نگاهی عمیق به مشخصات فنی خودرو جذاب بی ام و آلپینا B7

نگاهی عمیق به مشخصات فنی خودرو جذاب بی ام و آلپینا B7

کمپانی ماشین بی ام و آلپینا B7 در سال 1965 تاسیس شد که از زمان تاسیس تا الان فروش و طرفدار خوبی را داشته است . دفتر مرکزی و کارخانه اصلی شرکت یا کمپانی آلپینا در شهر بوشلو در آلمان می باشد .

بی ام و آلپینا

آلپینا B7 جدید لوکس ‌ترین خودرو تیونر آلپینا است که نسخه ‌ی تیونینگ‌ شده ‌ی حرفه ‌ای و قدرتمند از بی ‌ام‌ و سری 7 محسوب می ‌شود و از توانایی حرکتی چشم گیری بهره می ‌برد .

آلیپنا یک شرکت خودرو سازی آلمانی می باشد که در زمینه تیونینگ خودرو های ب ام و فعالیت دارند . بر روی این ماشین تغییراتی انجام شده است که باعث بهبود عملکرد آن نسبت به مدل سال 2015 شده اند می توان به بروز رسانی سیستم سوخت رسانی و بازنگری در مجاری ورودی هوا می باشد .

اتوبان‌ های آلمان یکی از افسانه‌ ای‌ ترین و لذت ‌بخش ‌ترین اتوبان‌ های دنیا برای سریع راندن است . خودرو های سوپر اسپرت برای چنین جایی خیلی جذابیت ندارند ؛ چون اتوبان مسیری مستقیم است و نمی ‌توان رانندگی چالش ‌بر انگیزی در آن تجربه کرد . در چنین جایی ، لذت‌ بخش ترین خودرو آلیپینا B7 است .

در‌ حالی ‌که تمرکز بیشتر سدان ‌های بزرگ بازار روی راحتی سرنشینان است ، در آلپینا B7 سازنده به ‌اندازه ‌ی راحتی و لوکس‌ بودن خودرو ، روی توانایی ‌های حرکتی نیز تأکید کرده است . البته ، این بدان معنا نیست که B7 خودرویی لوکس نیست و اتفاقا فضای داخلی بسیار لوکسی هم دارد . آلیپینا B7 نسخه ای از بی ام و سری 7 جدید است که به‌ طور اساسی ارتقا پیدا کرده و با وجود این خودرو ، بی ‌ام ‌و نیازی ندارد مدل M7  را معرفی کند.

آلپینا تیونینگ اساسی را روی پیشرانه ‌ی 4.4 لیتری تویین ‌توربوی V8 سری 7 انجام داده است . این تغییرات شامل نصب کولر جدید ، ورودی هوای جدید با ظرفیت زیاد ، سیستم خنک ‌کنندگی جدید و سیستم اگزوز اسپرت هستند . در نهایت ، پس از اعمال این تغییرات قدرت پیشرانه به 600 اسب ‌بخار و گشتاورش به 800 نیوتن ‌متر رسیده که در مقایسه با نسخه ‌ی استاندارد این خودرو ، قدرت 77 اسب ‌بخار و گشتاور 50 نیوتن‌ متر بیشتر است .

نهایت گشتاور پیشرانه در این خودرو در دور موتور دوهزار دور بر دقیقه دردسترس قرار دارد و همین موضوع آلپینا B7 را به موشکی زمینی تبدیل می ‌کند . هنگام سرعت‌ گیری با این سدان بزرگ راننده آن ‌چنان در صندلی‌ ها فرو می‌ رود که برای او باورپذیر نیست که سوار سدانی لوکس با وزن بیش از 2.2 تن شده است . همه‌ چیز در این خودرو برای سرعت ‌گیری سریع و هیجان ‌انگیز آماده است ؛ از جعبه‌ دنده‌ ی هشت ‌سرعته ‌ی خودکار ZF گرفته تا لاستیک ‌های میشلن با ابعاد 255/40 ZR20 در جلو و 295/35 ZR20 در عقب که درنهایت به B7 کمک می‌ کند در 3.5 ثانیه بتواند سرعت خود را از صفر به 100 کیلو متر بر ساعت برساند.

