مزایا و معایب خودرو بنتلی کانتیننتال GT3 R مدل 2015 + مشخصات فنی

مزایا و معایب خودرو بنتلی کانتیننتال GT3 R مدل 2015 + مشخصات فنی

نسل جدید محصول اسپرت و لوکس بنتلی کانتیننتال جی‌تی ، به طور رسمی معرفی شد. نسل جدید بنتلی کانتیننتال جی تی  ( Bentley Continental GT ) با ظاهر جدید ، فناوری های پیشرفته و قدرت بیشتر معرفی شد . به لطف جلوپنجره منحصر به فرد بنتلی و 4 چراغ‎ دایره‌ شکل در جلو ، نسل سوم این سوپر اسپرت هنوز هم یک بنتلی واقعی است اما در مقایسه با نسل پیش خود ، ظاهر عضلانی ‌تری پیدا کرده است . در طراحی این خودرو نشانه‌ های زیادی از خودروی مفهومی EXP 10 Speed 6 که در نمایشگاه خودرو ژنو سال 2015 رونمایی شده بود ، استفاده شده است .

بنتلی کانتیننتال

از مهم ‌ترین موارد نسل جدید این خودرو می ‌توان به کاهش وزن 80 کیلوگرمی ، پیشرانه‌ ی جدید 12 سیلندر توئین توربو با 6 لیتر حجم که حالا با کد TSI خانواده‌ ی فولکس‌ واگن شناخته می ‌شود ، جعبه دنده 2 کلاچه 8 سرعته جدید و سیستم صوتی با نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با قابلیت اپل کار‌پلی و اندروید اتو اشاره کرد .

سیستم صوتی بنتلی در پشت صفحه‌ ای کشویی در داشبورد پنهان شده است . برای سلیقه‌ های سنتی ‌تر بر روی این صفحه درجه‌ های آنالوگ دمای خارج خودرو ، قطب نما و زمان ‌سنج نصب شده است . همچنین در نمای داخلی از سیستم  LEDخودرو های فولکس واگن استفاده شده است . بنتلی جدید از سیستم تمام چرخ محرک با تمایل به محور عقب ، مجهز شده است .

در حال حاضر وجود پیشرانه ‌ی 8 سیلندر  Vشکل توربوشارژ مشخص نیست اما پیشرانه 12 سیلندر TSI حدود 625 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌ کند . در مقایسه با نسل قبل ، کانتیننتال جی تی جدید 43 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن‌ متر گشتاور بیشتری در اختیار قرار می‌ دهد . مدیران بنتلی ادعا می‌کنند که کانتیننتال جی تی جدید در 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می ‌رسد و حداکثر سرعت آن 333 کیلومتر در ساعت است . در مقایسه با نسل قبل ، شتاب این خودرو 0.8 ثانیه بیشتر و حداکثر سرعت آن 3 کیلومتر در ساعت کمتر شده است .

این اعداد از نسل قبل کانتیننتال جی تی اسپید ، با قدرت 633 اسب بخار و گشتاور 840 نیوتن‌ متر از پیشرانه 12 سیلندر توئین توربو با شتاب 0 تا 100 در 4.1 ثانیه و حداکثر سرعت 336 کیلومتر در ساعت نیز ، بهتر است . جعبه دنده 2 کلاچه 8 سرعته جدید ، علاوه بر بالا بردن سرعت تعویض دنده ، در کاهش مصرف سوخت نیز تاثیر داشته است . کانتیننتال جی تی جدید در مقایسه با نسل قبل که 14.2 لیتر سوخت در 100 کیلومتر مصرف می‌کرد با مصرف 12.2 لیتر سوخت در 100 کیلومتر، بهبود قابل توجهی را نشان می‌ دهد .

راننده از طریق حالت‌ های رانندگی ، می ‌تواند زمان تعویض دنده را دست کاری کند . در حالت اسپرت ، تعویض دنده در بالا ترین سرعت انجام می ‌گیرد تا بیشتری شتاب را در اختیار قرار دهد در حالیکه در حالت راحت ، تعویض دنده ‌ها با سرعت کمتر و البته نامحسوس‌ تر انجام می ‌شود .

