همه چیز درباره خودرو واکس هال کورسا VXR مدل 2016

همه چیز درباره خودرو واکس هال کورسا VXR مدل 2016

واکس هال کورسا VXR یک سوپرمینی یا هاچبک کوچک شهری است که نسل اول آن در سال 1982 و با نام کورسا A معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در پنجمین نسل خود به تولید می‌ رسد . اوپل کورسا نخستین بار در نسل دوم خود یعنی کورسا B وارد بازار ایران شد و به عنوان خودرو با کیفیتی شناخته می ‌شود .

واکس هال کورسا VXR

اپل کورسا در نسل جدید خود یعنی کورسا D در سال 2014 و در تعداد محدودی وارد بازار ایران شد . کورسا جدید توسط توان خودرو جی وارد در ایران به فروش رسید اما از آنجا که نماینده رسمی به شمار نمی ‌رفت ، خدمات پس از فروش خوبی ارائه نداد و محصولات اوپل در حال حاضر هم به سختی در بازار خرید و فروش می ‌شوند .

نکات مثبت واکس هال کورسا VXR

1- کیفیت بالای ساخت

2- مصرف سوخت اقتصادی

3- هندلینگ مناسب

4- عملکرد مناسب پیشرانه

نقاط منفی واکس هال کورسا VXR

1- امکانات پایین

2- نبود قطعات

3- قیمت غیر رقابتی

4- عرضه مدل قدیمی در ایران

5- طراحی قدیمی و ساده

امنیت واکس هال کورسا VXR

کورسا با 5 ستاره ایمنی از اروپا از لحاظ ایمنی شرایط مناسبی دارد .

نقد کارشناسی واکس هال کورسا VXR

اوپل کورسا یک هاچبک کوچک شهری است که نسل اول آن در سال 1982 وارد بازارهای جهانی شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید کمپانی آلمانی قرار دارد . اوپل کورسا نخستین بار در نسل دوم خود و در سال 1995 میلادی وارد بازار ایران شد و به دلیل کیفیت ساخت بالا ، به خودرو محبوبی تبدیل شد .

اما چند سال قبل شرکتی به نام توان خودرو جی تصمیم به واردات محصولات اوپل گرفت و کورسا را هم به عنوان یکی از خودروها ، در بازار عرضه کرد . اوپل کورسا در برخی کشور ها با نام واکسهال کورسا هم به فروش می‌ رسد و تولید آن در آلمان و اسپانیا صورت می ‌پذیرد .

اوپل کورسا در تعداد بسیار محدودی در ایران موجود است و به هیچ وجه خدمات پس از فروش مناسبی ندارد . کورسا از نظر ظاهری هم خودرو چندان جذابی نیست . البته نه به این معنا که طراحی خوبی ندارد بلکه منظور ما عدم تناسب میان ظاهر خارجی و داخلی و قیمت آن است .

اپل کورسا در طراحی کابین هم عملکرد خوبی ندارد و علاوه بر سادگی بیش از حد ، از متریال باکیفیتی هم در داخل کابین بهره نمی ‌برد . برای مقایسه بسیاری از خودرو های کره ‌ای عملکرد بهتری دارند و چهره مدرن ‌تری چه در بیرون و چه در داخل کابین دارند .

اوپل کورسا به یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 99 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور را دارد که به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ های جلو انتقال پیدا می ‌کند . کورسا خودرو سریعی نیست و بیشتر برای مناطق شهری مورد استفاده قرار می‌ گیرد و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید .

در مجموع باید بگوییم اوپل کورسا خودرو خوب و قابل اعتمادی است که در ایران قربانی قیمت بالا و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف شد . به طوری که اکنون بازار دست دوم خوبی ندارد و برای پیدا کردن قطعات مصرفی آن باید تلاش زیادی انجام دهید .

اوپل کورسا با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌ رسد و در این بازه قیمتی رقبای ارزشمند تری چون هیوندای i20 ، نویوتا یاریس ، هیوندای i30 ، کیا سراتو ، مزدا 3 و بسیاری موارد دیگر حضور دارند که بدون شک ارزش خرید بالا تری دارند . توصیه ما این است که در شرایط فعلی اقدام به خرید اوپل کورسا نکیند تا در نگهداری خودرو خود به مشکل بر نخورید .

تست و بررسی واکس هال کورسا VXR

روزگاری نه ‌چندان دور بازار خودرو ایران نیز بستر مناسبی برای ورود برند های اروپایی به ‌شمار می‌ رفت . از همین رو از اواسط دهه 80 شاهد توسعه یافتن واردات خودرو و تاسیس شرکت‌ های متعدد وارد کننده خودرو بودیم که همین امر باعث شد تحولی اساسی در بازار خودرو های وارداتی شکل بگیرد . از آن ‌جایی که صنعت خودرو آلمان همواره در صدر جدول با کیفیت‌ ترین و محبوب‌ ترین خودرو سازان جهان قرار دارد ، سهم قابل توجهی از واردات خودرو به کشور نیز به محصولات آلمانی اختصاص داشت .

