اگر ترمز خودرو برید چه اقداماتی باید انجام داد

اگر ترمز خودرو برید چه اقداماتی باید انجام داد

اگر ترمز خودرو برید

با سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز پستی آموزشی و بسیار کرآمد درباره ی اینکه اگر ترمز خودرو برید چه اقداماتی باید انجام داد را فراهم کردیم امیدوارم بخونید و استفاده کنید و بفرستید برای دوستاتون که اونام اگر با این مورد مواجه شدن بدونن چیکار میخوان بکنن و همچنین خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياری بفرماييد.

از آنجا که ترمز بریدن ماشین بسیار خطرناک است و می تواند منجر به مرگ راننده و سرنشینان خودرو شود نیاز به دانش خاص برای مواجه شدن دارد، تصمیم گرفته ایم در این مقاله نکات مربوطه را با شما در مان بگذاریم. با ما همراه باشید.

ترفند های کنترل خودرو بدون ترمز

1. نترسید. کنترل اعصاب خود را در دست داشت باشید! هنورز اتفاقی نیفتاده و شما کنترل ماشین را در دست دارید. اگر کنترل خود را از دست بدید تنها کار را خراب تر و خطرناک تر کرده اید.

2. پای خود را از روی گاز بردارید و سامانه کروز کنترل را (درصورت روشن بودن) خاموش کنید.

سامانه بازدارنده (کروز کنترل) باید بلافاصله وقتی ترمز یا کلاچ را لمس می کنید خاموش شوند، اما برای اطمینان و رعایت ایمنی چک کنید که خاموش باشند.

3. به پدال ترمز توجه کنید و ببنید زیر پایتان چه حسی دارد.

اگر نرم است و به کف می خورد ممکن است سطح مایع کم باشد و یا سلیندر اصلی خراب باشد یا کولیس و غلطک مشکل داشته باشند. ممکن است بتوانید با فشار آوردن بر ترمزها فشار ترمز را بازسازی کنید.

اگر چدال ترمز سفت بود و به راحتی به کف نمی رسید و حرکت نمی کرد ممکن است چیزی در سیستم ترمز یا زیر پدال گیر کرده باشد. سعی کنید با پای خود حس کنید و یا به سرنشین کنار دست خود بگویید این کار را انجام دهد و ببیند آیا چیزی زیر پدال ترمز گیر کرزده یا نه.

4. پدال ترمز را مکررا فشار دهید.

چند بار با پا روی ترمز فشار بیاورید تا فشار کافی در سیستم ترمز ایجاد شود و ماشین متوقف شود. ممکن است مدتی زمان ببرد بنابراین ادامه دهید و خسته نشوید.

این کار را باید حتی اگر از ABS هم استفاده می کنید انجام دهید چرا که ABS تنها زمانی فعال می شود که ماشین خیلی سخت ترمز می کند (که اگر ترمز ها کار نکنند مشکلی نخواهد بود).

سپس فارغ از اینکه ماشین ترمز ABS دارد یا نه، سریعا ترمزها را تا کف ماشین فشار دهید تا از همه فشاری که نگه داشته اید حداکثر استفاده کنید چرا که ترمزهای هیدرولیک یا هوایی به ندرت از کار می افتند. ترمز را به کف ماشین چسبیده نگه دارید.

اگر ترمز خودرو برید

اگر ترمز خودرو برید

5. دنده ماشین را کم کنید. با کم کردن دنده ماشین سرعتتان کم می شود. اگر ماشین دنده اتوماتیمک دارد، به دنده 1 بزنید.

اگر هم دنده ماشینتان دستی است به تدریج دنده ها را کم کنید و مثلا اگر در دنده 5 هستید یکی یکی به دنده 4، 3 و … بزنید تا حس کنید که سرعت ماشین کم شده است و همینطور به کم کردن دنده ادامه دهید تا هر چجه سریع تر سرعت ماشین را کم کنید. فقط حواستان باشد که دنده ماشینی که دنده دستی دارد را به یکباره کم نکنید چرا که در این صورت کنترل ماشین از دست خارج می شود.

6. از ترمز اضطراری (ترمز دستی) استفاده کنید. این ترمز می تواند خودرو را متوقف کند.

