مشخصات فنی خودرو مرسدس بنز کلاس A + نقد و بررسی آن

مشخصات فنی خودرو مرسدس بنز کلاس A + نقد و بررسی آن

اگرچه ‏هاچ بک بنز A  CLASS – مرسدس بنز کلاس A از نظر طراحی ظاهری ، چندان جذاب و دل چسب به نظر نمی ‏رسد اما آمار فروش آن در اروپا ، حاکی از مشتری ‏پسند بودن این مدل است . نسل پیشین بنز A-Class در دو مدل دو درب و چهار درب به بازار عرضه می‏ شد و از مهم ترین مزایای آن می‏ توان به ایمنی بالا ، مصرف سوخت و استهلاک پایین ، ابعاد جمع و جور و همچنین امکانات رفاهی مناسب اشاره کرد . البته در حال حاضر ، نسل جدید A-Class با ظاهری جذاب و اسپرت در بازارهای جهانی عرضه می‏ شود که نسبت به نسل قبلی ، تغییرات بسیاری داشته است .

مرسدس بنز

نکات مثبت بنز A کلاس :

1- مرسدس بنز A کلاس هاچ بک  نسبت به هم کلاس های خود دارای کابین بزرگ و جادار تری می باشد .

2-همچنین استهلاک پایین و هزینه نگهداری پایین وجه تمایز آن با هم رده های خود است .

3- بنزکلاس A موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی کامل در تست تصادفات شده است .

4- سیستم تعلیق منحصر به فرد

5- طراحی بی نظیر

6- مصرف سوخت بهینه

7- سواری بسیار نرم و ایمن

8- شتاب بالا

نکات منفی بنز A کلاس :

1- هزینه نگهداری نسخه اتوماتیک آن بالا می باشد

2- آپشن های گران قیمت

3- کمبود فضای پاها در ردیف عقب خودرو

4- هزینه نگهداری بالای خودر

بررسی فنی سدان مرسدس بنز کلاس A

در حالی که هاچ‌ بک محبوب و سرشار از فناوری مرسدس بنز کلاس A نتوانست راهی به بازار ایالات متحده آمریکا پیدا کند ، خریداران آمریکایی برای مشاهده محصولات پنج‌ در در سبد مرسدس مشتاق‌ تر شده‌ اند . خودرو ساز آلمانی قصد دارد با معرفی محصولی در کلاس سدان ، به این بازار بزرگ وارد شود .

طراحی آن در حالی که هنوز آشنا به نظر می ‌رسد، اما بسیار جذاب ‌تر شده است . سدان شیک مرسدس بنز از نشانه ‌های مشابهی با هاچ‌ بک کلاس A بهره می ‌برد ، در حالی که الهام ‌بخش طراحی بسیار قوی مرسدس بنز CLA است . این سدان آیرودینامیک‌ ترین محصول مرسدس بنز تاکنون به شمار می‌ رود و ضریب درگ آن به 0.22 محدود می ‌شود .

این در حالی است که طول خودرو به 4.55 متر می ‌رسد که کمتر از مرسدس بنز CLA با 4.63 متر خواهد بود . اما فاصله محوری مرسدس بنز کلاس A نسبت به CLA افزایش پیدا می ‌کند و به 2.72 متر می ‌رسد . بسته به تیپ خودروی انتخابی ، گزینه ‌های رینگ چرخ از 17 تا 19 اینچ تغییر می ‌کنند .

سدان مرسدس بنز کلاس A مدل 2019 در هنگام وررد به بازار در دو تیپ مختلف عرضه خواهد شد : A220 و  4 MATIC،A220  . هر دو تیپ از پیشرانه مشابه 2.0 لیتری مجهز به توربو شارژر بهره می ‌برند که توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت و 299 نیوتن ‌متر گشتاور دارد و به همراه جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته ارائه می ‌شود . استفاده از چنین پیشرانه ‌ای باعث می ‌شود که کمی قدرتمند تر از مدل پایه هاچ ‌بک مرسدس بنز کلاس A با ( 161 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن ‌متر گشتاور ) باشد .