اما نکته قابل توجه در این میان ، بی ‌نصیب ماندن برند آلمانی اپل از سهم بازار ایران است . هرچند که چند سالی به‌ صورت نا منظم با تیراژ بسیار کم محصولات این خودرو سازی آلمانی به کشور وارد شد ، اما به دلیل ضعف مدیریتی شرکت‌ های وارد کننده و عدم برنامه‌ ریزی منظم ، باعث شد تا این برند معتبر به‌ عنوان یکی از شکست خورده ‌های بازار ایران شناخته شود . این در حالی است که محصولات اپل به دلیل ارزان بودن نسبت به سایر خودروهای آلمانی ، شانس موفقیت بسیار زیادی را در بازار ایران داشتند .

همچنین حضور انواع اپل در اوایل دهه 70 شمسی می‌ توانست زمینه‌ ساز موفقیت مدل ‌های به ‌روز این برند آلمانی به‌ شمار رود که باید گفت متاسفانه این امر نیز محقق نشد . کورسا یکی از همان مدل‌ های قدیمی است که سابقه حضورش در ایران به سال‌ های 1373 به بعد بر می‌ گردد . در آن زمان کورسا به‌ عنوان یکی از خودرو های نسبتاً لوکس شناخته می‌ شد که بسیار مورد توجه جوانان مرفه قرار گرفته بود . همچنین در سال ‌های اخیر نیز نمونه‌ های سالم و تمیز آن نیز مورد توجه کلکسیونرها قرار گرفت .

واکس هال کورسا VXR

تاریخچه واکس هال کورسا VXR

کورسا یکی از محصولات پر فروش و مجبوب اپل بوده که از سال 1982 تاکنون در 5 نسل به بازار عرضه شده است . نسل اول این خودرو با نام Corsa A از سال 1983 تا سال 1993 میلادی روی خط تولید این شرکت قرار داشت . نسل دوم آن با نام Corsa B از سال 1993 تا سال 2000 میلادی ، نسل سوم با نام Corsa C از سال 2000 تا سال 2006 میلادی ، نسل چهارم با نام Corsa D از سال 2006 تا سال 2014 میلادی و در نهایت نسل پنجم آن با نام Corsa E از سال 2014 میلادی تاکنون به بازار عرضه شده است .

خودروی اپل کوسا از پنجمین نسل کورسا به‌ شمار می‌ رود ، مدل 2016 بوده که در سال 2017 از گمرک ترخیص شده است . لازم به ذکر است که علاوه ‌بر این خودرو یک دستگاه کورسا نقره ‌ای رنگ نیز در کشور موجود است که به دلیل صفر کیلومتر بودنش ، از ارزش بیشتری برخوردار است . نسل چهارم این خودرو با تعداد بیشتری توانست طی سال ‌های گذشته راهی بازار ایران شود .

چهره‌ ای آرام و دوست ‌داشتنی واکس هال کورسا VXR

اپل کورسا نسل پنچم دارای طراحی محافظه ‌کارانه‌ ای است که در همان نگاه اول می ‌تواند نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند . اما همین ظاهر محافظه ‌کارانه به دلیل رعایت اصالت در طراحی ، حس خوشایندی را در ذهن مخاطب ایجاد می ‌کند . همچنین به دلیل بهره ‌مندی از آلمان‌ های مدرن در طراحی ، توانسته شخصیتی آرام و متین را با روحیه ‌ای شیطنت ‌طلب به عرصه ظهور بگذارد .

در نمای جلو اپل کورسا شاهد وجود جلو پنجره ‌ای بزرگ هستیم که بی ‌شباهت به محصولات مزدا نیست . به همین خاطر می ‌توان گفت رگه‌ هایی از طراحی ژاپنی نیز در این هاچ ‌بک آلمانی به چشم می ‌خورد . همچنین چراغ ‌های جلویی کشیده با بخش پایینی به شکل صاعقه و نزدیک به طرح نماد شرکت اوپل و چراغ ‌های مه ‌شکن واقع در بخش پایینی سپر جلو، طراحی ساده اما به روز و مدرنی دارد . همچنین نوارهای کرومی جلوی خودرو که آرم اوپل را احاطه کرده ‌اند و شبکه محافظ رادیاتور که دارای دو طرح شبکه‌ ای متفاوت در بالا و پایین این نوارها است ، مواردی هستند که شخصیتی منحصر به ‌فرد به نسل پنجم این مدل می ‌دهند .

