قیمت خودرو فوق جذاب لامبورگینی اونتادور + مزایا و معایب آن

قیمت خودرو فوق جذاب لامبورگینی اونتادور + مزایا و معایب آن

از قدیم‌ الایام ، محصولات لامبورگینی بیشتر به عنوان وسیله ‌ای برای ( از راه رسیدن ) و ( به نمایش گذاشتن ) مطرح بوده ‌اند تا یک خودرو برای ( رانندگی ) زوایای شگفت ‌انگیز ، اسامی بدیع و مجموعه ‌ای از قدرت ‌های خام و مهیب ، باعث می ‌شوند که گاو های ( سنت‌ آگاتا ) در هر جمعی متمایز باشند .

لامبورگینی اونتادور

مشخصات لامبورگینی اونتادور

یکی از این خودروها ، ( اونتادور ) است که لامبورگینی اولین بار آن را در سال 2011 به دنیای خودرو معرفی کرد. LP700-4  مجهز به یک موتور 6.5 لیتری V12 با قدرت 700 اسب‌ بخار بود که تمام چهار چرخ این خودرو را به حرکت در می ‌آورد . در نتیجه اونتادور قادر بود و هست که سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در مدت 2.9 ثانیه کامل کند و به حداکثر سرعت 354 کیلومتر بر ساعت برسد . این هیولای عجیب گُوِه مانند ، بدون استفاده از سیستم کمکی الکتریکی یا توربو شارژر های مدرن به چنین عملکردی دست یافته بود و بر این اساس ، بسیاری از علاقه‌ مندان را نسبت به مدل جایگزینِ آن ، هیجان زده می ‌کرد . 6 سال پس از آن ، لامبورگینی ( اونتادور ( S را معرفی نموده که در برداشت اول ، بیشتر به یک ( فیس‌ لیفت دیر هنگام ) شباهت دارد .

امّا این خودرو ، تمام ویژگی‌های یک ( مدل جدید ) را با خود به همراه دارد . برخی تغییرات جزئی آئرودینامیک در اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب ، همراه با سه موقعیت برای اسپویلر عقب هوشمند ، باعث شده تا اونتادور S نسبت به مدل قبلی به اندازه 130 درصد ، نیروی داون‌ فورس بیشتری داشته باشد . موتور 6.5 لیتری V12 اکنون قدرت بیشتری دارد و خروجی ‌اش به میزان 740 اسب ‌بخار است . همچنین این مدل از سیستم فرمان چهار چرخ و یک سیستم دینامیک هوشمند وسیله نقلیه موسوم به  LDVA بهره می ‌برد. با این همه ، ( اونتادور  S ) رسماً سریع ‌ترین خودرویی نیست که از دروازه‌ های کارخانه سنت آگاتا بیرون آمده است ؛ افتخاری که به مدل کوچک تر و با تکیه بر عملکرد در پیست ، یعنی اوراکان پرفورمنته تعلق دارد .

اونتادور S قبل از اینکه هزینه آپشن‌ ها و مالیات بر روی آن اضافه شود ، قیمتی معادل 789425 دلار استرالیا دارد . طول این خودرو به اندازه 17 میلی‌ متر رشد داشته و به 4797 میلی‌ متر رسیده ، امّا عرض و ارتفاع ، به ترتیب در همان اندازه‌ های 2030 و 1136 میلی‌ متر باقی ‌مانده ‌اند . امّا شاید مهم ترین چیزی که در این میان جلب ‌توجه می ‌کند ، با وجود تمام قابلیت ‌ها و سیستم ‌های جدید ، افزایش وزن خودرو ، تنها به میزان 7 کیلو گرم است . البته قیمت این مدل نسبت به نسخه (غیر S) ، به اندازه 27925 دلار رشد داشته ، امّا این افزایش تنها 4 درصد کل قیمت را شامل می‌ شود و این تنها بخش کوچکی از نگرانی ‌های خریداران این نوع خودرو ها محسوب می ‌گردد .

