بررسی کامل خودرو فورد موستانگ مدل 2016 + مشخصات فنی

بررسی کامل خودرو فورد موستانگ مدل 2016 + مشخصات فنی

با محبوبیت روز افزون شاسی بلند ها فورد نیز دست روی دست نگذاشته و شاسی بلند های خود را به روز کرده است . مدل فورد موندئو وینگل در بازار انگلستان بزرگ‌ ترین شاسی ‌بلند این کمپانی محسوب می ‌شود . این خودرو در جایگاهی بالا تر از کوگا و اکو اسپورت قرار دارد اما جایگزینی برای ب ام و X3 و مرسدس بنز GLC نیز محسوب می ‌شود و برچسب قیمت بالای 30 هزار پوندی آن به این معناست که باید با این خودرو ها در برخی زمینه‌ ها رقابت کند .

فورد

در حقیقت ، مدل اسپورت فول آپشن حاضر در تست بهای آغازی 34500  پوندی دارد اما اضافه شدن رنگ نارنجی خاص ، دستیار پارک فعال و کروز کنترل به همراه پکیج لوکس ( که دربردارنده‌ ی صندلی‌ های گرم و سرد شونده الکتریکی و سقف پانورامیک است ) بهای خودرو را به 37845 پوند می ‌رساند که باعث می ‌شود فورد موندئو وینگل به خوبی در قلمرو شاسی بلند های لوکس و ممتاز قدم بردارد .

از نظر استایل و طراحی بیرونی فورد موندئو وینگل قطعاً با رقبای آلمانی برابری می‌ کند . نسبت‌ های تند و تیز و جلو پنجره‌ ی عریض خودرو نمایی جالب را پدید آورده‌ اند . در تریم اسپورت شاهد رینگ‌ های آلیاژی 20 اینچی هستیم که نمایی گیرا دارند .

اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده‌ اند و طراحی آن به خوبی طراحی خارجی خودرو است . برخی مواد با ظاهر و حس ارزان‌ قیمت در کابین به چشم می‌ خورند . چرم به کار رفته در صندلی‌ ها و غربیلک فرمان باعث ایجاد حسی گران بها در خودرو می‌ شوند اما تلاش فورد برای رقابتی تمام‌قد با مرسدس بنز GLC کافی نبوده است .

البته که فورد موندئو وینگل لیست بلند بالایی از تجهیزات را دارد که قطعاً بیش از تجهیزات ارائه شده بنز یا ب ام و می ‌باشد . صندلی‌ های اسپورت چرمی ، تکنولوژی لغو نویز فعال ، صفحه‌ نمایش 8 اینچی برای سیستم ناوبری ، چراغ‌ ها و برف ‌پاک‌ کن‌ های خودکار ، دوربین پشتی و رادیوی DAB همگی به‌ صورت استاندارد در تریم اسپورت وجود دارند . تشخیص بار ترافیک و دستیار حفظ خطوط نیز در فورد موندئو وینگل دیده می‌شوند.

فضای زیادی در کابین دیده می ‌شود که به افزایش جنبه‌ های رقابتی این خودرو کمک شایانی می ‌کند . صندوق بار فضای 602 لیتری دارد که با تا کردن صندلی‌ ها به 1788 لیتر افزایش می ‌یابد . این مقدار فضا از تمام رقبای آلمانی فورد بیشتر است . این واقعاً فضای مفیدی است و درب پشتی برقی نیز به این معنی است که جابجایی وسایل به آسانی صورت می‌ پذیرد .

با وجود فضای زیاد سرنشینان پشتی احساس راحتی خواهند داشت و فضای پای کافی برای افراد بالغ در پشت وجود دارد . سقف پانورامیک این خودرو فضای سر را تحت تأثیر قرار داده اما هنوز هم فضای خوبی برای افراد قد بلند وجود دارد .

شاید سرنشینان درباره‌ی فضای کابین مشکلی نداشته باشند اما اوضاع درباره‌ ی کیفیت سواری خودرو این‌ گونه نیست . در راه ‌های ناهموار این مدل اسپورت سفت نشان داده و در حالی ‌که در دست اندازها ناهنجاری نشان نمی‌ دهد اما رینگ‌ های بزرگ‌ تر و سیستم تعلیق اسپورت به معنی ناراحتی در برخی راه‌ ها خواهد بود . ما مدل تیتانیوم را بدون این سیستم تعلیق و با وجود رینگ‌ های کوچک‌ تر امتحان کردیم و قطعاً آن مدل عملکرد بهتری دارد .

در پیچ‌ ها فورد موندئو وینگل به اندازه‌ی انتظاری که دارید خونسرد و گیرا نیست . عملکرد خودرو خیلی بد نیست اما مقداری تکان ‌های بدنه وجود دارد و شما حرکات این خودروی تقریباً دو تنی را می ‌توانید احساس کنید . فرمان خودرو سریع است اما می ‌توانست تیز تر از این ‌ها باشد .