در مسیر مستقیم ، B7  می ‌تواند به ‌راحتی به حداکثر سرعت 331 کیلو متر ‌بر ‌ساعت دست پیدا کند . سیستم تعلیق B7 در مقایسه با نسخه‌ ی استاندارد سری 7 کمی خشک ‌تر است . شایان ذکر است سیستم چهار چرخ محرک این خودرو نیز بازنگری شده و 85 درصد نیروی پیشرانه را به محور عقب انتقال می ‌دهد .

تغییراتی که آلپینا در سیستم تعلیق سری 7 اعمال کرده است ، سبب شده‌ اند این خودرو عملکردی بسیار عالی در پیچ ‌ها داشته باشد . سیستم تعلیق B7 از نوع فعال با قابلیت تنظیم است . با قراردادن خودرو در حالت اسپرت‌ پلاس ، ارتفاع سیستم تعلیق کاهش پیدا می ‌کند. نکته ‌ای منفی که در این میان می ‌توان به آن اشاره کرد ، حرکات زیاد بدنه با وجود سفت ‌ترشدن فنرها است . این حرکات به ‌گونه ‌ای هستند که حتی با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت ‌پلاس و کاهش ارتفاع ، بازهم از بین نمی ‌روند.

با توجه به توانایی فراوان B7 در پیمودن مسیر مستقیم این نقص چشم‌ پوشی ‌کردنی است . درباره ‌ی ترمز ها نیز باید گفت به ‌حدی قوی هستند که تنها یک اشاره روی پدال ترمز می‌ تواند باعث فعال‌ شدن کالیپرهای چهار پیستونه‌ شود و تمام وزن دوتُنی B7 را به جلو منتقل کند . البته ، چنین توان ترمز گیری قدرتمندی با توجه به سریع‌ تربودن و حداکثر سرعت چشم گیر خودرو لازم است.

توانایی‌ های حرکتی ، تنها برگ برنده ‌ی B7 در بازار نیست ؛ بلکه این خودرو کابین لوکسی هم دارد . خوشبختانه آلپینا بیشتر امکانات رفاهی استاندارد سری 7 را در این خودرو حفظ کرده است . در بخش ایمنی نیز ، B7  دست پُری دارد و امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف کامل ، سیستم کمکی حرکت در ترافیک ، دوربین 360 درجه و سیستم دید در شب در آن به ‌صورت استاندارد موجود هستند.

آلپینا در صندلی‌ های B7 از روکش چرمی بسیار باکیفیت لاوالینا (Lavalina ) استفاده کرده است که روی داشبورد و درها نیز دیده می ‌شود . جالب است بدانید تودوزی برخی محصولات سفارشی رولزرویس را آلپینا انجام می ‌دهد . درکنار این چرم باکیفیت ، چوب ‌کاری داخل کابین را هم اضافه کنید و طرح چوب کابین B7 را به رنگ مشکی پیانویی نیز می ‌توان انتخاب کرد . ناگفته نماند در نقاط مختلف کابین مانند رکاب ، داشبورد ، تودری ، کنسول مرکزی و پشت‌ سری ‌ها هم نشان آلپینا دیده می‌ شود .

یکی از نکات جالب این است که به ‌دلیل استاندارد های ایمنی آمریکا در کیسه‌ های‌ هوا ، آلپینا چرم لاوالینا را در بازار آمریکا عرضه نمی ‌کند . تنها بخش از فناوری سری 7 که آلپینا به‌ سراغ آن رفته ، نمایشگر 12.3 اینچی مقابل راننده است . این نمایشگر حالا طرح آبی ‌رنگ و نشان آلپینا را با خود به ‌همراه دارد . از دیگر امکانات کابین  ‌‌B7، می ‌توان به نمایشگر لمسی 10.3 اینچی داشبورد ، سیستم فرامین حرکتی ، سیستم صوتی حرفه‌ ای هارمن کاردن و HUD اشاره کرد . همه‌ ی این امکانات در آلپینا B7 به‌ صورت استاندارد موجود هستند ؛ در ‌حالی ‌که در سری 7 ، تنها به‌ صورت سفارشی عرضه می‌ شوند .