اما از آنجا که چرخ های عقب را متوقف می کند کمی زمان می برد تا خودرو کاملا متوقف شود. بسته به نوع ماشینتان، یا باید ترمز را با دست بالا بکشید و یا پدال آن به پایین فشار دهید؛ در هر صورت از این ترمز به آرامی استفاده کنید؛ اگر از این ترکز خیلی سریع یا خیلی محکم استفاده کنید ممکن است تایرهای ماشین قفل شوند.

مخصوصا در سرعت بالا این کار خطرناک خواهد بود. برای جلوگیری از قفل شدن تایرها ، دکمه ی رهاسازی به موازات کشیدن ترمز دستی را درگیر کنید (اگر ماشینتان همچنین دکمه ای را دارد).

این به شما اجازه می دهد فشاری را که به ترمز اعمال می کنید تعدیل کنید. اگر حس کردید تایرها قفل شده اند، اندکی فشار را از اعمال ترمز رها کنید (ترمز را کمی رها کنید) و ترمز را همانجا نگه دارید. اگر تایرها کمی صدای جیغ دادند لزوما به معنای قفل شدنشان نیست.

7. چشمان خود را به جاده بدوزید و فرمان را در دست داشته باشید.

به آنچه روبرویتان است توجه کنید و مانور دهید تا به ترافیک سنگین، عابران پیاده و موانع خطرناک نخورید.

8. به سایر خودروها و عابران پیاده هشدار دهید.

چراغ خطر خود را روشن کنید و بوق بزنید تا دیگران بدانند مشکلی به وجود آمده است (البته قبلا باید بدانید دکمه چراغ خطرتان کجا قرار دارد). با اینکه رانندگان وعابران پیاده ممکن است نتوانند تشخیص دهند مشکل از چه قرار است هشدار دادن می تواند باعث شود آنها به مشکل خودرویتان توجه کنند.

پنجره ها را باز کنید تا مقاومت هوا سرعتتان را کم کند و بتوانید فریاد بزنید و به دیگران اعلام خطر کنید.

9. اگر در اطراف قدرت مانور داشتید، فرمان را به این طرف و آن طرف بدهید.

چرخاندن ماشین باعث اصطکاک می شودو این اصطکاک سرعت ماشین را به طور طبیعی کم می کند. اگر ترمز بریده اید سعی کنید ماشین را به سرعت به چپ و راست برانید تا سرعتش کم شود. اما این کار را در سرعت بالا انجام ندهید. مانور دادن ماشین در سرعت بالا ممکن است باعث لیز خوردن و چپ کردن بشود.

10. از محیط پیرامون برای کم کردن سرعت ماشین استفاده کنید.

اگر ترمز خودرو برید: اگر نکات بالا به دردتان نخورد و نتوانست سرعت ماشینتان را کم کند و یا اگر مجبور بودید ماشین را سریعا متوقف کنید هر کار از دستتان بر می آید برای گرفتن کنترل ماشین در دستتان انجام دهید.

در اینجا تکنیک هایی را به شما بدین منظور ارائه می کنیم اما باید حواستان باشد که این تکنیک ها بسیار خطرناک هستند – مخصوصا در سرعت بالا – و باید به عنوان تیر آخر استفاده شوند:

از زمین به نفع خود استفاده کنید. به دنبال تپه یا سربالایی باشید و از آن بالا بروید. اگر این کار ماشینتان را متوقف نکرد آماده دنده عقب باشید و یا در زمان مناسب از ترمز دستی استفاده کنید. همچنین، از گاردیل برای کاستن از سرعت خودرو استفاده کنید.

اگر ترمز خودرو برید

برخی از گاردیل ها طوری ساخته شده اند که با چرخ های ماشین تماس پیدا می کنند نه با خود ماشین. وارد آمدن اصطکاک به لاستیک چرخ ها از سرعت ماشین به میزان قابل توجهی می کاهد بی اینکه به سایر نقاط ماشین آسیب برساند.

علاوه بر اینها، می توانید به جاده خاکی بزنید. وجود خاک و سنگریزه می تواند سرعت ماشین را به شدت کاهش دهد. اما در استفاد هاز این تکنیک بسیار احتیاط کنید.