پیشرانه ‌ی 2 لیتری 178 اسب بخاری خودرو نسبتاً نرم است و با وجود گشتاور 400 نیوتون متری به اندازه ‌ی کافی پر قدرت احساس می‌ شود . شاید برای افزایش سرعت در بزرگراه ‌ها به معکوس کشیدن نیاز داشته باشید اما گیربکس دستی استفاده‌ ی آسانی داشته و لذت‌ بخش است .

مدت 9.9 ثانیه طول می ‌کشد تا این خودرو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که اگرچه احساس ‌برانگیز نبوده اما مصرف سوخت 5.9 لیتری آن برای شاسی‌ بلندی با این جثه بد نیست . البته ب ام و X3 xDrive  با پیشرانه ‌ی 2 لیتری خود مصرف کمتری دارد . به علاوه تنها 8.1 ثانیه طول می ‌کشد تا ب ام و به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و نسبت به فورد نیز آلایندگی کمتری دارد .

علیرغم وجود نقاط ضعف ، فورد موندئو وینگل هنوز هم جذابیت ‌های خاص خود را دارد . این خودرو از نظر ظاهری قطعاً از رقبای آلمانی متمایز است و فضای داخلی زیادی نیز دارد اما بیش از آن که به عنوان یک گزینه ‌ی نخست مطرح باشد ، یک جایگزین خوب باقی می‌ ماند .

فورد موندئو وینگل کاربردی بوده و علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شیک از تجهیزات زیادی نیز مخصوصاً در تریم اسپورت سود می ‌برد . هرچند سواری محکم ، بهای بالا و تجربه رانندگی ناخوشایند به این معنی است که ترجیح دادن این خودرو به مرسدس GLC یا ب ام و X3 که بهایی تقریباً مشابه داشته و سواری راضی‌ کننده‌ تری دارند باید کاری بسیار دشوار باشد ضمن اینکه این دو خودرو نشان ممتازی را نیز یدک می ‌کشند .

نگاهی به فورد موندئو مدل 2013

چند روز پیش فورد از نسل جدید موندئو رونمایی کرد ، این خودرو قرار است در پاییز 2013 به بازار عرضه شود . این اولین خودروی سدان فورد در این کلاس است که تنها از یک موتور بسیار کوچک سه سیلندر یک لیتری استفاده می ‌کند .

فورد موندئو برای چندین سال است که انتخاب اول خانواده‌ ها و گزینه محبوب شرکت‌ها به شمار می‌ رود . حدود یک دهه پیش فورد سالانه سیصد هزار دستگاه موندئو به فروش می ‌رساند . اما به تدریج خودرو های لوکس آلمانی نظیر بنز C کلاس ، آئودی A4 و از همه بیشتر ب ام و سری ۳ جای فورد موندئو را گرفتند به طوری که در چند سال گذاشته فروش این خودرو در حدود هفتاد درصد کاهش یافت .

با این شرایط فورد تسلیم نشد و می‌ خواهد همان بازار قدیمی خود را پس بگیرد . چند روز پیش ، فورد در آمستردام در مراسم باشکوهی با حضور نمایندگی های فروش ، تحلیلگران خودرو و جمعی از خبرنگاران از موندئو جدید رونمایی کرد .

فورد برای رقابت با خودرو سازان آلمانی ، موندئو جدید را بسیار شبیه به آستون مارتین طراحی کرده است . همانند فیستا جدید و برای کاهش مصرف سوخت برای این خودرو یک موتور 1.0  لیتری در نظر گرفته اند . همچنین این خودرو یک مدل هیبرید هم دارد که از یک موتور دو لیتری و یک باتری 35 کیلو واتی بهره می ‌برد . موتور معروف یک لیتری  این خودرو تنها دارای 3 سیلندر می باشد و با اندازه ای کوچک معادل یک کاغذ A4 ، می تواند 123 اسب بخار نیرو و گشتاور 200 نیوتن متر و در هر کیلومتر تنها 125 گرم گاز CO2 تولید کند . همچنین یک مدل دیزل دو دیفرانسیل از این خودرو به بازار خواهد آمد .

بر روی موندئو به صورت استاندارد یک گیربکس شش سرعته دستی کار گذاشته اند که مطابق سلیقه بیشتر اروپاییان است اما می ‌توان برای آن یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم سفارش داد . موندئو جدید بر روی پلتفرم نسل قبلی اش ساخته شده است که 4.85 متر طول دارد که هم اندازه نسل قبلی اش است اما کمی خوابیده تر شده است و فاصله دو محور آن هم همانند مدل کنونی 2.85 متر است .

فورد نمونه مشابه این خودرو را آمریکای شمالی کرده است ، که تنها چراغ هایش با موندئو جدید تفاوت دارد . و البته با موتورهای 1.6 تا 2.0 لیتری عرضه می شود . طراحی این خودرو کار کریس همیلتون     Chris Hamilton )  ) بریتانیایی است که تغییرات زیادی را در این خودرو ایجاد کرده است ، علاوه بر اینکه طراحی آن را به آستون مارتین نزدیک کرده است ، به خودرو ظاهری لوکس تر بخشیده است که از جمله می ‌توان به موقعیت نشستن پایین ‌تر راننده اشاره کرد . نمونه چهار درب این خودرو در آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد و نمونه پنج درب آن یا همان فست بک تنها در بعضی از بازار ها مانند بریتانیا عرضه خواهد شد .

