قیمت خودرو هیوندای سنتنیال + مشخصات فنی و مزایای آن

قیمت خودرو هیوندای سنتنیال + مشخصات فنی و مزایای آن

هیوندای سنتنیال یا همان هیوندای اِکوس ، یک سدان فول سایز لوکس است که در دو نسل به تولید رسید . سنتنیال تاریخه جالبی دارد . این سدان در ابتدا با نام هیوندای اکوس شناخته می‌ شد و توسط کمپانی میتسوبیشی هم با نام پرودیا به تولید می ‌رسید . این نسل از هیوندای اکوس در سال 1999 معرفی شد و تولید آن تا سال 2009 ادامه پیدا کرد .

هیوندای سنتنیال

نسل دوم این ماشین  که در سال 2009 معرفی شد در حالی که تغییرات بسیاری را تجربه کرده بود . سنتنیال به نوعی لوکس ترین محصول هیوندای به شمار می ‌رفت تا اینکه کره‌ ای ‌ها در سال 2016 و همزمان با تاسیس برند جنسیس تصمیم به خاتمه تولید آن گرفتند . سنتنیال از سال 2011 تا 2013 در تعداد محدودی توسط آسان موتور به بازار کشورمان وارد شد .

نکات مثبت هیوندای سنتینیال :

1- اتاق بزرگ و راحت

2- مجموعه ای از امکانات و تجهیزات استاندارد متناسب با قیمت

3- موتور 8 سیلندر پر قدرت و آرام

4- شتاب گیری خوب

5- متریال عالی استفاده شده در کابین

نکات منفی هیوندای سنتینیال :

1- پایداری نسبتاً کم

2- فرمان پذیری ضعیف تر نسبت به رقبا

نقد کارشناسی هیوندای سنتینیال :

هیوندای سنتنیال یک سدان فول سایز لوکس است که با نام هیوندای اِکوس هم شناخته می‌ شود.  سنتنیال لوکس ‌ترین محصول تاریخ کمپانی هیوندای است که تا سال 2016 به تولید می‌ رسید و پس از آن با افتتاح برند جنسیس ، زیر مجموعه لوکس هیوندای ، تولید این سدان جذاب هم متوقف شد .

نسل اول هیوندای سنتنیال یا اکوس ، در سال 1999 معرفی و عرضه شد و تا سال 2009 بر روی خط تولید هیوندای قرار داشت . اما در سال 2009 ، هیوندای نسل دوم سنتنیال را معرفی کرد که کاملا تغییر پیدا کرده بود و با یک خودرو کاملا جدید رو به ‌رو بودیم . سنتنیال جدید با استفاده از یک پلتفرم جدید ساخته شد که هیوندای خود مراحل تحقیق ، توسعه و طراحی آن را بر عهده داشت . بد نیست بدانید که سنتنیال در برخی کشور ها در مدل لیموزین هم عرضه می ‌شود که طول بیشتری دارد و صندلی‌ های عقب آن ، تجهیزات رفاهی بیشتری را در اختیار سرنشین قرار می‌ دهند .

هیوندای سنتنیال از سال 2011 توسط آسان موتور در بازار کشورمان عرضه شد و عرضه آن تا سال 2013 هرند در تعداد محدود ادامه پیدا کرد . پس از آن ، به دلیل وضع قوانین جدید واردات خودرو و ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور 2500 سی سی و بالا تر ، عرضه سنتنیال هم در کنار بسیاری از خودرو های محبوب دیگر ، متوقف شد .

هیوندای سنتنیال یک خودرو کاملا لوکس است و در زمره خودرو های لوکس سایز بزرگ قرار می‌ گیرد . هدف هیوندای از عرضه چنین خودرویی ، وارد شدن به میدان رقابت با مرسدس S کلاس ، ب ام و سری 7 ، آئودی A8 و لکسوس LS بود اما مقایسه کردن این خودرو ها کار عبس و بیهوده‌ ای است . بنابراین بهتر است برای پیدا کردن یک رقیب در حد و اندازه سنتنیال ، به سراغ کیا K9 بروید .