اگر ناگهان مسیر و زمین زیر لاستیک ها را عوض کنید این ریسک وجود دارد که ماشین چپ کند و خطر جانی به همراه دارد. اگر می خواهید به جاده خاکی و سنگلاخ بزنید باید این کار را به تدریج انجام دهید نه ناگهانی. پس از آن ماشین باید به ثبات برسد.

اگر هم در کنار جاده دار و درخت وجود داشت گزین ی خوبی برای کاهش سرعت ماشین در دسترستان است. وقتی ترمز ماشینتان برید و کاری از دستتان بر نیامد، و اگر در کنار جاده بوته ها و دار و درخت وجود داشت می توانید به وسط آن بوته ها بروید اما حواستان باشد که درخت بزرگی را انتخاب نکنید که ممکن است هم ماشینتان و هم خودتان از بین بروید.

درختانی که قطر تنه آنها بیش از 16 یا 17 سانت است برای سرنشینان وسایل نقلیه خطرناک هستند. برخورد وسیله نقلیه با درختان بزرگ خطر مرگ به همراه دارد.
علاوه بر این، می توانید به عقب ماشین جلویی بزنید. البته این گزینه اولویت ندارد و چندان هم درست نیست اما به هر حال می تواند سرعت ماشینتان را کم کند.

اگر می خواهید این کار را انجام دهی دبه راننده ماشینی که می خواهید به آن بزنید با بوق زدن هشدار دهید. ماشینی را انتخاب کنید که با سرعت شما در حرکت است. اگر به ماشینی با سرعت پایین تر از خود و یا ماشینی که متوقف شده است بزنید، ماشینتان متوقف می شود اما کاهش سرعت سریع و شدید خواهد بود.

11. دنبال جای امنی برای کنار زدن (یا تصادف) باشید.

جاده را به دقت زیر نظر داشته باشید تا وقتی توانستید به کنار جاده بزنید. اگر نتوانستید ماشین را به طور کامل متوقف کنید.

اگر همه کارها را کردید و نتوانستید ماشین را متوقف کنید آماده تصادف باشید. امن ترین روش این است که به دنبال بوته و بیشه زار باشید و داخل آن بروید تا با اصطکاک بتوانید از سرعت ماشین به میزان قابل توجهی بکاهید.

اگر بیشه زار نبود علفزار هم گزین ی خوبی است و علف های بلند ماشین را تقریبا متوقف می کنند. اگر نه بیشه زار وجود داشت نه علفزار، جاده خاکی و سنگلاخ و ماسه مخصوصا ماسه مرطوب گزینه مناسبی است.

مطلب مرتبط: زمان تعویض روغن ترمز و علت تعویض روغن ترمز

راهکارهای پیشنهادی اگر ترمز خودرو برید :

۱. عصبانی نشوید.

از حرکت اضافی خودداری کنید. حرکت اضافی باعث می شود که شرایط را برای خود خطرناک تر سازید. پس زیاد مانور ندهید و سعی کنید حرکات کمی داشته باشید. کنترل اعصاب و جسمتان را در دست داشته باشید.

۲. پدال گاز را رها کنید و اگر کروزکنترل دارید، حتماً مطمئن شوید آن را خاموش کرده اید.

۳. بررسی رفتار پدال ترمز:

اگر پدال ترمز نرم است، ممکن است که روغن ترمز کم کرده اید یا سیلندر اصلی آن خراب شده باشد. در این حالت شاید بتوانید با چندبار فشار دادن ترمز، کنترل وسیله را بدست آورید.

اگر پدال ترمز سفت است، سریعاً بررسی کنید که چیزی(مثل بطری آب) در زیر پدال گیر نکرده باشد. سعی کنید از پای خود و یا دیگر مسافران برای چک کردن این مورد استفاده کنید. از جاده چشم بر ندارید.

اگر ترمز خودرو برید

۴. پدال ترمز را فشار دهید:

پاگر ترمز خودرو برید: دال ترمز را چندین بار پشت سرهم فشار دهید تا مقدار فشار لازم برای توقف اتومبیل را فراهم آورید. این کار ممکن است مدتی طول بکشد. حتی اگر سیستم ترمز اتومبیل شما از نوع ABS باشد

باز هم این کار را انجام دهید. چرا که ترمز ABS تنها زمانی فعال می شود که به شدت ترمز بگیرید. به هر حال به شدت و تا آخرین حد چندین بار پدال ترمز را فشار دهید.