همچنین فورد از تکنولوژی های زیادی در این خودرو استفاده کرده است که می توان به موارد زیر را اشاره کرد:

1- 148 سیستم کنترل کننده و 86 سنسور برای راننده

2-  سیستم ( ford Sync ) و my ford با نمایشگر 8 اینچی که وظیفه ارتباط راننده با سیستم صوتی ، سیستم تهویه مطبوع و رهیاب را بر عهده دارد و قادر است که در حدود ۱۰ هزار دستور صوتی را از سوی راننده دریافت کند .

فورد در سال گذاشته در حدود 500 میلیون دلار ضرر کرد . پیش بینی فورد این است که با مدل جدید موندئو بیش از 15 درصد البته در رده D سود کند . با این شرایط اقتصادی اروپا به نظر می رسد دستیابی به چنین هدفی کمی مشکل باشد .

فورد

رونمایی از فورد موندئو فیس لیفت ۲۰۲۰

فورد موندئو فیس لیفت در نمایشگاه خودروی بروکسل 2019 معرفی شد . این خودرو از به ‌روز رسانی ‌هایی در بخش‌ های طراحی ، تکنولوژی و پیشرانه ‌ها سود می‌ برد .

موندئو برای اولین بار به‌ صورت استیشن هیبریدی عرضه شده و دارای پیشرانه‌ ی 2 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی و باتری لیتیوم – یونی 1.4 کیلو وات ساعتی می ‌باشد . این مجموعه قدرت ترکیبی 187 اسب بخاری داشته و به گیربکس اتوماتیکی متصل شده که عملکرد واحد CVT را شبیه‌ سازی می‌ کند .

موندئو هیبرید به تکنولوژی ترمز احیا شونده مجهز شده که به تحقق مصرف سوخت 4.4 لیتری در هر صد کیلو متر کمک می‌ کند . همچنین سیستم تهویه مطبوع برقی نیز باعث کاهش فشار روی پیشرانه می‌شود. یک سیستم ریکاوری گاز های خروجی اگزوز نیز وجود دارد که باعث گرم شدن سریع‌ تر کابین می ‌شود .

فورد موندئو واگن هیبرید فضای بار 403 لیتری در پشت صندلی‌ ها داشته و فضای ذخیره‌ی اضافی نیز زیر کف خودرو تدارک دیده شده است . با تا شدن صندلی‌ ها فضای بار به 1508 لیتر افزایش می ‌یابد .

اما این خانواده از پیشرانه‌ ی جدید 2 لیتری اکوبلو دیزل سود می ‌برد . این پیشرانه سه قدرت 120 ، 150 و 190 اسبی داشته که قوی‌ ترین نسخه را می ‌توان با گیربکس جدید 8 سرعته اتوماتیک همراه کرد . البته کم ‌توان ‌ترین پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می ‌شود . مشتریان می‌ توانند این پیشرانه را با سیستم چهار چرخ محرک هم سفارش دهند .

در خانواده ‌ی به‌ روز شده‌ی فورد موندئو کروز کنترل تطبیقی ، سیستم استارت / استاپ ، محدود کننده سرعت و تشخیص علائم ترافیکی نیز به چشم می ‌خورد .
فورد از بهبود نمای ظاهری موندئو هم غافل نبوده و تریم های تیتانیوم ،   ST-Line  و ویگنیل را با ویژگی‌ های متمایزی عرضه می ‌کند . هر نسخه دارای جلو پنجره جدید با میله ‌های کرومی افقی در تریم تیتانیوم ، ظاهر مشکی در تریم ST-Line و حالت V شکل در تریم ویگنیل می ‌باشد .

بخش پایینی جلو پنجره نیز با دو مه شکن جدید احاطه شده و چراغ ‌های عقب نیز از نوع C شکل هستند . رینگ ‌های 17 و 18 اینچی جدید ، آپشن رینگ‌ های 19 اینچی با ظاهر متفاوت و رنگ‌ های بدنه‌ ی جدید نیز تکمیل ‌کننده‌ی تغییرات ظاهری هستند .

داخل کابین نیز دسته ‌دنده چرخشی برای مدل‌ های مجهز به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تعبیه شده است . این امر باعث افزایش فضای کنسول مرکزی شده و در این بخش پورت USB هم دیده می ‌شود . از دیگر تغییرات کابین می ‌توان صندلی‌ های پارچه‌ ای جدید ، عناصر دکوراتیو و دستگیره ‌های درب متفاوت را نام برد .

قیمت فورد موندئو 2019 از 28 هزار 386 دلار برای مدل پایه Zetec شروع می ‌شود ؛ در نسخه‌ ی Titanium قیمت به 31 هزار و 96 دلار و برای نسخه ‌ی تیتانیوم هیبریدی به 36 هزار و 136 دلار می ‌رسد . قیمت بالا ترین تیپ فورد موندئو با نام Vignale هم از 40 هزار و 556 دلار آغاز خواهد شد .

بیشتر بخوانید:

تست و بررسی تویوتا اونسیس 2016 + مشخصات فنی آن

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.