همه چیز درباره روش تشخیص رنگ شدگی خودرو

همه چیز درباره روش تشخیص رنگ شدگی خودرو

ما در این نوشته می خواهیم راجع به روش تشخیص رنگ شدگی خودرو صحبت کنیم. صافکاری بدون رنگ ، صافکاری مکشی ، شاسی کشی و پولیش کاری برخی از کلمات تخصصی و اطلاعات راجی بین صافکاران و نقاشان هستند . این کلمات را می توان در تمام صافکاری ها بشنوید .

خودرو

خرید قطعات یدکی

خرید قطعات یدکی در صافکاری ها و نقاشی آن توسط راننده انجام می شود مگر اینکه راننده خرید توسط تعمیر کار را بپذیرد . توصیه می شود که قطعات را خودتان بخرید و سعی کنید بهترین کیفیت را انتخاب و خریداری کنید .

دلیل اینکه اکثر صافکاران و نقاشان ماشین های گران قیمت را درست نمی کنند ، چه می توان باشد ؟

خودرو های گران قیمت یا کمیاب را هر کسی صافکاری نمی کند . در ضمن به خاطر استفاده از ماده اولیه خاص مانند فایبر گلاس و فناری هایی مانند سنسور های مختلف دیجیتال در ماشین های روز دنیا ، هزینه صافکاری و نقاشی برخی از خودرو ها چون پورشه ، مازراتی ، فراری و حتی بنز و بی ام و ، بسیار گران تر از ماشین های پراتیراژ و ارزان تر است .

قیمت های اجرت ثصافکاری و نقاشی پراید

1- اجرت نقاشی درب های پراید ( هر لنگه ) : 2442000

2- اجرت لکه گیری درب های پراید ( هر لنگه کامل ) : 1320000

3- اجرت نقاشی درب های داخل پراید : 561000

4- اجرت نقاشی کف اتاق پراید : 2376000

5- اجرت تعویض کف اتاق پراید : 4290000

6- اجرت نقاشی کفی صندوق صندوق عقب : 1650000

7- اجرت نقاشی شاسی عقب پراید هر دو طرف : 1254000

8- اجرت تعویض شاسی عقب پراید هر دو طرف : 1815000

9- اجرت نقاشی زیر باطری پراید : 594000

10- اجرت نقاشی جلو پنجره پراید : 594000

( قابل ذکر است که مبلغ های گفته شده به ریال بوده است . )

هزینه های جزیی

برخی از خزینه ها در صافکاری و نقاشی ها جزیی می باشد . هزینه نصب شل گیر و گل گیر از 5 هزار تومان تا 20 هزار تومان می باشد و رگلاژ کردن در هر خودرو از 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان است . تعمیر جای قاب هر چراغ نیز از 10 هزار تومان تا 50 هزار تومان می باشد . رنگ هر آینه بغل نیز ( هم سمت راست و هم سمت چپ ) از 20 هزار تومان تا 100 هزار تومان است . و در آخر نیز باید گفت که تنظیم کردن رکاب در هر درب ماشین از 30 هزار تومان شروع می شود . ( یعنی اینکه هر درب ماشین 30 هزار تومان به بالا است که اگر هر کدام 30 هزار تومان باشد می شود 130 هزار تومان )

نقاشی سقف

هزینه نقاشی کامل سقف خودرو های زیر 30 میلیون حداقل 350 هزار تومان است . خودرو هایی که قیمت آن ها بین 30 الی 70 میلون تومان است ، حداقل 500 هزار تومان می باشد . خودرو هایی که 70 الی 200 میلیون تومان هستند ، هزینه سقف آن ها 750 هزار تومان می شود . و ماشین هایی که قیمت آن ها بالای 200 میلیون تومان است ، هزینه نقاشی سقف آن ها 1000 هزار تومان است .

لکه گیری

هزینه کله گیری کامل یک لنگه خودرو های زیر 30 میلیون حداقل 170 هزار تومان است . خودرو هایی که قیمت آن ها بین 30 الی 70 میلون تومان است ، حداقل 200 هزار تومان می باشد . . خودرو هایی که 70 الی 200 میلیون تومان هستند ، هزینه لگه گیری آن ها 300 هزار تومان می شود . و ماشین هایی که قیمت آن ها بالای 200 میلیون تومان است ، هزینه لکه گیری سقف آن ها 500 هزار تومان است .

خودرو

لکه گیری سقف

هزینه لکه گیری کامل سقف خودرو های زیر 30 میلیون ( این مبلغ حداقل می باشد ) تا 150 هزار تومان است . خودرو هایی که قیمتشان 30 الی 70 میلیون تومان می باشد ، لگه گیری سقف آن ها حداقل 240 هزار تومان است . خودرو هایی که 70 الی 200 میلیون تومان هستند ، هزینه لگه گیری سقف آن ها 400 هزار تومان می شود . و در آخر باید گفت که ماشین هایی که قیمت آن ها بالای 200 میلیون تومان است ، هزینه لکه گیری سقف آن ها 600 هزار تومان است .