۵. معکوس بکشید:

به دنده پایین تر شیفت کنید. اگر اتومبیل شما اتومات است، آن را در حالت دستی قرار داده و دنده را ۱ یا ۲ کنید. اگر اتومبیل شما دنده دستی است، سعی کنید کم کم دنده را کم کنید. یعنی اول دنده را ۳ و پس از کمی حرکت و کم شدن سرعت، دنده را ۲ کنید.

دقت کنید که بطور ناگهانی به دنده پایین (۱ و ۲) شیفت نکنید چون ممکن است کنترل اتومبیل را از دست بدهید.

۶. از ترمز دستی استفاده کنید:

سعی کنید ترمز دستی را کم کم بکشید و سرعت اتومبیل را کاهش دهید. البته در نوع اتوماتیک، باید پدال ترمز اضطراری را کم کم فشار دهید. دقت کنید که به ناگهان ترمز دستی را تا انتها نکشید. زیرا چرخ های عقب اتومبیل قفل می کند و ممکن است کنترل اتومبیل را از دست بدهید.

اگر احساس کردید که چرخ های عقب قفل شده و صدا می دهد، کمی ترمز دستی را رها کنید تا چرخ ها حرکت کند؛ سپس در همین نقطه ترمز دستی را نگه دارید تا به کاهش سرعت اتومبیل شما کمک کند و شما هم کنترل مناسبی روی وسیله نقلیه داشته باشید.

۷. چشمان خود را به جاده بدوزید:

به چیزهایی که در جلوی شماست، نگاه کنید. از ترافیک سنگین و موانع خطرناک دوری کنید.

۸. به دیگر راننده ها هشدار دهید:

چراغ های خطر(فلاشرها) اتومبیل را روشن کنید. بوق بزنید و چراغ بزنید و به دیگر رانندگان اطلاع دهید که در چه وضعیتی هستید. چون آنها ممکن است متوجه وضعیت شما نشوند.

شیشه ها را پایین داده و با سر و صدا به عابران پیاده و دیگر رانندگان در صورت لزوم هشدار دهید. هرچند که با پایین دادن شیشه ها، اصطکاک هوا نیز به توقف اتومبیل شما کمک می کند.

۹. از اصطکاک جاده استفاده کنید:

اگر جاده پیش روی شما، دارای حاشیه است(مثل هاشیه های این شکلی |||||||| )، بر روی آنها حرکت کنید و فرمان را کمی به چپ و راست جابجا کنید تا در اثر اصطکاک سرعت شما کم شود.

کار دیگری که می توانید انجام دهید، تغییر لاین از سمت چپ جاده به سمت راست و بالعکس می باشد تا سرعت شما در اثر اصطکاک کاهش یابد. البته این کار در سرعت بالا ممکن است باعث واژگونی اتومبیل شود. پس دقت کنید.

اگر ترمز خودرو برید

اگر ترمز خودرو برید

۱۰. از موانع محیطی استفاده کنید:

اگر ترمز خودرو برید: اگر هیچکدام از روش های بالا موثر واقع نشد، و یا اگر مجبور بودید به سرعت توقف کنید، باید از موانع طبیعی بهره بگیرید. این کار به هیچ عنوان راه حل مناسبی نیست و کنترل اتومبیل را به شدت کاهش می دهد. اما اگر مجبور هستید، به عنوان آخرین راه حل از آن استفاده کنید:

الف:

استفاده از عوارض زمین: به دنبال پستی و بلندی های جاده باشید. سرعت گیرها، دست اندازها، حاشیه های جاده همه می تواند در کاهش سرعت موثر باشد. اگر این موارد موثر واقع نشد، سعی کنید معکوس بکشید و با ترمز دستی سرعت را کاهش دهید.

ب:

استفاده از کیسه های سیمان یا بشکه های آب: در برخی مواقع این نوع بازدارنده ها در جاده وجود دارند. تلاش کنید تا لاستیک اتومبیل را از بغل به آنها تماس دهید تا سرعت شما کاهش یابد. دقت کنید که با سر یا بدنه به آن برخورد نکنید. چرا که باعث رسیدن آسیب به اتومبیل و خود شما می شود. تا حد امکان لاستیک را با آنها تماس دهید.

