌صورت سرگردان طراحی شده‌اند ؛ مانند خطوط بخش جانبی .

البته این خطوط باعث کاهش زیبایی خودرو نشده و به اسپرت شدن آن کمک شایانی کرده ‌اند . سایز چرخ‌ ها و نوع طراحی رینگ در هوندا ، یک بخش دوست ‌داشتنی دیگر بوده که بسیار خوب از آب درآمده است . در قسمت پشتی این خودرو ، چراغ ‌ها بیش از حد کوچک و ساده طراحی شده ‌اند اما حک شدن نام ایبیزا بر روی درب صندوق با حروف کرومی رنگ ، باعث شده کمی از سادگی این بخش کم شود .

بخش داخلی هوندا جدید RS  

طراحی داخلی هوندا ترکیبی از سادگی و اسپرت بودن است . کابین خودرو شاید چندان هیجان ‌انگیز نباشد اما قطعا این طراحی ، باعث خستگی شما نخواهد شد . نکته جالب در این کابین جنس مواد به کار رفته است که حتی بخش‌های پلاستیکی سخت نیز کیفیت خوبی دارد . شما می ‌توانید از طریق تلفن همراه خود و صفحه ‌نمایش هوندا که مجهز به اپل ‌کار پلی و اندروید اوتو است ، با خودروی خود در ارتباط باشید .

بخش‌هایی از صفحه ‌نمایش و دکمه‌ ها کاملا با داشبورد هم سطح هستند . دریچه ‌های هوای دایره‌ ای در بیشتر خودرو های کوچک وجود دارند که هوندا نیز یکی از آنه است . به طور کلی این کابین شاید به خودرو های لوکس شباهت نداشته باشد اما بدون شک نسبت به بسیاری از رقبا ، بهتر طراحی شده است .

هوندا

امکانات هوندا جدید RS  

از جمله امکانات و آپشن های به کار رفته در هوندا جدید RS  می توان موارد زیر را نام برد :

1- چراغ های چند متغیره برای نور پردازی داخلی

2-سیستم تهویه دوگانه داخل کابین به همراه دو کمپرسور مجزا

3- مه شکن جلو و عقب

4- پنجره های برقی با قابلیت کنترل از طریق ریموت

5-  سیستم اتصال و سازگاری با گوشی های آندرویدی و ios

6- ریموت کنترل هوشمند

7- سیستم شناسایی خستگی راننده

8- شیشه شور چراغ های جلو مجهز شده به گرم کن آب

9- تنظیم برقی صندلی و گودی کمر

10- استارت دکمه ای

11- رینگ های 18 اینچی تیتانیومی

12-  گرمکن سه حالته صندلی های جلو

13- دوربین دید عقب به همراه سنسور های 4 طرفه

14- سانروف شش حالته با قابلیت کنترل دستی

15- رادار بین خطوط

16- سیستم کنترل هوشمند چراغ های جلو جهت تابش مستقیم نور

17- سیستم کنترل و مانیتورینگ باد لاستیک ها

18- سیستم صوتی قدرتمند و پیشرفته با 8 اسپیکر

19- تیوتر

20- ساب ووفر و ساپورت USB و AUX

21- پدال پشت فرمان

22- صندلی های عقب تاشو جهت افزایش فضای بار صندوق عقب

23- کروز کنترل هوشمند و تطبیقی با خودرو های جلویی

24- سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

25- چراغ های هوشمند تمام LED با قابلیت چرخش با فرمان

26- آینه های برقی تاشو

27- سیستم شارژ بی سیم گوشی

28- سنسور تشخیص باران

از تدابیر امنیتی هوندا جدید RS  می توان موارد زیر را نام برد :

1- سیستم ضد قفل ترمز ها ABS

2-  سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBD

3-  سیستم تعدیل و ضد لرزش ASR

4- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA

5- سیستم ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA

6- شاسی تقویت شده و ساختار پیچیده بدنه ACE

7- سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

8- سیستم کمک پایداری خودرو VSA

9- سیستم کنترل کشش TCS .

10- سیستم کنترل و ایستایی در شیب HHC

11-  سیستم کنترل ترمز در پیچ های تند CBC

12-  سیستم کنترل سرعت موتور MSR

13- ترمز های 4 چرخ دیسکی از نوع کالیپر برمو دیسکی خنک شونده

14- ترمز دستی الکترونیکی

امنیت هوندا جدید RS  

این شاهکار سئات یا دقیق تر فولکس واگن در بخش امنیت توانسته 5 ستاره ایمنی را از سازمان سختگیر و مطرح EuroNcap دریافت کند که دور از انتطار نیست . سئات در امنیت لئون هیچ چیز کم نگداشته به عنوان مثال از 11 ایربگ استاندارد ( زانوها ، پرده ها ، جانبی ، صندلی ها ، راننده و سرنشین ) استفاده کرده که سابقه این تعداد ایربگ در یک خودروی هاچ بک کم نظیر است .

تکنولوژی و آپشن های جدید هوندا جدید RS  

1- مجهز به سیستم پارک خودکار

2-  لاستیک های  Michelin Pilot Super Sport

3- استارت از راه دور

4- کنترل نور چراغ خودکار

5-  گرم کن فرمان

6- چراغ های جلوی زنون

7-  صندلی های عقب گرم شونده

8- صندلی راننده دارای تهویه

9-  سیستم اطلاعات اپل CarPlay

10- کنترل آب و هوای دوگانه اتومات

11-  سیستم  هوشمند  SYNC R3

12- فرمان بری صوتی

13-  استارت هوشمند خودرو

14- کی لس

15- استارت با دکمه

16- کیسه های هوای روبرو، پرده ای ، سقفی

17-  سیستم ترمز های ضد قفل برمبو

18- سیستم هشدار نقاط کور

19- سیستم هشدار برخورد از عقب

20- سیستم هشدار خروج از خط

21-  دوربین دید عقب

22-  سیستم جلوگیری از خروج خودرو از جاده و دیفرانسیل جلو ضد لغزش

23- چراغ ‌های LED

24- بال عقب

25- اگزوز با سه خروجی

26- رینگ‌ های آلومینیومی 20 اینچی

27- ترمزهای ضد قفل برمبو

28- سیستم تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب و کمک فنرهای انطباق پذیر

29- صفحه کیلو متر دیجیتال

30- غربیلک فرمان چرمی

31- صندلی ‌های اسپورت دو رنگ و اهرم تعویض دنده آلومینیومی

32- سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ‌ای خودکار و سیستم صوتی با صفحه ‌نمایش 7 اینچی

33- سیستم ناوبری

34- سیستم‌های اندروید اتو و اپل CarPlay

35- سیستم اتوماتیک REV-MATCHING و کروز کنترل انطباق پذیر

هوندا

بیشتر بخوانید:

مشخصات، قیمت و خرید خودرو نوبل M600 دنده ای سال 2016

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.