همه چیز درباره دستورالعمل تعمیرات بنز های C240 پلیس

همه چیز درباره دستورالعمل تعمیرات بنز های C240 پلیس

نشانگر سوخت بنز های C240 از آن دسته تجهیزاتی است که از دقت کافی برخوردار است . اگر چه این ایراد تا حدودی به سود راننده وخودرو می باشد . بد نامی این نشان گر از زمانی آغاز می شود که راننده حس کند باک خالی می باشد و مسافت زیادی را بدون بنزین می رود .

بنز

کیلو متر شمار

یکی از قطعات کوچک اما بسیار مهم خودرو یعنی سنسور سرعت یا سنسور شمار می باشد که بودن آن بسیار مهم و ضروری می باشد .

یکی از عناصر بسیار مهم در سیستم های موتور امروزی سرعت خودرو بنز های C240 است و وظیفه سنجش آن را در خودرو های امروز سنسور سرعت را بر عهده دارد و همچنین آن را کنترل می کند . اساس کار این سنسور که بر روی دنده کیلو متر قرار گرفته است از فیزیک و یک اصل به نام اثر هال تشکیل شده است .

نحوه عملکرد این سنسور به این صورت می باشد که با چرخش دنده پینیون ، سنسور توسط دنده کیلو متر پالس های به نام ECU ارسال می کند و واحد کنترل مرکز خودرو به کمک این پالس های دریافتی سرعت خودرو را محاسبه می کند .

نشانگر

نشانگر هم درست مانند فرستنده وسیله ای ساده می باشد . جریان عبوری از فرستنده و مقاومت متغیر در نهایت به این ورق بی متال می رسد که یک سوی آن به مقاومت متغیر و سوی دیگر آن به عقربه نشانگر بنزین وصل می باشد . ورق بی متال از اتصال دو فلز غیر هم جنس ساخته می شود که هر یک ضریب انبساط حرارتی می باشد .

با گرم شدن ورق بی متال و به دلیل اختلاف ضریب انبساط حرارتی ، این ورق به یک سمتی که ورق با ضریب انبساط پایین می باشد ، انحنا پیدا می کند . این جابه جایی اندک فیزیکی می تواند نشانگر سوخت را به حرکت در آورد که یکی از کاربرد های نبوغ آمیز این وسیله ی ساده است .

نشانه های خرابی نشانگر سوخت بنز های C240

1- تغییر دما نامنظم

تغییر دمای نامنظم موتور و نوسانات عقربه ای درجه حرارت آب ، به مرور زمان باعث عملکرد ضعیف موتور می شود . همچنین حرارت موتور را کاهش و در زمان کوتاه و به طور غیر طبیعی آن را افزایش می دهد .

2- نشت مایع خنک کننده در هوزینگ ترموستات یا در زیر وسایل نقلیه

نشت مایع خنک کننده است که بر اثر خرابی ترموستات ، ترموستات به آ اجازه خنک شدن نمی دهد و مایع خنک کننده در بسته ترموستات گیر می کند . نشت مایع خنک کننده می تواند در موقعیت های مختلفی را نشان می دهد . این مشکل باعث می شود تا با گذشت زمان شلنگ های سیستم خنک کننده نشتی پیدا کنند و در نتیجه باید آن را درست کنید .

3- دمای موتور خودرو خیلی بالا است و خودرو جوش می آورد .

اولین نشانه ای که ممکن است در ماشین شما رخ دهد ، بالا رفتن درجه آب به محدوده قرمز و جوش آوردن خودرو در 15 دقیقه حرکت اول می باشد . و باعث خوب کار نکردن ترموستات می شود .

سیستم برق خودرو بنز های C240 چیست ؟

سیستم برق و برق رسانی در اتومبیل بنز های C240 یکی از قسمت های مهم و ضروری ماشین می باشد که بودن آن بسیار ضروری و مهم باشد و اگر آن نباشد ماشین روشن نخواهد شد و همچنین حرکت نیز نمی کند . اشتعال سوخت در تمام قسمت های مهم اتومبیل به وسیله برقی کار می کند که تمام وسیله های برقی با کمک برق انجام می شود که اگر برق خودرو نباشد ، هیچ کاری انجام نمی شود .

قطعات سیستم برق خودرو شامل موارد زیر می باشد که بدون آن ها بسیار ضروری و مهم می باشد :

1- وایر شمع : کار انتقال جریان الکتریسیته به شمه ها و تولید جرفه توسط وایر های شمع و لایه های عایق ما بین آن ها به وجود خواهد آمد .

2- کویل : این قطعه وظیفه اش تقویت ولتاژ های باتری می باشد که حتما وظیفه خود را به خوبی انجام دهد . اگر وظیفه خود را خوب انجام ندهد ، باعث به وجود آمدن مشکل های جدی می شود .

3- انژکتور ها : انژکتور ها مانند کاربراتور وظیفه ترکیب سوخت با هوا و تزریق آن در موتور را بر عهده دارد و این کار بسیار دقیق انجام خواهد شد .

