تجربه رانندگی با لامبورگینی اوراکان + مشخصات فنی این خودرو

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوراکان + مشخصات فنی این خودرو

باز شدن سقف الکتروهیدرولیکی لامبورگینی اوراکان 17 ثانیه زمان می ‌برد و می توان تا سرعت 50 کیلومتر نیز این کار را انجام داد . اگر راننده بخواهد از صدای 10 سیلندر لذت ببرد این امکان را دارد تا شیشه های عقب را به صورت الکترونیکی و در حالت باز و بسته بودن سقف پایین بیاورند .

لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر مانند مدل کوپه ، از یک پیشرانه‌ 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد  که می تواند 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور را تولید کند . این خودرو با وزن خشک 1542 کیلوگرمی و نسبت قدرت به وزن 2.41 کیلویی ،  قادر است در طی 3.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد . لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر تنها در عرض 9.3 ثانیه به سرعت 200 کیلو متر در ساعت می ‌رسد و می تواند به حداکثر سرعت 325 کیلو متر در ساعت راه پیدا کند .

این خودرو مانند نسخه کوپه ، از واحد پردازش LDVI سود می ‌برد . این واحد پردازش تمامی بخش ‌های دینامیک و تنظیمات را کنترل می کند از جمله چرخش چرخ‌ های عقب ، سیستم چهار چرخ متحرک ، سیستم توزیع گشتاور ، سیستم کنترل کشش . سیستم تعلیق بهبود یافته و فرمان پذیری فعال هم به بهبود آیرودینامیک کمک می کنند .

در بدنه اوراکان اوو اسپایدر رنگ سبز چهار لایه استفاده شده است و در زیر بدنه نیز رینگ ‌های 20 اینچی جدید به همراه لاستیک‌ های Pirelli P Zero به چشم می ‌خورند .

در کابین این خودرو ترکیبی از آلکانترا و چرم به چشم می خورد و دوخت و تریم آن نیز با رنگ بدنه مطابقت دارد . لامبورگینی برای سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو یک صفحه ‌نمایش 8.4 اینچی معرفی کرده که در نسخه‌ ی کوپه نیز از آن استفاده شده است . علاوه بر آن پکیج ‌های مختلفی از جمله‌ کامپوزیت کربن در دسترس قرار دارد .

قیمت لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر در اروپا از 202437 یورو ، در آمریکا از 287400 یورو و در چین 3650000 یورو آغاز می‌ شود . این خودرو در اتوشو ژنو 2019 معرفی خواهد شد و از بهار سال جاری به دست مشتریان خواهند رسید .

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر 2020

وقتی پوشش روی دکمه استارت را بالا زده و انگشتتان یکی از جذاب‌ ترین دکمه ‌های استارت خودرو در سراسر دنیا را لمس کند ، نیروگاه 10 سیلندر 5.2 لیتری 631 اسب بخاری لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر از خواب بر می‌ خیزد .

این نسخه در واقع به ‌روز رسانی جذابی از سوپرکار روباز لامبورگینی بوده و قدرت بیشتری دارد تا مثل همیشه کمی بالاتر از پسرعموی خود یعنی آئودی R8 اسپایدر قرار گیرد . این خودرو همچنین به‌ طور قابل‌ توجهی گران ‌تر از R8 بوده و البته به همان اندازه اسب ‌های بیشتری هم دارد .

وقتی پدال شیفتر را بکشید اوراکان به جاده شلیک می ‌شود . سواری خودرو در سرعت ‌های پایین و با توجه به استاندارد های سوپر کار ها خوب است اما وقتی حالت ‌های گیراتر اسپورت یا کورسا را انتخاب کنید ، سواری خودرو کاملاً سفت می‌ شود . سیستم بالا برنده ارتفاع خودرو که به ‌صورت سفارشی وجود دارد تا 40 میلی‌ متر ارتفاع جلوی اوراکان اوو اسپایدر را بالا می ‌برد و اگرچه آپشنی 2710 دلاری است اما برای چنین سوپر کاری بسیار ضروری جلوه می ‌کند .

اما وقتی سرعت ‌بالا برود پایداری خودرو فوق‌ العاده زیاد خواهد بود . هیچ نشانی از تکان در بدنه وجود نداشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز حس اطمینان بسیار بالایی را به راننده تزریق می ‌کند . تغییر لاین حرکتی هم که به مدد سیستم هدایت گشتاوری و فرمان پذیری چرخ های عقب صورت می ‌گیرد تقریباً در یک چشم بر هم زدن انجام می‌ شود . تنها نکته‌ ی قابل‌ ذکر به فرمان سبک لامبورگینی مربوط می ‌شود که آن حس نهایی انتقال احساس را ندارد .

