بررسی کامل خودرو لکسوس RC F مدل 2015 + مشخصات فنی

بررسی کامل خودرو لکسوس RCF مدل 2015 + مشخصات فنی

لکسوس از مدل فیس ‌لیفت و مخصوص پیست کوپه اسپرت RC F مدل 2020 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد .

لکسوس RC F

در کنار نسخه فیس ‌لیفت Lexus RC F 2020 ، از نسخه‌ ی محدود ترک ادیشن ( Track Edition ) نیز در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 رونمایی شد . لکسوس چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو پاریس از فیس ‌لیفت کوپه RC  رونمایی کرد و حالا با نسخه مخصوص پیست جدید به دیترویت آمده است.

در نگاه اول بهبود های مثبت در طراحی ظاهری این خودرو اسپرت وجود دارد . مهم ‌تر از همه ، موضوع وزن است که اغلب به‌ عنوان پاشنه آشیل مدل فعلی لکسوس RC F به آن اشاره می ‌شود . نسخه‌ ی لکسوس RC F ترک ادیشن در مقایسه با مدل 2018 ، حدود 80 کیلو گرم کاهش وزن دارد.  در حالی ‌که این خودرو هنوز در مقایسه با  BMW M4  CS سنگین ‌تر است ، لکسوس هنوز هم عقیده دارد که باید از وزن آن کاسته شود تا بتواند مانند ستاره‌ ای درخشان در پیست باشد .

برای کمک به کاهش وزن لکسوس RC F ترک ادیشن ، خودرو ساز ژاپنی به ‌خوبی از رژیم فیبر کربن استفاده کرده است . پنل ‌های اصلی مانند سقف و کاپوت از فیبر کربن هستند و همچنین پارتیشن فیبر کربنی در پشت صندلی ‌های جلو ، جایگزین ردیف پشتی می ‌شود . از جمله دیگر قطعات قابل ‌توجه می ‌توان به رینگ آلیاژی 19 اینچی BBS با دیسک کربن سرامیکی Brembo اشاره کرد . این قطعات سبک ‌تر ، وزن  ترک ادیشن RC F را حدود 25 کیلوگرم نسبت به مدل فعلی کاهش می‌ دهند .

لکسوس برای کمک به بهبود محصول جدید در پیست ، علاوه ‌بر کاهش وزن به تقویت پیشرانه هم توجه دارد ؛ در نتیجه این پیشرانه‌ ی 5 لیتری خورجینی 8 سیلندر نیز با افزایش قدرت همراه شده است . این خودروی اسپرت که یکی از معدود خودروهای باقی ‌مانده در بازار با پیشرانه ‌ی تنفس طبیعی است ، 5 اسب ‌بخار قدرت و 8 نیوتن ‌متر گشتاور بیشتری تولید می ‌کند تا قدرت به 472 اسب ‌بخار و گشتاور به 535 نیوتن ‌متر برسد.

قدرت خروجی پیشرانه هنوز هم به‌ وسیله ‌ی همان جعبه ‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌ های عقب تحویل داده می ‌شود ، اما تنظیمات نسبت دنده ، تغییر کرده است .

اگرچه انتظار می ‌رود که لکسوس RC F ترک ادیشن در تعداد بسیار محدودی تولید شود ، اما این نشان‌ دهنده‌ ی مسیر هیجان‌ انگیز RC F طی دو سال آینده خواهد بود . با قطعات بسیار سبک‌ وزن و نزدیک به 500 اسب ‌بخار قدرت خروجی ، این احتمال وجود دارد که محصول جدید لکسوس تهدید واقعی برای رقیبان در پیست مسابقه باشد .

اما لکسوس در نمایشگاه خودرو دیترویت از کوپه اسپرت به ‌روز رسانی ‌شده خود نیز همراه ‌با تغییرات بصری رونمایی کرد . واضح ‌ترین تغییر در جلوی خودرو اتفاق می‌ افتد ، جایی که در آن چراغ ‌های روشنایی در روز و چراغ ‌های اصلی LED ترکیب شده است تا ظاهر بسیار جذاب‌ تری پیدا کند .