اضافه ‌کردن جزئیات فیبر کربنی در بدنه ( 10600 دلار ) ، حسگرها و دوربین‌ های پارکینگ ( 9600 دلار ) ، برخی تجهیزات سفارشی کابین و طرح‌ های کربنی دیگر می ‌تواند قیمت خودروی شما را به راحتی ، به اندازه 100 هزار دلار دیگر افزایش دهد . البته اونتادور S یک خودروی میلیون دلار از لحاظ ظاهر و پرفورمنس است و بنابراین داشتن قیمتی در این بازه ، نمی ‌تواند چندان باعث تعجب شود . ضمن اینکه تمام نسخه‌ های این خودرو ، همین الان نیز فروخته شده و مسئله ( قیمت ) ، نباید اهمیت زیادی داشته باشد .

وقتی در های قیچی ‌وار با سیستم کمکی هیدرولیکی بالا روند ، به تنها چیزی که می‌ توان فکر کرد ، گام برداشتن ، وارد شدن و نشستن در پشت فرمان ، در یک حرکت سریع است . در همین حال ، هنگامی که در ها پایین می‌ آیند ، با یک کابین ساکت و کاملاً مجهز مواجه می ‌شوید . یک محفظه کوچک برای حمل وسایل در در ها پیش ‌بینی شده و همین‌ طور یک جعبه کوچک در بین دو صندلی تعبیه شده است . از بین 3 خودرویی که برای انجام این بررسی ، مورد استفاده قرار گرفته‌ اند ، دو مدل دارای چرم استاندارد و یک مدل از آلکانترا در طراحی کابین بهره برده ‌اند . در این میان ، راحتی و کیفیت آلکانترا بیشتر به چشم می ‌آید . کابین اونتادور  S، از جلو ، دید بسیار خوبی دارد ، امّا شرایط دید از عقب ، چندان قابل ‌تعریف نیست . در واقع ، بهترین کار این است که با احتیاط رانندگی شود و فاصله مناسب را با ترافیک حفظ کرد .

پس از کنار زدن درپوش سوئیچ ، فشردن هر دو ( پدل ) برای آزاد کردن دنده‌ ها ، تنها کافی است که دکمه استارت را بزنید تا موتور بزرگ V12 به کار بیفتد . جذابیت ‌ها و هیجان‌ های شنیداری همیشه یکی از نقاط قوّت محصولات لامبورگینی بوده و برای اونتادور  S ، صدای آهنگین پیشرانه با استفاده از یک سیستم اگزوز جدید و خروجی ‌های سه‌ گانه با طرح ذوزنقه ‌ای برگرفته از آرایش موتور ، ارتقا داده شده است . سیستم جدید LDVA در لامبورگینی برای مدیریت هوشمند وسیله نقلیه ، به صورت مداوم ، شرایط رانندگی را بررسی می ‌‌کند .

این نرم ‌افزار ( بارهای افقی ) را ارزیابی کرده و شرایط سیستم کنترل کشش و توزیع گشتاور بین چرخ ‌ها را تنظیم می ‌کند . برای ( بار های جانبی ) ،  شرایط سیستم فرمان چهار چرخ و نسبت فرمان کنترل می ‌شود و برای ( بار های قائم ) ، از بال عقب چند منظوره و سیستم تعلیق دامپینگ انطباقی رئومغناطیسی استفاده می ‌گردد . وظایف زیادی بر عهده این سیستم قرار گرفته ، امّا نتیجه این است که اونتادور  S، یک خودروی هوشمند تر و با رانندگیِ بهتر نسبت به مدل گذشته‌ اش شده است ؛ آن هم بدون کاستن ذره ‌ای از جذابیت و نشاطی که از محصولات این برند سراغ داریم .