در نمای ظاهری نیز ، می‌ توان گفت آلپینا B7 کاملا نشان می ‌دهد یک بی ‌ام‌ و است . نمای ظاهری این خودرو در جلو کاملا تحت ‌تأثیر جلو پنجره‌ ی بزرگ است و بخش ‌های دیگر مانند چراغ‌ ها را به حاشیه رانده است . آلپینا تعدادی قطعات تزیینی کرومی ‌رنگ زیر سپر جدید اضافه کرده است . گفتنی است چراغ ‌های جلو از نوع LED هستند و در نهایت ، نشان بی ام و نیز جای خود را به نشان آلپینا داده است.

آلپینا رینگ‌ های معروف 20 پره ‌ی خود را هم روی B7 نصب کرده است . این رینگ ‌ها را در دو اندازه‌ ی 20 و 21 اینچی می ‌توان سفارش داد . طراحی رینگ‌ ها به‌ گونه‌ ای است که از دور ظاهر B7 را به ‌خوبی از خودرو سری 7 استاندارد متمایز می ‌کنند . وزن این رینگ ‌ها نیز 20 درصد سبک ‌تر شده است . بخش عقبی نیز به سری 7 شباهت دارد ؛ ولی سپر عقب ، چهار عدد خروجی اگزوز را درون خود جای داده است.

اگر بخواهیم آلپینا B7 را در چند کلمه توصیف کنیم ، باید عبارت ‌های سریع و زیبا و لذت ‌بخش را به‌ کار ببریم . این خودرو سدانی بسیار لوکس است و در ‌عین ‌حال ، توانایی حرکتی مشابه خودروهای سوپر اسپرت را ارائه می ‌دهد . این خودرو با قیمت 141 هزار و 700 دلار عرضه می ‌شود که در مقایسه با مدل پایه‌ ی بی ‌ام‌ و سری 7 جدید ، 56 هزار و 350 دلار گران ‌تر است .

10 نکته مهم ترین ویژگی های خودروی بی ام و آلپینا بی 7 شامل موارد زیر است :

1-  آلپینا B7 جدید با موتوری کوچک تر و تعداد سیلندرهای کمتر ، قدرت و گشتاوری مشابه با بی ‌ام‌ و سری 7 تولید می ‌کند .

تغییرات در برنامه ‌ریزی  ECU، پیستون ‌ها ، اینترکولر و توربو های دوگانه ، موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری آلپینا را در سطح موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری سری 7 قرار داده است و هر دو با 601 اسب‌ بخار نیرو و 800 نیوتون‌ متر گشتاور ، تنها در مدت زمان 3.5 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت دست می ‌یابند .

2- آلپینا B7 مدل 2020 با وزن 2202 کیلوگرمی خود ، یک دهم ثانیه شتاب بهتری نسبت به نسخه پیشین خود ارائه می ‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 18 کیلومتر بر ساعت بیشتر است .

3- به گفته آلپینا ، مدل B7 با حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت ، 2 کیلومتر از دوج چارجر هلکت سریع‌ تر است .

4- آلپینا برای متوقف کردن این خودروی سنگین وزن ، در کنار تغییرات در سیستم ترمز ، دیسک ‌های بزرگ تری در چرخ ‌های عقب به کار برده است .

5- آلپینا در جهت جلوگیری از کاهش گشتاور موتور در هنگام تعویض دنده ، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF این خودرو را بروز رسانی کرده است و از سیستم قفل کلاچ خاصی بهره می ‌برد .