۱۱. تماس با موانع کوچک مثل درختچه ها:

موانعی همچون بوته ها و درختچه های کوچکتر از ۱ متر می تواند اتومبیل شما را متوقف سازند. همواره باید درختچه ها و بوته های کوچک را انتخاب کنید زیرا اگر طول آنها بزرگتر از ۱ متر باشد و یا خیلی محکم و استوار باشند، ممکن است با خطر مرگ مواجه شوید.

راهکارهایی اضطراری:

۱. برخورد با پشت اتومبیل های دیگر:

اگر ترمز خودرو برید: اگرچه به عنوان اولین راه حل پیشنهاد نمی شود، اما برخورد به پشت دیگر اتومبیل های جاده، سرعت شما را کاهش می دهد. در این حالت اتومبیلی را انتخاب کنید که هم سرعت با شماست و از استحکام خوبی برخوردار است( البته ضربه زدن به اتومبیل هایی با سرعت کمتر، باعث توقف اتومبیل و کاهش سرعت شدید شما می شود).

قبل از برخورد با بوق زدن آنها را متوجه خطر سازید. ضربه را به طور مستقیم وارد کنید و از زدن ضربه های کشیدنی و ظریف خودداری کنید. چرا که اگر از گوشه ضربه بزنید، باعث منحرف شدن هر دو اتومبیل از مسیر شده و وضعیت خطرناکی را خلق می کنید. تا جایی که می توانید سرعت شما باید آهسته باشد. شاید کیسه هوای اتومبیل شما خاموش باشد.

۲. یافتن مکانی مناسب برای ساییدن یا تصادف: جاده را بررسی کنید تا یک نقطه ایمن برای سایش پیدا کنید. اگر قادر نیستید تا اتومبیل خود را بطور کامل متوقف سازید، بدنبال یک محیط باز باشید؛ جایی که بتوانید بدون برخورد با چیزی به حرکت ادامه دهید.

۳. اگر تمام گزینه های ذکر شده در بالا موثر واقع نشد، بدنبال چیزی برای تصادف باشید. بهترین چیز پیدا کردن یک برآمدگی پرپشت است که با ساییدن به آن سرعت اتومبیل را تا نصف کاهش دهید. اگر این برآمدگی را پیدا نکردید، دنبال علف های پرپشت باشید و در طول آنها رانندگی کنید تا سرعت شما کاهش یابد.

مطلب مرتبط: علت داغ شدن دیسک چرخ خودرو + نشانه‌های خرابی لنت ترمز خودرو

۴. اگر هیچکدام از این موارد پیدا نشد، به خاکی بکشید. هرچند که جاده خاکی(شنی یا ماسه ای) ناپایدار است و سرعت شما را به شدت کاهش می دهد. پس مراقب باشید.

اگر به دنبال یک محیط ایمن می گردید، جدول ها را انتخاب کنید اما به چند نکته توجه داشته باشید:

جدول کم عمق را انتخاب کنید که پس از برخورد با آن دوباره به ترافیک باز نگردید .

فرمان را سفت بگیرید زیرا در اثر برخورد، کنترل اتومبیل از دست شما خارج می شود .

اگر ترمز خودرو برید

توصیه ها:

۱. تنها با تعویض لنت های ترمز در زمان مناسب و همچنین بازدید دوره ای سطح روغن ترمز، می توانید از بسیاری از این موارد دوری کنید. در واقع بهترین راه حل، بازدید به موقع سیستم کنترل و اهمیت دادن به تغییرات آن است.

۲. ترمز گرفتن در سرازیری:اگر در سرازیری حرکت می کنید، از گرفتن ترمز بیش از حد خودداری کنید. زیرا لنت های ترمز بیش از حد داغ می شود و سیستم ترمز از دست می رود. لذا اگر نیاز به ترمز دارید، کمی ترمز کنید، معکوس بکشید و ترمز را رها کنید؛

بعد از آنکه کمی جلوتر رفتید دوباره ترمز بگیرید و سرعت را کم کنید. هیچ وقت بصورت پیوسته ترمز را نگه ندارید. در سرازیری از معکوس کشیدن و ترمز دستی بیشتر استفاده کنید.

