همه چیز درباره خودرو سوپرلوکس ۱۳ میلیون دلاری رولزرویس سوئپ تیل
کمپانی انگلیسی رولزرویس که به خاطر ساخت اتومبیل های بسیار لوکس شهرت جهانی دارد ، چند روز پیش از یک خودروی فوق العاده زیبا ، اشرافی و جذاب با نام Sweptail رونمایی کرد . این کاخ متحرک که از آن فقط به تعداد یک دستگاه ساخته شده است ، از خودروهای قدیمی رولزرویس الهام گرفته شده است و طراحی آن چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند .
این خودرو به دلایل متعدد جزو یکی از شاهکار های فوق لوکس حال حاضر جهان به شمار می رود . برای ساخت این خودرو نزدیک به 4 سال زمان صرف شده و با توجه به قیمت چند ده میلیون دلاری ، یکی از گران ترین اتومبیل های موجود محسوب می شود . از آنجایی که سوپتیل یکی از خاص ترین خودروهای معرفی شده در چند سال اخیر می باشد و فروش و طرفدار زیادی را داشته است .
سوپتیل چطور ساخته شده است ؟
آن طور که رولزرویس اعلام کرده است ، یکی از مشتریان دائمی این کمپانی که از کلکسیونر های وسایل نقلیه بی نظیر از جمله قایق های تفریحی و جت های اختصاصی است ، در سال 2013 سفارش ساخت یک خودروی لوکس بی همتا را به این شرکت داده است . به دلیل این که این شخص علاقه بسیاری به خودروهای ساخت رولزرویس در دهه های 1920 و 1930 میلادی داشته باشد ، هنگام سفارش خود قید کرده که اتومبیل تولیدی باید از خودروهای آن دوران الگوبرداری شود .
اگر چه رولزرویس اشاره ای به هویت فرد مورد نظر نکرده ، اما گفته می شود وی رقمی در حدود 13 میلیون دلار برای این پروژه بی نظیر پرداخت کرده است ؛ البته در این بین برخی رسانه ها از رقم 17 الی 20 میلیون دلار نیز صحبت می کنند .
رولزرویس شرکت خودرو سازی بریتانیایی است که در زمینه مهندسی ، طراحی ، تولید و توزیع خودرو های لوکس فعالیت دارد . این شرکت در سال 1906 توسط شخصی به نام چارلز رولز و هنری رویس ، تحت نام رولزرویس لیمیتد تاسیس شد .
شرکت رولزرویس از سال 1914 بخش طراحی و تولید موتور های هواگرد را نیز به خط تولید کار خانه جات خود اضافه می شود . در سال 1971 برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولزرویس دارایی های این شرکت از سوی دولت بریتانیا ، ملی اعلام شد ، سگس در سال 1973 شرکت رولزرویس به دو شرکت تفکیکی شد و بخش خودرو سازی رولزرویس موتور نام گرفت و بخش هوا فضای آن نیز تحت عنوان رولز رویس هلدینگ ثبت شد .
طراحی سوپتیل
این خودرو که بر اساس پلت فرم مدل فانتوم شکل گرفته است ، در نمای جلو همان ساختار ایستاده سنتی و جلو پنجره غول پیکره رولزرویس را دارد . آلومینیومی که در این بخش به کار رفته توسط دست صیقل داده شده و بسیار براق و درخشان است .
در نمای جانبی ادغام هنرمندانه سقف و قسمت انتهایی با بخش زیرین خودرو بسیار جلب توجه می کند ، چرا که هیچ حد و مرزی بین این بخش ها دیده نشده و بدنه کشتی های تفریحی در ذهن تداعی می شود .
در نمای عقب خطوط و حجم پردازی ها گویی از قایق های مسابقه ای الهام گرفته شده اند ، چراغ های اصلی ترمز نیز درون یک المان U شکل عریض جای گرفته اند که البته رولزرویس ساختار کلی این بخش را به نوک گلوله تشبیه کرده است .
سقف پانورامیک شیشه ای سوپتیل نیز که یکی از بزرگ ترین ها در نوع خود به شمار می رود ، تکمیل کننده جذابیت های ظاهری این خودروی خاص است . در کل آنقدر در طراحی سوپتیل وسواس به خرج داده شده که از هر زاویه ای زیبا و هیجان انگیز دیده می شود .
کابین مینیمالیستی
در طراحی کابین این خودرو ، همانند سایر محصولات رولزرویس سادگی و وقار در دستور کار گرفته و بنا به سلیقه مالک از ترکیب رنگ های تیره و روشن استفاده شده است .
بر خلاف اکثر اتومبیل های امروزی داشبورد سوپتیل بسیار خلوت بوده و فقط یک کنترل کننده بر روی آن دیده می شود . ساعت عقربه ای و تیتانیومی دست ساز یکی دیگر از معدود اجزای شاخص داشبورد است که جلب توجه می کند .
