غرش پژو با Onyx + مشخصات فنی خودرو اونیکس و تصاویر

غرش پژو با Onyx + مشخصات فنی خودرو اونیکس و تصاویر

اونیکس ، این سوپرخودرو هیبریدی نشان خواهد داد که پژو هنوز می‌ تواند به عنوان یک رقیب قدرتمند عمل کند . پژو در چند ماه اخیر ناموفق بوده است . به عنوان مثال می ‌توان به مدل قدرتمند RCZ اشاره کرد که گرچه خودروی خیلی خوبی است ، اما مدل آئودی TT که رقیب اصلی آن محسوب می ‌شود ، از خودروی پژو خیلی بهتر است . این قضیه درباره مدل‌ 208 GTi نیز تکرار شد که رقیبان قدرتمندی مثل فورد فیستا ST و فیات 500 آباراث داشت .

اونیکس

اما کانسپت جدید پژو داستان کاملا متفاوتی دارد . انتظار می ‌رود که موتور 1.6 لیتری این کانسپت ، 400 اسب بخار تولید کند . اونیکس به نوعی مدل تحول‌ یافته کانسپت پژو SR1 2010 است . البته ظاهر اونیکس خشن‌ تر و جذاب ‌تر است و همچنین از زوایای تیزتری بهره می‌ برد . کارشناسان معتقدند که اونیکس ، نشان ‌دهنده استراتژی پژو در زمینه طراحی‌ مدل ‌های آتی است . انتظار می ‌رود که اونیکس بر نسل بعدی مدل پژو RCZ نیز تاثیر بگذارد . مدل کوپه دو دره کاملا جدیدی هم از پژو عرضه خواهد شد که عملکرد فوق‌ العاده‌ای خواهد داشت .

پژو هنوز هیچ جزئیات خاصی را درباره اونیکس منتشر نکرده است . اگرچه ویدئوی منتشر‌شده از این مدل در اینترنت ، طراحی کلی خودرو را نشان می ‌دهد .

چراغ ‌های LED جلوی خودرو، انحنای زیبایی دارند و جلو پنجره نیز تاثیر بسزایی در جذابیت خودرو دارد . چراغ ‌های دیگری هم که پایین ‌تر از ورودی هوای خودرو قرار دارند ، LED هستند و بر طراحی عریض و کوتاه جلوی خودرو تاکید می ‌کنند .

چراغ ‌های پشت خودرو عمودی هستند و در کناره‌ های انتهایی خودرو قرار دارند . ظاهر آن‌ها شبیه بومرنگ است و به نوعی یاد آور مدل لیموزین سیتروئن C6 و مدل اصلی لامبورگینی گالاردو هستند . یک بال عقب فعال بین این دو چراغ کشیده‌ شده است که در مواقع نیاز ، به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد .

کانسپت SR1 از یک نسخه سیستم رانشی هیبرید 4 استفاده می ‌کرد و در کنار آن یک موتور 1.6 لیتری واقع در جلوی خودرو و هم ‌چنین یک موتور الکتریکی در محور عقب وجود داشت . احتمال می ‌رود که اونیکس نیز از چنین ترکیبی استفاده کند .

ویدئوی منتشرشده استفاده قابل‌ توجهی از فیبر کربن را در خارج خودرو نشان می‌ دهد که این موضوع می‌تواند به شدت در سبک‌ وزنی خودرو و عملکرد و شتاب خودرو تاثیر گذار باشد .

متاسفانه اونیکس فعلا در حد یک کانسپت باقی خواهد ماند اما در هر صورت بازگشت قدرتمندانه پژو به عرصه طراحی خودرو ، دیدنی است .

غرش پژو اونیکس

این خودرو در طراحی ظاهری بسیار خوب کار شده است . طراحی رنگ های بدنه و همچنین قالب تراش خورده و تیز این خودرو به نوعی با خودروهایی که این روزها بیشتر با طراحی کروی هستند متفاوت است .
چراغ های این خودرو همان سبک همیشگی پژو را رعایت کرده اند اما به گونه ای تراش خورده اند که جریان باد را به اطراف خودرو هدایت کنند تا مبدا از سرعت آن کاسته شود .
طرح های داخل این خودرو نیز مابین طراحی های بسیار عجیب خودرو های فرمول یک و همچنین یک خودروی بسیار شیک و راحت است . این باعث شده تا سرنشینان احساس راحتی بسیار زیادی داشته باشند .

اونیکس نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر فنی نیز بسیار قدرتمند طراحی شده است . پژو برای این خودرو یک موتور هشت سیلندر با حجم موتر 3.7 لیتر انتخاب کرده است .
این موتور قدرتمند به این خودرو اجازه می دهد تا 600 اسب بخار انرژی تولید کند و آن را با یک جعبه دنده 6 سرعته میفرستد تا بتوانید به راحتی کنترلش کنید .