4- باتری : منبع اصلی برق خودرو باتری می باشد که باتری مهم ترین و ضروری ترین قطعه هر خودرو می باشد و باعث تامین برق نیاز خودرو می شود .

5- دینام : وظیفه دینام نگه داشتن باتری در حالت پر می باشد .

مهم ترین کاربرد برق خودرو بنز های C240 چه می باشد ؟

1- سیستم گرمایشی و سرمایشی

2- عملکرد سوئیچ خودرو

3- دزد گیر خودرو

4- چراغ های راهنما

5- استارت زدن

6- بالا و پایین کردن شیشه ها

7- روشن کردن چراغ های خودرو

وظیفه تولید کننده برق خودرو بنز های C240 در چیست ؟

وظیفه تولید برق در خودرو های قدیمی بر عهده دینام و در خودرو های جدید بر عهده آلترناتور می باشد . این قطعه همانند ژنراتور عمل نموده و نیروی مکانیکی را به وسیله تسمه ای از موتور گرفته و به برق 12 ولت با آمپر بالا را تولید می کند . در مرحله بعد این برق ذخیره می شود و در واقع این قطعه وظیفه شارژ کردن باتری در زمان روشن بودن خودرو را دارد .

کمک فنر وسیله مکانیکی است که در نزدیکی هر چرخ نصب می شود تا نوسانات فنر های را کنترل یا اندازه بگیرد . یک سر کمک فنر به اتاق یا شاسی خودرو متصل می شود و سر دیگر آن به قطعه ای متحرک از سیستم تعلیق ، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است . در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود .

هدف بکار گیری کمک فنر میرا کردن نوسانات فنر است . کمک فنر زیر بار وزن خودرو نیست و بر ارتقا خودرو هم اثر نمی گذارد بعضی از کمک فنر ها می توانند این کارکرد ها را نیز داشته باشند .

بنز

انواع کمک فنر ها :

1- کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

2- کمک فنر گازی یا بادی

3- کمک فنر تلسکوپی

4- کمک فنر هیدوراستاتیکی

5- کمک فنر اهرمی

سیستم تعلیق بنز های C240 چیست ؟

سیستم تعلیق یا فنر بندی قسمتی از خودرو است که باعث می شود نوسانات حاصل از حرکت خودرو بر روی سطوح ناهموار به جرم معلق که شامل اتاق ، شاسی ، متعلقات و سر نشینان وارد نشود . سیستم تعلیق از جرم فنر بندی شده ، فنر ، کمک فنر و جرم فنر بندی نشده تشکیل شده است .

سیستم تعلیق خودرو دو وظیفه مهم را بر عهده دارد که یکی جذب نوسانات و ارتعاشات وارد به چرخ ها بر اثر ناهمواری های جاده و دیگری تماس موثر لاستیک چرخ ها با سطح جاده است . در سیستم تعلیق خودرو همیشه دو مورد می باشد : یکی کیفیت سواری دادن و دیگری قابلیت هدایت و کنترل ، که این دو مرتبا در تضاد با یک دیگر اند .

انواع سیستم تعلیق :

1- سیستم تعلیق وابسته یک پارچه

2- سیستم تعلیق مستقل

به طور کلی سیستم های تعلیق به صورت های زیر طبقه بندی می شوند :

– طبقه بندی از نظر استقلال :

1- تعلیق های مستقل

2- تعلیق های ضلب و وابسته

3- تعلیق های نیمه مستقل

– طبقه بندی از نظر محرک بودن :

1- تعلیق محرک

2- تعلیق غیر محرک

– طبقه بندی از نظر کاربرد :

1- کاربرد در جلو

2- کاربرد در عقب

جلو بندی ماشین چه قسمت هایی دارد ؟

طبق خودرو قطعه ای فلزی است که در دو سر دارای بوش های محوری است که از یک سو به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگری به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اصلی شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد تا ماشین دچار مشکل جدی نشود ، زیرا اگر دچار مشکل شود آسیب و حرج بالایی را روی دست شما می گذارد .

جلو بندی خودرو چیست ؟

جلو بندی به قسمت زیرین جلوی ماشین بنز های C240 گفته می شود که مهم ترین و ضروروی ترین قطعات در آنجا می باشد و بودن آن ها بسیار مهم می باشد و اگر یکی از این قطعات نباشد دچار مشکل های جدی و خرج های سنگین می شود . که وظیفه تعلیق یا خوش دستی خودرو در چاله ها ، دست انداز ها و پیچ های جاده را بر عهده دارد و آن ها را به خوبی کنترل می کنند . اگر این قسمت یعنی جلو بندی خراب شود ، تعمیر و حل مشکل این قسمت بر گردن جلو بندی ساز می باشد .