اما این پیشرانه است که همه ‌چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌ دهد . با قدرت 631 اسب بخاری که در دور 8 هزار تولید می ‌شود ، شتاب گیری خودرو وحشیانه خواهد بود . هیچ‌ چیزی در جاده جایگزین لذت رساندن دور موتور یک لامبورگینی به ردلاین نمی ‌شود . صدای تولیدی این نیروگاه بی ‌رحم هم بسیار جذاب و ضد اجتماعی بوده و هیچ‌ گاه از شنیدن آن خسته نخواهید شد .

اما در واقعیت شاید نتوان در جاده ‌های عمومی با اوراکان اوو اسپایدر تاخت ‌و تاز کرد ولی حتی در روزهای سرد زمستانی نیز همه‌ چیز مهیای یک سواری هیجان ‌انگیز است . شاید فراری و مک لارن پیشرانه‌ های توربوی فوق‌ العاده‌ای تولید کرده باشند اما هیچ‌ کدام صدای هیجان ‌انگیز نیروگاه 10 سیلندر اوراکان را ندارند .
باز کردن سقف شما را وارد دنیای جدیدی می‌ کند . کمی باد در کابین می ‌پیچد و صندلی ‌های گرم‌ کن دارد قوی باعث می ‌شوند حتی در هوای سرد نیز از وضعیت موجود لذت ببرید ؛ اما باید یک حقیقت را بپذیرید و آن اینکه سواری طولانی ‌مدت با سوپر کار ها می ‌تواند کل بدن شما را خسته کند .

نشستن روی صندلی‌ های اسپورت نیازمند حرکات کششی بوده و برخلاف صندلی برخی خودرو ها که بیشتر مناسب برخی بدن ‌های خاص هستند ، صندلی‌های اوراکان بین افراد تبعیضی قائل نمی ‌شود . در واقع تمامی تیم تست کننده اوراکان حسی مشابه درباره صندلی ها و ارگونومی کابین خودرو داشتند .

اما برخی افراد کابین خودرو را اندکی شلوغ دانسته و ارتباط برقرار کردن با آن را سخت می‌ دانند ؛ و افراد قد بلند نیز مشکلاتی را در نشستن روی صندلی خواهند داشت .

اولین موضوع انتقاد برانگیز به روشن کردن پشت آمپرها مربوط می ‌شود . وجود پدال‌ های تعویض دنده بزرگ باعث شده استفاده از اهرم‌ های سنتی امکان ‌پذیر نباشد و به همین خاطر لامبورگینی دکمه ‌ای کوچک در سمت چپ فرمان تدارک دیده است که راننده را کاملاً عصبی می ‌کند . مورد دیگر هم به نبود اندروید اتو حتی در صورت سفارش بسته 2440 پوندی گوشی هوشمند مربوط می‌ شود .

این تنها بخش کوچکی از آپشن های گران ‌قیمت لامبورگینی است . دوربین دنده‌عقب 1440 پوند قیمت دارد و برای نگهدارنده فنجان باید 540 پوند بپردازید . رنگ نارنجی بدنه بسیار جذاب به نظر می‌ رسد اما برای آن باید 10 هزار پوند کنار بگذارید . اگر دیگر آپشن ها را نیز انتخاب کنید باید در کل 44750 پوند از این بابت پرداخت نمایید .

البته خودروهایی همچون لامبورگینی هرگز با ارزش در برابر مبلغ پرداختی توصیف نمی‌ شوند و اوراکان اوو اسپایدر هم به قدری پرفورمنس و هیجان را ارائه می ‌کند که اصلاً به یاد قیمت آن نمی ‌افتید . این خودرو یک سر و گردن بالا تر از آئودی R8 قرار دارد و قیمتش هم مؤید این نکته است .

لامبورگینی اوراکان اسپایدر اوو یک سوپر کار 10 سیلندر با میزان جلب‌ توجه فوق‌ العاده زیاد است . اگر چه سواری مدل کوپه اندکی بهتر است اما نسخه اسپایدر صدا ، هیجان و جذابیت بیشتری داشته و در واقع همانی است که باید باشد . سواری خودرو سفت ، صندلی ها بسیار بد و ارگونومی سوال برانگیز است اما این نقاط ضعف کوچک اصلاً روی کلیت خودرو تأثیر نمی ‌گذارند .

مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر

1- قیمت:  181781 پوند

2- پیشرانه:  10  سیلندر 5.2 لیتری

3- قدرت / گشتاور:  631 اسب بخار / 600 نیوتون متر

4- گیربکس:  7 سرعته اتوماتیک ، چهار چرخ محرک

5- شتاب صفر تا 100 کیلو متر در ساعت:  3.1 ثانیه

6- حداکثر سرعت:  325 کیلو متر در ساعت

7- مصرف سوخت:  14.2 لیتر در هر صد کیلو متر

سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران

لامبورگینی یکی از خاص ترین ، زیبا ترین و گران خودرو در ایران است که طرفدار بسیار زیادی را دارد ، بدون شک لامبورگینی اوراکان یکی از همان خودروهای خاص است . خودرویی که تنها یک مدل از آن در خاک ایران وجود دارد و همیشه برای عشق ماشین ها جذابیت های زیادی داشته تا جایی که اگر یک خط روی بدنه آن افتاده باشد ، در دور ترین نقاط ایران نیز دوست داران ماشین ، از آن با خبر می شوند .