علیرغم وجود رینگ‌ های استاندارد 21 اینچی و رینگ‌ های 22 اینچی به عنوان آپشن ، مدیران بنتلی ادعا می‌ کنند که به لطف سیستم رانندگی دینامیک بنتلی ، سواری این خودرو بسیار راحت است . یک سیستم کنترل چرخش 48 ولتی ، محرک ‌های برقی و آنتی رول ‎بارهای هر محور را تنظیم و کنترل کرده تا هندلینگ و سواری در بهترین حالت قرار داشته باشد . سیستم مانند جعبه دنده ، سیستم رانندگی دینامیک را نیز می‌ توان با استفاده از حالت ‌های رانندگی ، تنظیم کرد .

سیستم تعلیق بادی جدید با کمک فنرهای 3 محفظه‌ای و 60 درصد حجم بیشتر هوا ، در کنار سیستم 48 ولتی قرار گرفته است تا وجود راحت ‌ترین سواری را تضمین کند . دیسک ‌های ترمز ها جلو با افزایش 15 میلی ‌متری 420 میلی‌ متر قطر دارند . سیستم اگزوز جدید نیز کاملا جدید است .

همانند تمام مدل‌ های بنتلی ، کانتیننتال جی تی جدید نیز در انواع آپشن‌ های نمای داخلی و بیرونی عرضه می‌ شود تا همه‌ ی سلیقه ‌ها را راضی کند . 17 رنگ مختلف و 70 قلم آپشن بدنه برای این خودروی لوکس در نظر گرفته شده است . 15 نوع مختلف زیر پایی ، 8 نوع روکش دست دوز با 4 نوع متفاوت روکش دو لایه و 15 قلم آپشن برای داشبورد و کنسول وسط در دسترس است .

برای افرادی که خواستار آپشن‌ های بیشتر هستند ، مدیران بنتلی دو پکیج آپشن فناوری در نظر گرفته ‌اند . پکیج شهری مختص افرادی است که بیشتر در مناطق شهری تردد دارند . در این پکیج ،  صندوق عقب باز شونده ‌ی خودکار ، سیستم هشدار عابر پیاده ، سیستم شناسایی علائم ترافیکی ، ترمز اضطراری خودکار شهری ( AEB ) و فناوری دوربین 360 درجه قرار دارد .

پکیج تورینگ برای سفر های طولانی مدت در نظر گرفته شده است . در این پکیج ، کروزکنترل و سیستم کمکی ترافیک ، سیستم هدایت خودرو بین خطوط ، نمایش اطلاعات  فنی روی شیشه  ( HUD )، سیستم دید شب با دوربین مادون قرمز و سیستم هشدار برخورد در نظر گرفته شده‌ اند .

علاوه بر این ، پکیج آپشن‌ های لوکس مولین ر، آیتم‌ های ظاهری مانند رینگ‌ های آلیاژی 22 اینچی ، چرم طرح الماس ، تودوزی با نشان بنتلی ، روکش‌ های متنوع ، درب مخزن بنزین تزئین شده ، پدال‌ های اسپرت و سقف چرمی ؛ در اختیار قرار می ‌دهد . همچنین می ‌توان برای صندلی‌ های جلو و عقب دوخت سفارشی سفارش داد و البته قاب فلزی سفارشی نیز امکان پذیر است .

بنتلی کانتیننتال

بررسی بنتلی کانتیننتال GT3-R مدل 2015

از بیرون که بنتلی کانتیننتال GT3-R را نگاه کنیم ، این خودرو چندان خودروی دوست‌ داشتنی به نظر نمی ‌آید . این مدل حدود 150 هزار دلار گران ‌تر از مدل پایه کانتیننتال GT V-8 است . به این نکته نیز باید اشاره کنیم که با اینکه این مدل به عنوان یک خودروی با عملکرد بالا شناخته می ‌شود ، ولی قدرت آن به اندازه 34 اسب ‌بخار کمتر از مدل ( اسپید ) با پیشرانه W-12 است . همچنین این نسخه ( سبک ‌وزن ) محسوب می‌ شود ، ولی وزن کلی آن 2239 کیلو گرم است .