طراحان لکسوس همچنین زمان زیادی را برای طراحی جلو پنجره RC F مدل 2020 اختصاص داده ‌اند . این بخش به‌گفته ‌ی طراحان لکسوس باعث می ‌شود تا علاوه ‌بر بهبود ظاهر خودرو ، جلو پنجره را نیز کوچک ‌تر نشان دهد . در عقب نیز از چراغ ‌های LED عریض ‌تر استفاده می ‌شود که طرح سایر مدل‌ های RC را بار دیگر به تصویر می‌ کشد.

همانند نسخه‌ ی ترک ادیشن ، زیر کاپوت از پیشرانه‌ ی 5 لیتری خورجینی هشت سیلندر با 472 اسب‌ بخار قدرت و 535 نیوتن ‌متر گشتاور بهره می ‌برد . سایر مشخصات مربوط‌به جعبه ‌دنده و خط انتقال قدرت تا دیفرانسیل نیز شبیه نسخه ‌ی مخصوص پیست طراحی شده است . 2020 RC F از سیستم کنترل شروع حرکت ( لانچ کنترل ) استفاده می‌ کند ؛ صفر تا 96 کیلو متر بر ساعت را تنها در 4.2 ثانیه طی می‌ کند که دو دهم ثانیه کمتر از نسل قبل است . هیچ اطلاعاتی درباره‌ ی بیشینه سرعت موجود نیست ، اما احتمالا مشابه سرعت 270 کیلو متر بر ساعت مدل قدیمی است .

لکسوس برای کاهش کم ‌فرمانی ، بهبود چسبندگی و دوام تایر در شرایط رانندگی پیست با میشلن همکاری می ‌کند تا لاستیک‌ های سفارشی Pilot  Sport 4S   را به کار بگیرد . این تدابیر درکنار کاهش وزن جزئی ناشی از نصب قلاب ‌های آلومینیومی کنترل زاویه toe و مهار تعلیق ، به بهبود عملکرد در پیست می ‌انجامد ؛ کاهش وزن در جلو نیز ادامه دارد و با استفاده از منیفولد ورودی کوچک ‌تر و کاهش اندازه‌ ی کمپرسور سیستم تهویه مطبوع اجرایی می‌ شود . لکسوس اشاره‌ ی دقیقی به میزان کاهش وزن ناشی از این تغییرات نمی ‌کند ، اما به نظر می ‌رسد که وزنی حدود 1795 کیلوگرم داشته باشد.

لکسوس RC F مدل 2020 پس از رونمایی در نمایشگاه دیترویت ، سه‌ ماهه دوم 2019 به تولید می ‌رسد و جزییات مربوط‌به قیمت ‌گذاری آن در آینده اعلام خواهد شد . مدل RC F 2019 با قیمت 64 هزار 750 دلار به بازار عرضه شد ؛ در حالی ‌که برای نسخه ‌ی ویژه ‌ی آن با تیراژ محدود 240 دستگاه ، قیمتی معادل 80 هزار و 810 دلار از مشتریان دریافت می‌ شود.

اعلام قیمت و پیشرانه لکسس RC F مدل 2015

بعد از نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2014 که لکسوس RCF مدل 2015 در آن معرفی شده ، این کمپانی تا این زمان جزئیاتی در مورد این خودرو منتشر نکرده بود .

