بررسی کامل خودرو فوق پیشرفته هیوندا گرنجور و مشخصات فنی

بررسی کامل خودرو فوق پیشرفته هیوندا گرنجور و مشخصات فنی

هیوندا آزرا یک سدان کره‌ ای است که از سال 1986 بر روی خط تولید دارد و تاکنون 6 نسل از آن معرفی شده است . نسل پنجم آزرا یا همان گرنجور ، در سال 2012 معرفی شد و تولید آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد .

هیوندا

اما هیوندای آزرا گرنجور ، در سال 2012 وارد بازار ایران شد و تا سال بعد یعنی 2013 وارد شد اما به دلیل قانون منع واردات خودرو های با حجم موتور بالای 2500 سی سی ، واردات این خودرو متوقف شد . و این یک اتفاق ناگوار برای وارد کننده آن بود چراکه نسل قبلی آزرا در ایران فروش بسیار خوبی را تجربه کرد ولی آزرا گرنجور جدید ، به دلیل سیاست‌ های جدید ، تنها به تعداد محدودی در بازار عرضه شد و در حال حاضر هم نمونه‌ های دست دوم آن در بازار خرید و فروش می‌ شوند .

البته محبوبیت همواره به معنای کیفیت بالا نیست و آزرا گرنجور 2012 ، در مقایسه با برادر بزرگتر خود ، کیفیت پایین‌ تری داشت و بسیاری از کاربران ، از مصرف سوخت بالای آن ناراضی هستند . اما آزرا گرنجور ویژگی ‌های جذاب فراوانی هم دارد که شما را به خرید آن ترغیب می ‌کند از جمله طراحی جذاب ، آپشن ‌ها و تجهیزات رفاهی زیاد و قدرت بالای موتور .

نکات مثبت هیوندا آزرا گرنجور

1- ترمز های قوی با واکنش خوب

2- جذب خوب ضربات وارد شده توسط سیستم تعلیق

3- فضای خوب و محیط داخلی گسترده

4- سواری پایدار

5- صندلی های راحت

6- خودرویی در دست در تعویض خطوط و سبقت های ناگهانی

نکات منفی هیوندا آزرا گرنجور

1- کشش حرکتی معمولی پیشرانه

2- دید کم و محدود عقب

3-  خدمات پس از فروش گران قیمت

4- مصرف سوخت بالا

امنیت هیوندا آزرا گرنجور

پنجمین نسل آزرا گرنجور  در سال 2011 به عنوان استراتژی جدید هیوندای به جهانیان معرفی شد . بدنه ای عضلانی تر و خطوط اغراق آمیز وجه تمایزی است که از سال 2011 به محصولات کره ای ارتقا شده است .  گرنجور را که می توان نسخه مدرن شده سوناتا دانست از موسسه EURONCAP 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است .

نقد کارشناسی هیوندا آزرا گرنجور

هیوندا آزرا گرنجور یک سدان کره‌ ای است که نسل اول آن در سال 1986 معرفی شد و اکنون در نسل ششم به تولید می ‌رسد . نسل پنجم آزرا در سال 2012 معرفی شد و تولید آن تا سال 2017 ادامه یافت .

هیوندای گرنجور 2012 از همان سال وارد بازار ایران شد و عرضه آن تا 2013 ادامه پیدا کرد اما واردات آن پس از تصویب قانون منع واردات خودرو های با حجم موتور 2500 سی سی و بیشتر متوقف شد و اکنون گرنجور تنها در مدل 2012 و 2013 در بازار قابل خریداری است .

هیوندای آزرا گرنجور از نظر طراحی در مقایسه با نسل قبلی کاملا متحول شد و زبان طراحی جدیدی برای آن مورد استفاده قرار گرفت . چراغ ‌های جلو و عقب حالت کشیده‌ ای دارند و چراغ‌ های عقب همانند گذشته به وسیله یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده ‌اند . بر روی بدنه گرنجور خطوط شکسته فراوانی دیده می‌ شود که علاوه بر زیبایی ، عملکرد آیرودینامیکی خودرو را هم بهبود بخشیده‌ اند .

طراحی کابین هیوندا آزرا 2012 همانند طراحی بیرونی آن حالت اسپرتی دارد و کنسول وسط به شکل T است . یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد دیده می ‌شود و کلید های کنترلی زیادی بر روی کنسول وسط و به ویژه بر روی فرمان دیده می‌ شود . متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک و چرم است و کیفیت نسبتا بالایی را ارائه می‌ دهد .

از آپشن‌ های در نظر گرفته شده برای آزرا 2013 می ‌توانیم به سانروف پانوراما ، تنظیم صندلی راننده در 10 و سرنشین جلو در 8 جهت ، گرمکن صندلی ‌های جلو ، نمایشگر 7 اینچی ، دوربین دید عقب و شیفتر های تعویض دنده پشت فرمان می باشد .