باید بگوییم تلاش هیوندای و کیا برای عرضه یک خودرو لوکس تمام عیار اینچنینی ، کاملا ستودنی است و در محصولات بعدی ، کره ‌ای ‌ها نشان دادند تا چه حد در صنعت خودرو پیشرفت کرده‌ اند . اما اجازه دهید از مقایسه آن ها با خودروهای یاد شده همچون مرسدس بنز S کلاس خود داری کنیم چرا که یک تفاوت بسیار مهم میان این دو خودرو وجود دارد و آن هم اصالت است . در واقع همین اصالت موجب بالا رفتن کیفیت مرسدس بنز S کلاس ، ب ام و سری 7 ، آئودی A8 و لکسوس LS شده و آن ها را از سایر رقبا متمایز می ‌کند و ما تنها به قدمت یک خودرو توجه نمی ‌کنیم .

هیوندای سنتنیال را باید خودرو زیبایی دانست که زبان طراحی هیوندای در آن به خوبی دیده می ‌شود و با یک نگاه به نمای جلو، متوجه شباهت آن با هیوندای جنسیس سدان می ‌شویم . هیوندای در نوک کاپوت سنتنیال ، یک لوگوی اختصاصی تعبیه کرده که ما را یاد خودروهای رولزرویس می ‌اندازد . طراحی چراغ ‌ها در نمای عقب گیرا و جذاب است و اگر از نزدیک با سنتنیال برخورد داشته باشید ، متوجه ابعاد بزرگ و ابهت آن خواهید شد .

کابین هیوندای سنتنیال هم یک تجسم زیبا از یک خودرو لوکس است و هیوندای در این بخش هم نمره قابل قبولی می ‌گیرد . در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌ شود و در زیر آن و بین کلید های کنترلی ، یک ساعت آنالوگ دیده می ‌شود . هیوندای سعی کرده با استفاده از تریم چوب ، کیفیت را به بالا ترین حد خود برساند . نکته مهم این است که بیشتر مشتریان این کلاس از خودرو ها ، طیف خاصی هستند که به اصطلاح بیزینس من بوده و یا به تجارت ‌های پرسود مشغول ‌اند .

به همین دلیل ذات این چنین خودرو هایی ، فراهم کردن بیشترین امکانات برای سرنشینان عقب است چرا که مالک معمولا در صندلی عقب نشسته و یک راننده مسئول هدایت خودرو است . هیوندای از این موضوع آگاه بوده و صندلی‌ های عقب را به راحت ‌ترین بخش خودرو تبدیل کرده است . بد نیست بدانید که سنتنیال در دو مدل 4 و 5 نفره تولید می ‌شود که در مدل 4 نفره ، صندلی ‌های عقب مجزا هستند . همه صندلی‌ ها به سیستم‌ های گرم کن و سرد کن مجهز شده‌ اند و صندلی‌ های عقب از ماساژور هم بهره می‌ برند . به علاوه دو نمایشگر 9.2 اینچی برای هر سرنشین در نظر گرفته شده است .

از دیگر تجهیزات رفاهی موجود در سنتنیال می ‌توانیم به 9 عدد کیسه هوا ، سیستم صوتی Lexicon مجهز به 16 بلند گو ، آمپلی فایر و ساب ووفر ، تنظیم ارتفاع خودرو به صورت دستی و اتوماتیک ، سیستم کنترل کیفیت هوای اتاق به همراه کنترل دما ، یچال ، آینه‌ های الکتروکرومیک ، سنسور باران و پارک ، گرمکن و سرد کن تمام صندلی ‌ها ، ماساژور صندلی ‌های عقب با تنظیم برقی صندلی ، سیستم کمکی پارک و دوربین نقطه کور جلو و عقب اشاره کنیم .