لکسوس RCF که رقیب محصولاتی مانند ب ‌ام‌ و M4 است ، از یک موتور 5 لیتری V8 به عنوان پیشرانه استفاده می‌ کند . این موتور V8 با 32 سوپاپ ، دارای انژکتور سوخت مستقیم است و قدرتی به اندازه 467 اسب‌ بخار و گشتاوری به اندازه 527.4 نیوتن ‌متر تولید می‌ کند . این قدرت ، اندکی بیشتر از عنوان ( بیشتر از 450 اسب ‌بخار ) است که لکسس قبلاً در معرفی مدل به آن اشاره کرده بود و به میزان قابل توجهی بزرگ ‌تر از قدرت 425 اسب ‌بخاری ب ‌ام ‌و M4 است . البته از لحاظ گشتاور از میزان 550.4 در موتور توربوی شش سیلندر ب ‌ام‌ و عقب ‌تر است . لکسس از لحاظ وزن نیز نسبت به رقیب آلمانی‌ اش سنگین ‌تر است . RCF  مدل 2015 وزنی به اندازه 1795 کیلوگرم دارد و این در حالی است که وزن ب ‌ام‌ و M4 برابر 1626 کیلوگرم است .

لکسس اعلام کرده که شتاب ‌گیری این مدل تا 6.96 کیلومتر بر ساعت در مدت 4.4 ثانیه اتفاق می ‌افتد . همین ‌طور لکسس RC F مدل 2015 به صورت الکترونیکی به سرعت 273.6 کیلومتر بر ساعت محدود شده است . انتقال قدرت از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انجام می ‌شود که از پدل‌ شیفتر نیز در کنار آن می ‌توان استفاده کرد . V8  بزرگ دارای خط قرمز دور موتوری به بزرگی 7300 دور بر دقیقه است . تخمین‌ های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای RC F در شهر 14.7 لیتر ، در جاده 9.4 لیتر و به صورت ترکیبی 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر هستند . در همین حال ، ب‌ ام ‌و M4 با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در شهر 13.8 لیتر ، در جاده 9.8 لیتر و به صورت ترکیبی 12.4 لیتر سوخت مصرف می‌ کند .

لکسس RC F با این عملکرد ، هزین ه‌ای برابر 63325 دلار دارد که شامل هزینه تحویل نیز می‌ شود . این قیمت اندکی کمتر از شروع قیمت   M4  است ( 65150 دلار ) . تجهیزات استاندارد مختلفی در RC F استفاده شده‌ اند ؛ تجهیزاتی مانند چرخ‌ های 19 اینچی آلومینیومی ، صندلی ‌های تنظیم ‌شونده برای راننده و سرنشین ، پنل ابزار های دیجیتالی LCD ، ابزار اندازه‌ گیری زمان دور مسابقه و نیروی g به صورت یکپارچه و امکانات لوکسی مانند کنترل هوای اتوماتیک ، ورودی بدون کلید و هماهنگی با گوشی هوشمند از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی Enform لکسس .

در همین حال ، لکسس هنوز اطلاعات کاملی در مورد قیمت‌ گذاری آپشن‌ های RC F منتشر نکرده است . آپشن ‌های اشاره شده شامل مواردی مانند صندلی‌ های چرمی ، گرم ‌کن فرمان ، سقف آفتاب ‌گیر ، کروز کنترل انطباقی ، سیستم راهبری ، سیستم صوتی پرمیوم مارک لوینسون و یک سیستم دستیار پارکینگ می‌ شوند . همچنین یک پکیج ( عملکرد ) وجود خواهد داشت که امکاناتی مانند سقف فیبر کربنی ، اسپویلر عقب و یک دیفرانسیل تنظیم گشتاور برای بهبود هندلینگ دارد . پکیج پرمیوم نیز تجهیزات لوکسی مانند گرم ‌کن و تهویه صندلی ‌ها ، تریم داخلی فیبر کربن ، مونیتور نقطه کور و اسپویلر عقب حساس به سرعت و جمع‌ شونده را به خودرو اضافه می ‌کند .

