مقایسه پژو 308 و نیسان پولسار + معرفی و مشخصات فنی
مشخصات فنی پژو 308-عکس پژو 308-قیمت پژو 308
مشخصات فنی نیسان پولسار-عکس نیسان پولسار-قیمت نیسان پولسار
شرکت فرانسوی پژو 308 بعد از معرفی خودروی 308 GTI ، از مدل جدید و قدرتمند تر این هاچ بک ، هیبریدی را با نام 308 R GTI و توان493 اسب بخار معرفی نمود که در مقایسه با قدرت 266 اسبی مدل قبلی ، تغییری بزرگ به حساب می آید.
خطوط و انحناهای بسیار تهاجمی بدنه، استیل عریض و رنگ آبی همراه با طرح مشکی مات، برادر خشمگین 308 R GTI را نشان میداد.این خودرو که 308 R GTI هیبرید نامیده میشود یک هیولای تمامعیار است.اما شاید فکر کنید که ۳۰۸ برازندهی لقب این هیولا نباشد اما 493 اسب بخار نیرو برای یک خودروی هاچ بک، سیستم انتقال AWD، شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 4 ثانیهای و طی کردن ۱ کیلومتر در 22 ثانیه را چه چیز دیگری میتوان نامید؟
طراحی 308 R هیبریدی بسیار مهیب است این طراحی بهقدری هجومی است که در کنار درندهترین خودروهای تولیدی پژو قرار میگیرد و طراحی 205 T16 در سایهی خود قرار میدهد.
نیسان پولسار راهی بازاری شده که فولکس گلف و فورد فوکوس نفس همه رقیبانشان را گرفته اند. بنابراین نیسان باید قدم اول را محکم تر برمی داشت. اولین نتیجه این کار رسیدن فاصله محوری خودرو به عدد 2.7 متر است و یعنی پولسار درمیان همکلاسانش بیشترین فضای پا را در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد.
همچنین پولسار بصورت استاندارد مجهز به مانیتتور 5.0 اینچی است و سیستم چندرسانه ای NissanConnect 2 با مانیتور 7.0 اینچی نیز بصورت سفارشی برای آن درنظر گرفته اند.
بسته به تریم سفارشی، نیسان پولسار امکانات مختلفی مانند چراغ های اتومات، دکمه های چندکاره روی فرمان، چراغ های LED، تهویه اتومات و شیشه های دودی عقب دارد. از مهمترین سیستم های ایمنی پولسار نیز می توان به هشدار دهنده تغییر لاین، هشدار دهنده نقطه کور، ترمزهای اضطراری و … اشاره کرد.
معرفی پژو 308
پیشینهٔ محصولات سری 3 پژو به سالهای بسیار دور یعنی 1932 و مدل 301 بازمیگردد که تا سال 1936 به تولید رسید و سپس جای خود را به مدل 302 داد. بدین ترتیب نسلهای مختلف این سری طی سالهای بعد به بازار آمدند تا اینکه این خانواده به مدل 308 رسید.
این مدل برای اولین بار در سال 2007 و بهعنوان جایگزین 307 به بازار آمد؛ اما پسازاین، پژو تصمیم گرفت برخلاف گذشته نام مدلهای خود را تغییر نداده و در عوض نسل جدید آنها را با همان نام عرضه کند؛ بنابراین بر اساس این شیوهٔ جدید در سال 2013 نسل دوم 308 معرفی شد و برای آن بجای نام 309 از همان نام 308 استفاده شد. نسل دوم 308 همچنان در حال تولید است اما بهتازگی برای مدل 2017 فیسلیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری جزئیای را برای آن به همراه داشته است.
308 بزرگترین هاچبک پژو بوده و در جایگاهی بالاتر از 208 قرار میگیرد. این ماشین روی پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با طیف گستردهای از محصولات این گروه مانند پژو 3008، پژو RCZ و سیتروئن C4 مشترک است. 308 برای بازارهای جهانی در دو نسخهٔ هاچبک پنجدر و استیشن تولید میشود اما نسخهٔ سدان آنهم صرفاً برای بازار چین ارائه شده است
. این هاچبک فرانسوی با پیشرانههای مختلف بنزینی و دیزلی گروه پژو-سیتروئن به بازار عرضه میشود که قویترین آنها یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است. این موتور در دو سطح قدرت مختلف ارائه میشود که نسخهٔ قدرتمندتر آن با 270 اسب بخار قدرت صرفاً برای مدل اسپرت GTi در نظر گرفته شده است. ولی ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی نسخهٔ کمتوانتر این موتور را انتخاب کردهایم که 205 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور دارد. پژو 308 تا پایان ماه نوامبر در اروپا نزدیک به 147 هزار دستگاه فروش داشته است.