تریم های چوبی و چرمی
در جای جای کابین سوپتیل از انواع روکش ها و تزیینات چوبی و چرمی استفاده شده که جنسی فوق العاده مرغوب داشته و منتخبی از بهترین نمونه های حاضر بر روی کره خاکی هستند .
به دلیل اینکه مشتری این خودرو آن را با دو صندلی سفارش داده ، قفسه هایی چوبی کم نظیر و بسیار لوکس جایگزین صندلی های عقب شده اند . این قفسه ها با هدف نگهداری از نوشیدنی ها و کلاه های مورد علاقه مالک خودرو طراحی گردیده اند .
قابلیت های مخفی
کنسول میانی سوپتیل میزبان محفظه ای مخفی است که در آن یک بطری نوشیدنی و دو جام شیشه ای نگهداری می شود . وقتی مالک این خودرو با فشار دکمه محفظه دستور باز شدن آن را صادر کند ، مجموعه از مکانیسم ها بطری را به سمت او هدایت می کنند تا وی با کمترین زحمت نوشیدنی خود را صرف نماید .
در دو طرف خودرو و در کنار چهارچوب درها نیز کشوهایی برای نگهداری از کیف چرمی مرغوب مالک طراحی شده اند . این کیف دقیقا اندازه ای متناسب با لپتاپ شخص خریدار داشته و قسمت های مختلف آن جنسی از فیبرکربن ، چرم ، آلومینیوم و تیتانیوم دارد . این کیف همچنین با مجموعه ای از چمدان ها که در صندوق عقب قرار دارند ، ست شده است .
پیشرانه و پلت فرم
همان طور که گفته شد ، سوپتیل بر روی پلت فرم فانتوم شکل گرفته است . در زیر کاپوت کشیده این خودرو همان موتور 6.7 لیتری V12 فانتوم قرار دارد . این موتور می تواند 453 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای جا به جایی سوپتیل کاملا کافی است .
با در نظر گرفتن همه موارد می توان سوپتیل را خاص ترین خودروی ساخت رولزرویس برای ویژه ترین مشتری این کمپانی نامید . در این اتومبیل دست ساز جزییات بسیار مورد توجه قرار گرفته و بهترین مواد برای تولید آن صرف شده اند . به طور خلاصه سوپتیل اگر چه یک رولزرویس است ، اما مشابه هیچ یک از اعضای قبلی خانواده خود نیست .
سوپر لوکس 13 میلیون دلاری رولزرویس سویبتایل
جدی ترین محصول رولزرویس ، زبان طراحی مدرن این برند را به همراه دارد . تک نمونهی سویبتایل ، یک سبک جدید در کلاس خودرو های سوپرلوکس دنیا محسوب می شود .
ر فستیوال خودروی ویلا داستیت ایتالیا ، خودروی سفارشی سویبتایل پیش از تحویل به مالک خود ، به نمایش عمومی گذاشته شد . در طراحی این خودرو ، از مدل های مدرن رولزرویس تا نمونه های تاریخی این برند اصیل انگلیسی از سال 1920، الهام گرفته شده است .
حدود یک سال پیش ، طرح مفهومی 103EX توسط رولزرویس ، معرفی شد. این خودرو با تفاوت هایی نسبت به مدل های فعلی ، هواداران رولزرویس را به تغییر در طراحی بدنه ی این برند با حفظ اصالت آن ، امیدوار کرد . از سویی دیگر ، با ساخت سویبتایل امکان تولید تک نمونه های کاملا سفارشی و منحصر به فرد فراهم شده است . مسلما خاص بودن و یگانگی یک محصول لوکس ، اوج شکوه و حس اشرافی آن را افزایش می دهد .
خریدار سویبتایل هنوز مایل به افشای نام خود نیست ؛ اما مبلغی بیش از 13 میلیون دلار برای این رولزرویس ناب پرداخت کرده است تا طراحی و ساخت آن ، طبق سلیقه ی او انجام شود . علاقه ی این کلکسیونر ثروتمند به محصولات رولزرویس در سال های 1920 و 1930 ، خصوصا مدل های فانتوم 1925 و فانتوم 1934 ، روی بدنه ی سویبتایل پیاده شده است . محصول نهایی ، خودرو های سوپر لوکس دودر با کابین بزرگ و فول سایز است که سقف پانورامیک و حالت فست بک به همراه دارد . از سیستم فرمان این مدل ، می توان تا حد زیادی مطمئن بود که مالک ثروتمند سویبتایل در انگلستان زندگی می کند .