لکسوس RC F

بررسی لکسس RC F مدل 2015

معمولاً وقتی کمپانی ‌های خودرو سازیِ حاضر در تمام کلاس‌ های خودرویی بخواهند یک مدل کوپه را توسعه دهند ، ابتدا با یک سدان از خط تولید کنونی شروع می ‌کنند ؛ یک فرم 2 در برای آن طراحی می ‌کنند و مجموعه خودرو را در یک بدنه لاغرتر جای می‌ دهند . همچنین فاصله محوری کوچک ‌تر به‌عنوان یک گزینه مطرح می‌ شود . امّا لکسس این روند را به هم زده و مستقیماً به سراغ RC رفته است . لکسس برای ایجاد ساختار کوپه جدید ، ترکیبی از جلوبندی GS سدان ، بخش میانی IS C کانورتیبل قدیمی و طراحی عقب IS سدان به کار برده است و به این منظور از تکنیکی جذاب و پیشرفته با نام ( پیچ جوش لیزری ) استفاده کرده که شرایط را برای صلبیت بیشتر فراهم می‌ کند .

این رویکرد سه قسمتی را شاید بتوان با جزئیات بیشتر ، ملموس ‌تر کرد . جلوبندی GS عرض کشش بیشتر موردنیاز هندلینگ را برای مهندسان تأمین کرده است . همچنین آن‌ ها از طراحی عقب IS استفاده کرده‌ اند تا نظم ابعاد خودرو را حفظ کنند و بخش میانی IS C نیز به خاطر صلب ‌بودن و فاصله محوری کوچک‌ تر لازم بوده است . در مقایسه با مدل IS سدان کنونی ، RC  کوپه تقریباً به اندازه 1.5 اینچ طولانی‌ تر ، عریض ‌تر و با ارتفاع کوتاه ‌تری است . با این حال ، فاصله محوری آن به اندازه 2.7 اینچ کوتاه ‌تر است .

RC F مورداستفاده در این تست ، یک نسخه‌ ای اسپورتی‌ تر از RC است ؛ خودرویی که لکسس می‌ خواهد آن را به عنوان جانشینی شایسته برای  IS F  سدان داشته باشد . مدل جدید چهار در با عملکرد بالای لکسس GS  F  خواهد بود که دارای ابعادی بزرگ ‌تر بوده و احتمالاً از IS F قبلی گران‌ تر است . با این حال ، RC F  نمی ‌خواهد مستقیماً با مدل ‌های ب ‌ام‌ و M روبرو شود و هدف ‌گذاری خاص خود را دارد . در این مدل ، یک کابین مجهز داریم که اطلاعات و کنترل زیادی در اختیار راننده قرار می ‌دهد و تکنولوژی ‌های بسیار خوبی در آن به کار رفته است . کنسول میانی بلند دارای یک صفحه لمسی اضافه بوده که بخشی از پکیج راهبری و سیستم استریوی 2840 دلاری است . نمایشگر ابزار ها نیز یک LCD در وسط است که بسیار شبیه چیزی است که در LFA دیده می‌ شود . تقریباً همه‌چیز را می ‌توان با استفاده از پد سیستم اطلاعات و سرگرمی کنترل کرد . در همین حال برخی دکمه ‌های کنترل مستقیم صدا مانند مدل ‌های کنونی IS تدارک دیده شده‌ اند .

صفحه LCD با توجه به چهار حالت رانندگی ( اکو ، نرمال ، اسپورت و اسپورت ‌پلاس ) حال و هوای خود را تغییر می ‌دهد و با یک نمایشگر دیگر در سمت چپ خود هماهنگ است ؛ نمایشگری که میزان فشار لاستیک ‌ها ، ایستگاه ‌های رادیویی ، نیروی g و بسیاری موارد دیگر را نشان می‌ دهد . همچنین یک سرعت ‌سنج کوچک در سمت راست قرار گرفته است .

تنها در برخی شرایط خاص است که می ‌توان گفت 467 اسب ‌بخار در یک خودرو کافی نیست . موتور قبلی 5 لیتری V-8 در IS F برای این RC F  جدید استفاده شده و این در حالی است که مدل جدید ، وزنی به اندازه 1836 کیلوگرم دارد . یعنی بیش از 90 کیلوگرم نسبت به سدان قدیمی سنگین ‌تر است .

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی مزدا شیناری خودرویی برای آینده + تجربه رانندگی با آن

منبع: کارگیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.