در نمای جانبی نیز خطوط نقش بسته روی درها در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می‌ کنند. زیرا توانسته ‌اند به خوبی هماهنگی لازم را میان بخش جلو و عقب به وجود آورند . همچنین رینگ‌ های اسپرت 17 اینچی آلومینیومی که دارای طرح 5 پره ‌ای دوقلو دایموند کات هستند ، ظاهری اسپرت و هیجان ‌انگیز را به این هاچ ‌بک کوچک شهری بخشیده ‌اند . لازم به ذکر است که آینه ‌های جانبی که با رنگ مشکی دیزاین شده‌ اند ، به دلیل موقعیت مکانی نصب شده روی در ها ، ظاهری جذاب و البته خوشایند را پدید آورده‌ اند .

و اما طراحی بخش عقب نیز مانند سایر بخش ‌ها از الگویی ساده و بی‌ آلایش پیروی کرده است . اما این طرح ساده در عین حال توانسته به ‌خوبی روحیه پویا و شاداب کورسا را به نمایش بگذارد . چراغ ‌های نسبتاً بزرگ و کشیده در کنار خطوط برجسته نقش بسته روی در صندوق ، همگی مجموعه‌ای هماهنگ و زیبا را پدید آورده ‌اند . همچنین دیفیوزر مشکی رنگ نصب شده در قسمت زیرین سپر به همراه سر اگزوز کرومی ، روحیه اسپرت و جوان ‌پسند کورسا را به بیننده گوشزد می ‌کند .

فضای کابین جادار و راحت واکس هال کورسا VXR

شاید اولین موضوعی که در نگاه نخست به ابعاد اپل کورسا در ذهن شکل می ‌گیرد ، فضای کوچک کابین باشد . اما باید گفت که برخلاف انتظار هنگامی که وارد کابین این هاچ‌ بک جمع‌ و جور می‌ شوید ، با فضایی نسبتاً بزرگ و جادار مواجه خواهید شد که کمی دور از انتظار است . همین موضوع می ‌تواند نظر بسیاری از مخالفان این دسته از خودرو ها ، یعنی هاچ ‌بک‌ های کوچک و اقتصادی را نسبت به فضای کم کابین آن‌ ها عوض کند . در واقع می ‌توان گفت که فضای کابین یکی از بزرگ‌ ترین نقاط قوت اپل کورسا به‌ شمار می ‌رود .

از طرفی صندلی‌ های بسیار راحت که به گفته طراحان این شرکت طبی نیز می ‌باشند ، از دیگر شاخصه‌ های مثبت در کابین آن هستند . طراحی مدرن و جذاب کابین به ‌گونه ‌ای است که در همان لحظات ابتدایی نظر سرنشینان را به خود جلب می ‌کند . اما در مورد کیفیت متریال مصرفی باید گفت که نباید توقع متریالی با کیفیت بالا را داشته باشید . زیرا کورسا خودرویی اقتصادی است که برای مصارف روزانه شهری طراحی و تولید شده است . اما با این حال نباید عنوان بی ‌کیفیت را به آن نسبت داد .

یکی از ویژگی‌ های جذاب در خودروی مورد نظر، بهره ‌گیری از ادوات زرد رنگ و پارچه زرد و طوسی در تودوزی داخلی است که هماهنگی چشم ‌نوازی را با رنگ بدنه خودرو به وجود آورده است . در کل می ‌توان گفت که فضای داخل کابین اپل کورسا به‌ گونه ‌ای است که حس خوشایندی را به سرنشینان القا می ‌کند و کمتر موجب خستگی در سفر های طولانی می ‌شود .

استفاده از خطوط منحنی در بخش‌ هایی از کنسول میانی و دریچه ‌های ورودی هوا به کابین باعث شده تا در نگاه اول فضایی بزرگ و جادار در ذهن تداعی شود . همچنین کنسول نه ‌چندان شلوغ با طراحی ساده از دیگر نکاتی است که کاربری و استفاده کردن از آن را برای راننده در حین رانندگی آسان ‌تر کرده است . اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خودروی مورد نظر از نوع نیمه فول بوده و از کمترین امکانات رفاهی بهره برده است که همین موضوع در سادگی کنسول میانی بی‌ تاثیر نیست .

مشخصات فنی پیشرانه واکس هال کورسا VXR

کمپانی اپل برای مدل کورسا چندین پیشرانه متنوع را درنظر گرفته است که رایج‌ ترین آن پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری تنفس طبیعی است . خودروی مورد نظر نیز از همین پیشرانه بهره گرفته است .

بر این اساس باید گفت که پیشرانه چهارسیلندر با حجم دقیق 1364 سی ‌سی توانایی تولید نیرویی معادل 100 اسب ‌بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 130 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه را دارد . این نیرو توسط جعبه ‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ های جلو منتقل می ‌شود . طبق اعلام کمپانی ، مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت در این خودرو حدود 13.7 ثانیه است و حداکثر سرعت 180 کیلو متر بر ساعت برای آن ثبت شده است .

واکس هال کورسا VXR

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب خودرو فیسکر کارما + نقد و بررسی آن

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.