۳. اگر موتور اتومبیل در ترمز گیری به شما کمک نکرد و همچنان با همان سرعت به حرکت ادامه داد، اتومبیل را به مسیری رهنمایی کنید که موتور دود کند. دنده را هم خلاص کنید. هرچند این کار باعث آسیب رسیدن به موتور می شود، اما شما مشکل بزرگتری دارید.

۴. بسیاری از مشکلات سیستم ترمز در اثر گیر کردن چیزی در زیر پدال ها اتفاق میفتد. بطری های آب معدنی، اسباب بازی، لیوان و … . همیشه اتومبیل خود را تمیز نگاه دارید. از ریختن و قرار دادن وسایل بخصوص نزدیک به صندلی راننده اجتناب کنید.

همیشه جایی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود مانند سبدهای مخصوص نگهداری لیوان و بطری آب و تلفن همراه را در نظر بگیرید.

۵. در هنگام حرکت هرگز اتومبیل های دنده اتومات را در وضعیت (P) یعنی “پارک” قرار ندهید. این کار باعث قفل شدن خودکار فرمان می شود و دیگر قاد به کنترل وسیله نقلیه نخواهید بود.

۶. چراغ ترمز عقب علاوه بر نشان دادن اینکه شما در حال ترمز گرفتن هستید، نکته های دیگری را بازگو می کند. قبل از شروع به رانندگی حتماً این چراغ ها را کنترل کنید. اگر با گرفتن ترمز روشن می شوند، سیستم ترمز مشکلی نخواهد داشت.

البته دقت کنید که اگر مجبور هستید به شدت ترمز را بگیرید تا این چراغ ها روشن شوند، نصف قدرت سیستم ترمز شما از دست رفته است. احتمالاً یا لنت های ترمز سایییده شده و یا روغن ترمز کم شده است.

نکته بعدی در خصوص چراغ های ترمز این است که اگر در حین رانندگی به طور خودکار روشن شدند، نشان از وجود نقص در سیستم ترمز است. بنابراین کار عاقلانه، توقف اتومبیل در کم ترین زمان ممکن و در مکانی ایمن است.

۷. لنت ترمز خیس، قدرت ترمز گیری را به شدت کاهش می دهد. بنابراین در روزهای بارانی یا رد شدن از مکان های خیس، بهترین کار روشن کردن چراغ های عقب، حرکت با دنده سنگین و گرفتن ترمز کم می باشد.

وقتی از منطقه خیس خارج شدید( و یا باران بند آمد) جهت خشک کردن لنت ها، کافی است تا کمی ترمز را فشار دهید( پدال را تا ته فشار ندهید. فقط کمی که آن را تا نزدیک نقطه ترمز گرفتن فشار دهید). این عمل را جند بار تکرار کنید و پدال را رها کنید تا لنت ها خشک شوند.

هشدارها:

۱. معکوس کشیدن نامناسب باعث صدمه زدن به موتور می شود. بخصوص اگر دنده عقب را جا بزنید. شما کاری را که لازم است باید انجام دهید.

۲. هنگامیکه موفق به توقف اتومبیل شدید، تا زمانیکه مطمئن نشده اید که مشکل حل شده، به هیچ وجه دوباره شروع به حرکت نکنید.

۳. هرگز در هنگام رانندگی و ترمز گرفتن، اتومبیل را خاموش نکنید چرا که سیستم هیدرولیک و ترمز به موتور وابسته هستند. اگر اتومبیل را خاموش کنید، سیستم هیدرولیک قدرت پمپینگ ترمز را سه برابر افزایش می دهد.

بنابراین در شرایط اظطرار، فقط سوئیچ را در حالت دوم(چرخش مرحله دوم سوئیچ) قرار دهید. بدین ترتیب سیستم تعلیق قفل نخواهد شد.

منابع:ها کن یو/باشگاه خبرنگاران

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

بیشتر بخوانید:

ترمز دستی چیست + آموزش ریگلاژ ترمز خودرو

علت تاب برداشتن دیسک ترمز چیست + عکس

عیب یابی لنت ترمز خودرو از روی صداهای غیر عادی ترمز

آموزش تقویت سیستم ترمز خودرو پراید، ریو و سمند

مشکلات رایج در سیستم ترمز abs+آموزش تعویض سنسور ABS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.