معرفی نیسان پولسار
نیسان برای اولین بار از نام پولسار برای یک خودروی سابکامپکت استفاده کرد که در سال 1978 معرفی شد. این خودرو در مدلهای گوناگونی چون سدان، هاچبک سهدر، هاچبک پنجدر، استیشن و… در نسلهای مختلف به تولید رسید درحالیکه از نسل پنجم که در سال 1995 معرفی شد، به خودرویی کامپکت تبدیل گردید.
تولید نسل پنجم پولسار تا سال 2000 ادامه یافت و سپس در این سال تولید پولسار رسماً متوقف شد و برای چندین سال خبری از آن نبود. البته بین سالهای 2000 تا 2005 نیسان از این نام برای عرضهٔ مدل Sylphy در تایلند، استرالیا و نیوزلند استفاده کرد و سپس از سال 2013 نیز نسل دوم هاچبک تیدا در همین کشورها با نام پولسار عرضه شد
اما هیچیک از این خودروها، پولسار اصلی و رسمی نبودند تا اینکه نهایتاً در می سال 2014 نیسان نسل کاملاً جدید پولسار را معرفی نمود که همچنان در حال تولید است. این نسل روی پلتفرم CMF گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان قشقایی، رنو کاجار و رنو مگان مشترک است.
البته نسل کنونی پولسار برخلاف قبل صرفاً در یک نسخهٔ هاچبک پنجدر تولید و عرضه میشود. این هاچبک ژاپنی در چین، روسیه و اسپانیا تولید میشود درحالیکه در چین با نام تیدا عرضه میگردد.
پولسار با چندین پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی مختلف به بازار عرضه میشود که در دوئل ما با قدرتمندترین پیشرانهٔ خود شرکت کرده است. این یک واحد 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است که 190 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. نیسان پولسار تا پایان ماه نوامبر در اروپا حدود 24 هزار دستگاه فروش داشته است که بسیار کمتر از رقیب فرانسوی است.
مشخصات فنی نیسان پولسار-عکس نیسان پولسار-قیمت نیسان پولسار
مشخصات فنی پژو 308-عکس پژو 308-قیمت پژو 308
مشخصات فنی نیسان پولسار
نیسان پولسار | |
پیشرانه | 1.6 لیتری 4 سیلندر |
تنفس | توربوشارژ |
قدرت | 190 اسب بخار |
گشتاور | 240 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | 7.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 215 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 5.8 لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | 46 لیتر |
تولید آلایندگی | 136 گرم/کیلومتر |
وزن | 1330 کیلوگرم |
طول | 4.38 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.70 متر |
حجم صندوق بار | 385 لیتر |
قیمت پایه | 13,275 پوند |
مشخصات فنی پژو 308
پژو 308 | |
پیشرانه | 1.6 لیتری 4 سیلندر |
تنفس | توربوشارژ |
قدرت | 205 اسب بخار |
گشتاور | 285 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | 7.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 5.6 لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | 52 لیتر |
تولید آلایندگی | 130 گرم/کیلومتر |
وزن | 1300 کیلوگرم |
طول | 4.25 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.62 متر |
حجم صندوق بار | 420 لیتر |
قیمت پایه | 18,570 پوند |
منبع:پدال امیدوارم از ایم مقایسه و مطلب خوشتون اومده باشه با نظراتتون مارو یاری کنید.
گردآوری و بازنشر: مجله خودرو
مطالب مرتبط:
مقایسه برلیانس H330 با جک جی 5 + بررسی مشخصات فنی
دنا پلاس بهتر است یا بیوایدی F3 + مشخصات فنی
مقایسه هیوندای سانتافه و تویوتا RAV4 + مشخصات فنی
مقایسه پژو 405 GLX با پژو 405 SLX + مشخصات فنی
مقایسه وانت کارا با مزدا وانت و تندر پیکاپ + جدول مشخصات فنی