یکی از جنبه‌ های هوشمندی در این مدل ، سیستم جدید تنظیمات رانندگی EGO  است که 24 ترکیب مختلف از انتقال نیرو ، سیستم فرمان و سیستم تعلیق را در سه حالت رانندگی اصلی شامل استرادا ( خیابان ) ، اسپورت و کورسا ( پیست ) در اختیار قرار می ‌دهد . از آنجا که اونتادور S یک خودروی کاملاً سفارشی و شخصی است ، شما می ‌توان رفتار آن را مطابق دلخواه خود تنظیم کنید . نمایشگر ابزار ها که به صورت کاملاً دیجیتال طراحی شده ، مطابق با حالت رانندگی‌ِ شما تغییر پیدا می ‌کند . در حالت‌ های ( استرادا ) و ( اسپورت ) ، یک تاکئومتر بزرگ به عنوان عنصر اصلی ، تنظیمات دنده در وسط و یک سرعت‌ سنج دیجیتالی در کناره صفحه نمایش داده می‌ شود . وقتی به حالت ( کورسا ) سوئیچ می ‌کنید ، دینامیک وسیله نقلیه ، نقش پر رنگ ‌تری دارد و مواردی چون نسبت توزیع گشتاور ، زاویه فرمان و نیروی g ارائه می‌ شوند .

روند انتقال قدرت تا 5 هزار دور بر دقیقه ، مشابه نسخه ( معمولی ) اونتادور است و از این زمان است که نسخه S تا رسیدن به دور موتور 8400 ، به حداکثر قدرت جدید خود می ‌رسد . در حالی که مسیر نسبتاً طولانی برای رسیدن به حداکثر سرعت اونتادور S لازم است ، امّا روند شتاب ‌گیری در دنده‌ های مختلف ، باعث می‌ شود که رسیدن به سرعت بالای 360 کیلومتر بر ساعت ، بدیهی به نظر برسد . از طرف دیگر ، ترمز های استاندارد کربن – سرامیکی لامبورگینی با ابعاد 400 میلی ‌متر در جلو و 380 میلی‌ متر در عقب ، با بازدهی بسیار خوبی ، از سرعت بالای خودرو می ‌کاهند .

در گیربکس 7 سرعته ISR از یک کلاچ به همراه 4 محور رابط شیفت برای تغییر دنده‌ ها و محدود کردن میزان افت گشتاور در کوتاه ‌ترین زمان ممکن ، استفاده می‌ شود . ساختار این سیستم بسیار سبک ‌تر و جمع ‌و جور تر از یک سیستم دو کلاچه است ، امّا در هر حال ، نمی ‌تواند همانند گیربکس PDK پورشه ، سریع عمل کند . در هر صورت ، استفاده از تنظیمات ( کورسا ) برای عملکرد ، ( اسپورت ) برای سیستم فرمان و ( سترادا ) برای سواری ، سریع ترین زمان شیفت ممکن را در اختیار راننده قرار می ‌دهد .

پلتفرم اونتادور در لامبورگینی شاید 6 سال سن داشته باشد که این زمان زیادی در دنیای اتومبیل است ، امّا ارتقاهای دینامیک در نسخه S باعث شده ‌اند که این خودرو بسیار بانشاط و سر زنده ‌تر از قبل به نظر برسد و بر این اساس ، می ‌توان سال ‌های درخشان زیادی را برای ادامه حیات آن متصور شد.

از یک دیدگاه کلی ‌تر در بازار اتومبیل ، اونتادور واقعاً خودروی گران‌ قیمتی است که دیدن یک سیستم اطلاعات و سرگرمی پا به سن گذاشته در آن ، بسیار سخت است ؛ آن هم در حالی که با قیمت کمتر می‌ توان یک پورشه 911 توربو S را در اختیار داشت که با سیک سیستم اطلاعات و سرگرمی سریع تر و کاربردی ‌تر ارائه می‌ شود . امّا این خودرویی است که لزومی به اینکه ارزان ‌تر شود و یا اینکه در دسترس عده بیشتری از مشتریان قرار گیرد ، احساس نمی‌ کند .

لامبورگینی اونتادور S مدل 2016 یک ( ماشین هیجان‌ انگیز ) است که تنها عده کمی از ما می ‌توانید به طور کامل آن را تجربه کنیم . امّا از نمای بیرون و از لحاظ تمام ویژگی‌ های اصلی ، این خودرو قابلیت آن را دارد که به عنوان پوستر بر روی دیوار ها جای بگیرد .