ولی در زیر پوست GT3-R عناصر دوست ‌داشتنی به چشم می ‌آیند . در این مدل ، موتور دو توربورشارژر 4 لیتری V-8 که مدل پایه کانتیننتال GT  قدرتی به اندازه 500 اسب ‌بخار تولید می‌ کند ، 92 اسب ‌بخار به خروجی خود اضافه کرده است . خروجی اسمی این موتور 572 اسب ‌بخار و 6699 نیوتن ‌متر است ، ولی وقتی برای رسیدن به سرعت 135 مایل یا 217 کیلو متر بر ساعت عجله داشته باشید ، در عرض 15 ثانیه می‌ توانید قدرتی به اندازه 592 اسب ‌بخار و گشتاوری برابر 7749 نیوتن ‌متر برای شما تولید کند .

حتی اگر محدودیت زمانی استفاده از این خروجی را به عنوان یک نقطه ضعف تلقی کنیم ، قدرت 148 اسب ‌بخار برای هر لیتر واقعاً شگفت ‌انگیز است . در همین حال ، هیچ‌ گونه تأخیر قابل‌ توجهی در توربوشارژر احساس نمی ‌شود و موتور برای رسیدن به خط قرمز بین دور های 6000 و 6800 دور بر دقیقه بی ‌تابی می ‌کند . همچنین توربو شارژر ها در سرعت ‌های بالا همچنان به دمیدن خود ادامه می ‌دهند .

شتاب برآیند خودرو حالتی انفجاری دارد . روند شتاب‌ گیری و افزایش سرعت در یک GT3-R به گونه ‌ای است که اگر در حالت شیفت دستی قرار داشته باشید ، در دنده نخست پس از رسیدن به دور موتور 5000 باید سریعاً پدل ‌شیفتر برای رفتن به دنده بالا تر فشار دهید . وزن خودرو به‌ خوبی تقسیم شده و سیستم فرمان نیز وقتی GT3-R در مدت 4.3 ثانیه به سرعت 6.96 کیلو متر بر ساعت می ‌رسد ، حالت نرم ‌تری به خود می‌ گیرد . رسیدن به انتهای مسیر یک‌چهارم مایل تنها 6.11 ثانیه زمان لازم دارد و سرعت خود در انتهای این مسیر برابر 34.196 کیلو متر بر ساعت است .

شروع به حرکت خودرو ، جدالی موفقیت‌ آمیز بین سیستم دیفرانسیل تمام‌ چرخ متحرک با وزن کلی است ، ولی حتی در سرعت‌ های بالا تر از 100 کیلومتر بر ساعت نیز بنتلی همانند یک دوج وایپر SRT  با قدرت 640 اسب ‌بخار گام بر می ‌دارد ؛ مدلی که نزدیک به 725 کیلو گرم از آن سبک‌ تر است . شتاب‌ گیری نیز جدالی موفقیت‌ آمیز با تعویض دنده ‌ها محسوب می ‌شود ؛ جایی که در این بازه زمانی ( 4.3  ثانیه ) دو شیفت دنده رخ می ‌دهد . گیربکس 8 سرعته ZF برای شیفت سریعتر در این خودرو برنامه‌ ریزی شده است و در عمل نیز چنین چیزی را نشان می ‌دهد .

البته هنوز به طراحی داخلی فیبر کربنی با طرح چرم سبز سوسماری اشاره نکرده ‌ایم . ایده سبک‌‌ تر کردن چیزی که بیشتر از 2260 کیلوگرم وزن دارد ، ممکن است اندکی خنده‌ دار باشد و در همین حال ، بسیار غیر ممکن به نظر می‌ رسد . ولی بنتلی نه تنها موفق شده که بیش از 90 کیلوگرم از وزن کانتیننتال V-8 کم کند ، بلکه صندلی‌ های عقب را نیز کنار گذاشته است و شما را از حمل وزنی حدود 100 کیلوگرم یا بیشتر معاف کرده است .