موتور به کار رفته در هیوندای آزرا گرنجور حجمی معادل 3.0 لیتر و 6 سیلندر دارد و قادر است 250 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور تولید کند . برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک در نظر گرفته شده است . یکی از مشکلات عمده گرنجور ، مصرف سوخت بالای آن است که باتوجه به وزن بالا و حجم موتور نسبتا زیاد اتفاق عجیبی نیست اما هیوندای می‌ توانست با کمی بهبود این موتو ر، مصرف سوخت آن را کاهش دهد .

هیوندای آزرا گرنجوردر حال حاضر با قیمت بالا در مدل‌ های دست دوم در بازار به فروش می ‌رسد . برای انتخاب خودرویی در این بازه قیمتی می ‌توانید به گزینه‌ های دیگری چون هیوندای سوناتا ، تویوتا کمری ، هوندا آکورد ، کیا اپتیما ، کیا کادنزا و تویوتا آریون هم فکر کنید .

هیوندا

مشخصات ماشین هیوندا آزرا گرنجور

خودرو

1- نام خودرو : هیوندا آزرا گرنجور

2- کشور سازنده : کره جنوبی

3- سال تولید : 2012

مشخصات فنی

1- موتور : 6 سیلندر و 24 سوپاپه

2- حجم موتور : 3000 سی سی

3- تنفس موتور : تنفس طبیعی

4- انتقال نیرو : دیفرانسیل جلو

5- حداکثر قدرت : 250 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

6- حدکثر گشتاور : 288 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه

7- جعبه دنده : 6 دنده خودکار

8- شتاب 0 تا 100 : 8 ثانیه

9- حداکثر سرعت : 240 کیلو متر در ساعت

10- وزن : 1635 کیلو گرم

11- اندازه : 4966 طول – 1860 عرض – 1470 ارتفاع

12- فاصله بین دو محور : 2845 میلی متر

مصرف و سوخت استاندارد ها

1- مصرف سوخت داخل شهر : – لیتر در هر صد کیلو متر

2- مصرف سوخت خارج از شهر : – لیتر در هر صد کیلو متر

3- مصرف سوخت ترکیبی : 9.6 لیتر در هر صد کیلو متر

4- حجم باک : 70 لیتر

5- استاندارد آلایندگی : یورو 5

تجهیزات و امکانات :

1- ترمز و پایداری : سیستم تعلیق ASD – BAS – EBD – ESC – VSM

2- کیسه هوا : مجموعا 9 کیسه هوا

3- سیستم صوتی : بلوتوث – تشخیص صدای راننده برای تماس تلفنی – 8 گیگابایت حافظه فلش

4- دیگر تجهیزات : سقف پانوراما – صندلی های چرمی – دوربین عقب – حافظه برای تنظیمات صندلی راننده – گرمکن صندلی جلو – تهویه مطبوع جداگانه برای سر نشینان

ارزش خريد هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا در کره جنوبی با قیمت پایه 35 هزار دلار عرضه می‌ شود ، با توجه به اینکه رنو تلیسمان نیز در کشور فرانسه از قیمت نسبتا یکسانی با هیوندای آزرا برخوردار است ، اختلاف قیمت بسیار زیاد میان این دو خودرو در بازار داخلی هیچ توجیهی نخواهد داشت .

در نتیجه معایب هیوندای آزرا و همچنین قیمت بسیار بالای این خودرو در بازار داخلی باعث می‌شود که آزرا 2018 از ارزش خرید کمتری در مقایسه با سایر خودرو های همرده برخوردار باشد . شاید برایتان جالب باشد که بدانید در رنج قیمتی که هیوندای آزرا در آن قرار دارد ، می‌توانید با خرید سدان هایی همچون رنو تلیسمان و فولکس پاسات علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه خرید خودرو ، از امنیت ، کیفیت و سواری یک سدان اروپایی لذت ببرید .

کیفیت سواری هیوندا آزرا گرنجور

آزرا 2013 به لطف پیشرانه 6 سیلندر خود تبدیل به یک سدان بزرگ قدرتمند شده که شتابگیری قابل توجه ای را به ارمغان می آورد و این در حالی است که جعبه دنده اتوماتیک این خودرو دنده ها را به نرمی و دقت تعویض می کند . سیستم تعلیق به وضوح برای یک رانندگی راحت طراحی شده ولی چیزی از هندلینگ خودرو کاسته نشده است .

در یک نگاه کلی آزرا حس اطمینان در رانندگی را به شما القا می کند چون خبری از حرکات موّاج گونه ای که در دیگر سدان ها به چشم می خورد نیست . در حقیقت دیگر رقبا نیز تجهیزات آزرا را در اختیار شما قرار می دهند و آن ها نیز به این امکانات رفاهی مجهز هستند که در اینجا آزرا شما را برای راندن خود تشویق نمی کند ولی در عین حال شما را دلسرد نیز نمی کند .

طراحی داخلی هیوندا آزرا گرنجور

با توجه به برخی موارد،  آزرا نسخه بزرگترشده سوناتا به نظر می آید . طراحی داخل کابین شباهت زیادی به سوناتا دارد که به واسطه استفاده از پوشش چرم در تودوزی ، آزرا کاملاً حس لوکس بودن را به بیننده القا می کند . تنها چیزی که اندکی بر این حس خدشه وارد می کند استفاده زیاد از قطعات پلاستیکی با ظاهری بی کیفیت است .