لامبورگینی اونتادور

فروش لامبورگینی اونتادور تیونینگ منصوری به قیمت 790 هزار دلار

مدلی دست ‌دوم از سه دستگاه تولیدی لامبورگینی اونتادور S رودستر تیونینگ منصوری مجهز به پیشرانه 730 اسب‌ بخاری V12 به ‌فروش گذاشته شده است که قیمت بالایی دارد.

بسیاری از افراد آرزوی دیدن محصولات لامبورگینی از نزدیک را دارند و خودرو های این شرکت ایتالیایی ، همیشه در فهرست جذاب ‌ترین‌ ها و قدرتمند ترین‌ ها هستند . شاید ازنظر ما سوپراسپرت لامبورگینی اونتادور S رودستر درحالت استاندارد یکی از بهترین و کامل ‌ترین خودرو های بازار جهانی باشد ، اما رویکرد شرکت ‌های تیونینگ کاملا متفاوت است. به‌ خصوص وقتی این شرکت ، تیونینگ منصوری باشد ، محصول نهایی منحصر به ‌فرد خواهد بود .

منصوری در سال 2018 سه مدل سفارشی و ویژه از لامبورگینی اونتادور S رودستر عرضه کرد که با بدنه ‌‌ی تمام فیبر کربن و نام کربنادو ( Mansory Carbonado ) بسیار خاص هستند . تغییرات منصوری برای سوپراسپرت کروک ایتالیایی ‌ها شامل کیت کامل بدنه فیبر کربن با اسپویلر کوچک سپر جلو ، رکاب و دیفیوزر ، گلگیرهای برجسته 40 میلی ‌متری در جلو و 50 میلی ‌متر در عقب ، سیستم اگزوز جدید و رینگ‌ های سفارشی 21 و 20 اینچ در عقب و جلو با تایر های پیرلی پی زیرو ( Pirelli P Zero ) است .

همان طور که گفته شد ، منصوری تنها سه دستگاه از لامبورگینی اونتادور S رودستر با بدنه‌ ی فیبر کربنی تولید کرد و به ‌فروش گذاشته شده است . این مدل با کارکرد 1741 کیلو متر ، به تنظیمات جدید ECU منصوری هم مجهز شده اما مشخصات فنی آن با ارتقای تیونر اعلام نشده است .

در صفحه‌ی فروش این مدل ، مشخصات پیشرانه همان نمونه‌ ی استاندارد کارخانه ‌ای با موتور5.6 لیتری تنفس طبیعی V12 و 730 اسب ‌بخار قدرت ذکر شده است . علاوه بر تغییرات ظاهری منصوری با رنگ سیاه و قرمز ، لامبورگینی اونتادور S رودستر کربنادو به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک  ( AWD )، تهویه مطبوع دوگانه ، تزیینات آلومینیومی کابین ، روکش ‌های چرمی صندلی و داشبورد ، سیستم صوتی حرفه ‌ای با چهار بلندگو و انواع فناوری‌ های کمک ‌راننده و پارک خودرو مجهز است .

سیستم استارت / استاپ نیز در اونتادور تعبیه شده است و برای مصرف بهینه‌ ی سوخت ، یک سامانه ‌ی مدیریت مصرف سوخت فعال در این خودرو تعبیه شده است که می‌ تواند در صورت عدم نیاز به قدرت بالا تا شش تا از 12 سیلندر خودرو را به حالت غیر فعال دربیاورد . برای رام کردن این گاو وحشی از سیستم ترمز کربن سرامیکی به ‌صورت استاندارد بهره‌ گیری شده است . روی رینگ ‌ها لاستیک ‌های پیرلی از نوع ( P Zero ) موجود هستند که به‌ طور ویژه برای دستیابی به بالا ترین هندلینگ ممکن در سیستم چهار چرخ فرمان گیر و کاهش کم فرمانی طراحی شده ‌اند .

بیشتر بخوانید:

اطلاعات و مشخصات فنی انواع مدل و تیپ‌های مرسدس بنز کلاس CLS

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.