نقاشی سپر

هزینه نقاشی کامل گل گیر خودرو های زیر 30 میلیون حداقل 170 هزار تومان است . خودرو هایی که قیمت آن ها بین 30 الی 70 میلون تومان است ، حداقل 240 هزار تومان می باشد . . خودرو هایی که 70 الی 200 میلیون تومان هستند ، هزینه آن ها 360 هزار تومان می شود . و ماشین هایی که قیمت آن ها بالای 200 میلیون تومان است ، هزینه  آن ها 500 هزار تومان است .

نقاشی در

هزینه نقاشی  کامل یک لنگه در خودرو های زیر 30 میلیون حداقل 300 هزار تومان است . خودرو هایی که قیمت آن ها بین 30 الی 70 میلون تومان است ، حداقل 400 هزار تومان می باشد .  خودرو هایی که 70 الی 200 میلیون تومان هستند ، هزینه  آن ها 600 هزار تومان می شود . و ماشین هایی که قیمت آن ها بالای 200 میلیون تومان است ، هزینه آن ها 850 هزار تومان است .

خودرو های خاص : تعمیر ستون برنده های لوکس از 800 هزار تومان شروع می شود . صافکاری ستون عقب شاسی بلند های زیر 100 میلیون تومان حداقل 500 هزار تومان می باشد . خودرو های بین 100 تا 200 میلیون تومان نیز حداقل 800 هزار تومان است . و خودرو هایی که بالای 200 میلیون تومان است حداقل 1000 میلیون و بیشتر نیز می شود .

صافکاری در جلو و یا عقب

حداقل هزینه صافکاری در جلو و یا عقب پراید 200 هزار تومان ، پژو 405 و تیبا 240 هزار تومان ، سمند و پژو پارس 280 هزار تومان ، انواع 206 و تندر 320 هزار تومان ، لیفان و ام وی ام 350 هزار تومان ، مگان و سراتو 460 ، خودرو های گران تر از 100 میلیون تومان مثل برند های هیوندرا ، کیا ، رنو و تویوتا 500 هزار تومان هزینه در بر دارد . حداقل هزینه سپر این خودرو ها که نیز همین مبلغ است . همچنین باید گفت که هزینه صافکاری در عقب برخی از خودرو ها کمتر است .

خودرو های خاص : هزینه تعمیر در خودرو های شاسی بلند در برخی از صافکاری ها بر اساس قاعده و قانون خاصی نیست و تعمیر کار هر هزینه ای که به زورش برسد می گیرد . هزینه صافکاری در خودرو برند های آلمانی بی ام و و بنز بیش از 800 تومان است . هزینه صافکاری و نقاشی در خودرو های گران قیمت پورشه و مازراتی نیز کمتر از 2 میلیون نیست .

صافکاری سپر عقب و یا جلو

یکی از بیش ترین انواع صافکاری وجود دارد . این صافکاری بیشتر برای خودرو هایی که سپرشان از جنس فایبر گلاس یا پلاستیک خاص است صرفه بیش تری دارد ، زیرا قیمت سپر خودرو های دیگر مانند پراید 18 تا 40 هزار تومان است و تعویض آن ها به صرفه تر است .

حداقل هزینه صافکاری پژو 405 و تیبا 180 هزار تومان ، سمند و پژو پارس 200 هزار تومان ، انواع 206 و تندر 250 هزار تومان ، لیفان و ام بی ام 300 هزار تومان ، مگان و سراتو 400 هزار تومان و خودرو های گران تر از 100 میلیون تومان مثل برند های هیوندرا ، کیا ، رنو و تویوتا 450 هزار تومان هزینه در بر دارد . حداقل هزینه سپر این خودرو ها که نیز همین مبلغ است . صافکاری سپر عقب نیز در خودرو هایی که سنسور پارک کند ، 50 تا 100 هزار تومان بیشتر دارد .

خودرو های خاص : هزینه صافکاری سپر جلو و عقب اتومبیل های شرکت بنز و بی ام وی نیز بستگی به مدل خودرو و سال تولید از 600 هزار تا 1 میلیون و 500 هزار تومان است . مالکان برخی تولیدات تویوتا لندکروز نیز برای صافکاری سپر عقب و یا جلو باید حداقل 800 هزار تومان می باشد . هزینه صافکاری سپر خودرو های مازراتی و پورشه و همچنین خودرو های خاص بنز و بی ام و نیز حداقل 2 میلیون تومان است .