ورود گاو وحشی ایتالیایی به جزیره

در سال 1395 بود که اولین لامبورگینی اوراکان به خاک ایران وارد و با پلاک منطقه آزاد کیش به صورت دائمی در خاک ایران ماندگار شد .

مدل های مشابه این خودرو به دلیل ممنوعیت های فراوان ورود خودرو های لوکس و قدرتمند پس از سال 95 توانایی ورود به کشور را حتی به صورت گذر موقت نداشتند .

این لامبورگینی اوراکان نارنجی رنگ پس از ورود به جزیره کیش در یکی از اتو گالری های این شهر نگهداری می شد و جهت کرایه توسط علاقه مندان در خدمت این اتوگالری قرار گرفته بود .

برای اجاره لامبورگینی اوراکان چقدر باید هزینه کرد ؟

کرایه این اتومبیل از روزی 12 میلیون تومان تا روزی 20 میلیون تومان با توجه به ارزش واقعی خودرو به قیمت روز ارز قیمت گذاری می شد . طبق اطلاعات به دست آمده از مالک این خودرو برای کرایه این اتومبیل باید مبلغ 150 میلیون تومان را به حساب موسسه جهت ضمانت واریز نمایید و یا در صورت سپردن چک مبلغ آن باید معادل قیمت خود اتومبیل یعنی معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال 96 باشد .

باک پر خرج اوراکان

بنزینی که برای استفاده در این خودرو مناسب بوده نه بنزین معمولی و نه بنزین سوپر است . بنزین مورد استفاده در این خودرو باید استاندارد هایی مشابه بنزین موتورهای جت هواپیما داشته باشد که در جزیره کیش با قیمت قدیم حدود لیتری 45 هزار تومان آب می خورد و ظرفیت باک این خودرو حدود 80 لیتر است که هر بار پر کردن باک آن هزینه ای برابر با 3 میلیون و 600 هزار تومان خواهد داشت .

تصادف به دلیل عدم توانایی در کنترل

این لامبورگینی اوراکان تصادفی را نیز پشت سر گذاشته است که به دلیل عدم تسلط شخص کرایه کننده به خودرو در سرعت بالا و در خیابان کمربندی کیش به وقوع پیوسته بود . طی این تصادف سه عدد از رینگ های خودرو در برخورد با جدول کنار خیابان شکسته شد . سرانجام این خودرو خاص راهی تعمیرگاه شد و حدود 1 ماه را در نزدیک ترین تعمیرگاه رسمی کمپانی لامبورگینی واقع در دبی گذراند . پس از تعمیر این خودرو بار دیگر شاهد حضور این گاو وحشی در خیابان های جزیره زیبای کیش بودیم .

تغییر چهره

پس از انجام تعمیرات روکش مات بدنه این خودرو از روی آن برداشته شده بود و اسپویلر فیبر کربنی بزرگی در عقب آن قرار گرفته بود که بیش از پیش جلب توجه می کرد .

پس از حادثه ای که برای این خودرو به وقوع پیوست این لامبورگینی دیگر برای کرایه در اختیار علاقه مندان قرار نگرفت . در حال حاضر این خودرو در پشت شیشه های یکی از اتوگالری های خوش نام جزیره کیش به سر می برد .

به تازگی بدنه این خودرو توسط یک تیم حرفه ای کاور شده و رنگ نارنجی کروم ( براق آینه ای ) به خود گرفته است . همچنین دو خط مشکی در وسط بدنه این خودرو از روی کاپوت تا عقب آن کشیده شده و ظاهر بسیاز زیبایی به آن بخشیده است .

لامبورگینی اوراکان

گران ، سریع و قابل احترام

این خودرو هیچ وقت برای فروش گذاشته نشده است ولی قیمت آن در بازار جهانی حدود 210 هزار دلار است که با نرخ ارز 16 هزار تومانی ارزش این خودرو خاص به 3 میلیارد و 360 میلیون تومان می رسد .

پیشرانه 5.2 لیتری V10  این لامبورگینی اوراکان تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل 610 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 560 نیوتون متر را تولید می کند .

لازم به ذکر است که نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو پس از عبور از سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دوکلاچه LDF به هر چهار چرخ منتقل می شود .

این قدرت سبب می شود تا رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در این خودرو تنها در 3.4 ثانیه محقق شود و شتاب صفر تا 200 این سوپر اسپرت ایتالیایی برابر با 10.1 ثانیه است.حداکثر سرعت این خودرو نیز حدود 340 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است .

در شبکه های اجتماعی نیز ویدیوهایی از شتاب گیری این لامبورگینی مشاهده شده است که بسیار هیجان انگیز هستند و حداکثر سرعت این لامبورگینی را نشان می دهند .

بیشتر بخوانید:

معرفی کامل مشخصات فنی سریعترین خودرو تاریخ، مک لارن F1

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.