مورد در خور توجه در مورد کابین به غیر از امکانات رفاهی زیاد ، فضای زیاد و جاداری می باشد . به طوری که بلند قد ترین افراد بزرگسال نیز فضای کافی برای سر و پای خود هم در ردیف جلو وهم در ردیف عقب در اختیار دارند . حجم صندوق عقب این خودرو نیز 461 لیتر می باشد که در این کلاس از خودرو بزرگ و شایان توجه است .

هیوندا

تجربه رانندگی با هیوندای آزرا گرنجور

دکمه استارت را زده و پیشرانه 6 سیلندر 24 سوپاپه آزرا که دقیقاً 2999 سی ‌سی حجم دارد را روشن می ‌کنیم . این پیشرانه حداکثر می ‌تواند 250 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 284 نیوتن ‌متر در 5000 دور در دقیقه را تولید کند . ترمز را که به صورت برقی و از کنار دسته دنده غیر فعال می ‌شود آزاد کرده و شروع به حرکت می‌ کنیم . موتور بسیار آرام و بی‌سر و صدا می باشد و در عین حال آزرای 1751 کیلو گرمی به راحتی شروع به حرکت می‌ کند

. با شروع رانندگی اولین نکته‌ای که به نظر می‌ رسد ابعاد کم شیشه‌ ها است که باعث شده دید خوبی به اطراف نداشته باشید . یعنی نه تنها شیشه جلو به اندازه کافی بزرگ نیست ، بلکه ستون و شیشه ‌های کناری به صورتی هستند که باعث شده نسبت به ابعاد خودرو آنچنان که باید تسلط نداشته باشید . همچنین در عقب نیز اوضاع وخیم ‌تر است و با توجه به اندازه و زاویه شیشه دید کمی را به راننده می ‌دهد و در حین پارک کردن باید از دوربین عقب نیز کمک گرفت .

پس از کمی رانندگی با سرعت کم تصمیم به شتاب ‌گیری و فشار آوردن به موتور حجیم آزرا می ‌کنیم . به محض فشار روی پدال گاز ، موتور حجیم آزرا بدون تاخیر عکس ‌العمل نشان می‌ دهد و این کره‌ ای بزرگ با قدرت به سمت جلو شتاب‌ گیری می‌ کند . همانطور که از این پیشرانه توقع داریم شتاب آزرا بسیار خوب است و به راحتی شما را راضی می‌ کند اما این نکته را هم باید در نظر داشت که در ازای شتاب و قدرت بالایی که در اختیار راننده قرار گرفته ، مصرف سوخت این خودرو نیز در شهر بسیار بالاست.

به طوری که حتی صاحب خودرو نیز از این موضوع گلایه داشت . البته برای اینکه راننده در هر لحظه مراقب بنزین‌ هایی که در حال سوختن هستند باشد ، در پشت غربالک فرمان و بین کیلو مترشمار و دورشمار موتور ، مصرف سوخت لحظه ای به صورت نواری دایره‌ ای شکل و در وسط آن میانگین مصرف سوخت نیز گزارش می ‌شود .

در مورد سیستم تعلیق خودرو نیز باید گفت که هیوندای آزرا در دست‌ اندازهای شهر تهران بسیار خوب عمل می‌ کند و به خوبی ضربات را جذب می ‌کند . حتی سرنشینان عقب نیز ضربات ناشی از سطح جاده را آنچنان حس نمی‌ کنند و می ‌توانند با آرامش از تجهیزاتی مانند گرمکن‌ های صندلی عقب استفاده کنند .

قیمت هیوندای آزرا گرنجور

این روز ها هیوندای آزرا در بازار آزاد قیمتی بین 210 تا 250 میلیون تومان دارد و باید گفت با این قیمت آنچنان هم تنها به نظر نمی ‌رسد . آزرا در بازار ما رقیبانی مانند کیا کادنزا 6 سیلندر 3.5 لیتری با قیمت 240 تا 250 میلیون تومان و یا لکسوس ES250 با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و قیمت 265 تا 280 میلیون تومان را پیش رو دارد اما باید گفت که یکی از اصلی ‌ترین رقیبان این خودرو در بازارهای جهانی تویوتا آوالون است که متاسفانه هنوز راهی بازار ایران نشده است .

در هر صورت با این رنج قیمت بعضی به هیوندای آزرای 6 سیلندر 3 لیتری روی می‌ آورند که انبوهی از امکانات روی آن نصب شده و بعضی دیگر حاضرند از خیر موتور قدرتمند بگذرند و به سوی گزینه‌ های با کیفیت آلمانی و یا ژاپنی مثل لکسوس ES250 بروند که اگرچه پیشرانه‌ ای ضعیف ‌تر دارند اما از نظر کیفیتی در سطحی بالا تر از آزرا قرار می گیرند .

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو تویوتا اریون مدل 2012 و مشخصات فنی آن

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.