ستون ها

تعمیر بدون رنگ ستون های خودرو کمی دقت و ظرافت نیاز دارد . باید برای سپردن صافکاری این خودرو ها به تعمیر کار کمی دقت کرد . حداقل هزینه برای صافکاری ستون عقب یا جلوی پراید 150 هزار تومان ، پژو 405 و تیبا 180 هزار تومان ، سمند و پژو پارس 300 هزار تومان ، انواع 206 و تندر 250 هزار تومان می باشد . لیفان و ام وی ام 300 هزار تومان ، مگان و سراتو 400 هزار تومان و خودرو های گران تر از 100 میلیون تومان مثل برند های هیوندا ، کیا ، رنو و تویوتا 450 هزار تومان است .

لکه گیری گل گیر

هزینه لکه گیری  کامل گل گیر خودرو های زیر 30 میلیون حداقل 100 هزار تومان است . خودرو هایی که قیمت آن ها بین 30 الی 70 میلون تومان است ، حداقل 140 هزار تومان می باشد . . خودرو هایی که 70 الی 200 میلیون تومان هستند ، هزینه لگه گیری سپر آن ها 300 هزار تومان می شود . و ماشین هایی که قیمت آن ها بالای 200 میلیون تومان است ، هزینه لکه گیری سقف آن ها 500 هزار تومان است . و حتی امکان هزینه هایی که گفته شد ، بیشتر نیز شود و این قیمت ها حداقل می باشند .

تشخیص رنگ شدگی خودرو از روی پاشیدگی رنگ روی نقاط مختلف

معمولا در هنگام رنگ آمیزی این اتفاق رایج است که مقداری از رنگ روی نقاط مختلف بدنه به اشتباه و بخاطر کم دقتی نقاش پاشیده شود و اگر چنین نشانه ای وجود داشته باشد مخصوصا در لبه های بدنه بدون شک آن قسمت رنگ شدگی می باشد .

تشخیص رنگ شدگی خودرو از روی بافت رنگ خودرو

خط و خطوط ایجاد شده روی بدنه بر اثر سمباده کاری قبل از فرآیند رنگ آمیزی است . زبری بعضی از قسمت های بدنه نشان دهنده فرق داشتن بافت رنگ آن نقطه می باشد . کدر بودن رنگ نیز نشان دهنده فرق داشتن بافت رنگ در آن نقطه است که مسلما بخاطر بتونه کاری و رنگ آمیزی غیر فابریک بود و تشخیص آن بسیار آسان و ساده می باشد .

تشخیص رنگ شدگی بدون دستگاه

از آنجایی که رنگ شدگی هر قسمت از بدنه ، در قیمت نهایی خودرو تاثیر فرآوانی دارد پس این نکته بسیار مهم می باشد که خودمان تکنیک هایی را در مورد رنگ شدگی قطعات بدنه حتی با ضریب خطا و ریسک بالا بدانیم . حتی می توان ماشین را پیش صافکار ببرید تا او به شما بگویید که ماشین رنگ شدگی دارد و خیر . بردن ماشین پیش صافکار بهترین کار می باشد .

پیچ های کاپوت

در کارخانه تولیدی پس از اینکه بدن حاضر و آماده می شود ، قبل از نصب ادوت دیگر به اتاق اسپری رنگ رفته و کاملا رنگ می شود .

برای بررسی این موضوع کاپوت را بالا بزنید و پیچ ها را باز کنید . اگر جای هر گونه آچار یا رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه مشخص بود ، بدانید که آن قسمت برای صافکاری یا رنگ دمونتاژ شده است .

در صورتی که گل گیر یا کاپوت ماشین برای رنگ کردن دوباره از خودرو باز می شود ، اثراتی بر ر.وی پیچ و مهره های متصل کننده آن به شاسی نمایان خواهد بود .

آزمایش نوک انگشت

هیچ کارگاه نقاشی و شخصی نمی تواند لبه های مهم را به خوبی دستگاه های کارخانه رنگ بزند . اما این لبه ها کدام قسمت می شوند :

1- گوشه کاپوت خودرو

2- لبه ی جلو شیشه جلو

3- ستون های کابین

4- لبه در ها

نوک انگشتان را به آرامی روی نقاط گفته شده بکشید و در صورتی که زیر یا پستی و بلندی داشت ، یعنی اینکه ماشین رنگ شده است .

آزمایش بررسی بافت بدنه

نور عمود باعث گنهان شدن تمام فرورفتگی ها و بر آمدگی های بدنه می شود . همچنین طول و موازات را نیز بررسی کنید تا متوجه تغییرات در بافت بدنه شوید .

خودرو

بیشتر بخوانید:

انتخاب روکش صندلی مناسب برای خودرو + رنگ مناسب روکش صندلی

اصول نگهداری از خودرو و رنگ خودرو در فصل زمستان

عیب یابی موتور خودرو از رنگ و بوی دود اگزوز

منبع: خودروتک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.