اما این قدرت موتور به همینجا ختم نمی شود چرا که طراحان یک موتور الکتریکی دیگر نیز در این خودرو قرار داده اند که با روشن کردن آن 80 اسب بخار دیگر به قدرت موتور اضافه می شود و می توانید از سقف سرعت 350 کیلومتر در ساعت نیز فراتر بروید .
اونیکس  می تواند اینده ای بسیار روشن برای پژو باشد چرا که هم ازنظر طراحی و هم از نظر فنی بسیار قدرتمند است و کمتر خودرویی می تواند به آن برسد .

اطلاعاتی درباره خودرو پژو اونیکس

خودروی اونیکس ، در هشت‌ماهه نخست سال جاری ، شورولت اونیکس توانست جایگاه بلند پر فروش‌ ترین خودروی آمریکا ی لاتین را از آن خود نماید.  این خودرو به همراه دیگر همزاد خود ، یعنی پریسما در مجموع توانستند رقم فروش بیش از 200 هزار دستگاه را در این نقطه از جهان به خود اختصاص دهند که در قیاس با پارسال ، رشد بالای 20 درصد را نوید می ‌دهد.

به همین بهانه ، در این نوشتار قصد داریم که شما را به اجمال با این خودروی لاتینی آشنا نماییم . خودروی اونیکس شورولت اونیکس ( ONIX ) یک خودروی ساب کامپکت است که نخستین بار، سال 2012 میلادی در نمایشگاه بین‌ المللی خودرو سائوپائولوی برزیل به نمایش نهاده شد.  این خودرو جانشین برخی از نسخه‌ های شورولت سلتا ( CELTA ) گردید.  ناگفته نماند که خود سلتا نیز بر مبنای نسل دوم اپل کورسا و یا کورسا B تکوین و توسعه یافت.

نسل دوم کورسا در کشور ما نیز خودروی شناخته شده ‌ای محسوب می ‌شود و هزاران دستگاه از آن در اوایل دهه هفتاد شمسی وارد خاک ایران ‌زمین شد.  شورولت اونیکس بر مبنای پلت ‌فرم GAMMA شرکت جنرال موتورز تکوین و توسعه یافته است و در آغاز تنها در یک فرم از بدنه و آن هم 5 درب هاچ‌ بک تولید می‌ شد ؛ اما در سال 2013 میلادی ، نسخه سدان آن نیز با نام پریسما ( PRISMA ) روانه بازار شد.  شورولت اونیکس در حال حاضر منحصراً در برزیل تولید و تنها در برخی از کشورهای عضو پیمان اقتصادی مرکوسور ( MERCOSUR ) فروخته می‌ شود . این کشورها شامل برزیل ، آرژانتین ، شیلی ، کلمبیا ، پاراگوئه و اروگوئه هستند  .

اونیکس

شورولت اونیکس در سال 2016 میلادی تحت عمل فیس ‌لیفت قرار گرفت و بدنه و کابین آن به ‌روز رسانی و چهره مدرن‌ تر و جذاب ‌تری را پذیرا شد . مدل غیر فیس ‌لیفت شورولت اونیکس با پسوند JOY کماکان در برزیل تولید و فروخته می ‌شود . شورولت اونیکس در سه سطح از امکانات رفاهی اعم از  LS،LT و LTZ عرضه می ‌شود .
این خودرو با دو پیشرانه متفاوت فروخته می ‌شود که هر دو پیشرانه نیز چهار سیلندر هستند . نخستین پیشرانه نسخه ‌ای یک لیتری است که قابلیت استفاده از سوخت بنزین و اتانول را داراست و با سوخت بنزین
توانی معادل 78 اسب بخار و با سوخت اتانول توانی معادل 80 اسب بخار را داراست . دومین پیشرانه هم نسخه‌ ای 1.4 لیتری است که آن نیز با دو سوخت بنزین و اتانول قابل استفاده است . این پیشرانه با سوخت بنزین توانی معادل 98 اسب بخار و با سوخت اتانول توانی معادل 106 اسب بخار را تولید می ‌کند .
از حیث سیستم انتقال قدرت ، انواع شورولت اونیکس با گیربکس ‌های 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک فروخته می ‌شوند .

طول / عرض / ارتفاع این خودرو معادل 3930 / 1705 / 1484 میلی‌ متر و فاصله بین دو محور آن برابر با 2528 میلی ‌متر است .
وزن خالص این خودرو بین 1012 الی 1067 کیلو گرم است . خودروی اونیکس نسخه غیر فیس ‌لیفت شورولت اونیکس یا اونیکس JOY با
قیمت پایه‌ ای معادل 41990 رئال ( 13300 دلار ) ، نسخه غیر فیس ‌لیفت شورولت پریسما JOY با بهایی معادل 46290 رئال ( 14700 دلار ) فروخته می ‌شوند ؛ اما نسخه فیس ‌لیفت شورولت اونیکس با بهایی معادل 46390 رئال ( 14750 دلار ) و نسخه فیس ‌لیفت شورولت پریسما با بهایی معادل 55790 رئال ( 17700 دلار ) در برزیل قیمت ‌گذاری شده ‌اند .