هیوندای سنتنیال در بازار ایران با یک موتور 4.6 لیتری 8 سیلندر عرضه شد که قادر است 366 اسب بخار قدرت و 438 نیوتن متر گشتاور تولید کند . این قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک ، به چرخ‌ های عقب انتقال پیدا می ‌کند . به این ترتیب ، سنتنیال قادر است در مدت زمانی کمتر از 7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که با توجه به وزن بالای 2 تُن آن ، چندان هم بد نیست .

سنتنیال کیفیت سواری بسیار خوبی دارد و میزان صدای ورودی به کابین پایین است . به علاوه سیستم تعلیق بسیاری از ناهمواری ‌های مسیر را جذب می ‌کند و البته انتظار دیگری هم از خودرویی در این سطح نمی ‌رفت . باوجود سواری نرم ، سنتنیال هندلینگ خوبی ندارد و این اتفاق ، بیشتر مربوط به وزن بالای آن می ‌شود .

هیوندای سنتنیال یک خودرو لوکس تمام عیار است و هدف هیوندای ارائه محصولی جهت رقابت با خودرو های حاضر در این کلاس همچون مرسدس بنز S کلاس بوده است . اما اگر بخواهیم آن را از نظر قیمتی با رقبا مقایسه کنیم ، می ‌توانیم لکسوس ES و برخی مدل‌ های قدیمی سری 5 و مرسدس بنز E کلاس را رقیب آن در بازار ایران بدانیم . سنتنیال در حال حاضر با قیمت ‌هایی بسیار بالا در نسخه ‌های دست دوم در بازار به فروش می ‌رسد .

هیوندای سنتنیال در بدو ورود با قیمتی 125 میلیون تومانی به دست مشتریان ایرانی می ‌رسید و به این ترتیب ، یکی از ارزان‌ ترین خودروهای لوکس زمان خود محسوب می ‌شد . تا جایی که با نصف هزینه پرداختی برای پورشه پانامرا ، می ‌توانستید خودرویی بسیار لوکس به نام هیوندای سنتنیال را در اختیار داشته باشید . اما در نهایت یک موضوع آزار دهنده وجود داشت و آن هم برندی بود که هرگز به عنوان یک خودرو ساز لوکس شناخته نمی‌ شد . در نهایت باید بگوییم اگر هدف شما از خرید آن ، در اختیار داشتن یک خودرو لوکس و کاربردی است ، سنتنیال گزینه خوبی است اما اگر قصد سوار شدن بر یک خودرو لوکس تمام عیار خوشنام را دارید ، بهتر است به سراغ گزینه ‌های آلمانی بروید .

نزدیک ‌ترین رقیب سنتینیال را در حال حاضر می ‌توان هیوندای آزرا 2018 دانست که در کلاس پایین ‌تری قرار می ‌گیرد اما قیمت آن در نسخه ‌های صفر کیلو متر ، حتی از سنتینیال کمتر است .

هیوندای سنتنیال

نقد و بررسی فضای داخلی

​فضای جلوی پای قسمت جلو و عقب خودروی سنتنیال ، از جنسیس ، کمی بزرگ تر است ولی هر دوی این خودرو ها دارای استاندارد های خودرو های بزرگ EPA هستند . بنابراین خریداران این خودرو ها با فضای آن مشکلی نخواهند داشت . همچنین نگران مشخصات دیگر این خودرو هم نخواهند بود.  داشبورد این خودرو دارای روکش چرمی فرانسوی است و نسبت به جنسیس ، تزئینات بیشتری در قسمت‌ های اطراف پنل وسط و فرمان خودرو دارد . صندلی­ های جلو دارای سیستم گرم کن و سرد کن هستند و صندلی راننده هم دارای سیستم ماساژ دهنده به­ صورت سفارشی می­ باشد .