6- کیت بدنه اسپرت ، رنگ خاص بدنه و رینگ‌ های اختصاصی که همواره به عنوان امضای این تیونر نسبتا قدیمی شناخته می‌ شوند ، مهم ترین تغییرات ظاهری آلپینا نسبت به بی ‌ام‌ و سری 7 به شمار می ‌روند .

7- آلپینا در B7 از رینگ ‌های 20 پره 20 اینچی اختصاصی خود به صورت استاندارد استفاده کرده است . همچنین امکان انتخاب نمونه‌ های 21 اینچی نیز به صورت سفارشی وجود دارد .

8- آلپینا برای پایین آوردن مرکز ثقل این خودرو در سرعت ‌های بالا ، سیستم تعلیق را به گونه ‌ای دست خوش تغییر قرار داده است که در سرعت ‌های بالا تر از 225 کیلو متر بر ساعت ، 15 میلی متر ارتفاع خودرو کاهش می ‌یابد .

همچنین سیستم تعلیق بادی این خودرو هنگام گذر از دست ‌اندازها در سرعت‌ های پایین نیز تا 2 سانتی ‌متر توانایی افزایش ارتفاع دارد .

9- آلپینا در جهت راحتی هرچه بیشتر سرنشینان این خودرو ، از روش‌ های متعددی برای عایق کاری این خودرو استفاده کرده است که از جمله آن‌ ها می ‌توان به استفاده از پوشش ‌های صدا گیر در ستون‌ ها ، صندلی‌ ها و گل گیر عقب اشاره کرد .
10- آلپینا B7 مدل 2020 با قیمت 142 هزار دلاری خود در بازار آمریکا ، حدود 3 هزار دلار از نسخه قبلی گران‌ تر است و عرضه آن از سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد .

بی ام و آلپینا

جزئیات آلپینا  B7 2020، سریع ‌ترین سدان جهان

ب‌ ام ‌و سری 7 اخیراً فیس لیفت عمیقی را تجربه کرده است . این خودرو با بزرگ ‌ترین جلو پنجره‌ ی تاریخ باواریا معرفی شده و البته تنها چند هفته پس از معرفی این سدان لوکس و پرچم ‌دار ، تیونر مشهور آلپینا هم دست به کار شده و محصول مبتنی بر سری 7 را رونمایی کرده است .

اگرچه ما نمی ‌توانیم این موضوع را تأیید کنیم اما آلپینا محصول جدید خود را سریع ‌ترین سدان جهان معرفی می ‌کند . تاکنون داج چارجر هلکت با سقف سرعت 328 کیلومتر در ساعتی خود به عنوان سریع ‌ترین سدان چهار درب دنیا شناخته می ‌شود اما این هیولای آلمانی می‌ تواند به سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست یابد . خب پس B7 کمی سریع ‌تر است .

البته که این عملکرد قابل‌ توجه به لطف پیشرانه‌ ی 8 سیلندر 4.4 لیتری اصلاح شده حاصل شده است . این نیروگاه آهنین قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری دارد . به محض اینکه پدال گاز را فشار دهید کشتی لوکس و اسپرت آلپینا در 3.5 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت خواهد رسید که یک‌ دهم ثانیه سریع ‌تر از B7 قبلی می ‌باشد .

امنیت ماشین بی ام و آلپینا بی 7 چگونه است ؟

این ماشین بهترین امنیت را دارد و موفق شده است که 5 ستاره امنیت را مال خودش کند . این ماشین در برابر تصادف ها و حوادث ها عملکرد خوبی دارد و خیلی سری عمل خواهد کرد .

همچنین ماشین بی ام و آلپینا بی 7 بزرگ ترین ماشین شاسی  می باشد . هر دو پیشرانه این ماشین بسیار قوی می باشد و در برابر حوادث و تصادفات عملکرد خوبی را دارد .

بیشتر بخوانید:

معرفی و بررسی مشخصات تنها مرسدس ایران، بنز میباخ S500

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.