در نمای رو به رو ، این مدل از بزرگ ترین جلو پنجره ی تاریخ رولزرویس استفاده می کند که از آلومینیوم یک تکه ساخته شده است . آینه های بغل ، تماما با دست فرم داده شده اند . در بخش عقب ، سبک طراحی Swept-tail به معنی جارو ، کاملا متمایز از دیگر خودروهای کلاس سوپر لوکس دنیا خود نمایی می کند . فلز کاری بدنه ، کاملا با دست و استادانه انجام شده است تا خطوط اتصال قطعات بدنه ، قابل تشخیص نباشند . سویبتایل ، خصوصا از زوایه ی جانبی ، تشابه زیادی با قایق تفریحی سوپر لوکس دارد و با چرم و چوب کم نظیر کابین ، ارزش هنری خود را اثبات می کند . بنا به اعلام طراحان رولزرویس ، سایز شیشه ی به کار رفته در سقف پانورامیک سویبتایل ، تاکنون در هیچ خودروی دیگری در جهان سابقه نداشته است .
دو صندلی کار گذاشته شده در کابین این خودرو از نظر حجم و راحتی نشیمن ، کمنظیر هستند . پشت این صندلی ها ، فضایی مخصوص بار و سرشار از چوب تیره دیده می شود که با چمدان های سفارشی این خودرو تکمیل خواهد شد . داشبورد این مدل ، به اصول طراحی رولزرویس های کلاسیک وفادار مانده است ؛ اما در قسمت کنسول ، با استراحت گاه بازو و سرد کننده ی نوشیدنی ارائه می شود که برای یک بطری بزرگ و دو گیلاس مخصوص ، فضا دارد .
ساخت سویبتایل ، نزدیک به یک سال برای استاد کاران رولزرویس زمان برده است . تمامی دوخت و دوز چرم کابین ، همراه با چوب کاری داخلی و اجرای بدنه ، با دست انجام شده است تا نهایت دقت ، در این محصول خاص 13 میلیون دلاری رعایت شود و آغازگر فصل جدیدی در تاریخ مدل های سوپر لوکس و کاملا سفارشی دنیا باشد .
مدل های دیگر ماشین رولزرویس
1- رولزرویس فانتون : 2003
2- رولزرویس فانتوم کروکی کوپه : 2007
3- رولزرویس فانتوم کوپه : 2008
4- رولزرویس گوست : 2010
5- رولزرویس کالینان : 2010
10 رولزرویس یا قیمت های فراتر از بودجه
1- فانتوم طلای ناب : 8.5 میلیون دلار
2- رولزرویس 10 اچ پی : 8.3 میلیون دلار
3- هایپریون پین این فارینا :6 میلیون دلار
4- گاست فنیس میلانو : 3 میلیون دلار
5- فانتوم ( نسخه سال اژدها ) : 1.2 میلیون دلار
6- فانتوم منصوری کانکوئیستادور : 1 میلیون دلار
7- فانتوم دراپ هد کوپه : 720 هزار دلار
8- فانتوم هیرس بی 12 : 700 هزار دلار
9- فانتوم : 670 هزار دلار
10- فانتوم کوپه : 650 هزار دلار
ایمنی این خودرو چگونه است ؟
1- سیستم های ترمز و پایداری : این ماشین دارای چرخ های جلوی دیسکی خنک شونده و همچنین دارای چرخ های عقب کاسه ای می باشد . که بهترین ویژگی این ماشین می باشد .
2- کیسه هوا : این ماشین دارای 2 کیسه هوای خوب می باشد که در هنگام حوادث بسیار خوب عمل می کند .
3- سیستم ایمنی : این ماشین مجهز به سیستم ایموبیلایزر می باشد که بهرین سیستم ایمنی می باشد .
گیر بکس این ماشین چگونه عمل می کند ؟
گیر بکس این ماشین عملکرد خوبی را ندارد و همچنین هماهنگی خوبی را نیز ندارد هماهنگی آن در موتور و گیربکس آن است . همچنین این ماشین عملکرد پایینی دارد . همچنین گیر بکس این ماشین CVT می باشد .
این ماشین داری استهلاک بالایی می باشد که نظر هر خریدار را به خود جلب می کند . درست که این ماشین دارای استهلاک بالایی دارد ولی باعث دردسر و گذاشتم خرج فراوان روی دست راننده می باشد . قبل خرید به تمام موارد این موضوع توجه کنید و در مورد ماشین تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد اقدام به خرید کنید .
عملکرد سیستم تعلیق و فرمان این ماشین چگونه می باشد ؟
1- نوع سیستم فرمان : قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
2- کمک فنر های عقب : –
3- کمک فنر های جلو : –
4- تعلیق عقب : اتصال چند گانه
5- تعلیق جلو : جناغی دوبل
6- نوع سیستم تعلیق : مستقل برای هر چرخ
در این ماشین چیزی راجب به کمک فنر های عقب و جلوی این ماشین گفته نشده است .
بیشتر بخوانید:
همه چیز درباره خودرو لامبورگینی سنتناریو رودستر + مشخصات فنی
منبع: کارگیک