ساسات خوردو چه وظیفه ایی دارد و چگونه کار می کند

ساسات خوردو چه وظیفه ایی دارد و چگونه کار می کند

ساسات خوردو چه وظیفه ایی دارد

سلام خدمت مخاطبين گرامی مگ کارز پستی بسیار کارآمد درباره ی ساسات خوردو چه وظیفه ایی دارد را فراهم کردیم امیدوارم بخونید و استفاده کنید ا زاین آموزش و بفرستید برای دوستاتون که اونام ممطالعه کنن و همچنین خواهشمندم با نظرات و پيشنهادات خودتون مارو ياری کنید.

در خودروهای قدیمی ساسات وظیفه بستن دریچه ورودی هوا به کاربراتور را بر عهده داشت. در نتیجه در هوای سرد زمستان با غنی شدن سوخت تزریق شده به پیشرانه، خودرو راحت تر روشن می شد.

در خودروهای امروزی این قطعه دیگر به شکل دستی کار نمی کند و وظیفه خود را به طور خودکار انجام می دهد در نتیجه برخلاف خودروهای قدیمی دیگر شاهد دکمه ای برای آن نیستیم.

در خودروهای انژکتوری چه چیزهایی کار ساسات را انجام می دهند؟

ساسات سیستمی است که در هوای سرد با فرستادن سوخت غنی تر و بیشتر به سر پیستون ها باعث می شود موتور براحتی روشن شود.

در موتورهای انژکتوری این کار به صورتا اتوماتیک و دستور ECUانجام میگیرد.

وسیله های درگیر در موضوع ساسات کردن در خودروهای انژکتوری به شرح زیر است:

1. سنسور دمای آب

2. سنسور دور موتور

3. استپر موتور

4. سنسور دریچه گاز

ساسات خوردو چه وظیفه ایی دارد

پس حالا نتیجه میگیریم اگر در هوای سرد موتور روشن نشد به ترتیب اولویت ایراد از یکی از قطعات بالاست.

قطعات طبق اولویت قرار گرفته اند.

یعنی در صورت روشن نشدن در هوای سرد اولین چیزی که باید چک شود، سنسور دمای آب است.

در اتومبیل ها بالای لوله کاربراتوری ونتوری ثابت دریچه ای به نام ساسات وجود دارد که به صورت مکانیکی یا اتوماتیک باز و بسته می شود با بستن این دریچه جریان عبوری هوا کاهش یافته و مکش کاربراتور در هنگام استارت زدن افزایش می یابد.

در حقیقت روشن شدن خودرو در هوای سرد با مخلوط طبیعی بنزین و هوا کمی مشکل است و احتمالا این مورد را بارها در پاییز و زمستان تجربه کرده اید. به این منظور نیاز به مخلوطی غنی تر از سوخت و هوا داریم چراکه مخلوط طبیعی سوخت و هوا در برخورد با دیواره های سرد کاربراتور خودرو و منیفولد ورودی تقطیر می شود و از رسیدن به سیلندر باز می ماند.

در ساسات مکانیکی دکمه ای بر روی داشبورد خودرو قرار دارد که مستقیما به دریچه ساسات متصل است اما ساسات خودکار با گرمای منیفولد خروجی و مکش منیفولد ورودی کار می کند و با سرد شدن هوا، فنر ترموستاتی قرار گرفته بر روی دریچه کوک شده و دریچه را می بندد. پس از روشن شدن موتور گرمای ناشی از دود فنر را از کوک خارج کرده و دریچه به حالت عادی باز میگردد.

منابع: ماشینو/امداد باتری

گردآوری و بازنشر: مجله خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.