مرسدس بنز در فضای داخلی سدان کلاس  A، از جدید ترین فناوری روز استفاده می ‌کند . سیستم اطلاعاتی و سرگرمی MBUX موجود در مدل هاچ ‌بک و اسپرینتر مورد استفاده قرار گرفته است . این اولین مدلی است که در آمریکا از داشبورد دیجیتال رزولوشن بالا و صفحه نمایش لمسی با قابلیت‌ های واقعیت افزوده بهره می ‌برد ؛ مرسدس بنز این نوع را یکی از پیشرفته‌ ترین نمایشگر‌ ها می‌ داند .

خریداران می ‌توانند دو اندازه برای صفحه نمایش انتخاب کنند ؛ صفحه نمایش هفت اینچی استاندارد و نمایشگر 10.25 اینچی اختیاری . با دریافت هزینه اضافی ، خریداران می ‌توانند صفحه نمایش هدآپ و سیستم کنترل صوتی هوشمند را نیز در اختیار داشته باشند . سیستم کنترل صوتی با استفاده از عبارت ( سلام ، مرسدس ) قابل دسترسی خواهد بود . سایر امکانات شامل چراغ‌ های جلو و عقب  LED، سقف پانورامیک و قابلیت هم خوانی با اپل کارپلی و اندروید اتو می ‌شود .

اما MBUX تنها گزینه پیشرفته موجود در سدان مرسدس بنز کلاس A مدل 2019 نیست . سدان کلاس A در حال حاضر دارای مجموعه‌ ای از سیستم‌ های ایمنی پیشرفته است . تنظیمات رانندگی هوشمند در خودرو‌ های مرسدس بنز کلاس  S، باعث می ‌شود تا مدل سدان کلاس A نیز توانایی نیمه خودران ( مستقل ) را در شرایط خاصی به نمایش بگذارد .

سایر سیستم‌ های پیشرفته شامل دوربین و رادار ( با قابلیت دید تا 500 متر ) ، ترمز‌های خودکار اضطراری ، دستیار نگهداری در خط می‌ شوند . البته دو قابلیت آخری به صورت آپشن ارائه خواهند شد و مشتریان می ‌توانند با پرداخت هزینه آن را درخواست کنند . سیستم نگهداری در خط می ‌تواند به طور خودکار سرعت خودرو را در پیچ‌ ها ، میادین و تقاطع‌های پیش رو تغییر دهد .

سدان جدید مرسدس بنز کلاس A مدل 2019 از سال آینده میلادی ( زمستان 97 ) در نمایندگی ‌های این شرکت عرضه خواهد شد . پس از آن مدل مرسدس  AMG A35 نیز به بازار خواهد آمد و مدت طولانی ‌تری نیز برای عرضه مدل A 45 صرف می ‌شود . اگرچه هنوز قیمت مشخصی برای سدان مرسدس بنز کلاس A از طرف سازنده اعلام نشده است ، اما پیش‌ بینی می ‌شود که قیمتی حدود 30 هزار دلار داشته باشد .

نقد و بررسی فضای داخلی

طراحی کابین این خودرو را می توان بر پایه طراحی آخرین نسل مرسدس دانست ، طرحی که نسبت به مدل های حال حاضر کلاس A و کلاس  CLA، دارای جذابیت کمتری است . با توجه به اینکه بنز سعی بر تولید و عرضه محصولی ارزان داشته است ؛ پلاستیک های ارزان‌ تر و با کیفیت نسبتا پایین تری را می توان در زیر داشبورد و کنسول میانی مشاهده نمود .