ویژگی­ های صندلی عقب عبارتند از تنظیم برقی پشتی صندلی­ ها ، روکش دارای گرم کن و خنک­ کننده ، آفتاب گیر کناری و عقبی . همچنین شرکت هیوندای قصد دارد تا خدمات پس از فروش و تست خودرو درون منزل را برای این خودرو قرار دهد . همچنین سند این خودرو به جای دستی ، در یک iPad اپل نصب شده است . البته این موارد هنوز در کشور ما قابل دسترسی نمی ­باشند .

نقد و بررسی رانندگی خودرو

یکی از مهم ترین ویژگی ‌های خودرو سنتنیال 2013 ، راحتی و بی‌ صدا بودن آن است . زمانی که خودرو توقف کرده و موتور کار می­ کند ، شما هیچ صدایی از طرف موتور نمی شنوید ، انگار که خودرو خاموش است . به جز صدای بسیار خفیف موتور و لاستیک­ ها ، صدای دیگری در طول مسیر حتی اتوبان­ ها و با سرعت بالا هم به گوش نمی ­رسد . این خودرو به اندازه یک خودرو لی موزین خوش دست نیست ولی بسیار به آن نزدیک است .

زمانی که سیستم تعلیق در حالت پیش فرض است ، کمی حس شناور بودن به شما دست می ­دهد ولی در حالت اسپرت دینامیک ، در پستی و بلندی‌ های جاده محکم و بدون تکان است . سرعت و واکنش‌ های این خودرو مثل دیگر سدان‌ های لوکس از قبیل Audi A8،BMW 7 Series  و یا Jaguar XJ نیست ولی در سرعت زیاد بسیار پایدار و مثل خودروهای لکسوس عمل می­ کند . با این که موتور این خودرو 4600 سی­ سی V8 است ولی هنوز در مقایسه با بسیاری از خودروهای عالی آلمانی ، قدرت پایین ­تری دارد . این یکی از ویژگی­ هایی است که خودرو سنتنیال را از بسیاری از سدان‌ های لوکس عقب انداخته است ، ولی با این وجود هم نمی ­توان گفت که سنتنیال خودرویی کند است .

نقد و بررسی ایمنی خودرو

خودرو سنتنیال دارای ترمز ضد قفل ، حفظ پایداری و کشش سطحی ، سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر ، هشدار دهنده وقوع تصادف و سیستم آماده‌ سازی ( که از سنسورهای کنترل کروز استفاده می­ کند ) ، و همچنین دارای 9 کیسه هوا شامل کیسه هوای جلو و کیسه هوای به کار رفته درون صندلی­ ها برای صندلی های کنار پنجره ، کیسه هوای پرده­ ای و کیسه هوای محافظ زانو برای راننده می ­باشد .

در تست ترمز به عمل آمده از این خودرو که توسط Edmunds صورت گرفته است ، خط ترمز خودرو سنتنیال با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت ، 40 متر بود که 3 متر از میانگین این کلاس بیشتر است . این خودرو در تست برخورد رو به رو ، کناری و بالا از موسسه  IIHS، نمره ( خوب ) را کسب کرد .

نقد و بررسی ارزش خرید

شرکت کره­ ای هیوندایی خودرویی را روانه بازار ایران کرده که سر و صدای زیادی به پا کرده است . خودرویی که تعداد محدودی از آن وارد بازار ایران شده است . این خودرو در بازار ایران رقبایی همچون بنز s کلاس ، بی ام و سری 7 ، پورشه پانامرا و لکسوس ls460 را در مقابل دارد که البته از همه این خودرو ­ها ارزان تر است این در حالی است که از نظر امکانات از خودروهایی همچون بنز و بی ام و نیز پیشی می­ گیرد .

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو سانگ یانگ چیرمن + مزایا و معایب آن

لذت رانندگی با خودرو مرسدس بنز slk350 + ویژگی های خاص آن

بررسی کامل خودرو مزدا CX-9 مدل 2021 با تجهیزات جدی

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.