قطعات تشکیل دنده جلو بندی خودرو

1- اکسل

2- دستگاه تعلیق

3- سیستم فرمان

4- سیبک ها

5- فنر

6- کمک فنر

7- شغال دست

8- سگ دست

9- طبق

10- میل تعادل

11- میل موج گیر

سیستم فرمان ( steering system   )

امروزع پیشرفتهای عملس و فنی در تمام زمینه ها تحقق یافته و این امر شامل صنایع خودرو سازی و صنایع وابسته به آن است . یکی از این صنایع و اجزای وابسته ، قسمت فرمان خودرو است که وظیفه خطیر هدایت خودرو از طریق آن انجام می شود . برای تغییر مسیر خودرو از سیستم فرمان استفاده می شود . لذا مجموعه تشکیل دهنده این سیستم نقش مهمی در خودرو به عهده دارد .

معمولی ترین سیستم دنده شانه ای ، سیستم دنده شانه ای Rack  و پینیون می باشد . بطوری که این پینیون حرکت دورانی داشته و دنده شانه ای حرکتش خطی می باشد . و همچنین دنده پینیون حرکتش دورانی غربیلک فرمان را به دنده شانه ای انتقال داده ، دنده شانه ای نیز حرکت خطی را از طریق مفصل ها به چرخ های خودرو انتقال داده می شود و نحوه تبدیل حرکت آن دورامی و به صورت خطی سیستم فرمان می باشد این سیستم فرمان شامل شانه ای و پینیون می باشد .

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق یا فنر بندی قسمتی از خودرو می باشد که باعث می شود نوساناتدحاصل از حرکت خودرو بر روی سطوح ناهموار به جرم معلق که شامل اتاق ، شاسی و سر نشینان می باشد .

سیستم تعلیق خودرو دو وظیفه مهم را دارد که یکی از آن ها جدب نوسانات بر اثر جاده نا هموار می باشد و  دیگیری کیفیت سواری آن و کنترل هدایت آن می باشد .

علائم خرابی جلو بندی شامل چه مواردی می باشد ؟

1- گیج زدن خودرو و منحرف شدن آن به طرفین .

2- کشیده شدن فرمان به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه ، مسیر مستقیم را می رود .

3- شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها

4- ایجاد صدا های نا متعارف در هنگام عبور

5- لرزش فرمان در سرعت های خاص

نشانه های خرابی پلوس ها یا همان اکسل وسیبک چه می باشد ؟

1- شنیده شدن صدا های نا هنجار

این صدا در هنگام پیچیدن خودرو شنیده می شود . در صورتی که خرابی اتصال سیبک ها ، صدا های نا هنجار فوق مثل صدای تق تق ، صدا های ممتد ، با شتاب گیری و بالا رفتن سرعت خودرو افزایش پیدا می کند و بدتر می شود .

اگر هم اتصالات داخلی مشکل داشته باشند علاوه بر صدا های نا هنجار فوق صدای دنگ دنگ نیز به صدا های معمول تق تق اضافه خواهند شد . این صدای نا هنجار به خاطر تکان ها و حرکات اضافه در اتصالات پدید می آید .

2- لرزش غربیلک فرمان

وقتی اتصالات پلوس خودرو دارای عیب شده باشند ، غربیلک فرمان خودرو شما دچار لرزش خواهد شد . این لرزش ها به حدی می باشد که به غیر از راننده ، دیگر سر نشینان خودرو نیز می توانند این لرزش خواهند دید .

اشکال فوق به علت صدمه دیدن یا پوسیدگی پلوس و یا سیبک ها و در نتیجه از بالانس خارج شدن محور اکسل ها پدید آمده است . در این هنگام حتی اگر اکسل ها و پلوس خودرو کاملا خراب نشده باشد رانندگی بسیار سخت و خطرناک می باشد .

3- مشاهده شدن گریس ( به خصوص روی لبه های لاستیک ها )

اگر پلوس ها و یا گرد گیر پلوس یا سیبک ها ایرادی پیدا کرده باشد ، احتمالا مقدار زیادی گریس روی لبه داخلی چرخ ها که از گردگیر پلوس ها نشت پیدا کرده است .

در موارد های مختلف گریس های نشت پیدا کرده فوق حتی به روی ترمز ها پاشیده شده و با آلوده کردن آن ها مشکلاتی برای آن ها به وجود خواهد آمد .

بنز

بیشتر بخوانید:

آموزش باز کردن، عیب یابی، کنترل ابعاد و بستن موتور B3 پراید و رنو P.K

منبع: اروندپلاک

5 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    بنز c240 دارم ، متاسفانه مشکل گاز نخوردن داره
    شمعو وایر تعویض شده،دریچه گاز ،کامپیوترها،سمع ها تعویض شده
    اما رفع نشده
    فقط اکتان میریزم در حد ۵۰ کیلومتر خوب میشه اما بعد دوباره گاز نمیخوره

  2. سلام فن بنز سی ۲۴۰ پلیس در دور تند رفته و در همه موارد روشن هست حتی خاموش هست و سویچ را باز کنیم همینطور هست..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.