با تمامی این اوصاف ، کماکان CLA خودرویی زیبا و با طراحی جذاب است . شاید شما بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرید اگر بشنوید که روکش های به‌ کار رفته نیز چرم واقعی نیستند ، چیزی که شما در یک خودرو لاکچری و مجلل انتظار دیدن آن را ندارید . در مدل های   2017 ، صفحه ‌نمایش وسط بزرگ‌ تر است . این صفحه ‌نمایش قسمتی از سیستم الکترونیکی ( ناوبری( COMAND  است که بر اساس آخرین آپدیت های موجود کار می کند . فقدان صفحه کنترلر لمسی ، موردی است که شاید شما را آزار دهد . سایر کلید ها به درستی جانمایی و طراحی شده اند ، هرچند باید اذعان داشت که این سیستم نسبت به سیستم قبلی اندکی پیچیده تر و گیج‌ کننده ‌تر بوده و کار را برای راننده سخت می نماید .

نقد و بررسی رانندگی خودرو

به ‌هیچ ‌وجه قابل ‌انکار نیست که  CLA250، سواری کاملا متفاوتی را به راننده القا می کند . هرچند این تفاوت ضرورتا به معنای برتر بودن نسبت به رقبا نیست . این خودرو شتاب پذیری مناسبی داشته و در فرمان پذیری نیز با دقت عمل می کند . سواری در این خودرو ، حس سواری در یک هاچبک فوق العاده را تداعی می کند . به گفته کارشناس همراه مکانیک ، از نقاط ضعف این خودرو می توان به کند بودن سیستم انتقال قدرت اتوماتیک اشاره نمود امری که در شتاب گیری هایی پایین یا در ترافیک ها به‌شدت ملموس است .

چرخ دنده ای همواره به نرمی و روانی کار نکرده و گه گاه کند تر از حد انتظار ظاهر می شوند . سه سیستم تعلیق استاندارد ، تیون اسپورت و آداپتیو بر روی این خودرو قابل ‌ارائه است ؛ هرچند در تست های صورت گرفته است ، کیفیت سواری بیشتر متاثر از نوع لاستیک ها است . سیستم تعلیق استاندارد از لاستیک های پنچررو ( Run Flat ) استفاده می کند که منجر به انتقال ضربات به داخل می گردد . تیون اسپورت نیز از لاستیک های معمولی استفاده می کند عملکرد آن بهتر از حالت قبلی است . توصیه می شود که از لاستیک های پنچررو استفاده نکنید .

نقد و بررسی ایمنی خودرو

مرسدس بنز CLA 2017 دارای سیستم کنترل کشش و پایداری ، ترمز های ضد قفل ، کیسه هوا زانوی راننده ، کیسه هوای حفاظت قفسه سینه ، کیسه هوای محافظ لگن ، کیسه هوای محافظ سر سر تا سری در امتداد پرده ها و دوربین دید عقب است . سیستم هشدار برخورد از جلو ، ترمز اتوماتیک و سیستم هشدار خواب آلودگی راننده به‌ صورت استاندارد بر روی CLA وجود دارد .

ذکر این ضروری است که بسیاری از این تجهیزات بر روی دیگر سدان های مجلل رقیب وجود نداشته و یا به ‌صورت آپشن عرضه می شود . همچنین این خودرو مجهز به سیستم  Mbrace2  مرسدس بنز بوده و مواردی نظیر باز نمودن قفل ها از راه دور ، سیستم بازیابی خودرو دزدیده شده را با خود به همراه دارد . سیستم کمک رسان راننده که به‌ صورت آپشن بر روی این خودرو قابل ‌نصب است دارای سیستم هایی چون مشاهده نقطه کور و سیستم هشدار خروج از خط است .

مرسدس بنز

مرسدس بنز کلاس A قیمت گذاری شد

مدل پایه سدان مرسدس بنز کلاس A به‌ زودی در بازار آمریکا با قیمت 32 هزار و 500 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت .

اولین مدل سدان مرسدس بنز A برای خریداران آمریکایی در دسترس قرار گرفت . پیش از این مرسدس بنز اعلام کرده بود که مدل تازه و جدید اوایل سال 2019 وارد نمایندگی‌ های فروش در ایالات متحده خواهد شد که به نظر می ‌رسد بسیار نزدیک باشد . البته هنوز تاریخ دقیق برای آغاز فروش آن اعلام نشده است ، اما قیمت این مدل به‌ تازگی توسط خودرو ساز آلمانی اعلام شد .

قیمت مرسدس بنز A220 مجهز به سیستم محرک جلو 32 هزار و 500 دلار است و مدل‌های 4MATIC  با سیستم چهارچرخ محرک نیز با قیمت 34 هزار و 500 دلار به فروش می ‌رسند . البته قیمت این مدل ‌ها شامل 995 دلار اضافی برای هزینه‌ های نمایندگی در مقصد نیست ، اما حتی با توجه‌ به این موارد هم ، سدان کلاس A یکی از محصولات مقرون ‌به‌ صرفه در دنیای خودرو های لوکس مرسدس بنز به شمار می‌ رود .

قیمت مدل پایه در ازای دریافت چه امکاناتی خواهد بود ؟ نسخه ‌ی استاندارد مرسدس بنز A220 دارای چراغ ‌های LED در جلو و عقب ، رینگ ‌های 17 اینچی و سقف پانورامیک برای روشنایی داخل کابین است . در فضای داخل نیز کابین کاملاً دیجیتال با داشبورد دیجیتال 7 اینچی و صفحه‌ نمایش لمسی 7 اینچی وجود دارد . سیستم کنترل هوای دو ناحیه ‌ای در میان امکانات استاندارد قرار دارد ؛ همان ‌طور که اهرم تعویض دنده دستی ( paddle shifter ) روی غربیلک فرمان و امکان سازگاری کامل گوشی هوشمند با ANDROID AUTO و APPLE CAR PLAY نیز به همین منوال عرضه می ‌شوند . از جمله سیستم ‌های ایمنی نیز می ‌توان به دستیار ترمز فعال و ترمز انطباقی اشاره کرد . درنهایت سیستم پیشرفته‌ ی MBUX مرسدس بنز مجهز به کنترل صوتی نیز در دسترس مشتریان خواهد بود .

توان تولیدی 188 اسب بخاری پیشرانه ‌ی 2.0 لیتری چهار سیلندر و مجهز به توربو شارژ از طریق جعبه ‌دنده‌ی 7 سرعته‌ی دو کلاچه به سمت محور جلو یا هرچهار چرخ ، هدایت می‌ شود . با وجود مناسب نبودن برای فعالیت‌ های اسپرت ، توان تولیدی این خودرو برای رفت ‌و ‌آمد روزانه کاملاً‌ مناسب است . البته در صورتی که از مدل‌ های دارای پیشرانه AMG استفاده شود ، می‌ تواند تجربه‌ ی رانندگی بسیار هیجان ‌انگیزی داشته باشد .

امکانات ایمنی

این خودرو مجهز به رادار نقطه کور ، رادار خطی ، تشخیص سرعت مجاز جاده ها ، اعلام زمان عکس العمل راننده ، سنسور باد لاستیک ها و تنظیم باد لاستیک ها ، سنسور پارک جلو ، دوربین و سنسور دنده عقب ، سیستم کمکی پارک و اتو پارک ، ترمز جلو دیسکی خنک شونده ، ترمز عقب دیسکی ، سامانه کنترل کشش و پایدار می باشد .

امکانات رفاهی

امکانات این خودرو شامل سقف پانوراما یا تمام شیشه ای ، سیستم تهویه دوگانه ، استارت دکمه ای با قابلیت  روشن کردن از بیرون ، کروز کنترل هوشمند و لیمیتر سرعت ، دریچه هوای صندلی عقب ، گرمکن و سرد کن صندلی جلو و عقب می باشد .

بیشتر بخوانید:

معرفی و بررسی مشخصات تنها مرسدس ایران، بنز میباخ S500

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.