پنل‌ های درها نیز به شکلی جالب به رنگ مشکی با طرح‌ هایی از مخمل سبز رنگ کار شده‌ اند . این رنگ سبز همان رنگی است که برای صندلی ‌ها ، داشبورد و کنسول میانی نیز استفاده شده است . در همین حال ، نشان GT3-R بر روی گل ‌گیر ، عقب بدنه ، پایین پنجره‌ ها ، کف‌ پوش ‌ها ، تکیه ‌گاه سرها و داشبورد ، همیشه به شما یادآوری می ‌کند که یک کانتیننتال گران‌ قیمت سوار شده ‌اید .

یکی از واقعیت ‌های تعجب ‌برانگیز در مورد این مدل ، جادویی است که تیم طراحی شاسی بنتلی بر روی یک خودرو با وزن نزدیک به 5.2 تُن به کار برده است . چابکی آن بر حجم و وزن آن می‌ چربد و تعادل و واکنش بسیار خوبی را به نسبت خودرویی با این شرایط شاهد هستیم . ولی در همین حال با توجه به استفاده از تایر های 35.275 ZR-21 پیرلی  P Zero، اندکی بد فرمانی را می‌ توان مشاهده کرد .

بنتلی در حال حاضر موفقیتی نسبی با مدل GT3 مسابقه ‌ای در آسیا ، اروپا و امریکای شمالی کسب کرده است . این در حالی است که واردات     GT3-R  را به بازار امریکا ، به تعداد 99 دستگاه محدود کرده است .

مشخصات بنتلی کانتیننتال GT3-R مدل 2015

1- نوع خودرو : موتور جلو ، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ، 2 سرنشین ، 2 در کوپه .

2- قیمت مدل تست : 341025 دلار ( قیمت مدل پایه : 341025 دلار ) .

3- نوع موتور : DOHC با 32 سوپاپ  V-8، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی ، بلوک و رویه آلومینیومی ، انژکتور سوخت مستقیم .

4- گنجایش : 3993 سی‌ سی .

5- قدرت : 592 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه .

6- گشتاور : 76.749 نیوتن‌ متر در 1700 دور در دقیقه .

7- گیربکس : 8 سرعته اتوماتیک ZF با حالت شیفت دستی .

ابعاد :

1- فاصله محوری : 7462 متر .

2- طول ماشین : 8064 متر .

3- عرض : 9431 متر .

4- ارتفاع : 4051 متر .

5- وزن کلی : 2239 کیلو گرم .

یک نسخه خاص و قدرتمند از بنتلی کانتیننتال GT کابریوله توسط تیونینگ منصوری معرفی شد

تیونینگ منصوری همواره تمایل خود برای انجام پروژه‌ هایی منحصر به فرد بر روی محصولات کم نظیر و خاص کمپانی‌ های لوکس ساز را نشان داده است . حال این بار منصوری به سراغ بنتلی کانتیننتال GT کابریوله رفته و مطابق میل خود تغییراتی را بر روی آن اعمال کرده است .

محصولات بنتلی به لوکس و تجملاتی بودن مشهور هستند ، اما منصوری همواره تمایل دارد علاوه بر قیمت گزاف و شوکه کننده ، مشخصه تهاجمی و اسپرت بودن را در پروژه‌های خود پر رنگ ‌تر کند . با توجه به کیت بدنه دارای ویژگی‌ هایی مانند سپر جلوی سفارشی با اسپلیترهای فیبرکربنی ، رکاب ‌های جانبی منحصر به فرد ، سپر و دیفیوزر عقب متمایز پر رنگ ‌تر بودن این مشخصه به خوبی قابل مشاهده است .

بنتلی کانتیننتال

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی خودرو هیوندا ولستر مدل 2012 + مشخصات فنی

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.