تازه های پژو در نمایشگاه پاریس 2012

با مهم ترین محصول پژو در نمایشگاه شروع می کنیم . سوپر کار اونیکس که با پایان یافتن شمارش معکوس برای رونمایی اش ، سرانجام در پاریس به روی صحنه رفت . Onyx حاصل چکیده ی طرح های مجمو عه ای است که با پژو اسپرت و دپارتمان R&D پژو – سیتروئن در ارتباط هستند . به گفته ی Sandeep Bhambra مدیر گروه طراحی پروژه ، Onyx  تمام طراحی های محصولات آینده پژو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ، به طوریکه این خودرو دروازه ای است به سوی محصولات خاص و متفاوت از پژو که در آن ها به کوچک ترین جزئیات نیز توجه خاصی می شود  .

استفاده از سیستم انتقال قدرت خودروهای مسابقات لمانز در Onyx سبب شده تا شاهد خودرویی توانمند باشیم . سوپرکار فرانسوی ، خودرویی موتور وسط است با  موتور 3.7 لیتری V8 هیبریدی که 600 اسب بخار را به ارمغان آورده است و نیروی محرکه اش را به کمک جعبه دنده 6 سرعته sequential به چرخ های عقب منتقل می کند  . اونکیس همچنین دارای یک سیستم بازیابی انرژی است که انرژی حاصل از ترمزها را به باتری یون – لیتیوم منتقل می کند و با تخلیه انرژی منتقل شده به خروجی با قدرت 80 اسب بخار بیشتر دست می یابد .

ابعاد این مدل مفهومی به طول 4650 میلی متر  ، عرض 2200 میلی متر و ارتفاع 1130 میلی متر می باشد . این پیکره ضریب درگ 0.3 را دارا می باشد . بیش تر قسمت های Onyx از مواد فرآوری نشده ساخته شده است به طور مثال در درها و بال ها از ورقه های مسی  و  در سقف و پنجره ها  به جای شیشه از مواد اکریلیک سبک وزن و همچنین در قسمت های مختلف از پنل های فیبرکربنی استفاده شده است . کابین  Onyx  ، به صورت فضایی یک تکه ساخته شده که شما هیچ دوخت و یا پیوندی در آن نمی بینید . داشبورد نیز از چوب ساخته شده که این چوب ها از روزنا مه های بازیافتی شکل گرفته اند . اما بعید به نظر می رسد که Onyx  به تولید انبوه برسد  .

پس از سوپرکار پژو به سراغ محصولی دیگر می رویم که روح موتور اسپرت در آن دمیده شده تا منجر به خلق محصولی پر قدرت گردد . این کوپه ی اسپرت که RCZ R نام دارد ، در پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت و با توجه به برنامه ریزی های پژو در سال آینده وارد بازار خواهد شد

این خودرو با همکاری بخش موتور اسپرت پژو ، پژو اسپرت ، توسعه یافته است . موتور 1.6 لیتری بنزینی RCZ R با دستکاری های پژو اسپرت توانسته به قدرت 260 اسب بخار دست پیدا کند ، یعنی این موتور به ازای هر لیتر 160 اسب بخار تولید می کند که عددی فوق العاده می باشد . علاوه براین پس از جراحی صورت گرفته در هر کیلومتر 155 گرم CO2 توسط این ماشین به هوا فرستاده می شود . برای ارئه رانندگی اسپرت سیستم تعلیق بهینه سازی و به آن دیفرانسیل لغزش محدود Torsen اضافه شده است . برای این مدل طرح های مختلف کابین و نمای بیرون به علاوه ی رینگ های مختلف قابل سفارش است  .

در کنار نسخه ی ویژه از مدل استاندارد RC نیز پس از فیس لیفت رونمایی شد . از جمله تغییراتی که پس از فیس لیفت دیده می شود می توان به جلو پنجره مشبک جدید ، تجدید نظر در طراحی چراغ های  LED و اضافه شدن قاب کرومی برای ورودی هوا با طراحی جدید اشاره کرد . علاوه براین سعی شده تا با ارائه ی رنگ ها و رینگ های مختلف و تجهیزات مختلف کابین جانی دوباره به پیکره ی این کوپه فرانسوی تزریق شود . اما موتور مورد تغییر قرار نگرفته تا RCZ با همان موتور هی 1.6 لیتری بنزینی با قدرت 154 اسب بخار و موتور 2 لیتری دیزل با قدرت 161 اسب بخار در خیابان ها به ماجراجویی بپردازد . البته برای موتور بنزینی جعبه دنده ای اتوماتیک به صورت آپشن در نظر گرفته شده است  .

خودروی بعدی سدانی جمع و جور به نام پژو 301 است ک پژو آن را برای بازار کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته است  تا شاید با فروش خوبی که برایش پیش بینی کرده اند ناجی پژو در این شرایط بد اقتصادی اش شود . این سدان 4440 میلی متری به لطف فاصله ی دو محور 2650 میلی متری اش قادر است تا فضای بار 506 لیتری را در اختیار مالکانش قرار دهد که امتیازی مهم در این کلاس به شمار می آید .

اونیکس

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب خودرو بنتلی کانتیننتال GT3 R مدل 2015 + مشخصات فنی

منبع: کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.